تجهیزات پارکینگی

10 پارکینگ طبقاتی مدرن به همراه عکس پارکینگ ها

سرفصل‌های مقاله

در این مقاله قصد داریم شما را با 10 پارکینگ طبقاتی مدرن در جهان آشنا نماییم. امروزه با افزایش تعداد خودروها در سطح شهر ، علاوه بر افزایش ترافیک شهری با معضل کمبود جای پارک رو به رو هستیم. مهندسین این امر برای جبران کمبود جای پارک ایده طراحی و ساخت پارکینگ طبقاتی را مطرح کردند. این نوع پارکینگ ها، معمولا در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد طراحی و ساخته می شود. پارگینگ طبقاتی در اماکنی مانند پاساژهای بزرگ، بیمارستان ها و دیگر اماکنی که مراجعین بسیاری دارد ساخته می شود. در این مطلب 10 تا از پارکینگ طبقاتی مدرن دنیا را معرفی می کنیم.

 

لیست قیمت تجهیزات پارکینگ

پارکینگ طبقاتی چیست ؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که پارکینگ طبقاتی چیست یا پارکینگ طبقاتی مدرن چیست و چه کاربردی دارد. برای پاسخگویی به این سوال که پارکینگ هوشمند چیست باید گفت که پارکینگ طبقاتی، سازه ای طراحی شده و دارای چند طبقه است که برای پارک کردن خودروها ساخته می شود.

پارکینگ طبقاتی، ساختاری مناسب برای استفاده در اماکن شلوغ و پر ترافیک مانند مراکز اداری و فروشگاهی شهری است تا مشکل کمبود فضای پارک و توقف خودرو را برطرف سازد. کارکرد پارکینگ طبقاتی که به پارکینگ هوشمند نیز مشهور است، تا حد زیادی شبیه به عملکرد چرخ و فلک های شهربازی است، با این تفاوت که شعاع حرکتی آن دایره ای نیست و یک مسیر بیضی مانند را طی می کند تا خودروها را در خود جا دهد یا پیاده و سوار کند. پارکینگ مکانیزه روتاری، پارکینگ مکانیزه برجی، پارکینگ هوشمند پازلی و … از جمله انواع پارکینگ های هوشمند یا پارکینگ طبقاتی هستند که هر کدام با توجه به ویژگی منطقه و نیاز محیط تولید و تعبیه می شوند.

 

بیشتر بخوانید: استعلام برگ سبز خودرو

 

لیست 10 پارکینگ طبقاتی مدرن

پارکینگ طبقاتی مدرن آتوستا

بدون شک هیچ جایی جز آلمان چنین پارکینگ طبقاتی عجیبی را نمی توان یافت، پارکینگی که به “بهشت اتومبیل ها” مشهور است. طراحی این پارکینگ شامل دو ساختمان دو قلو است، که توسط یک تونل زیرزمینی به یکدیگر متصل شده اند. نمای آن از سیلو های شیشه ایی 200 پایی ساخته شده اند، که به طور انحصاری برای نگهداری از اتومبیل های جدید Volkswagen مورد استفاده قرار گرفته است. این پارکینگ طبقاتی مدرن صرفا جهت استفاده ی خریداران Volkswagen است که قصد دارند اتومبیل مورد نظرشان را انتخاب کنند.

پارکینگ طبقاتی مدرن آتوستات

 

پارکینگ طبقاتی مدرن لینکلن

این پارکینگ که سال 2008 برای مسابقات المپیک در استادیوم “Birds Nest ” در پکن ساخته شد، خارق العاده است. پارکینگ طبقاتی لینکلن که توسط طراحانی به نام  Herzog و de Meuron ساخته شد، که یک طراحی شیک و مدرن محسوب می شود. این پارکینگ طبقاتی از بتن و شیشه ساخته شده و شامل یک مجتمع، رستوران و تراس است. این ساختمان بسیار بیشتر از یک پارکینگ طبقاتی است.

پارکینگ طبقاتی مدرن لینکلن

 


بیشتر بخوانید : همه چیز درباره استاندارد شیب رمپ پارکینگ


پارکینگ طبقاتی مدرن اوکلاما

این پارکینگ توسط معماران الیوت و همکارانش طراحی شده است. این ساختمان یک نمونه خوب از طراحی پارکینگ های طبقاتی کلاسیک و ساده است. این پارکینگ طبقاتی می تواند تمام اتومبیل های یک کلان شهر، برابر 791 خودرو را در خود جای دهد. اوکلاما بیشتر شبیه یک پارک و کمتر شبیه به یک پارکینگ است. این پارکینگ طبقاتی واقع در شهر اوکلاما، ساختمانش به صورت مشبک پوشش ساخته شده و اجازه می دهد تا مقدار زیادی از هوا وارد ساختمان شده و قسمتی از تهویه به صورت طبیعی انجام شود.

 

پارکینگ طبقاتی مدرن اوکلاما

 

پارکینگ طبقاتی مدرن هرما

اگر شما به دنبال یک پارکینگ طبقاتی ساده و عین حال امروزی هستید، پس پارکینگ هرما گزینه مناسبی برای شما نیست! این پارکینگ طبقاتی عجیب و زیبا واقع در کره ی جنوبی توسط شرکت معماری جوهو طراحی شده است، برای نما از پلی کربنات و برای پوشش داخلی از رنگ سفید و پوشش خارجی از رنگ بنفش استفاده کرده است. انحرافات بیرونی نما با پانل های پلی کربنات ساخته شده اند.

 

پارکینگ طبقاتی مدرن هرما

 

پارکینگ طبقاتی مدرن گرین وی

این طراحی پارکینگ طبقاتی عجیب با پارکینگ های طبقاتی دیگر تفاوت بزرگی دارد، آن هم استفاده ی بهینه از انرژی باد است. گرین وی در شهر شیکاگو طراحی شده است و با استفاده از لوله ی شیپوری شکل بادهای شهر شیکاگو را به هر نوع انرژی تبدیل می کند. این پارکینگ طراحی شده توسط تیم هوک می باشد و از این سیستم استفاده می کند تا باد بیشتری را جمع کرده و امتیاز بیشتری درgoing green بدست بیاورد

 

بیشتر بخوانید: کار استاپر پارکینگ چیست؟

 

پارکینگ طبقاتی مدرن وراندا

پاول دورویتر می گوید می خواستم پارکینگ اختصاصی بسازم تا تمام تصورات را در مورد ساختمان های تجاری و پارکینگ مجتمع های تجاری تغییر دهم. پاول دورویتر این پارکینگ طبقاتی عجیب را شبیه آیینه طراحی کرده است که از آلمینیوم و شیشه بیرونی با لبه های گرد تشکیل شده است. وراندا در شهر روتردام با ظرفیت 650 ماشین ساخته شده است. همچنین این پارکینگ دارای فروشگاه رستوران و چیزهای دیگری در داخل خودش می باشد.

 

پارکینگ طبقاتی مدرن وراندا

 

پارکینگ طبقاتی مدرن سانتا مونیکا

این پارکینگ واقع در مرکز شهر سانتا مونیکا به جهت استفاده از چراغ های LED توانسته است گواهینامه ی LEED را دریافت کنند. این پارکینگ اختصاصی که صرفا برای وسایل نقلیه الکترونیکی طراحی شده است و با بکارگیری نوآوری در انرژی پاک توانسته است در استفاده از انرژی سبز در کالیفرنیا، که یکی از رهبران در استفاده از انرژی سبز در ایالات متحده است،  گامی بلند برداشته باشد. در نمای این پارکینگ می تواند 300،000 فوت با رنگ های درخشان از LED ها به نمایش در آیند و بیش از 900 ماشین را همراه با پارکینگ اختصاصی برای دوچرخه فراهم آورده است. در پارکینگ طبقاتی سانتا مونیکا نوآوری هم به لحاظ شکل و عملکرد در هم آمیخته شده است.

 

پارکینگ طبقاتی مدرن سانتا مونیکا

 


بیشتر بخوانید : استاندارد های طراحی پارکینگ


 

پارکینگ طبقاتی مدرن یورکا

این پارکینگ طبقاتی زیبا نیز در شهر زیبای ملبورن واقع است. فضا داخل پارکینگ پر از رنگ ها و طرح هایی هستند که شبیه چراغ های راهنمایی و رانندگی می‌توانند شما را به خروجی های مختلف راهنمایی کنند (جهت خرید چراغ راهنمایی کلیک کنید.), این یکی واقعا رنگارنگ طراحی شده, بیشتر شبیه ماشین بازی طراحی شده تا پارکینگ طبقاتی, اما توجه کنید گاهی این رنگ ها می توانند گمراه کننده باشند, چراکه هر رنگ شما را به چیزی هدایت می کنند, قرمز “خروج” , آبی “سطح بالا”, زرد “سطح پایین”,  البته که ساده است! برای خط کشی پارکینگ می‌توان از رنگ پارکینگی مخصوص در رنگ های مختلف استفاده کرد. برای مشاهده لیست قیمت خط کشی اپوکسی و خرید آن به فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا مراجعه کنید.

 

یورکا

 

بیشتر بخوانید: فرمول محاسبه شیب رمپ

 

پارکینگ طبقاتی مدرن کانزا

کتاب خواندن یکی از عادت های خوب و در عین حال گاهی مرگ بار به حساب می آید. عده ایی از ما به جهت استفاده دایم از کتاب الکترونیکی شاید تا به حال کتاب به دست مان نگرفته باشیم، که البته کتابخانه ی کانزاس برای این موضوع یک راه منحصری به فردی برای خواننده گان به شمار می آید. پارکینگ طبقاتی این کتابخانه با عناوین کتاب های غول آسایی طراحی شده، که به نظر می رسد که هر کتاب به منظوری استفاده می شود. تعداد این کتاب ها 22 عدد می باشد، که از “ارباب حلقه ها” تا “مرد نامرئی”، از “داستان دو شهر” تا “رومئو و ژولیت” عناوینی هستند که شما می توانید در این طراحی نمای پارکینگ اختصاصی این کتابخانه بیابید. این کتابخانه ی غول پیکر در کانزاس واقع است.

کانزاس

پارکینگ طبقاتی مدرن آنجل

ما طراحی پارکینگ طبقاتی عجیب را شهر زیبای آلمان آغاز کردیم, پارکینگی براق پر از نور و روشنایی, اینجا چشم انداز بسیار زیبا و جالبی دارد زیرا در قلب این پارکینگ مدرن یک حیاط باز با فضای شرقی است که شما می توانید یک جای آرام را برای پارک اتومبیل خود انتخاب کنید. ماهیت شفاف پارکینگ آنجل باعث می شود که شما هرگز احساس غرور آفرینی نکنید.

ایمن ترافیک ارائه کننده انواع تابلو راهنمای طبقات با قیمت مناسب می‌باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. پارکینگ های طبقاتی خوبی در ایران داریم که تجهیزات ایمنی پارکینگ مناسبی دارند کاش اون ها رو هم معرفی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا