راهنمای خرید

راهنمای خرید وسایل شهربازی + معرفی و لیست قیمت

سرفصل‌های مقاله

قبل از اینکه بخواهیم توصیه یا مشاوره‌ای در زمینه خرید وسایل شهربازی یا لوازم شهربازی ارائه دهیم، توصیه می‌کنم که خود را در نقش یک مسئول خرید یک شرکت یا مسئول راه‌اندازی یک شهربازی در نظر بگیرید که وظیفه شما خرید تجهیزات و ابزارهای اولیه برای این شهر بازی است. اگر قبلاً در این زمینه سابقه کافی داشته باشید و بدانید که به چه دستگاه‌هایی و با چه کیفیتی نیاز دارید، احتمالاً کار شما ساده‌تر خواهد بود و در یک پروسه کوتاه مدت به راحتی ابزارها و تجهیزات مورد نیاز خود را می‌خرید.

اما باید بپذیریم که تعداد افرادی با چنین شرایطی بسیار کم است و به احتمال زیاد همین موضوع شما را به این مطلب کشانده است. پس با ما در گروه ایمن ترافیک همراه باشید تا یک راهنمای کامل از خرید لوازم شهربازی را در اختیار شما قرار دهیم و توصیه‌هایی در مورد انتخاب هرکدام از دستگاه‌ها و وضعیت آنها ارائه دهیم.

 

خرید وسایل شهربازی

نمی‌دانم که دقیقاً تا چه اندازه با نوشتن طرح کسب و کار یا همان بیزینس پلن آشنایی دارید، اما کسانی که به دنبال راه اندازی یک کسب و کار جدید هستند، باید یک طرح مشخص و برنامه ریزی شده برای پروژه خود داشته باشند و در قالب آن مشخص کنند که برای هر قسمتی به چه تجهیزاتی و به چه هزینه‌ای نیاز دارند. پس قبل از اینکه بخواهید وارد فرآیند خرید لوازم و وسایل شهربازی شوید، باید در یک طرح یا در یک برگه مشخص کنید که به چه فضایی نیاز دارید و احتمالاً چه تعداد افرادی از این پروژه استفاده خواهند کرد. هر چه تعداد افراد درگیر در این پروژه بیشتر باشد، شما:

  • به فضای بیشتری نیاز خواهید داشت؛
  • باید دستگاه‌های بزرگتری را خریداری کنید؛
  • بودجه اولیه بیشتری در نظر بگیرید؛
  • به سراغ افراد آموزش دیده و ماهر بروید؛
  • و شرایط را برای تقسیم بندی زمان استفاده از دستگاه‌ها را فراهم کنید.

خرید وسایل شهربازی

پس قبل از خرید وسایل شهربازی باید برآورد کلی از وضعیت کسب و کار یا پروژه داشته باشید و به طور دقیق در هر کدام از آنها مشخص کنید که به چه تجهیزاتی نیاز دارید. شاید در این مورد نگران باشید که احتمال دسترسی به اعداد دقیق را نخواهید داشت، اما فراموش نکنید که در گام‌های بعدی می‌توانید تغییراتی در آنها اعمال کنید و هنوز دست شما باز است.

 

برای چه سنی شهربازی را آماده می‌کنیم؟

اگرچه ما در لفظ از واژه شهربازی استفاده می‌کنیم و شاید در بیشتر تبلیغات و یا در برنامه ریزی‌ها بیشتر به کودکان و افراد کم سن و سال توجه کنیم، اما فقط لازم است که نگاهی کوتاه به شهربازی‌های موجود در سطح شهر بیندازید و متوجه شوید که چه تعداد از افراد بزرگسال از این وسایل استفاده می‌کنند. پس صرفاً خرید وسایل شهربازی به معنی انتخاب وسایل برای کودکان و افراد خردسال نیست و باید برای محدوده سنی مشتریان خود برنامه ریزی داشته باشید. یک شهربازی از تجهیزات و دستگاه‌های مختلفی تشکیل می‌شود که برخی از آنها صرفاً برای کودکان و افراد خردسال هستند، مانند سرسره بادی کودک یا جامپینگ بادی کودک. در این موارد هیچ نگرانی وجود ندارد و برای خرید وسایل شهربازی گزینه‌های ما زیاد نیستند. اما اگر بحث دستگاه‌های دیگری مطرح شود، احتمالاً گزینه‌های خرید شما به تعداد بیشتری خواهند رسید و باید خود را برای درگیری با گزینه‌های متعدد و هزینه‌های متغیر آماده کنید.

وسایل شهربازی متناسب با سن

به چه دستگاه‌هایی نیاز داریم؟

پس تا اینجای کار مشخص کردیم که فضای شهربازی به چه صورتی باشد و محدودیت سنی و افرادی که قرار است از این فضا استفاده کنند را تعیین کرده‌ایم. در این مرحله، به یکی از اصلی‌ترین و شاید سخت‌ترین گام‌های خرید لوازم شهربازی رسیده‌ایم که آن انتخاب دستگاه است. یک شهربازی با توجه به فضا و بزرگ بودن آن، ممکن است از دستگاه‌ها و تجهیزات مختلفی بهره ببرد؛ اما رایج‌ترین این لوازم در زیر فهرست شده اند که به هر کدام از آنها اشاره کوتاهی خواهیم داشت.

در این بخش برای هر وسیله توضیحات مختصر و مفیدی ارائه میکنیم. در صورت نیاز می توانید با زدن روی دکمه مشاهده محصول در فروشگاه ایمن ترافیک انواع مختلف ، لیست قیمت و سایر مشحصات هر محصول را در فروشگاه چک کنید. (برای مشاهده یا استعلام لیست قیمت وسایل شهربازی به صفحه محصول مراجعه کنید)


  • استخر توپ بادی شهربازی : این استخر در سایز کوچک برای افراد خردسال و در سایز بزرگ برای افراد بزرگسال قابل استفاده است؛ البته فراموش نکنیم که رایج‌ترین مدل آنها برای افراد خردسال در نظر گرفته می‌شود و معمولاً با توجه به تغییر فضای شهربازی، می‌توان اندازه‌های بزرگتر آن را نیز انتخاب کرد. در این مورد، برنامه اولیه برای راه اندازی و خرید لوازم شهربازی در انتخاب گزینه نهایی بسیار مؤثر است.

  • دستگاه تکان دهنده شهربازی : همیشه دوست داشتم که به دوران کودکی خود برگردم و برای لحظات و کوتاهی از دستگاه تکاندهنده شهربازی استفاده کنم. متاسفانه این دستگاه‌های موزیکال فقط برای افراد خردسال تدارک دیده شده‌اند و تنوع آنها بیشتر به نوع عروسک و نوع موسیقی پخش شده در آنها بر می‌گردد. پس در مورد خرید یا فروش دستگاه تکاندهنده شهربازی محدودیت خاصی وجود ندارد و به راحتی می‌توانید با توجه به سلیقه خود، گزینه مورد نظر را انتخاب کنید. وجود افراد آشنا با سلیقه کودکان در این مورد به شما کمک می‌کند.

  • دستگاه گیم شهربازی : این مورد یکی از دستگاه‌هایی است که همیشه بین بزرگسالان و خردسالان در مورد استفاده از آن نزاع و کری خوانی وجود دارد. پس حتماً باید خود را برای انتخاب یک دستگاه مناسب برای دو طیف سنی آماده کنید. در مورد خرید لوازم و وسایل شهربازی در این مورد کوتاهی نکنید و می‌تواند بهترین فرصت ممکن برای کسب درآمد از بزرگسالان و جذب آنها به شهر بازی را در اختیار شما قرار دهد.

  • مری گراند شهربازی : یک دستگاه کوچک یا بزرگ با تنوع بسیار بالا، جذاب، دوست داشتنی، سرگرم کننده و موزیکال. از لحاظ تنوع، مری گراند شهربازی در صدر این فهرست قرار می‌گیرد و هم از لحاظ اندازه، هم از لحاظ طرح و رنگ، هم از لحاظ اسباب‌بازی ممکن است گزینه‌های شما متغیر باشد. نکته امیدوار کننده در مورد خرید مری گراند شهربازی این است که برای افراد خردسال و کم سن و سال طراحی شده است و در مورد تنوع مخاطبان خود نگرانی چندانی نخواهید داشت.

  • جامپینگ بادی کودک : احتمالاً در این مورد نیز گزینه‌های شما در مورد افراد خردسال و افراد و بزرگسال متفاوت است. جامپینگ بادی کودک و ترامپولین فنری بزرگسالان دو ابزار با کاربرد مشابه و خصوصیات تقریباً یکسانی هستند که در خرید لوازم شهر بازی می‌توانید هر دو یا تنها یکی از آنها را انتخاب کنید. اگر صرفاً شهربازی شما به افراد خردسال اختصاص می‌یابد، خرید جامپینگ بادی کودک به جذب بیشتر آنها کمک می‌کند.

  • سرسره بادی کودک : یکی دیگر از ابزارهایی که اکثر بزرگسالان برای استفاده از آن حسرت می‌کشند و صرفاً به افراد خردسال و کودکان اختصاص می‌یابد، سرسره بادی کودک است که در طرح‌ها و در اندازه‌های مختلفی عرضه می‌شوند. خرید سرسره بادی کودک به اندازه شهربازی و همچنین تعداد افرادی که برای آنها برنامه‌ریزی می‌کنید بستگی دارد.

  • تاب و سرسره : تاب و سرسره جز وسایل بازی مفرح در پارک ها و شهربازی ها محسوب می شود. از انواع رایج تاب و سرسره می توان به تاب سرسره پارکی فلزی اشاره نمود.

تأمین بودجه لازم برای خرید لوازم شهربازی

 

تا اینجای کار، مشخص شد که اندازه شهربازی شما به چه صورتی است، چه افرادی از آن استفاده می‌کنند و از چه دستگاه‌هایی در آن استفاده خواهید کرد. اکنون زمان آن فرا رسیده است که برای خرید لوازم شهربازی دست به جیب شوید و بودجه لازم را تأمین کنید. در حقیقت، بسیاری از خریداران معتقدند که بودجه باید در صدر این فهرست قرار گیرد و با توجه به نوع بودجه، تعداد دستگاه‌ها و فضای شهربازی تعیین می‌شود. اگر چه تأثیر بودجه بر روند خرید دستگاهها قابل چشم پوشی نیست، اما باید در نظر بگیریم که یک شهربازی حتی می‌تواند با یک یا دو مورد از دستگاه‌های فوق راه اندازی شود و در گام‌های بعدی، نسبت به خرید سایر وسایل شهربازی اقدام کرد. پس اگر به دنبال راه اندازی یک شهربازی هستید، نگران نباشید و کار خود را با خرید یک دستگاه مانند خرید سرسره بادی کودک یا حتی خرید استخر توپ بادی شهربازی شروع کنید و در گام‌های بعدی دستگاه‌های پیشرفته‌تر و گران قیمت را خریداری کنید.

 

به سراغ چه برندهایی برویم ؟

 

مسئله دیگری که در خرید وسایل شهربازی باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب برند دستگاه‌ها و تأثیر آنها بر قیمت دستگاه‌هاست. اگرچه در بازار ایران برندهای متعددی در زمینه ساخت لوازم شهربازی فعالیت ندارند، اما ممکن است برخی برندها بیشتر شناخته شده باشند و همین موضوع تقاضا برای محصولات آنها را افزایش دهد. به همین دلیل می‌بینیم که قیمت برخی ابزارها مانند قیمت دستگاه گیم شهربازی یا قیمت جامپینگ بادی کودک در دو برند متفاوت، فرق می‌کند. پس حتماً در اینترنت یا در فروشگاه‌های مختلف در مورد قیمت دستگاه‌ها و نوع برند و آنها تحقیق کنید و دقیقاً مشخص کنید که با توجه به بودجه خود، چه دستگاه‌هایی و از چه برندهایی را انتخاب می‌کنیم.

نصب و جابجایی لوازم شهربازی

 

یکی از مسائلی که احتمالاً در جریان خرید لوازم شهربازی با آن مواجه خواهید شد، مسئله نصب و جابجایی لوازم است که ممکن است توسط شرکت فروشنده یا توسط خود شما انجام شود. این موضوع به این دلیل اهمیت دارد که اکثر شرکتهای سازنده، برای محصولات خود خدمات پس از فروش و گارانتی در نظر می‌گیرند و استفاده از این دو گزینه را بین نحوه نصب و جابه جایی مناسب دستگاه‌ها منوط می‌کنند. پس باید در این مورد با فروشنده به توافق برسید و به طور کامل در قرارداد خرید خود به این نکته اشاره کنید. اگر آنها وظیفه نصب و جابجایی دستگاه‌ها را بر عهده می‌گیرند، اگرچه ممکن است قیمت دستگاه‌ها نسبت به حالت اولیه افزایش داشته باشد، اما شانس استفاده از گارانتی و خدمات پس از فروش برای شما فراهم است. حتی اگر خود شما مجبور به نصب دستگاهها شوید، در مورد مسئله پشتیبانی دستگاه‌ها کوتاهی نکنید و حتماً موارد آنرا در قرارداد خرید لوازم شهربازی بیاورید.

البته نیازی به نگرانی نیست و ما در گروه ایمن ترافیک در کنار شما هستیم. در هر کدام از موارد فوق یا سایر زمینه‌های مرتبط با حرفه ما به مشاوره و راهنمایی نیاز دارید، با ما در تماس باشید تا کارشناسان ما توصیه لازم را در اختیار شما قرار دهند.

در این مطلب سعی کردیم یک راهنما جامع و دقیق در خصوص خرید لوازم و وسایل شهربازی به شما ارائه بدیم. بی صبرانه منتظر نظرات گرم شما هستیم.

منبع: ایمن ترافیک کالا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا