دانستنی هاقوانین رانندگی

قوانین و فرهنگ رانندگی در آلمان

سرفصل‌های مقاله

رانندگی در آلمان را با وجود ماشین های عالی و جاده هایی بسیار زیبا, چرا نباید دوست داشت؟ بدلیل اینکه قوانین و فرهنگ رانندگی در آلمان با دیگر کشور ها متفاوت است.در کشور آلمان نیز مانند سایر کشورهای دنیا، برای رانندگی قوانین و مقرراتی وضع شده است که باید به آن ها توجه کنید. در این کشور با توجه به نظام حاکم بر آلمان، قوانینی وضع شده به سختی اجرا شده و پیگیری می شود و هیچگونه تسامحی در برابر اجرای قانون و یا عدم اجرای آن وجود ندارد.

پس شما در صورتی که به این کشور می روید و قصد دارید با دارا بودن شرایط رانندگی کنید، ابتدا باید قوانین را به طور کامل بیاموزید. در این مقاله سعی داریم تا به صورت مختصر و مفید، برخی از مهم ترین دسته های این قوانین را بررسی کنیم. اگر علاقه مند به رانندگی در آلمان هستید، حتما این مقاله را دنبال کنید و با ده نکته از قوانین راهنمایی و رانندگی در آلمان آشنا شوید.

 

فرهنگ رانندگی در آلمان

در برنامه ریزی سفر، اگر علاوه بر انتخاب تجهیزات جانبی سفر بین قطار و ماشین شخصی مردد ماندید، به خاطر داشته باشید که اگرچه ماشین ها در اروپا از نظر میزان سوخت معمولا مقرون به صرفه تر از آمریکای شمالی هستند؛ اما هزینه های مربوط به سوخت تقریبا دو برابر است. در آلمان بعضی از ماشین های شخصی دیزلی هستند و در انتخاب نوع پمپ برای پر کردن باک بنزین باید دقت کرد. در کشور آلمان علاوه بر توجه به تجهیزات کنترل ترافیک مانند چراغ های ترافیکی، لازم است با چراغ راهنمای ماشین ها نیز آشنا شوید. به طور مثال اگر شما به لاین چپ منحرف شدید و از آینه ی بغل چراغ چشمک زن خودروی دیگری را دیدید و شخصی در نزدیکی شما بود، تنها لازم است فورا به راست حرکت کنید، تا همه چیز رو به راه شود.

 

نحوه پارک ماشین

 

گواهینامه رانندگی در آلمان

این کشور عضوی از اتحادیه اروپا است و به همین دلیل در مناسبات خود با این کشورها و اتباع آن ها تقریبا مشابه با شهروندان خود عمل می کند. تحت تاثیر این موضوع، شما در صورتی که گواهینامه خارجی معتبر داشته باشید و یا گواهینامه بین المللی رانندگی داشته باشید، می توانید در این کشور به راحتی و بدون هیچ مشکلی رانندگی کنید. نکته قابل توجه اینجاست که گواهینامه کشورهای مورد قبول آلمان برای رانندگی، برای تمام کشورهای جهان نیست. بلکه کشورهایی شامل این مورد می شوند که عضو اتحادیه اروپا بوده و یا دولت آلمان از حسن آزمون های اعطای گواهینامه رانندگی به آن ها مطمئن باشد. این کشورها در قوانین راهنمایی و رانندگی آلمان به صورت دقیق مشخص شده اند.

پس در صورتی که گواهینامه معتبر از کشورهای مورد تایید آلمان داشته باشید، می توانید بدون هیچ دغدغه ای به رانندگی در این کشور بپردازید. حال اگر شما واجد چنین شرایطی نباشید و یا قصد داشته باشید گواهینامه رانندگی در آلمان دریافت کنید، باید مراحل اخذ این گواهینامه را بدون توجه به دارا بودن هر نوع گواهینامه از کشور دیگر به صورت کامل طی کنید. البته در صورتی که واجد شرایط اخذ این گواهینامه باشید، می توانید برای گرفتن آن اقدام کنید. البته با توجه به سختی ها و حساسیت ها در این زمینه، توصیه ما گرفتن گواهینامه بین المللی رانندگی IDP است که در بیش از 150 کشور جهان معتبر است و شما را از گرفتن گواهینامه مخصوص هر کشور بی نیاز می کند.

 

خرید اینترنتی تجهیزات ترافیکی شهری

 

 علائم راهنمایی و رانندگی در آلمان

بخشی دیگر از مجموعه قوانین راهنمایی و رانندگی در کشور آلمان، قسمتی است که به شرح و توضیح آیین نامه و علائم ترافیکی در آلمان می پردازد. علائم رانندگی در المان نیز مانند سایر نقاط جهان در دسته های هشدار دهنده و بازدارنده، احتیاطی و اخباری وجود دارند که به شما کمک می کنند تا بر اساس قوانین و به درستی در این کشور رانندگی کنید. از آنجا که این کشور عضور اتحادیه اروپا است، تابلوهای متحدالشکلی با سایر نقاط این کشور دارد و تفاوت چندانی میان آن ها دیده نمی شود. به غیر از تابلوهای نام شهرها و مناطق، در آلمان شما می توانید تمام تابلوها را به زبان انگلیسی مشاهده کنید. این مورد به شما کمک می کند تا به راحتی معانی و منظور تابلوها را متوجه شوید.

 

آموزش رانندگی در آلمان

آموزش رانندگی در کشور آلمان توسط مراکز مختلفی و به منظور آمادگی برای آزمون های گواهینامه رانندگی آلمان انجام می شود. در این آموزش ها از تئوری تا به عملی، فرد متقاضی و دارای شرایطی از جمله سن 18 سال و…، با گذراندن مراحلی مشخص و دقیق، آماده شرکت در آزمون گواهینامه رانندگی آلمان می شود و در صورت قبولی در این مجموعه آزمون، می تواند گواهینامه آلمانی را دریافت نماید.

لازم به ذکر است که آموزش های رانندگی در کشور آلمان دقیق و همه جانبه بوده و توسط افراد حرفه ای و خبره انجام می شود. این آموزش ها از بعد روانشناسی و بعد مهارتی، تا قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را به صورت کامل پوشش می دهد. می توان ادعا کرد که فرد پس از اتمام آموزش ها و قبول شدن در آزمون گواهینامه، صلاحیت رانندگی در همه جا را دارا است.

 


بیشتر بخوانید : چگونه در امتحان رانندگی شهری قبول شویم؟


 

رانندگی با ماشین های غیر اتوماتیک را یاد بگیرید

آنچه باید درباره قوانین و فرهنگ رانندگی در آلمان بدانید، این است که حدود 90 درصد از تمام اتومبیل های خصوصی در آلمان دارای جعبه دنده دستی هستند، حتی مرسدس های بزرگ و اتومبیل های اجاره ای. اتومبیل های اتوماتیک در دسترس هستند، اما شما باید از قبل درخواست دهید و بهای بیشتری پرداخت کنید.

 

نحوه پارک ماشین

زمانی که در شهر می خواهید خودروی خود را پارک کنید، باید دقیقا بدانید کجا پارک می کنید. اگر نتوانید پارک موازی کنید کمی به مشکل بر می خورید, اما در اکثر شهر ها، محوطه ها و گاراژ های مختلفی برای پارک در دسترس است. به دنبال علائم P باشید. امروزه در بسیاری از شهر های آلمان از جمله برلین، هامبورگ و ویسبادن از Easypark یا اپلیکیشن Pango برای پارک راحت تر استفاده می شود. هزینه ی پارک به قبض تلفن همراهتان اضافه می گردد و در عوض یک پیامک حاوی اطلاعات پارک دریافت می کنید.

 

قوانین رانندگی در آلمان

 

روشن کردن چراغ خطر در جلو

رانندگی در آزاد راه یکی دیگر از نکات مهم قوانین و فرهنگ رانندگی در آلمان است. اگر در حال رانندگی در آزاد راه هستید و می بینید ماشین جلویی چراغ خطرش را به حالت چشمک زن درآورده، به این معناست که ماشین جلوی او به طور ناگهانی توقف کرده و شما باید فورا سرعتتان را کم کنید. زمانی که شما با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت می رانید، تشخیص اینکه ماشین جلویی در حالت ایستاده است، سخت است. اگر آخرین نفر در خط هستید، آرام باشید و چراغ هایتان را روشن کنید.

 

دوچرخه سواری در آلمان

یکی از نکات مهمی که شما باید درباره فرهنگ رانندگی در آلمان بدانید، مربوط می شود به بسیاری از افراد در آلمان که از دوچرخه برای رفتن به محل کار، رساندن کودکانشان به مدرسه و به طور کلی عبور و مرور در سطح شهر استفاده می کنند. این بدین معناست که در هر کجا از شهر های آلمان باید انتظار دوچرخه ها را داشته باشید. هر زمانی که دور می زنید یا از پارک خارج می شوید، مراقب دوچرخه سوار ها باشید.

 

گردش به چپ

شهر های آلمان بسیار قدیمی هستند و خیابان های یک طرفه زیادی وجود دارد، این در حالی است که تقاطع های زیادی وجود ندارد، که بتوان به سمت چپ پیچید. برنامه ریزان شهری برای این مشکل رانندگی در آلمان با قرار دادن لاین های پیچش به چپ، کمی جلوتر از تقاطع، جایی که راننده ها بتوانند چرخش U شکل داشته باشند، این مشکل را حل کرده اند. اگر در تقاطع مجاز به چرخش به سمت چپ باشید، حق تقدم با کسانی است که مسیر مستقیم را می آیند و شما بعد از آن ها باید بپیچید.

 

فرهنگی ترافیکی در کشور آلمان

 

گردش به راست ممنوع!

در چهار راه و تقاطع های آلمان تنها زمانی مجاز هستید به راست بپیچید، که چراغ سبز باشد؛ مگر اینکه یک چراغ مجزا در زیر چراغ سبز با یک نشانگر وجود داشته باشد. در این مورد شما تنها در صورتی مجاز هستید به راست برانید، که نشانگر سبز باشد. در آلمان همانطور که به شما گفته شد، گردش به راست تنها در مکان هایی که مشخص شده است مجاز می باشد. در اکثر مناطق گردش به راست ممنوع است. این نمونه ای از قوانین راهنمایی و رانندگی در این کشور است که با کشور ما تفاوت دارد. قوانین رانندگی در آلمان دارای بخش های مختلف و گوناگون بوده و مانند کشور ما در دسته بندی های مختلف، قرار گرفته است.

 

همیشه در سمت راست بمانید

همه آنچه باید درباره فرهنگ رانندگی در آلمان بدانید، آموزش سبقت گرفتن در آزاد راه هاست. اگر نیاز به سبقت دارید، سبقت بگیرید، سپس تا می توانید به سمت راست لاین خود برگردید. راست ترین لاین برای کامیون ها و سایر وسایل نقلیه ی کند است و چپ ترین لاین برای آن هایی است که می خواهند سرعت فراتر از سرعت شمار خود را امتحان کنند.

 

برخی از محدودیت های رانندگی در آلمان

این کشور نیز مانند هرجای دنیا، بر اساس شرایط فیزیکی و جاده ها و شهرهای خود، دارای قوانین مشخصی است. از جمله محدودیت های جالبی که در آلمان وجود دارد می توان به محدودیت سفر کودکان زیر سه سال بدون صندلی مخصوص کودک اشاره کرد. همچنین کودکان بالای سه سال نیز الزاما و باید در صندلی های عقب بنشینند. همچنین برای مثال شما در آلمان در فاصله 10 متری چراغ های راهنمایی و رانندگی، فاصله 5 متر از تقاطع ها و محل عبور عابر پیاده و کمتر از 15 متر با ایستگاه اتوبوس یا دیگر ایستگاه های مشخص شده برای وسایل نقلیه عمومی، حق پارک کردن خودرو را ندارید!

 

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا ارائه دهنده محصولات و تجهیزات ترافیکی در کشور می باشد. شما می توانید با مراجعه به سایت ایمن ترافیک کالا از لیست قیمت خرید اینترنتی تجهیزات ترافیکی مطلع شوید.

منبع: theculturetrip


نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. واقعا رعایت نمودن در هر زمینه ای نیاز به فرهنگ سازی دارد و باید قدم به قدم پیش رفت تا مردم با آن یکی شوند و در خونشان جاری شود..امیدورام روزی بشود که رانندگی مناسب و معقولانه فرهنگ سازی بشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا