مبلمان شهری

لیست قیمت گلدان شهری برای زیباسازی فضای عمومی

سرفصل‌های مقاله

گلدان شهری به عنوان یکی از المان های شهری نقش بسزایی در زیباسازی محیط شهر دارد. بر اساس اقلیم هر منطقه، کاربرد و موارد استفاده می توان از گلدان های مختلفی استفاده کرد. قیمت گلدان شهری هم بر اساس مواد استفاده شده در ساخت آن متفاوت است. اما مهمترین تقسیم بندی گلدان ها براساس مواد اولیه به کار رفته در تولید آنها است. پرکاربردترین انواع گلدان شامل گلدان سیمانی پارک، گلدان بتنی، فلاورباکس شهری، گلدان فایبرگلاس، گلدان کامپوزیت، فلاور باکس چوبی، گلدان پلاستیکی هستند. در این مطلب لیست انواع و قیمت گلدان شهری را بررسی می کنیم.

قیمت گلدان شهری

گلدان سیمانی

گلدان سیمانی بیشتر در فضاهای شهری و خیابان مورد استفاده قرار می گیرند. نسبت به گلدان پلاستکی و فایبرگلاس طول عمر بیشتری داشته و برای اماکن عمومی مقرون به صرفه می باشد. علاوه بر جلوه ی زیبای که به محیط می دهد به دلیل وزن بالا به عنوان مانع نیز قابل استفاده است. گلدان سیمانی قابلیت نگهداری آب به مدت طولانی دارد و همین امر به رشد بیشتر گیاه داخل آن کمک می کند. در صورتی که گیاه نیاز بیشتری به آب دشات بهتر است در کلدان سیمانی کاشته شود.

گلدان بتنی

گلدان بتنی دارای طول عمر زیادی هستند و در طرح های مختلفی عرضه می شود. دلیل تنوع این محصول قالب پذیر بودن سیمان است. این مدل قابلیت استفاده در فضای شهری، پارکها وم نازل را دارد. از معایب آن وزن  بالا پس از کاشت گیاه اسکه، که جابجایی آن را دشوار می نماید. در برابر ضربه و تغییرات دما مقاومت بالایی داشته و نسبت به دیگر مدل های گلدان آسیب پذیری کمتری دارد. همچنین قیمت گلدان بتنی متناسب با سایز و اندازه ان متفاوت می باشد برای خرید گلدان بتنی می توانید از فروشگاه ایمن ترافیک دیدن کنید

قیمت گلدان شهری

گلدان پلاستیکی

گلدان های پلاستیکی نسبت به دیگر مدل ها وزن کمتری داشته و حمل و نقل آسان آن ساده تر خواهد بود. از دیگر مزیت های آن رنگبندی متنوعی آن است که اجازه ست کردن با دکوراسیون را فراهم می کند. قیمت گلدان شهری پلاستیکی معمولاً از انواع دیگر گلدان مانند قیمت گلدان بتنی خیابانی کمتر است. در بعضی موارد استفاده از مواد نامرغوب باعث ایجاد ظاهری نامناسب در آنها می شود. نسبت به بقیه مدل ها، گلدان پلاستیکی در برابر نور خورشید آسیب پذیر می باشد و در صورت استفاده در محیط آزاد ممکن است طول عمر کمتری داشته باشد.

گلدان کامپوزیتی

گلدان کامپوزیتی ظاهر شبیه به گلدان سیمانی دارد با این تفاوت که نسبت به آن طول عمر بیشتری دارد.  گلدان کامپوزیتی در برابر نور خورشید مقاوم تر است؛ در نتیجه می توان گفت ماندگاری طولانی خواهد داشت. گلدان کامپوزیت در رنگ های متنوع، طراحی زیبا و مدرن طراحی می شود. به دلیل حمل و نقل آسان در منازل، محیط شهری واماکن عمومی قابل استفاده می باشد. طراحی بدنه و رنگ آن شبیه سنگ تراورتن است به طوری که از دور گلدان کامپوزیت و سنگی قابل تشخیص نیست.

قیمت گلدان شهری

گلدان فابیر گلاس

گلدان فایبر گلاس از پلیمر مقاوم ساخته شده است. گلدان فایبر گلاس از لحاظ رنگبندی از گلدان پلاستیکی متنوع تر هستند. ولی از لحاظ قیمت از گلدان های پلاستیکی گرانتر می باشد. با داشتن وزن پایین و قابلیت جابجایی نسبت به گلدان بتنی بزرگ طرفداران بیشتری دارد. از مزایای گلدان فایبرگلاس می توان به مقاومت در برابر آب و هوا، قابل شستشو بودن و تحمل دمای بالا اشاره داشت.

فلاور باکس

گلدان فلاور باکس محلی برای قرار دادن تعداد زیادی گلدان کوچک است. فلاور باکس در انواع زمینی، دیواری وآویزان وجود دارد. از مهمترین گلدان فلاور باکس  می توان از فلاورباکس سفالی، چوبی، بتنی، پلاستیکی، سنگی و فلزی را نام برد. فلاورباکس سفالی دارای رنگ و اشکال مختلفی است و  از معایب آن مقاومت پایین آن در برابر ضربه را می توان ذکر کرد.

قیمت گلدان شهری

فلاور باکس چوبی و پلاستیکی

فلاور باکس چوبی به دلیل جذب رطوبت به صورت روکش دار مورد استفاده قرار می گیرد. بیشترین کاربرد آن به صورت دیواری و آویزان است. فلاور باکس بتنی مانند گلدان بتنی پارکی طراحی متنوعی دارد. از طرفی وزن بالا از نقاط ضعف آن است. در بازار نمونه هایی با وزن پایین نیز یافت می شود که قیمت بالاتری دارند.

وزن فلاور باکس پلاستیکی پایین بوده و قیمت آن نسبت به قیمت گلدان بتنی خیابانی مناسب است. این فلاور باکس رنگ ها وطرح های مختلف طراحی و ساخته می شود. به همین دلیل مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. فلاورباکس سنگی از جنس مرمر و تراورتن ساخته شده و علی رغم وزن بالا دارای زیبایی چشم نوازی است. فلاور باکس ها به صورت آماده دربازار موجود می باشند و به دلیل تنوع بیشتر و نصب راحت، نسبت به دیگر مدل ها مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.

قیمت گلدان شهری بر اساس نوع

قیمت گلدان شهری بر اساس موادی که در ساخت ان به کار رفته است، متفاوت است. گلدان های پلاستیکی از ارزان ترین گلدان های شهری هستند. گلدان های چوبی و فایبرگلاس در رده بعدی قرار دارند. اما گران ترین گلدان های شهری از جنس سنگ مرمر یا انواع دیگر سنگ ساخته می شوند. در صورت تمایل به مقایسه قیمت گلدان شهری و فالورباکس وقیمت گلدان بتنی خیابانی می توانید از صفحه لیست قیمت استفاده نمایید.

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. خسته نباشید برای اطلاع از قیمت گلدان سیمان پارک چه کنیم؟ اگر امکان داره لیست قیمت ارسال بشه

    1. با سلام، برای بررسی قیمت گلدان سیمان پارک می توانید به لندینگ گلدان پارکی ایمن ترافیک کالا مراجعه نمایید. در صورت نیاز می توانید با شماره های داخل سایت تماس بگیرید و از راهنمایی کارشناسان ما بهره ببرید.

  2. کدوم مدل گلدان در برابر رطوبت ماندگاری بیشتری دارند؟ گلدان سیمانی بهتره یا بتنی؟

    1. با سلام، باید گفت مقاومت گلدان بتنی بزرگ در برابر رطوبت بسیار بیشتر از گلدان سیمانی است. اما قیمت آن نیز نسبت به مدل سیمانی بیشتر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا