اطلاعات ایمنی

لحظات مهیج در خطرناک ترین مناطق جهان

سرفصل‌های مقاله

تجربه لحظات هیجان انگیز و دلهره آور در خطرناک ترین نقاط جهان می تواند، جذاب و تکرار نشدنی باشد. اگر طرفدار تفریحات مرگ آور هستید، خواندن این مقاله را تا آخر ادامه دهید.

خطرناک ترین نقاط جهان

با وجود هزاران تفریح مدرن و بی خطر در جوامع پیشرفته هنوز هم بسیاری از افراد از تجربه سرگرمی های خطرناک و دلهره آور لذت می برند. تفریحاتی که بتواند خطر مرگ را در چند قدمی فرد ایجاد کند و یا حوادثی که جان انسان را به خطر بیاندازد، از جمله این سرگرمی های محبوب و مهیج می باشند.

انجام سرگرمی های خطرناک در مسیر های پر پیچ و خم طبیعت وحشی، دست و پنجه نرم کردن با حوادث و در نهایت پیروزی شیرین و زنده بازگشتن از مکان های خطرناک جهان جذاب و همچنین غیر قابل باور می باشد. در این مقاله به معرفی خطرناک ترین نقاط جهان و تشریح مخاطرات آن خواهیم پرداخت.

تفریحات خطرناک در جهان

محبوبیت تفریحات خطرناک در جهان چیست؟

با وجود گزارشات و آمار های جهانی از مرگ بیش از هزار نفر در مکان های خطرناک جهان باز هم علاقه مندان و ماجرا جویان بسیاری به سمت این مناطق جذب شده و هنوز هم این مسیر ها محبوب و گردشگر پذیرند، اما چرا؟

شاید بپرسید چرا این افراد میل به کار های خطرناک و یا سفر های بی بازگشت و انجام خطرناک ترین تفریحات دنیا در مکان های ترسناک را دارند؟ از زندگی سیر شده اند یا عقلشان را از دست داده اند؟ هیچکدام.

همچنین بخوانید : نکات ایمنی در سفر به مکان های ناشناخته

اگر از این افراد ماجرا جو بپرسید، چرا با وجود خطر مرگ هنوز هم به دنبال کشف خطرناک ترین نقاط جهان هستند، بی تردید پاسخ می دهند که ترک این جهان بدون دیدن زیبایی ها و مناطق اعجاب انگیزش خیلی بی فایده خواهد بود. با وجود این حقیقت، شناخت این مسیر های اعجاب آور و پر مخاطره و آگاهی از خطرات موجود در خطرناک ترین نقاط جهان می تواند عمق وحشت و خطر را نمایش دهد.

خطرناک ترین مناطق جهان

ترسناک ترین مناطق خطرناک جهان

مکان های خطرناک جهان در بسیاری از مناطق سیاره زمین وجود دارند، که شامل دسته های مختلفی از قبیل مسیر پر پیچ و خم، کوه های آتشفشانی، حباب های گاز، تالاب های سهمگین، سفر به طبیعت وحشی و دست و پنجه نرم کردن با حیوانات است. همچنین عبور از پل هایی که به یک مو بند هستند و زندگی در میان هزاران خطری که می توانند به تنهایی یک انسان سالم را از پا بیندازند. اگر علاقه مند به دانستن لیست کاملی از خطرناک ترین نقاط جهان می باشید، این مقاله را تا پایان بخوانید.

مکان های خطرناک جهان

آیا تا به حال فیلم های علمی تخیلی دیده اید؟ یا از آن بدتر، به تماشای ویدئو های ترسناک و دلهره آور عجیب و غریب نشسته اید؟

اگر پاسخ شما بله است، باید گفت واقعیت خطرناک ترین نقاط جهان صد ها بار از آنچه که دیده اید وحشت آورتر می باشد. مکان های خطرناک جهان که با وجود زیبایی حیرت انگیزشان، خطر مرگ همچون پرنده بر سرشان پرواز می کند.

اما مکان های خطرناک جهان کدامند و چه شرایطی دارند؟

اگر علاقه مند به دانستن پاسخ این سوالات می باشید، می توانید لیست زیر را مطالعه کنید:

کوه پیناتوبو در کشور فیلیپین mount Pinatubo

یک کوه آتشفشانی فعال در کشور فیلیپین که در آخرین فوران خود چیزی در حدود 15 میلیون گوگرد و گاز سمی را به بیرون نشر داد. این آتشفشان فعال با وجود اینکه سالیانه بیش از 70 نفر از گردشگران به درون دریاچه مواد مذاب آن سقوط می کنند، باز هم در زمره خطرناک ترین جای دنیا می باشد.

کوه هوا شان – چین

این کوه خطرناک در جهان که در گذشته به عنوان یک مکان مذهبی بوده است، امروزه یکی از پر طرفدار ترین و خطرناک ترین نقاط جهان می باشد. عبور از پله هایی که انگار بر روی دیوار کنده کاری شده اند، پل های زنجیری فرسوده ای که بر فراز دره های عمیق قرار گرفته اند و نبود هیچ تابلو خطری برای آگاهی مسافرین می تواند، جذاب و هیجان انگیز باشد!

کوه آلپاین در میان دو کشور ایتالیا و اتریش

یک مسیر واقعا خطرناک که عبور از آن تنها توسط کابل هایی به نام فراتا (در زمان جنگ جهانی دوم ساخته شده) امکان پذیر است. این رشته اتصالات فولادی به منظور عبور سربازان از فراز دره های عمیق کوهستانی ساخته شده و امروزه یکی از خطرناک ترین نقاط جهان می باشد. هر اشتباه کوچکی می تواند، موجب سقوط به دره و مرگ سریع گردد.

مارپیچ Canyonlands در ایالت یوتا آمریکا

مسیری خطرناک و پر پیچ و خم که قرمز رنگ است و سالانه 2000 بازدید کننده دارد. خطر گم شدن، مرگ، وقوع سیل پیش بینی نشده، تنها گوشه ای از این هزار توی بسیار خطرناک پارک ملی Canyonlands می باشد.

آبشار Cascade Saddle در نیوزیلند

اگر می خواهید خطرات آن را متصور شوید، باید از قبل فیلم ارباب حلقه ها را دیده باشید. در این آبشار زیبا خطر سقوط از سنگ های لغزنده وجود دارد. در مراتع آلپ پیاده روی می کنید و یک جنگل ارواح واقعی را به چشم خواهید دید.

خطرناک ترین تفریحات دنیا

تفریحات خطرناک و هیجان انگیز در مکان های خطرناک جهان آن قدر متنوع هستند، که می توانند هر فرد ماجراجویی را به وجد بیاورند. مشکل اینجاست که این تفریحات فقط برای افراد حرفه ای است و اشخاص مبتلا به بیماری های قلبی یا آماتور نمی توانند از عهده اش بر بیایند، مگر آنکه واقعا از زندگی قطع امید کرده باشند!

علاقه مندان به گردش در خطرناک ترین نقاط جهان می توانند، لذت و هیجان پل های معلق و زنجیری را میان آسمان و زمین تجربه کنند، در طبیعت به جنگ زندگی بروند، با حیوانات وحشی و خشمگین مبارزه کنند، از آب های خروشان گذر کنند و یا در گرمای شدید غیر قابل تحمل آب پز شوند. در هر صورت تجربه این تفریحات در مکان های خطرناک می تواند جذاب و تکرار نشدنی باشد، البته اگر بتوانید زنده بمانید!

خطرناک‌ترین مسیر پیاده‌ روی جهان

مسیر های پیاده روی بسیار خطرناک و مرگ آوری در جهان وجود دارند، که در عین هیجان انگیز بودن، می توانند کشنده نیز باشند. مهم ترین مسیر های پیاده روی مرگ آور در جهان که می تواند منجر به یک سفر بی بازگشت شود موارد زیر هستند:

سقوط فرشته در یوتا آمریکا angels landing Utah

یک مسیر پیاده روی در ایالت یوتای آمریکا که دارای شیب بسیار زیادی است و شامل ماسه های سنگی بوده و سالانه ماجراجویان فراوانی را به خود جذب می کند. مسیر های خطرناکی که علاوه بر ایمن نبودن، حتی نمی توانید از دیگران برای درخواست همراهی و یاری رساندن کمک بخواهید، چرا که مسیر های موجود آنقدر باریک هستند، که هر فرد باید جداگانه حرکت کند. یک مسیر بسیار خطرناک که با وجود مرگ بسیاری از افراد در اثر سقوط باز هم طرفدار دارد.

مسیر پیاده روی El Caminito del Rey در اسپانیا

دو مایل مسیر بی نهایت و آزادانه برای پیاده روی با خطر برق گرفتگی!
سالیانه افراد بسیاری در اثر برخورد به مسیر فولادی تجهیز شده به برق، که در صد سال پیش برای جلوگیری از ورود افراد به منطقه ممنوعه نگهداری از گیاهان نادر ساخته شد، کشته می شوند. با وجود این ورود افراد ماجراجو به این مکان آزاد اعلام شده و افراد واقعا شجاع می توانند بازی مرگ و زندگی خود را در آن به نمایش بگذارند.

راه فرشته در آریزونا Bright Angel Trail

گرم، گرم و گرمتر … .
اگر از طرفدار های دست و پنجه نرم کردن با مشکلات پی در پی و خطرات مرگ آفرین و همچنین تلاش برای زندگی در هر شرایطی می باشید، مسیر پیاده روی پارک ملی راه فرشته را انتخاب کنید. گرما تا 110 درجه اوج می گیرد و اگر محموله آب آشامیدنی تمام شود یا گمش کنید، قطعا خواهید مرد!

مسیر پیاده روی کورسیا GR 20, Corsica

زیبا اما خطرناک!
یک مسیر پیاده روی زیبا همراه با مشکلات ریز و درشتی که می تواند هر فردی را از پا بیاندازد. خطر گرفتار شدن در تغییرات آب و هوایی سهمگین در تابستان یا زمستان. فرقی نمی کند به هر حال می تواند کشنده باشد یا گردشگران را حسابی نا امید کند.

مسیر پیاده روی Drakensberg Traverse در آفریقای جنوبی

آنقدر هیجان انگیز است که نفستان بند خواهد آمد. عبور از پل های معلق زنجیری در ارتفاعات، گذر از صخره هایی که می تواند کشنده باشد و مسیر های آبی خروشان که قایق ها را در هم می شکند. خنده دار است، اگر این را هم اضافه کنیم که باید خطر حیوانات وحشی را نیز به جان بخرید.

پیاده روی در مکان های خطرناک جهان چه مزیتی دارد

هر لحظه از ماندن در طبیعت وحشی و مواجه شدن با خطرات گوناگون می تواند لحظات استرس آور و هیجان انگیزی را به وجود بیاورد. لذت پیروزی بر مشکلات، علاوه بر به دست آوردن تجربه، می تواند به شجاعت و جسارت افراد نیز بیافزاید و حتی سلامتی جسمی یا روحی را موجب گردد.

در مسیر های پیاده روی پر خطر با تعمل و هم فکری بهترین راه حل را برای زنده ماندن خواهید کرد. با ترس مقابله می کنید، توانایی روبرو شدن با مشکلات آتی در زندگی عادی را خواهید داشت و برای بدست آوردن خواسته هایتان تلاش خواهید کرد.

خطرناک ترین مکان های جهان

مرگ در خطرناک ترین جاهای دنیا

همان طور که گفته شد، خط مرگ و نیستی کامل در یک سفر به خطرناک ترین نقاط جهان وجود دارد و تمام ماجراجویان علاقه مند به تفریحات پر خطر با آگاهی از این موضوع با آن کنار آمده اند.

سالانه بیش از صد ها نفر در سفر ها جان خود را از دست می دهند، خطر مرگ می تواند به شکل های مختلفی اعم از سقوط، غرق شدن، گرسنگی یا تشنگی، آسیب توسط حیوانات وحشی و یا حتی یک خراش کوچک بدون امکانات بهداشتی به وجود بیابد. افراد علاقه مند به گشت و گذار در مکان های خطرناک جهان از زندگی متنفر نیستند و یا قصد خودکشی ندارند، آن ها فقط “عاشق خطر کردن” می باشند.

چه کسانی می توانند به مکان های خطرناک جهان بروند

افرادی که به تفریحات عجیب در خطرناک ترین نقاط جهان روی می آورند، آموزش و دوره های بسیاری را در زمینه های کوه نوردی، دوره های نجات، تحمل در شرایط سخت، مهارت های پیاده روی و حفظ تعادل و خونسردی را می گذرانند. از این رو هر فردی نمی تواند به این مکان های خطرناک برود، مگر آنکه توانایی های لازم را کسب کرده باشد.

ممنوعیت ورود به مکان های خطرناک جهان برای چه کسانی است؟

ممنوعیت تفریحات هیجان انگیز در خطرناک ترین نقاط جهان برای افراد خاص و بی تجربه وجود دارد، که از جمله این افراد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– کودکان

– زنان باردار

– بیماران قلبی

– افراد دارای معلولیت

– ناتوان در ورزش های سخت

– افرادی که تحمل شرایط سخت را ندارند

– افرادی که دوره های امداد و نجات را نگذرانده اند

و …

منابع:  placesyoullsee ,  eatyour.coffee  ,  boredpanda



نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا