راهنمای خرید

راهنمای خرید میز و صندلی بالکن

سرفصل‌های مقاله

در این مقاله سعی داریم با معرفی انواع میز و صندلی بالکن شما را در انتخاب و خرید میز و صندلی بالکن راهنمایی نماییم. فضاهای خارجی منزل مانند بالکن بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند، مخصوصاً در فصل‌هایی که هوا گرم است. بالکن‌ها نه تنها فضای کلی خانه را بزرگتر می‌کنند، مکان بسیار مناسبی برای جمع شدن اعضای خانواده به منظور استراحت و سرگرمی محسوب می‌شوند. به منظور طراحی و استفاده از فضای بالکن، بهترین گزینه میز و صندلی بالکن است که هم به عنوان دکوراسیون بالکن استفاده می‌شود، و هم به عنوان محلی برای جمع شدن و استراحت اعضای خانواده محسوب می‌شود. برای خرید میز صندلی بالکن مناسب، باید چندین نکته را در نظر داشته باشید. با رعایت این نکات، می‌توانید بهترین انتخاب را برای منزل خود داشته باشید. در ادامه به توضیح درباره این نکات ضروری که هنگام خرید میز و صندلی بالکن باید به آنها توجه داشته باشید، خواهیم پرداخت.

در چه منطقه و با چه آب و هوایی زندگی می‌کنید؟

برای خرید صندلی و میز مناسب برای بالکن، اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید آب و هوای منطقه‌ای است که در آن زندگی می‌کنید. آیا در یک منطقه گرم و خشک زندگی می‌کنید؟ و یا در منطقه‌ای نزدیک دریا، با آب و هوای مرطوب زندگی می‌کنید؟ آیا در منطقه‌ای که زندگی می‌کنید باران زیاد می‌بارد؟ تمامی اینها سوالات مهمی هستند که هنگام خرید میز و صندلی بالکن و چیدمان مبلمان شهری در ایران باید به آنها پاسخ دهید. اما دلیل اهمیت آب و هوا هنگام خرید میز و صندلی بالکن چیست؟ دلیل آن کاملا واضح است.

چوب در شرایط آب و هوایی بسیار گرم و خشک دچار ترک خوردگی می‌شود و به راحتی می‌شکند و یا میز و صندلی با جنس آلومینیوم در باد شدید به راحتی از جای خود بلند می‌شود و به پرواز در می‌آید، و یا چوب‌های نازک توانایی تحمل رطوبت مداوم را ندارند. به همین دلیل است که باید در اولین قدم آب و هوا را در نظر بگیرید و با توجه به آن مشخص کنید میز و صندلی بالکن از چه جنسی مناسب منطقه زندگی شما است.


راهنمای خرید میز و صندلی کودک را در ایمن ترافیک مگ بخوانید.


میز و صندلی بالکن

فضایی که در اختیار دارید

قدم بعدی اندازه‌گیری فضایی است که در بالکن در اختیار دارید. البته هنگام اندازه‌گیری به نکات دیگری مانند شکل و حالت قرار گیری مبلمان شهری در بالکن نیز باید توجه داشته باشید. آیا یک بالکن باریک و بلند دارید؟ و یا یک بالکن پهن و بزرگ دارید؟ با در نظر گرفتن فضایی که در اختیار دارید، می‌توانید به راحتی تعیین کنید که صندلی بالکن شما باید به چه اندازه‌ای باشد و دارای چند صندلی باشد. هنگام اندازه‌گیری این نکته را در نظر داشته باشید که باید فضای کافی برای عبور و مرور در اطراف میز و صندلی‌ها در نظر بگیرید. در صورتی که تمایل دارید از امکانات دیگری مانند باربکیو نیز در بالکن خود استفاده کنید، سعی کنید فضای کافی به این منظور نیز در نظر بگیرید.

محلی که میز و صندلی بالکن را قرار می‌دهید

این که بالکن شما در چه محیطی قرار دارد و به چه شکل پوشانده شده دارای اهمیت زیادی است. آیا سقف بالکن پوشیده است؟ کف بالکن از چه جنسی ساخته شده است؟ قبل از خرید میز و صندلی، باید به این سوالات پاسخ دهید. با پاسخ به این سوالات می‌توانید به راحتی بهترین جنس را برای مبلمان بالکن خود انتخاب کنید. به عنوان مثال در صورتی که بالکن شما در محل مرطوبی قرار دارد و کف آن را با چمن تزئین کرده‌اید، میز و صندلی چوبی گزینه مناسبی نخواهد بود، چرا که رطوبت ناشی از چمن باعث پوسیدگی چوب می‌شود. این رطوبت ممکن است باعث زنگ‌زدگی آهن هم بشود. در صورتی که بالکن شما در معرض نور شدید خورشید قرار دارد سعی کنید تا حد ممکن سقف بالکن را با چتر مخصوص بپوشانید.

 

میز و صندلی بالکن کوچک

انتخاب جنس میز و صندلی بالکن

در اولین قدم باید تصمیم بگیرید که چه جنسی را برای میز و صندلی بالکن خود ترجیح می‌دهید. برای انتخاب جنس میز و صندلی بالکن، باید به سه نکته توجه میژه داشته باشید. اولین نکته همانطور که گفته شد آب و هوا است. دومین نکته مقدار مراقبت و نگهداری از این ‌هاست، و سومین نکته ظاهر جنسی است که انتخاب می‌کنید. همانطور که گفته شد، اولین و مهم‌ترین مسئله‌ای که باید در نظر بگیرید آب و هوای منطقه‌ای است که در آن زندگی می‌کنید. مطمئناً هیچکس تمایل ندارد جنسی را انتخاب کند که نسبت به آب و هوا مقاومت نداشته باشد و زود از بین برود.

مسئله دیگر مقدار توجه و مراقبتی است که باید برای میز و صندلی خود داشته باشید. بعضی از جنس‌ها مانند رزین و آلومینیوم به مراقبت چندانی نیاز ندارند و دارای طول عمر بسیار زیادتری نسبت به میزها و صندلی‌هایی است که از مواد دیگر درست شده‌اند. مقاومت این مواد در برابر حرارت و رطوبت نیز به شکل قابل توجهی بیشتر از بقیه اجناس است. یکی از بهترین گزینه‌ها برای میز و صندلی بالکن، رزین است، که در شرایط مختلف آب و هوایی دارای مقاومت قابل توجهی است و در طرخ‌ها و رنگ‌های گوناگون موجود است.

راحتی میز و صندلی

هدف اصلی از استفاده این میز و صندلی‌ها، استراحت کردن روی آنهاست، بنا بر این بهتر است از اینکه میز و صندلی راحتی انتخاب می‌کنید اطمینان حاصل کنید. حتی اگر صندلی‌ها دارای تشک نیستند، بهتر است خودتان با طرح و رنگ مورد علاقه خود برای آنها تشک مخصوص تهیه کنید. فقط این نکته را در نظر داشته باشید که از پارچه‌های مقاومی به این منظور استفاده کنید. برای اینکه تشک‌ها دوام بیشتری داشته باشند و همیشه زیبا به نظر برسند، بهتر است آنها را در زمان‌هایی که استفاده نمی‌کنید از بالکن خارج کنید و به محل مناسب‌تری ببرید. به شدت توصیه می‌شود که صندلی و میز بالکن مد نظر خود را، حتما قبل از خرید امتحان کنید و از راحتی آن اطمینان حاصل کنید.

محل مناسبی را برای نگهداری در نظر بگیرید

قبل از خرید میز و صندلی بالکن، از این مسئله اطمینان حاصل کنید که فضای مناسبی برای نگهداری از آنها در طول زمستان دارید. در بعضی از شرایط اب و هوایی، حتی کاور هم کارساز نخواهد بود، مخصوصاً در مورد مدل ‌های چوبی. به این منظور بهتر است یا محلی را برای نگهداری آن ها در نظر بگیرید، و یا جنسی را انتخاب کنید که در طول زمستان بتوانید از آن داخل منزل خود استفاده کنید. یک راه حل دیگر انتخاب میز و صندلی‌های تا شو است، که نگهداری از آنها به فضای بسیار کمتری نیاز دارد.

 

میز و صندلی بالکنی

بودجه خود را در نظر بگیرید

در نهایت، این بودجه شماست که تعیین می‌کند چه مدل مبلمان بالکنی را می‌توانید تهیه کنید. فرقی نمی‌کند که چه بودجه‌ای را برای خرید این میز و صندلی‌ها در نظر گرفته‌اید، مهم این مسئله است که با توجه به بودجه خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

با توجه به استفاده روزافزون از فضای بیرونی منزل به شکل بهینه، خرید بهترین میز و صندلی‌هایی که می‌توانید از آنها در بالکن خود استفاده کنید بسیار حائز اهمیت است. در این مقاله به توضیح درباره مسائلی که قبل از خرید میز و صندلی بالکن باید به آنها توجه داشته باشید، پرداختیم. با استفاده از این نکات، آمادگی لازم را جهت خرید میز و صندلی مناسب برای بالکن و فضای باز، قبل از اینکه به بازار مراجعه کنید را خواهید داشت.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا