دانستنی هاقوانین رانندگی

فرهنگ ترافیک در جاده های لهستان

سرفصل‌های مقاله

اگر قوانین رانندگی در جاده های لهستان را به خوبی نمی دانید و با فرهنگ ترافیک در این کشور آشنا نیستید، بدون شک رانندگی برای شما دشوار خواهد بود. بسیاری از افراد معتقدند که کشور لهستان یکی از بدترین کشورهای اروپایی برای رانندگان محسوب می شود؛ به علاوه اینکه بدترین جاده ها را نیز دارد. بنابراین برای یک رانندگی بهتر و آسان تر، این مقاله را بخوانید و با فرهنگ ترافیک در کشور لهستان آشنا شوید.

فرهنگ ترافیک و رانندگی

گواهینامه رانندگی

گواهینامه رانندگی

اگر شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستید، هنگام سفر به لهستان گواهینامه رانندگی خود را فراموش نکنید. گواهینامه شما در کشور لهستان نیز معتبر می باشد. اما اگر شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیستید، حتما می بایست گواهینامه بین المللی معتبر داشته باشید، تا بتوانید در لهستان رانندگی کنید. اگر قصد دارید گواهینامه رانندگی از کشور لهستان اخذ کنید و نمی توانید به زبان لهستانی صحبت کنید، خبر خوب ما به شما این است که می توانید به کمک یک مترجم که در طول امتحان رانندگی با شما است، این کار را انجام دهید.

قوانین رانندگی در لهستان

 

قوانین رانندگی در لهستان

فرهنگ ترافیک و قوانین رانندگی در لهستان بسیار مشابه دیگر کشورهای اروپایی است. ما در این مطلب تعدادی از اساسی ترین قوانین را برای شما بیان می کنیم تا با آگاهی و بدون هیچ نگرانی به رانندگی در جاده های این کشور بپردازید.

  • هنگام رانندگی حتما گواهینامه رانندگی و مدارک بیمه را همراه داشته باشید.
  • فراموش نکنید که همیشه باید لوازم ضروری مانند: کپسول آتش نشانی، کیت کمک های اولیه، مثلث هشدار خطر و یک جلیقه ایمنی را در خودرو همراه خود داشته باشید.
  • یکی از مهم ترین مواردی که بلافاصله بعد از سوار شدن به خودرو باید انجام بدهید، بستن کمربند ایمنی است. مهم نیست که شما راننده هستید یا مسافر؛ رعایت این قانون و فرهنگ ترافیک در لهستان برای تمام سرنشین های خودرو اجباری است. در صورت رعایت نکردن این قانون بدون شک جریمه خواهید شد.
  • اگر با بچه ها سفر می کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که کودکان زیر ۱۲ سال در لهستان نمی توانند بر صندلی جلو خودرو بنشینند.
  • کودکان زیر ۱۵۰ سانتیمتر می بایست روی صندلی مخصوص کودک بنشینند.

علائم راهنمایی و رانندگی در لهستان

علائم راهنمایی و رانندگی در لهستان

 

  • در برخی جاده ها در لهستان علائم راهنمایی به نام نقطه های سیاه ( Czarny punkt ) به چشم می خورد. در واقع این تابلو راهنمایی در جاده هایی وجود دارد که پیش از این مرتبا تصادفات مرگبار در آن نقطه رخ داده است. این تابلو به شما می گوید که بیشتر دقت کنید و آهسته تر و با توجه کامل برانید، تا دچار حادثه نشوید.
  • سرعت مجاز در جاده های اصلی مناطق شهری ۹۰ کیلومتر بر ساعت و در بزرگراه ها ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت می باشد.
  • فراموش نکنید، در جاده های لهستان دوربین های کنترل سرعت زیادی وجود دارد و اغلب در مکان هایی هستند که انتظار نمی رود.

منبع: Foreignersinpoland

 

بیشتر بخوانید: قوانین رانندگی در استرالیا

 


 

انواع چراغ چشمک زن قرمز در فروشگاه ایمن ترافیک کالا

خرید آنلاین محصولات چراغ راهنمایی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا