دانستنی هاقوانین رانندگی

بهترین و بدترین شهرهای دنیا برای رانندگی

سرفصل‌های مقاله

بیشتر از 90 درصد مردم در دنیا عقیده دارند که رانندگی خودشان بهتر از بقیه افراد است! احتمالا شما هم اگر راننده باشید، همچین فکری می کنید! قطعا هیچ کس خودش را راننده بدی نمی داند و متاسفانه یا خوشبختانه ما با همچین افرادی در یک مسیر می رانیم. در این مقاله به فرهنگ صحیح رانندگی و قوانین ترافیکی جالب و گاهی عجیب دنیا و همچنین بهترین شهرها برای رانندگی و … می پردازیم.

 

مشاوره خرید تجهیزات ترافیکی

فرهنگ صحیح رانندگی

نحوه ی صحیح رانندگی یکی از بارزترین رفتار اجتماعی هر فرد می باشد، بدلیل اینکه با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، احترام به حقوق افراد و نداشتن تنش در مواقع قرارگیری در محرک های ترافیکی، خرابی ماشین و … تمامی این واکنش ها نشانه ی رفتار اجتماعی یا همان فرهنگ ترافیک فردی است. در ادامه با فرهنگ صحیح رانندگی در دنیا آشنا می شوید.

بهترین شهرهای دنیا برای رانندگی

 

بهترین شهرهای دنیا برای رانندگی

گوتنبرگ، سوئد

اگر به دنبال جاده ها و اتوبان های عریض و پهن با حجم ماشین کم هستید، قطعا سوئد یکی از بهترین مقاصد برای شماست. جاده های ارتباطی در سوئد، به آمار بسیار کم تصادفات جاده ای و فرهنگ بالای رانندگی نیز شهرت دارند. پس قطعا حس بسیار خوبی از رانندگی در آن خواهید داشت.

اوماها، ایالت نرباسکا

شهر اوماها در ایالت نرباسکا آمریکا نیز به دلیل صبوری رانندگانش و عادت های رانندگی با کیفیت، یکی از تجربه های خوب رانندگی به شمار می رود. در این شهر به ندرت معضل ترافیک وجود دارد.

هانالولو، هاوایی

راننده های بسیار مهربان با اخلاق خوش باعث شده اند که این شهر نیز به یکی از بهترین شهر های دنیا برای رانندگی تبدیل شود. در این شهر به ندرت از بوق استفاده می شود. اگر شما حرکت اشتباهی در آنجا انجام دهید یا گم شوید، راننده های مهربان آن جا برای شما صبر می کنند و به شما کمک می کنند.

توکیو، ژاپن

رانندگی در شهر های بزرگ شاید برای اکثر رانندگان کاری چالش برانگیز و دشوار باشد، اما در توکیو این طور نیست. در این شهر قانونمند رانندگان را هرگز با سرعت زیاد و بین خطوط (لایی کشیدن) نمی بینید. جریان ترافیک در توکیو همانند سایر کار های ژاپنی ها بسیار منظم است، که این نظم و ترتیب تجربه رانندگی خوبی را در این شهر برای شما رقم می زند.

داکوتای شمالی، آمریکا

مودب ترین و با اخلاق ترین رانندگان دنیا را می توانید در داکوتا پیدا کنید. در سرد ترین روز های زمستان رفتار دوستانه آن ها قلب شما را گرم می کند. فرهنگ صحیح رانندگی در این شهر با توجه به شرایط اقلیمی بسیار قابل توجه است.

 

بدترین شهرهای جهان برای رانندگی

ناپل، ایتالیا

شما در شهر ناپل (ایتالیا) به هیچ وجه با فرهنگ صحیح رانندگی مواجه نخواهید شد. بسیاری از کسانی که به ایتالیا سفر کرده اند، معتقدند که رانندگی در رم شبیه یک کابوس شبانه است؛ اما بهتر است بدانید که رانندگی در ناپل حتی بدتر از رم است. راننده هایی بسیار پرخاشگر و بی قانون که در یک جاده دو طرفه، 3 لاین رانندگی می کنند و هیچ توجهی به علائم ترافیکی ندارند، قطعا یک تجربه بسیار تلخ برای شما خواهد بود.

نایروبی، کنیا

رانندگان نایروبی به طور کلی اعتقادی به خرید چراغ راهنمایی و استفاده از آن را ندارند! آن ها معتقدند که استفاده از چراغ در هنگام رانندگی ریسک خطر بالاتری نسبت به تصادف با یک ماشین یا یک درخت را دارد!

نیویورک، آمریکا

تجربه رانندگی در شلوغ ترین شهر آمریکا که طبق آمار 59 ساعت تاخیر در سال برای هر فرد را رقم می زند، قطعا تجربه خوبی نخواهد بود. این میزان ترافیک و معطلی سبب می شود که رانندگانی بد اخلاق را ملاقات کنید.

بمبئی، هند

وضعیت راه ها در هند در حالت خوبی قرار ندارد، هرج و مرج و نبود فرهنگ صحیح رانندگی مشکلات زیادی را به بار می آورد. این شلوغی فقط مربوط به ماشین ها نیست، بلکه توسط گاو ها و حیوانات دیگر هم ایجاد می شود و نبود علائم راهنمایی و رانندگی کافی در رابطه با حیوانات در طول راه شما را دچار سردرگمی و گیجی در رانندگی می کند. این سردرگمی فقط مربوط به مسافران نیست، بلکه گریبان رانندگان هند را نیز می گیرد.

 

لیست قیمت خرید تابلو راهنمایی

سئول، کره جنوبی

در این شهر تنها ماشین ها مشکل ساز نیستند. موتورسیکلت ها بدون توجه به عابرین وارد پیاده رو شده و برای عابرین مشکل ایجاد می کنند. اتومبیل ها هم بدون توجه به عابرین پیاده، با سرعت بالا رانندگی می کنند و این عابرین هستند که باید برای آن ها بایستند!

عجیب ترین قوانین رانندگی در جهان


بیشتر بخوانید : شما در ترافیک گیر نیفتاده­ اید، شما خود ترافیک هستید!


عجیب ترین قوانین رانندگی در جهان

  • در بعضی از مسیر های مشخص شده در ایتالیا، شما ملزم به استفاده از زنجیر چرخ هستید، حتی اگر آنجا خشک باشد و هیچ برف و بارانی نباشد. عدم رعایت این قانون برای شما 85 یورو جریمه به همراه دارد.
  • مراقب نظافت خودروی خود در روسیه باشید! ماشین های کثیف تا 25 پوند جریمه می شوند، به خصوص اگر کثیفی و لکه بر روی پلاک ماشین آن ها باشد.
  • در انگلستان ما بین ساعت 11:30 شب تا 7 صبح شما اجازه بوق زدن درمناطق مسکونی را ندارید، مگر اینکه در یک موقعیت خطرناک قرار بگیرید. جریمه این کار 100 پوند خواهد بود.
  • آب پاشیدن بر روی افراد پیاده با ماشین، در ژاپن غیرقانونی است و شما را مشمول جریمه می کند.
  • در سوئیس شستن ماشین در روز های یکشنبه ممنوع است.
  • در سوئد در کل مدت روز چراغ های ماشین شما باید روشن باشد.
  • پشت سر آمبولانس یا ماشین پلیس رفتن، بعد از اینکه به او راه دادید، در پورتوریکو بسیار معمول و رایج است.
  • رانندگی در قسمت های تاریخی شهر رم 94 یورو جریمه دارد.
  • در فرانسه نور بالا زدن برای خودرو های دیگر به معنای وجود پلیس در آن نزدیکی است.
  • در آلمان تمام شدن سوخت خودرو در اتوبان کاری غیر قانونی است.
  • نور بالا زدن در هلند به معنای راه دادن برای عبور به عابرین پیاده است.

منبع: vehicle-rent

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا