مبلمان شهری

آموزش صفر تا صد طرز ساخت آلاچیق چوبی

سرفصل‌های مقاله

آیا می‌خواهید آلاچیق بسازید و هم پول زیادی را پس انداز کنید؟ برای ساختن یک آلاچیق زیبا که ویژگی های یک آلاچیق استاندارد را داشته باشد باید بیش از 3000 دلار خرج کنید ولی اگر خودتان این آلاچیق را بسازید می‌توانید با کسری از این پول، آلاچیقی زیبا با سلیقه خودتان داشته باشید. در این متن طرز ساخت آلاچیق چوبی را به شما آموزش خواهیم داد تا با کمترین هزینه بتوانید آلاچیقی را مطابق با علایق خود بسازید و هزینه بسیار کمتری را نسبت به خرید یک آلاچیق آماده بپردازدید.

برای ساخت آلاچیق چوبی باید تمام مراحل ساخت را به طور دقیق انجام دهید و صبر زیادی نیز داشته باشید تا به نتیجه دلخواه خود برسید. همچنین در ساخت آلاچیق چوبی نکته دیگری که باید رعایت کنید مصالحی است که استفاده می‌کنید؛ بنابراین باید ار مواد مرغوب استفاده کنید که نتیجه خوبی داشته باشید. در مراحل ساخت آلاچیق چوبی باید دقت فراوانی داشته باشید و ممکن است در بیشتر این مراحل با مشکل رو به رو شوید، ولی باید با پشتکار به ساخت ادامه دهید تا نتیجه قابل قبولی بگیرید. نکته دیگر یکه باید رعایت کنید طرز استفاده درست از ابزاری است که لازم دارید.

ساخت اسکلت اصلی آلاچیق چوبی

اولین قدم برای ساخت آلاچیق چوبی ساختن دیوار های آن است که خود آن شامل 5 مرحله اصلی می‌باشد. اولین مرحله آن بنا کردن پایه های اطراف آلاچیق است که اسکلت اصلی را می‌سازد و جزء مهم ترین قسمت هایی است که آلاچیق باید داشته باشد.

مرحله اول

4 پایه چوبی با اندازه مشخص را در اطراف قرار دهید ولی دقت داشته باشید که اندازه پایه ها دقیقا یکسان باشند چون اگر حتی کمترین اختلاف را داشته باشند درانتها نتیجه کار شما خوب نخواهد شد.

مرحله دوم

بعد از کار گذاشتن پایه های اصلی در 4 طرف آلاچیق باید توسط تکه هایی از چوب آنها را به هم متصل کنید و قسمتی از اسکلت دیوار را بسازید.

مرحله سوم

در این مرحله باید با استفاده از شیششه هایی که دارید به ادامه ساخت آلاچیق چوبی بپردازید. در مرحله سوم نوبت به کار گذاشتن پنجره ها شده که مشخص کردن جای آنها بسیار مهم است زیرا بعد از این مرحله امکان تغییر جای آنها وجود ندارد.

مرحله چهارم

برای ساخت یک آلاچیق کامل سقف آلاچیق یکی از مهم ترین بخش ها است و ساخت آن شامل 2 مرحله می‌شود که در این مرحله باید با توجه به اسکلت اصلی ساختمان چوب ها را به هم متصل کنید که شامل قسمتی از سقف می‌شود.

مرحله پنجم

در این مرحله که آخرین مرحله از ساخت اسکلت اصلی آلاچیق چوبی است باید تکه ای که در مرحله قبل ساخته بودید را به هم متصل کرده و در نهایت یک آلاچیق به نسبت کامل دارید که فقط نوع آن مشخص است.

 

آلاچیق

مراحل تخصصی ساخت سقف آلاچیق چوبی

ساختن سقف آلاچیق کار پیچیده ای به نظر می‌آید ولی اگر اندازه گیری درست و نظم را رعایت کنید متوجه خواهید شد که ساخت آن بسیار ساده و نتیجه بسیار زیبایی خواهد داشت. برای ساخت سقف این آلاچیق ها باید اندازه ها را به خوبی رعایت کرد. همچنین از همان مصالحی استفاده کنید که برای ساخت دیوارها از آنها استفاده کردید. در این مرحله به 5 تکه چوب نیاز دارید که یک سقف شیب دار مثلثی بسازید. که در فضای باز، بارش باران باعث خرابی آلاچیق شما نشود.

یکی از تکه های چوبی که استفاده می‌کنید باید از 4 تکه دیگر کمی بلندتر باشد که تکه های دیگر را بتوان روی آن سوار کرد. تکه های دیگر را به تکه اصلی به طور مثلثی و با زاویه 45 درجه متصل کرده و سازه ای که در اختیار دارید را روی آلاچیق سوار کنید. سپس توسط پیچ آنها را به هم طوری متصل کنید که باز نشود. در حال حاضر شما یک آلاچیق تکمیل شده دارید که فقط اضافه کردن ابزار و رنگ آمیزی مانده است.

 

جزئیات نهایی ساخت آلاچیق چوبی

این مرحله آخرین مرحله ای است که بعد از آن آلاچیق شما آماده است که از آن استفاده و درحیاط یا بالکن خود آن را تعبیه کنید.

رنگ آمیزی آلاچیق

رنگ آمیزی آلاچیق یکی از مهم ترین قسمت هاست که به نظر کار آسانی می‌آید ولی اگر این کار را به درستی انجام ندهید نتیجه کار شما شلخته و در هم بر هم دیده می‌شود. انتخاب یک قلم مناسب بسیار مهم است و تاثیر زیادی روی ظاهر آلاچیق شما دارد.

انتخاب مصالح مناسب برای سقف

این مورد مهمترین نکته در ساخت آلاچیق چوبی است. به دلیل جنس چوبی آلاچیق بهتر است در فضاهای مرطوب از آن استفاده نشود ولی نکته مهمی که باعث شده این آلاچیق بتواند در فضای مرطوب و بارانی مقاومت کند، سقف شیب دار آن است که باعث می‌شود باران به پایین هدایت شده و تلنبار شدن آب باران باعث پوسیدگی سقف نشود. به همین دلیل جنس سقف آلاچیق باید ضد آب و یا مقاوم به آب باشد تا آلاچیق شما آسیب نبیند.

یکی از مهم تریم مواردی که ممکن است هیچ کدام از شما به آن توجه نکرده باشید لوازمی است که شما داخل آلاچیق استفاده می‌کنید. این لوازم دقیقا باید با سبک داخل خانه شما مطابقت داشته باشد چون اگر تضاد زیادی بین این دو باشد ممکن است ظاهر بدی پیدا کرده و شما از آن راضی نباشید. به همین دلیل پیشنهاد ما به شما این است که از یک متخصص فنگ شویی یا دکوراسیون داخلی کمک بگیرید تا نتیجه کار شما حرفه ای تر و زیبا تر باشد.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا