مبلمان شهری

ساخت المان شهری با طرح قفسه بطری

سرفصل‌های مقاله

طراح نیویورکی Dror Benshetrit یک المان شهری و مجسمه هندسی در یک مزرعه انگور به نام  Brancott Estate’s Marlboroug، در نیوزیلند ساخته، که طرحی از قفسه بطری است. بنیانگذار استودیو Dror اولین طراحی خود را برای المان زیر/ ایستاده ( تعریف، زیر/ ایستاده ( Under / standing )، از بیانیه ای که توسط معمار آمریکایی باکمینستر فولر (Buckminster Fuller) ساخته شده، گرفته شده است. او معتقد بود، برای اینکه به طور کامل چیزی را درک کند، باید آن را ساخته و سپس زیر آن بایستد. ) را در اواخر 2015 به نمایش گذاشت. در حال حاضر، بخش دائمی از 52 قطعه بادگیر فولادی مجزا تشکیل شده است. این اجزاء هنگامی که به طور مستقیم به هم متصل می شوند، از یک ماتریس مسطح، به یک شبکه مشبک سه بعدی به ارتفاع هشت متر تبدیل می شوند.

 

المان شهری و مجسمه هندسی

طرحی از قفسه بطری

طراحی و ساخت المان شهری

 

فیلم ساخت المان شهری Dror

این فیلم کوتاه، نحوه ساخت المان شهری Dror، در ماه اکتبر 2015 را نشان می دهد. این فیلم بینشی راجع به چگونگی ساخت این مجسمه را به تصویر می کشد.هنگامی که این پروژه برای اولین بار رونمایی شد، هنرمند درباره ی چگونگی و چرایی اثر گفت: “می خواستم کاری را انجام دهم، که با فضای موجود هم خوانی داشته باشد. ایده ی اولیه، از کار با خطوط و نقوش هندسی بوجود آمد. زمان زیادی را روی ایده کار کردیم و به دنبال چگونگی ساخت این اثر و تبدیل هندسه و سطح، به حجم و مجسمه بودیم.”

برای اطلاع از لیست قیمت المان شهری به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه کنید و سفارش خود را ثبت نمایید.

 

فیلم ساخت المان شهری Dror

تاکستان برنکات

 

مشاوره خرید مبلمان شهری

 

تاکستان برنکات

Brancott Estate در حال حاضر یکی از معروف ترین تاکستان های جهان است، که در ملبورو واقع در شمال شرقی جزیره جنوبی نیوزیلند واقع شده است. این منطقه، اولین محل بطری سازی و تولید محصولات و نوشیدنی از انگور بوده است.پاتریک ماترمن Patrick Materman، رییس بطری سازی و تاکستان Brancott Estate، از Benshetrit دعوت کرد، تا این المان شهری را طراحی کرده و وسط تاکستان به عنوان نمادی از تولیدات و محصولات این مزارع نصب کند.

 

محل بطری سازی و تولید محصولات و نوشیدنی

المان شهری در تاکستان

 


بیشتر بخوانید  : مدرن ترین طراحی المان شهری در معماری


طراحی المان قفسه بطری

طراحی و ساخت المان شهری این قفسه به صورتی است، که شش بطری به صورت مسطح در آن جای می گیرد. همچنین Benshetrit طراح این مجسمه گفته است: “قفسه بطری به صورت مسطح طراحی شده است و حالت حجمی آن، همان طور که نصب شده، باز می شود.” این مجسمه و المان شهری طوری ساخته شده است، تا نمادی از یکنواختی ردیف های انگور در تاکستان ها و تولیدات حاصل از آن باشد.

مجسمه و المان شهری

ساختار المان شهری طرح قفسه

 

مصالح ساخت المان شهری قفسه

استفاده از فولاد Corten به صورت مشبک (استرچ متال)، باعث شده که این اثر خلاقانه در مقابل باد پایدار باشد و به عنوان تقلیدی از طرح هندسی تاکستان جلب توجه کند. هنگامی که این اثر از دور مشاهده می شود، به نظر می رسد که مجسمه در همان زمین، در جهت انگورها، رشد یافته است؛ اما به گزارش استودیو Dror: “با نزدیک شدن به مزرعه، با مشاهده حجم واقعی و نمای نزدیک آن، بیننده در پیچیدگی های زیبای آن غوطه ور می شود.”

 

فولاد Corten

 


بیشتر بخوانید  : زیباترین تصاویر المان های نوروزی


 

ساخت المان شهری در تاکستان

منبع: dezeen

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. خدا قوت، بهتره از این ایده در ساخت و فروش ماکت تبلیغاتی هم استفاده بشه تا شهر زیباتر بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا