شهر و جادهمبلمان شهری

نکاتی که باید در زمین بازی کودکان رعایت کنیم

سرفصل‌های مقاله

آیا می دانستید که می بایست برای حفظ سلامت کودکانتان با نکات ایمنی فضای بازی را بشناسید؟ زمین و تجهیزات بازی در فضای باز برای کودکان، امکان استفاده از هوای تازه، دوستان جدید و ورزش کردن را به ارمغان می آورد. بنابراین برای والدین مهم است، که دستگاه های معیوب، کفپوش نامناسب و رفتار های بی دقت، سرگرمی فرزندان آن ها را خراب نکند. آشنایی والدین با ایمنی فضای بازی کودکان باعث می شود، تا کودکان خود را، در محیط نا امن برای بازی قرار ندهند.

 

لیست قیمت تاب سرسره

نکات ایمنی فضای بازی کودکان

سالانه بیش از دویست هزار مراجعه به اورژانس به علت آسیب های ایجاد شده در زمین های بازی، ثبت می شود زیرا نکات ایمنی فضای بازی کودکان رعایت نمی شود. با نظارت دقیق می توان از رخ دادن بسیاری از این حوادث جلوگیری کرد. شما می توانید با استفاده از تجهیزات مناسب و رعایت دستور العمل های ساده ایمنی، فضای بازی کودکان را تبدیل به محیطی امن کنید. همچنین آموزش نکات ایمنی و نحوه بازی به کودکان، مخصوصا در بازی با تاب و سرسره پارک امری بسیار مهم است.

نکات ایمنی فضای بازی

بازی با وسایل بازی و پارکی

نظارت بزرگسالان بر نکات ایمنی فضای بازی

نظارت بزرگسالان می تواند به جلوگیری از آسیب ها کمک کند. آن ها می توانند نحوه درست استفاده کردن از تجهیزات زمین بازی را به کودکان آموزش دهند. به علاوه در زمان رخ دادن یک آسیب، حضور بزرگسالان برای انجام کمک های اولیه، نیازی ضروری است.

 

برای اطلاع از لیست قیمت وسایل بازی کودکان به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه کنید.

تجهیزات زمین بازی

در حیاط بازی کودک، کودکان همیشه نیاز به نظارت بزرگسالان است. کودکان همیشه نمی توانند فواصل را به درستی تخمین بزنند و خطرات را پیش بینی کنند. اولین نکته ای که در هنگام بازدید یک زمین بازی باید به آن توجه کنید، این است که مطمئن شوید زمین بازی طوری طراحی شده باشد که بزرگسالان بتوانند کودکان را در هر لحظه و در هنگام استفاده از هر یک از تجهیزات به طور کامل ببینند.

تجهیزات فضای زمین بازی

طراحی زمین بازی کودکان

طراحی زمین بازی کودکان

مهم ترین عوامل در ارزیابی نکات ایمنی طراحی زمین بازی در ویلا ، کفپوش مناسب، طراحی درست، رعایت فاصله ایمن، بازرسی و نگهداری تجهیزات هستند.

کفپوش زمین بازی کودک

سطح مناسب فضای بازی کودکان یکی از مهم ترین عوامل کاهش آسیب ها، در زمانی است، که کودکان از وسایل بازی در حیاط خانه می افتند. کفپوش باید به اندازه کافی نرم و ضخیم باشد، تا ضربه حاصل از افتادن را کاهش دهد. این مورد یکی از مهم ترین نکات ایمنی فضای بازی کودکان است که حتما باید به آن توجه کنیم.

کفپوش زمین بازی کودک

وسایل بازی کودکان

نکات ایمنی فضای بازی : کفپوش پارکی

  • استفاده از بتن، آسفالت و بلوک ناپیوسته به عنوان کفپوش غیرقابل قبول است. چمن و خاک نیز ایمنی لازم را تامین نمی کنند، زیرا آب و هوا می تواند ظرفیت آن ها را در جلوگیری از آسیب هایی که کودکان را تهدید می کند، کاهش دهد.
  • سطح زمین بازی باید خشک و بدون هر گونه زباله یا مواد خارجی، مانند سنگ ها، درختان و ریشه های آن ها باشد. این موارد می توانند باعث لغزش یا به زمین افتادن کودکان شوند.

 


بیشتر بخوانید: خلاقانه ترین وسایل بازی کودکان


 

زمین بازی کودکان

  • مواد خطرناکی مانند: شیشه های شکسته یا فلزات، به هیچ وجه نباید در زمین بازی موجود باشند.
  • کفپوش های ساخته شده از مواد لاستیکی، مانند لاستیک های ایمن، مناسب زمین های بازی هستند. همچنین تشک لاستیکی، دسترسی مناسبی برای افراد با صندلی چرخدار، ایجاد می کند.
  • پوشش های سطحی با ضخامت 30 سانتی متر، باید برای تجهیزات تا ارتفاع دو و نیم متر استفاده شوند.
  • زمانی که مجموع ارتفاع قد کودک و ارتفاع وسیله بازی بیش از سه متر و نیم باشد، هیچگونه پوششی ایمن محسوب نمی شود.
  • کفپوش باید دایره ای به قطر حداقل 2 متر را در اطراف تجهیزات بازی، پوشش دهد. بنا به نوع این تجهیزات، ممکن است نیاز باشد تا مساحت بیشتری به وسیله کفپوش پوشش داده شود.

لیست نکات ایمنی فضای بازی

به یاد داشته باشید که حتی پوشش مناسب هم نمی تواند از تمام صدمات جلوگیری کند. همچنین، با افزایش ارتفاع تجهیزات، احتمال آسیب دیدن کودکان در هنگام سقوط نیز بیشتر می شود.

ایمن ترافیک کالا عرضه کننده محصولات و وسایل بازی پلی اتیلن کاملا استاندارد در کشور می باشد.

منبع: kidshealth

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا