شهر و جادهمبلمان شهری

طراحی المان های نوروزی : المان هفت سین

سرفصل‌های مقاله

نوروز یکی از جشن های باستانی و دیرینه ایرانیان می باشد و سفره هفت سین شهری یک جز نشدنی از نوروز می باشد که هر ساله به مناسبت فرا رسیدن آن در اکثر نقاط شهر از المان هفت سین شهری استفاده می شود. که این المان ها را می توان در کنار اتوبان ها، میادین، محله ها و بلوار های پر رفت و آمد مشاهده کرد. این هفت سین ها معمولا در سایز های بزرگ تولید می شوند که باید آن ها را دقیقا به تناسب اندازه ای که دارند مورد استفاده قرار داد. المان نوروزی یکی از مهم ترین روش هابرای معرفی فرهنگ و رسوم شهرها است.

از این رو شهرداری شهرهای مختلف ایران با توجه به آداب و رسوم شهر به طراحی المان شهری عید نوروز اقدام می نماید. هر شهر با توجه به لباس محلی و رسم و رسومی که در نوروز دارد المان شهری نوروز مخصوص به خود را دارد. برای مثال در خراسان المان رقص محلی با لباس محلی و چوب پیشنهاد می‌شود. جال آنکه در کردستان لباس محلی و رقص آن متفاوت بوده و آداب و روسوم عید نوروز فرق دارد. المان نوروزی در تمامی ایران با توجه به فرهنگ، آداب و رسوم، کارکترهای محبوب جامعه طراحی و در شهر نصب می شوند.

برای اطلاه از لیست قیمت و خرید المان ویژه نوروز 1401 به فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا مراجعه کنید.

 

المان هفت سین
المان هفت سین

 

المان های نوروزی ایران

به‌ هیچ‌ عنوان نمی‌توان منکر تأثیر مثبت المان های شهری در زیبایی و افزایش جذابیت‌های یک شهر شد. این موضوع را در کنار اهمیت جشن باستانی نوروز برای ایرانیان بگذارید، که مقدمات آن برای همه‌ی خانواده‌ها از روزها یا شاید ماه‌ها پیش از فروردین آغاز می‌شود. گویی همه‌ی کشور در حال آماده شدن برای یک رویداد مهم است. در انتهای اسفند ماه شهرداری خود را برای شروع سال نو آماده نموده و شهر را از آلودگی های سال گذشته پاک سازی می‌کند. این کار با شستشوی المان های شهری آغاز می‌شود. آبیاری چمن ها برای رویش مجدد آغاز می‌شود و شهر چهره نویی به خود می‌گیرد درست مثل دیگر افراد جامعه که خود را برای شروع سال نو آغاز می‌کنند.

طراحی المان شهری نوروز آغاز می‌شود و هر آنچه به عنوان سنت، رسم و رسوم در بین ما ایرانیان رواج دارد به عنوان یک ایده برای آن در نظر گرفته می‌شود. یکی از ایده های بسیار رایج طراحی سفره هفت سین شهری است. در میادین و خیابان های پر رفت و آمد، ورودی شهرها، پارک ها و بوستان ها از یک هفت سین در سایز بزرگ استفاده می‌شود و یا هر یک از اجزاء هفت سین به صورت جداگانه در این مکان ها نصب می‌شوند. این بسته به بزرگی مکانی دارد که سفره هفت سین شهری کامل طراحی شود و یا از اجزاء آن استفاده شود.

 

خرید آنلاین المان های نورورزی

 

نمادهای المان شهری نوروز

در طراحی المان نوروزی آنچه در سال گذشته اتفاق افتاده است، کارکترهای کارتونی مورد علاقه کودکان، نمادهای ملی، دینی و مذهبی، آداب و روسوم هر شهر استفاده می‌شود. المان نوروز باید نشانگر شادی و نشاطی باشد که در جامعه حاکم است و بر تقویت این شادی و نشاط تاثیر گذار باشد. استفاده از نمادهایی مانند گل های بهاری، رویش مجدد طبیعت، رفتن سرما و آمدن گرما و … مد نظر قرار گرفته و طراحی های فوق‌العاده زیبا انجام می‌گیرد. یکی از المان شهری برای عید نوروز تخم مرغ است. طراحی و نقاشی تخم مرغ ها با طراحی های ایرانی و اسلامی می تواند شهر را بسیار زیباتر از قبل نماید. آینه و قران یکی از دیگر المان نوروزی دینی هستند که آرزوی داشتن روزهای پربرکت و روشنایی برای مردم به همراه دارد و همه با دیدن این المان نوروز احساس آرامش می نمایند.

سیب های قرمز را از دیگر المان شهری عید نوروز می‌توان دانست. سیب به نشانه سلامت در سفره هفت سین شهری آرزوی سلامت برای مسافرین و شهرواندان به همراه دارد. ماهی در سفره هفت سین شهری نشان دهنده زندگانی است. جریان داشتن زندگی در بعد روزهای خوب و سخت را می توان با قرار دادن نماد ماهی به عنوان المان شهری عید نوروز به مردم گوش زد نمود. ساعت یکی دیگر از المان شهری برای عید نوروز است که گذشت زمان را به ما یادآوری می‌نماید.

المان نوروزی

 

طراحی مدرن المان شهری نوروز

امروزه علاوه بر طراحی سفره هفت سین شهری، از طرح های مدرن برای تبریک سال نو استفاده می‌شود. این طراحی ها المان شهری عید نوروز را زیباتر و جذابتر از قبل نموده است. استفاده از مواد اولیه خاص که قابلیت انعطاف پذیری خوبی دارند اجازه می‌دهد طراحان المان ، المان شهری نوروز را زیباتر از قبل و بسیار مدرن و شیک طراحی نمایند. تبریک سال نو به مسافران و شهروندان از زبان کاراکترهای مورد علاقه آنها، طرح های سه بعدی، ترکیب المان های شهری دیگر با المان نوروز، رنگ آمیزی مبلمان شهری با رنگ های شاد و نوروزی، استفاده از ایده های نو و جذاب برای خوش آمدگویی به مسافران از ایده های بسیار جذاب است که خوش بختانه در المان نوروزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با ارائه چنین المان شهری نوروز شهر برای فرا رسیدن عید نوروز زیبا و آماده می‌شود. قرار دادن المان شهری نوروز مدرن در نزدیکی مکان های توریستی جذابیت آن را برای مسافرین افزایش داده و آنها به انداختن عکس با المان ها ترقیب می‌نماید.

 


بیشتر بخوانید : طراحی المان شهری


 

المان نوروزی کلاسیک

در ایام عید نوروز در شهر المان هایی با الهام گرفتن از نوستالژی های ایرانیان دیده می‌شود. این ایده نیز جذابیت زیادی برای مسافران و شهروندان به همراه دارد. استفاده از نوستالژی هایی مانند کارتون های مورد علاقه ما در دهه 60، استفاده از وسایل دستی و قدیمی ما ایرانیان مانند جاروی دستی، علاءالدین، قلک های قدیمی، کتاب های قدیمی دبستان، کاراکترهای قدیمی مورد علاقه افراد بودند و هستند، اسباب بازی های قدیمی و .. از جمله های ایده های پر طرفدار المان شهری نوروز به شمار می‌آید.

در این ایام ما ایرانیان به نمادهای دینی و ملی خود نیز توجه خواهیم داشت. استفاده از نمادهای ملی مانند پرچم ایران، عمو فیروز، ننه سرما، کاراکترهای شاهنامه مانند رستم، رخش و … نیز می‌تواند به عنوان المان نوروزی مورد استفاده قرار گیرند. استفاده از طرح های ایرانی و سنتی مانند طراحی پیام تبریک با خطوط نستعلیق، طراحی دعای تحویل سال، استفاده از نقوش ایرانی اسلامی نیز می‌تواند در المان نوروز توجه اطرافیان را به خود جلب نماید.

 

خرید المان ماهی نوروز

 

ویژگی های المان هفت سین 

المان هفت سین شهری دارای رنگ بندی و طرح بندی های گوناگون هستند که باعث زیبا تر شدن آن ها می شود و همان طور که گفته شد از آن ها در میادین شهری استفاده می شود.  استفاده از مواد و مصالح مقاوم در ساخت انواع المان های شهری از جمله هفت سین شهری ضروری می باشد، چرا که این المان ها در میادین قرار گرفته و ممکن است با آسیب های احتمالی رو به رو شوند که تنها راه برای جلوگیری از آسیب دیدن این المان ها استفاده از بهترین مصالح در ساخت مجسمه و المان شهری می باشد. از بارز ترین ویژگی های مجسمه شهری نوروزی می توان به مواردی همچون مقاومت المان ها در برابر ضربات احتمالی، سرد و گرم شدن هوا، قرار گرفتن در معرض نور خورشید در طولانی مدت و یا برخورد  اشیاء و آسیب دیدن فیزیکی آن ها اشاره کرد.

 


بیشتر بخوانید :  سنت و خاطره در المان های شهری نوروزی


 

به دلیل بالا رفتن حجم سفرهای داخلی در سیزده روز تعطیلات نوروز و طبع معتدل هوا که منجر به افزایش میل افراد برای سفر کردن می‌شود، چند سالی است که شهرداران کلان‌شهرها و حتی شهرهای کوچک‌تر اقدام به ساخت المان نوروزی و آماده‌سازی و آذین بستن شهر می‌کنند. المان های شهری نوروزی به‌ جز زیباتر کردن شهر، نمایانگر ویژگی‌ها و ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی، هنری و مذهبی هرمنطقه هستند. به ‌بیان ‌دیگر استفاده از المان نوروزی به‌شرط پرمحتوا بودن روش خوبی برای نمایش و معرفی آداب‌ و رسوم، محصولات کشاورزی، ظرفیت‌های فرهنگی و حتی خدمات مردم یک شهر برای مهمانان خواهد بود. المان های نوروزی مثل سفره‌ی هفت‌سین، مجسمه‌های شهری نوروز، نمادهای صنایع‌دستی و مواردی ازاین‌دست جزو مهم‌ترین عوامل جذب گردشگر در سال‌های اخیر بوده است.

المان نوروزی تخم مرغ

 

المان نوروزی هفت سین

 

طراحی و نصب المان هفت سین

انجام امور مربوط به طراحی و آماده‌سازی المان های شهری نوروزی از ماه‌ها قبل از عید در دستور کار شهرداری‌ کلان‌شهرها و برخی شهرهای پربازدید و پر رفت‌وآمد کوچک‌تر قرار می‌گیرد. استفاده از هنرمندان بومی هر منطقه که با آداب‌ و رسوم یک شهر آشنایی بیشتری دارند، یکی از بهترین روش‌های خلق مجسمه های شهری پرمحتوا و جذابی است که در عین زیبایی جنبه‌ی آموزشی داشته و در حقیقت برای معرفی هرچه بهتر یک شهر و فرهنگ آن باشند.

یکی دیگر از نکات مهم در جلب نظر مخاطبان به یک المان نوروزی جنس آن است. به‌ عنوان‌ مثال اگر المانی از جنس فلز و بدون رنگ و لعاب ساخته شود، با روحیه مردم و فصل شاداب بهار هیچ تناسبی ندارد. در این فصل مردم در پی سرسبزی و طراوت هستند، بنابراین المان شهری های فلزی اصلاً مناسب و جذاب نخواهند بود. همچنین موضوع جوان‌پسند بودن نیز مطرح است. المان‌هایی که کودکان بتوانند به آن‌ها ارتباط برقرار کنند و در کنار آن‌ها بازی کنند و عکس بگیرند، از دیگر ویژگی های مهم در ساخت المان های شهری مناسب نوروز است.

طراحی، ساخت و نصب المان های شهری نوروزی در ایمن ترافیک کالا

 

  المان نوروزی همدان المان نوروزی بابا نوروز

المان نوروزی دوچرخه

 

فروش المان نوروزی: المان هفت سین

فروش المان های نوروزی یکی از پررونق ترین مشاغل به شمار می‌آید. علاوه بر شهرداری که مسئول زیبا نمودن شهر است دیگر ارگان ها نیز با خرید المان شهری نوروز محیط مورد نظر خود را به کمک المان های دینی و ایرانی زیبا می‌نمایند. المان شهری برای عید نوروز علاوه بر اینکه نوید بخش شروع سالی جدید و نو هستند بلکه به عنوان یکی از مبلمان شهری به شمار آمده و مورد توجه همه شهروندان قرار می‌گیرد. گاهی یک طراحی المان شهری نوروز چنان در نظر مردم زیبا به نظر می‌رسد که برای دیدن آن به منطقه خاصی از شهر مراجعه می‌نمایند. در صورتی که تمایل دارید با خرید المان شهری نوروز محل مورد نظر خود را برای آمدن سال جدید آماده نمایید می‌توانید از فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا دیدن نمایید. در این فروشگاه طرح هایی بسار زیبا و جذاب برای فروش طراحی شده است. این فروشگاه المان های شهری با طراحی های کلاسیک، مدرن، دینی و ملی را تدارک دیده است تا با دستی باز انتخاب مناسبی داشته باشید.

 

 

المان تنگ ماهی

المان نوروزی جعبه

المان نوروزی هفت سین

المان نوروزی98

المان نوروزی تنگ ماهی 98

المان نوروز 97

المان نوروزی پدربزرگ

المان نوروزی ننه سرما

المان نوروزی ماشین

المان نوروزی سفره هفت سین

المان نوروزیسبزه

المان نوروزی سال خروس

المان نوروزیتنگ ماهی

المان نوروزی فلزی

المان نوروزی شکرستان

المان نوروزی دیرین دیرین

المان نوروزی عید نوروز

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. سلام، خسته نباشید برای خرید المان نوروزی ۱۴۰۰ می تونیم‌ایده از خودمون باشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا