دانستنی هاتکنولوژی

با قدم زدن، چراغ های پیاده رو را روشن کنید!

در یک میدان در مرکز شهر لاس وگاس ایالت متحده، به تازگی چراغ هایی نصب شده است. این پایه چراغ روشنایی انرژی خود را نه تنها از سیستم برق شهری دریافت نمی کند، بلکه خود با تامین انرژی، تسهیلاتی نظیر شارژ باتری تلفن های همراه و شبکه وای فای را نیز برای شهروندان تامین می کند.

استفاده از انرژی های پاک در پایه چراغ روشنایی

این چراغ های شهری هوشمند که اولین بار توسط کمپانی انگوپلنت ارائه شد یکی از طرح های خلاقانه برای استفاده از انرژی های پاک می باشد.

انرژی پاک

چراغ های هوشمند پیاده رو

امروزه با رشد جمعیت و همین طور استفاده بیشتر از سوخت های فسیلی، معضلاتی نظیر گرمایش جهانی حاصل شده است؛ به همین دلیل استفاده از انرژی های نو و تجدید پذیر بسیار حائز اهمیت می باشد. طی ۱۰۰ سال گذشته، کره زمین به طور غیرطبیعی حدود ۰٫۷۴ درجه سلسیوس گرم‌تر شده است. به نظر می‌رسد فعالیت های صنعتی، تولید گازهای گلخانه ای و استفاده از انرژی های تجدید ناپذیر در ایجاد این مشکل بسیار موثر بوده و باعث گرم‌شدن کره زمین می شوند.

چراغ راهنمایی هوشمند

منبع اصلی تامین انرژی این پایه چراغ های روشنایی هوشمند از سوخت های فسیلی نبوده، بلکه این چراغ های هوشمند انرژی خود را از خورشید و همین طور حرکت شهروندان می گیرند. این چراغ ها قادرند انرژی جنبشی عبوری عابرین پیاده را به برق تبدیل کنند. هنگامی که عابرین پیاده پای خود را روی این پنل های حرکتی می گذارند، انرژی جنبشی و وزن فرد باعث تغییر در وضعیت پنل زمینی شده و این انرژی توسط مبدلی به باتری تعبیه شده در زیر این چراغ ها هدایت می شود.

چراغ هوشمند

پنل خورشیدی که بر روی این نوع از پایه چراغ روشنایی واقع شده نیز با دریافت انرژی خورشید و ذخیره آن در باتری، به تامین انرژی آن کمک می کند. به این ترتیب، برق در چراغ های هوشمند شهری ذخیره می شود و در نتیجه شهروندان می توانند هر جایی از پیاده رو، تلفن همراه خود را به این چراغ ها وصل کنند، از اینترنت وای فای این چراغ های هوشمند لذت ببرند و با قدم زدن این سیستم را برای بقیه شهروندان نیز شارژ کنند.

منبع: engoplanet

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا