بازی و کودکان

معرفی جنس کفپوش زمین بازی و کاربرد آنها

سرفصل‌های مقاله

آیا می دانید برای طراحی یک زمین بازی باید کدام جنس کفپوش زمین بازی را انتخاب نمایید؟ هنگامی که به ساختن یک زمین بازی فکر می‌کنیم، اولین مسئله‌ای که ذهن ما را مشغول می‌کند وسایل بازی مورد نیاز برای این زمین بازی است. در حالی که قبل از هر گونه اقدامی باید به امنیت کودکان در زمین بازی و ایمنی شهربازی پرداخت و محیطی امن را برای کودکان به وجود آورد. به این منظور باید چند نکته را در نظر داشته باشید. اولین مسئله کفپوش زمین بازی است که باید به شکل استاندارد و از جنس مناسب تهیه شده باشد. نکته دوم استاندارد وسایل بازی است که باید به بهترین شکل رعایت شده باشد. در این میان کفپوش زمین بازی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، چرا که بیشتر مصدومیت‌های زمین بازی مربوط به افتادن و آسیب‌دیدگی کودکان در پی برخورد با زمین سخت است.

انواع گوناگونی از کفپوش زمین بازی وجود دارد که بر اساس جنس آنها و شرایط آب و هوایی مختلف می‌توان مناسب‌ترین آنها را انتخاب کرد. در این مقاله ب معرفی انواع کفپوش زمین بازی و مواد مختلفی که برای ساخت آنها استفاده می‌شود می‌پردازیم. با در نظر گرفتن تمام نکات ایمنی و استاندارد مربوط به زمین بازی، می‌توان به راحتی محیطی امن و در عین حال زیبا را برای بازی کودکان فراهم آورد. آشنایی با انواع مختلف زمین بازی به شما کمک می‌کند که در مراحا طراحی و تعیین بودجه، بخش مربوط به کفپوش زمین بازی را در نظر گرفته و بهترین نوع آن را با توجه به کاربری زمین بازی خود انتخاب کنید. در ادامه به معرفی انواع گوناگون کفپوش زمین بازی و جنس‌های مختلف آن می‌پردازیم. شما می‌توانید با در نظر گرفتن بودجه خود، بهترین کفپوش زمین را انتخاب کنید.

کفپوش زمین بازی از جنس رزین

این نوع کفپوش زمین بازی، امن‌ترین و استانداردترین کفپوش زمین بازی به شمار می‌آید. از این کفپوش به دو شکل می‌توان استفاده کرد. در نوع اول، می‌توان کفپوش آماده از این جنس را خریداری کرد و در زمین بازی قرار داد. مدل دوم که بسیار پرکاربردتر و متداول‌تر است، دارار روندی کمی پیچیده‌تر است. در این حالت این کفپوش به شکل مایع به زمین بازی آورده می‌شود و آن را درون جای مخصوصی که بعدا وسیله‌های بازی قرار می‌گیرند، می‌ریزند. به این ترتیب این مایع تمام سطح را به اندازه قطر مورد نظر می‌پوشاند و محصول نهایی، کفپوشی نرم و ضد ضربه خواهد بود.

این کفپوش‌ها دارای سطح هموار و بسیار نرمی هستند که به اندازه کافی اصطکاک ایجاد می‌کند و مانع لیز خوردن کودکان می‌شود. این کفپوش زمین بازی را می‌توان بهترین نوع کفپوش در نظر گرفت، ولی باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که این کفپوش از گران‌ترین‌ جنس‌های کفپوش زمین بازی به شمار می‌آید. در صورتی که بودجه مناسبی برای ساخت زمین بازی در نظر گرفته باشید، مطمئناً این کفپوش بهترین گزینه برای زمین بازی شما خواهد بود که ضمن دارا بودن استانداردهای امنیتی لازم، بسیار زیبا و با دوام است. این کفپوش در رنگ‌بندی‌های بسیار زیبا و جذاب در بازار موجود است.

کفپوش زمین بازی از جنس چمن مصنوعی

این کفپوش زمین بازی نیز کفپوش بسیار مناسبی برای حیاط بازی کودک یا پارک و حتی حیاط منازل به شمار می‌آید. این کفپوش اندکی از کفپوش رزینی ارزان‌تر است و در صورتی که بودجه کمتری برای زمین بازی در نظر گرفته‌اید، این کفپوش گزینه بسیار مناسبی برای زمین بازی شما است. این کفپوش نیازمند توجه مستمر و شست و شو به صورت مداوم است. ولی به واسطه گذر راحت آب از سطح آن، این شست و شو چندان روند دشوار و زمان بری نخواهد داشت. چمن مصنوعی با توجه به متدهای جدید تولید سر و شکل بسیار طبیعی‌تری دارد و تشخیص آن از چمن طبیعی تا حدودی بسیار دشوار است. به همین دلیل است که از لحاظ زیبایی شناسی این کفپوش زمین بازی دارای طرفداران بسیار زیادی است.

 

کفپوش زمین بازی پارک

کفپوش زمین بازی از جنس شن مخصوص بازی

مدت بسیار زیادی است که از این جنس کفپوش زمین بازی استفاده می‌شود. شاید دلیل اصلی استفاده از این کفپوش، قیمت مناسب آن در مقایسه با انواع دیگر کفپوش زمین بازی باشد. شن مخصوص با قطر کم چندان قابلیت جذب ضربه را نخواهد داشت و برای اینکه از این جنس به عنوان کفپوش زمین بازی استفاده کنید، باید حداقل به قطر 12 سانتیمتر شن مخصوص در کف زمین حیاط بازی کودک قرار دهید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که در هوای بارانی این کفپوش چندان مقاومت مناسبی نخواهد داشت و برای محل‌هایی که دارای هوای مرطوب و باران‌های شدید هستند، استفاده از این جنس کفپوش پیشنهاد نمی‌شود.

در ضمن در صورتی که از این جنس کفپوش استفاده می‌کنید، باید به صورتی دائمی آن را بررسی کنید و از این مسئله اطمینان حاصل کنید که جسم تیز و خطرناکی داخل شن نشده باشد. سعی کنید این جنس کفپوش را فقط از شرکت‌های معتبر تهیه کنید چرا که احتمال وجود اجسام خطرناک در بین شن‌هایی که از شرکت‌های نامعتبر تهیه می‌شود، وجود دارد.

 

بیشتر بخوانید: اسباب بازی پسرانه فکری

 

کفپوش زمین بازی از جنس پلاستیک فشرده

در صورتی که تمایل داشته باشید از پلاستیک نرم، مانند رزینی که در مورد اول راجع به آن صحبت کرده شد داشته باشید، و در عین حال بودجه شما به اندازه‌ای نیست که این کفپوش را خریداری کنید، بهترین گزینه برای شما پلاسیک فشرده شده خواهد بود. این کفپوش‌ها از جنس پلاستیک بازیافتی فشرده شده ساخته می‌شوند و دارای خاصیت الاستیکی بالایی هستند که ضمن دارا بودن استانداردهای امنیتی و محافظتی، دارای ظاهر جذابی نیز هستند. تنها نکته‌ای که در مورد این جنس از کفپوش باید در نظر داشته باشید این است که مواد پلاستیکی بازیافتی که برای تولید آن استفاده می‌شود، به هیچ عنوان نباید سمی باشند. به عنوان مثال استفاده از لاستیک ماشین به عنوان مواد بازیافتی برای تولید کفپوش زمین بازی به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود.

کفپوش زمین بازی از جنس فیبر چوب مهندسی شده

این جنس کفپوش بسیار متداول است و می توان دلیل اصلی این مسئله را قیمت بسیار مناسب آن دانست. برای تولید این کفپوش از خرده‌های چوب استفاده می‌شود که بعد از پاک کردن آن از هرگونه گرد و غبار به کمک روش‌های جدید آن را به شکل یک ورقه نرم و مسطح، متناسب با استانداردهای ایمنی کفپوش زمین بازی در می‌آورند. در صورتی که بودجه زیادی برای ساختن زمین بازی در نظر نگرفته‌اید، می‌توانید از این جنس کفپوش به منظور حفظ امنیت کودکان استفاده کنید.

 

كفپوش زمين بازي كودكان

 

تنها مسئله‌ای که هنگام ساخت زمین بازی باید به آن توجه داشته باشید امنیت کودکان است. این وظیفه طراحان و سازندگان زمین بازی است که امنیت کودکان را در ساخت حیاط بازی کودک به بهترین نحو ممکن تامین کنند. به این منظور باید اولین قدم را در راستای تهیه کردن کفپوش مناسب برای زمین بازی برداشت. کفپوش مناسب اصلی ترین راه مقابله به آسیب‌دیدگی کودکان در زمین بازی است و با انتخاب کفپوش مناسب برای زمین بازی می‌توان تا حد زیادی از مصدوم شدن کودکام جلوگیری کرد. طبق آمار بیشترین دلیل آسیب دیدگی کودکان در زمین‌های بازی سقوط کودکان از ارتفاع روی زمین است. با استفاده از کفپوش مناسب در زمین بازی می توان این عامل آسیب دیدگی را از بین برد و با حداقل یه شکل محسوسی کاهش داد.

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. اگر یه مجموعه کامل از لوازم بازی پارکی بخواهیم قیمت چرخ و فلک زمینی، تاب سرسره فلزی، الاکلنگ پارک چند در میاد؟

    1. با سلام، قیمت چرخ و فلک زمینی بسته مدل آن متفاوت است، برای مشاهده قیمت انواع تجهیزات بازی کودکان پیشنهاد می کنیم به لندینگ تاب سرسره پارکی مراجعه کنید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

    1. باسلام؛ فروش کفپوش گرانولی در ابعاد مختلف انجام می شود و از این رو قیمت آنها بر اساس ضخامت آنها تعیین می شود. در صورت تمایل به لندینگ کفپوش گرانولی مراجعه نمایید.

  2. نصب کفپوش پارکی ایتم مهمی در ایمنی پارک ها هست که کمتر رعایت میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا