دانستنی ها

نکته های مهم درباره نگهداری از ماشین در زمستان

سرفصل‌های مقاله

رانندگی در فصل زمستان ممکن است.باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی در رابطه با خودرو های شما شود.که این موضوع رانندگی را برای شما دشوار می‌کند. در ادامه این متن به بررسی کامل نکاتی در رابطه با یخ زدایی خودرو ها.و یا نکاتی در رابطه با کار کردن با خودرو ها در سرما می‌پردازیم. شما نیز می‌‌توانید از این نکته های مهم درباره نگهداری از ماشین در زمستان استفاده کنید.و از آسیب دیدن اتومبیل خود در این فصل پیشگیری کنید.

مشکلات مربوط به یخ زدگی در زمستان حتی برای ماشین آلات راهسازی،.ماشین های سنگین و باربری هم به وجود می‌آید.و این نکات مطرح شده تنها برای داخل شهر و اتومبیل های سواری نیست،.بلکه همه افراد به آنها نیاز پیدا خواهند کرد.

نکات نگهداری از ماشین در زمستان

نگهداری از ماشین در زمستان شامل برف روبی از شیشه های جلو و عقب خودرو، نگهداری از موتور، نگهداری درست از برف پاک کن ها، قفل شدن درها و قفل های ماشین و مواردی مانند آن است که در ادامه برای این موارد راه حل های اصولی را مطرح می‌کنیم.

یخ زدایی قفل درب ماشین ها در کمتر از یک دقیقه

نگهداری از ماشین در زمستان ممکن است شامل موارد زیادی باشد.اما از مهم ترین مشکلات می‌توان به یخ زدن قفل خودرو ها اشاره کرد.که به نظر حل نشدنی هستند. اما می‌توان در کمتر از یک دقیقه این مشکل را حل کرد. برای حل کردن این مشکل می‌توان از دو روش استفاده کرد.که هر دو آنها راحت و در مدت زمین کوتاهی جوابگو هستند. اگر یخ زدگی شدت زیادی نداشته باشد بخار دهان برای از بین بردن یخ ها کافی است.و می‌توان توسط یک نِی یا لوله کاغذی برای هدایت.بخار دهان به داخل قفل استفاده و سپس قفل را باز کردد.

راه حل دیگر استفاده از حرارت مستقیم برای گرم کردن کلید است.که این راهکار برای مواقعی است که مدت زیادی.خودرو شما در هوای سرد قرار داشته باشد.و بخار دهان برای باز کردن آن کافی نباشد.

 

نگهداری ماشین در زمستان

 

مانع یخ بستن درهای ماشین بشوید

قسمت هایی از خودرو شما هستند که نباید برای مدت طولانی بسته بمانند. به دلیل آن که ممکن است هنگام باز کردن آنها با مشکل رو به رو شوید و حتی به خودرو شما آسیب وارد شود. برای برطرف شدن این مشکل در نکات نگهداری از ماشین در زمستان می‌توان استفاده از اسپری های آشپزی استفاده کرد تا از یخ بستن سطح ماشین جلوگیری کرد و سطح خودرو ها به دلیل فلزی بودن به زودی سرما را جذب میکند و به راحتی یخ می‌زند و بهترین راه کار برای جلوگیری از یخ زدن درب ها چرب کردن سطح ماشین است تا مابع از یخ زدگی شود.

 

بیشتر بخوانید: شماره پلاک شهرهای ایران

 

نگهداری از باطری ماشین در زمستان

 

مراقبت از برف پاک کن ها

چسبیدن برف پاک کن ها به شیشه های ماشین از مشکلاتی است که ممکن است افراد زیادی با آن مواجه شده باشند و برای حل کردن آن راهکاری نداشته باشند در ادامه این قسمت به راهکار هایی برای جلوگیری از چسبیدن برف پاک کن ها به بدنه ماشین میپردازیم. برای جلوگیری از چسبیدن برف پاک کن ها به شیشه در زمستان با توجه به نکات نگهداری از ماشین در زمستان می‌توان از جوراب روی هر کدام از برف پاک کن ها استفاده کرد و برای اطمینان خاطر برف پا کن ها را تا حدودی از شیشه ها فاصله داد.

 

نگهداری باطری ماشین در زمستان

 


نکات رانندگی در هوای بارانی در ایمن ترافیک مگ.


جلوگیری از بخار کردن شیشه

بخار کردن شیشه نه تنها در یخ بندان بلکه در هوای سرد هم مشکل زا است.و ممکن است با مشکل هایی رو به رو شوید.که با ندیدن منظره پشت شیشه، تصادفات ناگواری به وجود آید. برای جلوگیری از این گونه حوادث می‌توان.با توجه به نکاتی برای نگهداری از ماشین در زمستان بیان شد،  از ژل اصلاح استفاده کرد.تا از بخار کردن شیشه ها جلوگیری شود. ژل اصلاح دارای مواد مشترکی با محصولات ضد بخار است.که باعث می‌شود بدون صرف هزینه اضافه از بخار کردن شیشه ها جلوگیری کنید.

 

نگهداری از ماشین در زمستان

 

آب شیشه شور ضدیخ بسازید

در همه خانه ها ماده ای ساده وجود دارد که در سرد ترین دماها هم یخ نمیزند و دسترسی به آن راحت است برای ساختن ضد یخ ابتدا باید شیشه ماشین را به مدت 24 ساعت تمیز نگه دارید و سپس با ترکیب الکل ایزوپروپیل و صابون مایع خودتان این آب شیشه شور را بسازید و از آن برای شستن شیشه ها استفاده کنید تا هم از چسبیدن گرد و غبار و هم از یخ زدن جلوگیری شود.

 

نکات نگهداری ماشین در زمستان

 

رطوبت اضافی ماشین را بگیرید

ممکن است تا به حال روش های زیای را برای از بین بردن رطوبت ماشین امتحان کرده، اما عنوز به دلیل رطوبت زیاد دید خوبی از محیط را نداشته باشید. به همین دلیل می‌توانید از این روش برای از بین بردن بخار استفاده کنید. یک جوراب را از خاک گربه پر کنید و در جلوی ماشین بگذارید تا رطوبت اضافه ماشین را بگیرد این خاک برای از بین بردن رطوبت داخل قفس گربه به کار می‌رود تا از رطوبت قفس کم کند و در این قسمت هم می‌توان از این خاک استفاده کرد تا از رطوبتی که در خودرو هست کم کند.

 

نگهداری از ماشین در زمستان

 

در این متن به بررسی کامل عواملی برای نگهداری از ماشین در سرما پرداختیم.و در این رابطه نکاتی را بیان کردیم.که رعایت کردن آن بسیار راحت است و با رعایت آنها می‌توانید.به بهترین شکل از خودرو خود محافظت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا