دانستنی ها

طولانی ترین جاده های جهان

سرفصل‌های مقاله

دل زدن به جاده های متفاوت در آخر هفته ها یکی از برنامه های دلخواه نسل ما است. فیلم ها و آهنگ های زیادی در رابطه با جاده ها ساخته شده است. هر بار که شما با اعضای خانواده و دوستان به سفرهای جاده ای می‌روید با کیسه ای پر از خاطره های به یاد ماندنی برخواهید گشت. بنابراین در این مطلب 10 مورد از طولانی ترین جاده های جهان را به شما معرفی می‌کنیم و قطعا می‌خواهید هر چه زودتر به این جاده ها سفر کرده و از آنها لذت ببرید. با ایمن ترافیک مگ همراه باشید.

 

لیست طولانی ترین جاده های جهان

طولانی ترین جاده های جهان در سرتاسر دنیا گسترده شده اند ولی بیشتر آنها در ایالت های آمریکا قرار دارند. علاوه بر طولانی بودن مسیر، زیبایی مناظر هم می‌تواند دلیلی بر گذر کردن از این جاده ها باشد. در ادامه تمامی این جاده ها را به شما معرفی می‌کنیم.

 

جاده بین ایالتی 80 (ای-80) – ایالات متحده امریکا

جاده بین ایالتی 80 (ای-80) در ایالت متحده امریکا، که قسمت هایی از بزرگراه معروف کریستوفر کولومبوس است، مسیری 4666 کیلومتری دارد که این جاده را جزء لیست طولانی ترین جاده های جهان قرار می‌دهد. این جاده در آمریکا دومین مسیر طولانی است. بزرگراه بین ایالتی 80 از جاده 101 یو اس در کالیفورنیا و فرانسیسکو شروع شده و در ایالت نیوجرسی به پایان می‌رسد، که 68 کیلومتر آن به اسم برگن پسیک شاهراه مخصوص وسایل سریع السیر است و از 11 ایالت می‌گذرد. امتداد جاده 80 به ایالت نبراسکا و سپس 116 کیلومتر آن بین خروجی 318 در منطق گرند ایلند و 390 مایل میکرز در نزدیکی لینکون،نبراسکا می‌رسد. این جاده یکی از طولانی ترین جاده های دنیا به شمار می آید که در سیستم جاده های بین ایالتی آمریکا وجود دارد.

 

لیست قیمت تجهیزات ترافیکی

جاده بین ایالتی 90 (ای-90) – ایالات متحده امریکا

در لیست طولانی ترین جاده های جهان از جاده های آمریکا باید بزرگراه بین ایالتی ای-90 را معرفی کنیم که از ایالت های بوستن، ماساچوست، تا سیاتل و واشینگتن می رسد که این جاده را در بلندترین جاده دنیا قرار می دهد. مسافت این جاده به 4.860.2 کیلومتر رسیده و جزء طولانی ترین جاده های بین ایالتی آمریکا محسوب می‌شود. این بزرگراه بین ایالتی از دو پل معلق طولانی به اسم های لیسی وی مارو مموریال بریج و هومر ام هادلی مموریال بریج و از روی دریاچه ی واشینگتن از سیاتل تا مرسر ایلند می گذرد که منظره بسیار زیبا و دلربایی دارد.

کل این بزرگراه که جزء طولانی ترین جاده های جهان است در سال 1985 ساخته شد و قسمت های زیادی از این مسیر را با وصل کردن جاده های قدیمی به یکدیگر کامل کردند. ساختن این جاده در دهه 50 میلادی آغاز شد که در بیشتر قسمت ها در موازات بزرگراه یو اس 20 حرکت کرده و از 13 ایالت می‌گذرد.

طولانی ترین جاده های جهان

جاده یو اس 6 – ایالت متحده امریکا

جاده یو اس 6، که به اسم گرند ارمی از بزرگراه ریپابلیک معروف است، از شهر بیشوب ایالت کالیفورنیا شروع شده و تا شهر پراوینستون ایالت ماساچوست ادامه دارد. مسافت این ایجاده به 5158 کیلومتر می‌رسد، این جاده هشتمین مورد در لیست طولانی ترین جاده های دنیا و دومین بزرگراه طولانی در ایالت متحده آمریکا به شمار می‌آید. در گذشته امتداد جاده از شهر بیشوب شروع می‌شد تا لانگ بیتچ در ایالت کالیفرنیا ادامه داشت و تا سال 1964 یکی از جاده های بین قاره ای محسوب می‌شد، این جاده تا دهه های 20 و 30 به اسم بزرگراه روزفلت معروف بود و بعدا از طرف جاده راه و شهرسازی آمریکا به اسم بزرگراه میدلند تریل معروف شد و در حال حاضر یکی از طولانی ترین جاده های جهان است.

 


بیشتر بخوانید : خطرناک ترین جاده های جهان


جاده یو اس 20 – ایالات متحده امریکا

همانطور که مشاهده می‌کنید امریکا دارای طولانی ترین جاده های جهان است، در واقع بیشترین جاده های طولانی دنیا در ایالت ماساچوست آمریکا وجود دارد. مسافت جاده یو اس 20 به 5415 کیلومتر می‌رسد که از شرق به غرب از شهر بوستن ایالت ماساچوست شروع شده و در شهر نیوپورت ایالت اورگان به پایان می رسد، این جاده نه تنها یکی از طولانی ترین جاده های جهان است بلکه یکی از بلندترین بزرگراه های ایالات متحده امریکا محسوب می‌شود.

این بزرگراه که یکی از طولانی ترین جاده دنیا به شمار می‌آید در سال 1926 ساخته شد و در سال 1940 به مسیر آن اضافه شد که از 9 ایالت آمریکا می‌گذرد و در ویمینگز یلنستون نشنال پارک به دو مسیر  تقسیم می‌شود. جاده یو اس 20 قبل از این که امتداد آن را افزایش دهند در یلونستون نشنال پارک به پایان می‌رسید. قسمت غربی این بزرگراه به تقاطع جاده یو اس 101 رسیده و در شرقی ترین قسمت این جاده در موازات بزرگراه بین ایالاتی 90 قرار می‌گیرد که به اسم ماساچوست تورنپیک معروف است.

طولانی ترین جاده های جهان

بزرگراه بین المللی چین 010 – چین

بزرگراه بین المللی چین 010 رکورد جاده ها و بزرگراه های آمریکا را شکست. این بزرگراه که یکی از طولانی ترین جاده های جهان به شمار می‌آید به اسم جاده وسایط سریع السیر تانگستون نیز معروف است و مسافت آن به .700 کیلومتر می‌رسد. این جاده ششمین جاده طولانی دنیا به شمار می‌آید و همزمان طولانی ترین جاده چین است.

امتداد این جاده از شهر تانگجیانگ شرق ایالت هیلونگجیانگ شروع می‌شود و تا شهر سانیا ایالت هینان به پایان می‌رسد و همچنین در جاده های شمال به جنوب چین پنجمین مورد است و هفتمین بزرگراه شرق به غرب چین به شمار می‌آید. این جاده یکی از طولانی ترین جاده جهان بوده و از ایالات جیلین، لیلئونینگ، شاندونگ، جیانگ سو، شانگهای، ژجیانگ، فوجیان و گواندونگ می‌گذرد. جاده بین المللی چین 010 یکی از بلندترین جاده دنیا محسوب می‌شود.

 

بزرگراه شبکه ای گلدن کوادریلترال – هند

این بزرگراه در هند در جایگاه پنجم لیست طولانی ترین جاده های قرار دارد که متشکل از از بزرگراه های شبکه ای است، این جاده چهار شهر اصلی هند یعنی دهلی، مومبئی، چنای و کلکته را به هم وصل می‌کند. نقشه کشی این جاده در سال 1999 به اتمام رسید و ساخت آن در سال 2001 شروع و در سال 2012 ساخت این بزرگراه به پایان رسید. این بزرگراه در هر مسیر متشکل از لاین های شش تایی و چهارتایی است. بودجه ساخت این بزرگراه 600 میلیارد یورو (9.2 میلیارد دلار). حفاظت و نگهداری از این بزرگراه تحت نظارت وزارت راه و ترابری هند صورت می‌گیرد. این بزرگراه به چهار قسمت تقسیم شد و هر قسمت دست یک پیمانکار تحویل داده شد و در سال 2012 به اتمام رسید. بزرگراه شبکه ای گلدن کوادریلترال یکی از طولانی ترین جاده های جهان به شمار می‌رود.

 

بزرگراه ترنس- کانادا

مسافت بزرگراه ترنس-کانادا به 7821 کیلومتر می‌رسد و چهارمین جاده طولانی جهان به شمار می‌آید. زیر ساخت این جاده در سال 1950 شروع و ساختن رسمی آن از آسفالت و خط کشی و تابلو در سال 1962 به صورت رسمی آغاز شد و تا سال 1971 ادامه داشت.

تمام بودجه ساخت این بزرگراه 1 میلیون دلار بود یعنی با هزینه کمتر از جاده شبکه ای گلدن کوادریلترال هند و طولانی تر از آن ساخته شد. امتداد آن از شرق به غرب از شهرهای ویکتوریا در ایالات بریتانیا کولومبیا و شهر سنت جان در نیوفاوندلند و لابرادور که از ده ایالات کانادا می‌گذرد و شهرهای اصلی این کشور را به هم وصل می‌کند، که به آن ستون فقرات کشور نیز می‌گویند. این جاده یکی از طولانی ترین جاده های دنیا به شمار می‌آید.

طولانی ترین جاده های جهان

بزرگراه ترنس – سایبرین – روسیه

جاده 11000 کیلومتری ترنس – سایبرین سومین جاده طولانی جهان است. مسافت آن از سنت پیترزبرگ شروع می‌شود و تا ولادی ستاک در روسیه امتداد دارد. مسافت زیادی از این جاده به اسم شبکه بزرگراه آسیایی یا ای اچ 6 نام دارد. این بزرگراه متشکل از 6 قسمت اصلی است که تقاطعی با جاده ای 30 اروپا دارد و از وسط قزاقستان نیز می‌گذرد.

 


بیشتر بخوانید  : همه چیز درباره جاده های بدون محدودیت سرعت در مجله ایمن ترافیک


 

بزرگراه شماره 1 – استرالیا

نام این بزرگراه کاملا کلیشه ای است و بدین معنا نیست که این جاده طولانی ترین جاده جهان است، این جاده در واقع دومین جاده طولانی دنیا به شمار می‌رود. مسافت این جاده به 14500 کیلومتر می‌رسد که متشکل از چندین بزرگراه های متصل است. بزرگراه 1 در سال 1955 به عنوان یک بزرگراه بین المللی معروف شد که متشکل از جاده های تک و جاده های چندگانه است که به تمام ایالات استرالیا دسترسی دارد؛ البته به جز شهر های بیزبین و داروین که مستقیما به بزرگراه بین المللی وصل نیستند ولی از طریق جاده های فرعی به این بزرگاه می‌رسند. نقشه این بزرگراه اولین بار در سال 1955 کشیده شد و در سال های 1959، 1974 و 1998 به صورت یک بزرگراه یک پارچه ساخته شد.

 

بزرگراه پن امریکا – ایالات متحده امریکا

اولین و طولانی ترین جاده جهان در لیست طولانی ترین جاده های دنیا بزرگراه پن آمریکا است که کل ایالات متحده آمریکا را در بر می‌گیرد و طول مسافت آن به 48000 کیلومتر می‌رسد که طول آن سه برابری جاده دوم در لیست طولانی ترین جاده جهان است. این بزرگراه متشکل از بزرگراه های به هم وصل شده است و بیش از 20 کشور در قاره آمریکا را به هم وصل می‌کند. یک فضای خالی به مسافت 100 کیلومتر در این بزرگراه وجود دارد که به آن دارین گپ می‌گویند که بین ایالت های پاناما و کولومبیا قرار دارد.

پروژه این بزرگراه در سال 1923 شروع شد که از ایالات بون ایریس در جنوب آمریکا شروع شد و تا ادمونتون در شمال آمریکا ادامه داشت. اولین قسمت این بزرگراه در سال 1950 تا مکزیک ساخته شد، ولی قسمت دوم این بزرگراه که ساختن آن از کشورهای کوچک امریکای مرکزی متشکل بود با کمک و همکاری آمریکا ساخته شد اما مکزیک تمام جاده را به تنهایی تامین بودجه کرد و ساخت.

برای خرید اینترنتی محصولات تجهیزات ترافیکی به فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا مراجعه کنید.

طولانی ترین جاده های جهان

با اطلاعاتی که از این مقاله به دست آوردید بهتر است دل به جاده زده و از این مسیرها لذت ببرید. این جاده ها نه تنها طولانی ترین جاده های دنیا بلکه از زیباترین جاده های جهان هم محسوب می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا