راهنمای خرید

هنگام خرید شبرنگ ترافیکی به این نکات توجه کنید

سرفصل‌های مقاله

یکی از محصولاتی که بیشترین کاربرد را در فرایندهای ترافیکی و کنترل ترافیک دارد، شبرنگ ترافیکی است که به شکل‌های مختلفی می‌تواند ایفای نقش کند. به همین دلیل خرید شبرنگ ترافیکی در برنامه کاری بسیاری از اشخاص و سازمان ها دیده می‌شود. یک شبرنگ ترافیکی می‌تواند همانند یک چراغ راهنما یا یک تابلو ترافیکی عمل کند و در کاربردهای شخصی و عمومی استفاده شود. شما اگر یک پارکینگ بزرگ داشته باشید، یا بخواهید محدوده یک مسیر را مشخص کنید و یا قصد راهنمایی یک گروه یا جمعیت را داشته باشید، این شبرنگ های ترافیکی هستند که در بسیاری از موارد به شما کمک می‌کنند. پس با ما در گروه ایمن ترافیک کالا همراه باشید تا ضمن معرفی چند مدل، راهنمای خرید شبرنگ ترافیکی را نیز به شما ارائه دهیم.

 

برای اطلاع از قیمت تابلوهای ترافیکی به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه کنید.

 

خرید شبرنگ ترافیکی بر اساس نوع کاربرد

وقتی که قصد خرید شبرنگ ترافیکی را دارید، مسلماً از این دو حالت خارج نیست که شما یا به دنبال کاربرد شخصی هستید یا از طرف یک سازمان مأموریت پیدا کرده‌اید. اگر قصد استفاده از شبرنگ‌ ها در پارکینگ شخصی یا در یک مجتمع بزرگ را داشته باشید، حجم خرید شما کمتر است و معمولاً بیشتر افرادی که برای مصرف شخصی خود به دنبال خرید این شبرنگ ها هستند از آن ها برای فضای داخلی پارکینگ و مشخص کردن محدوده یک فضا استفاده می‌کنند.

اگر برای مصارف وسیع تر و عمومی قصد خرید این محصولات را برای انواع تابلو ترافیکی دارید، فرایند خرید شبرنگ ترافیکی کاملاً متفاوت است و باید به دنبال گزینه‌هایی بگردید که طول عمر بالا داشته و در فضاهای داخلی و بیرونی قابل استفاده باشند. بنابراین بهتر است در همان گام اول مشخص کنید که هدف شما چیست و دقیقاً برای چه کاربردی به این محصول نیاز دارید.


بیشتر بخوانید: دانه های شیشه ای بازتابنده در رنگ ترافیکی


انواع شبرنگ‌ ترافیکی

اگر گام اول را به شکل مناسبی برداشته باشید، دقیقاً می‌دانید که هدف شما از خرید شبرنگ ترافیکی چیست و باید به دنبال چه گزینه‌هایی بگردید. با یک جستجوی ساده در اینترنت یا سایر فروشگاه‌ها، احتمالاً با مدل‌های مختلفی از شبرنگ‌ های ترافیکی به صورت بر چسب و اسپری مواجه می‌شوید، که هر کدام از آنها برای کاربرد در یک حوزه خاص طراحی شده‌اند.

همچنین طرح و الگوی این شبرنگ‌ها برای کاربرد داخلی و بیرونی با یکدیگر متفاوت است. اگر برای نصب شبرنگ ها محدودیت زمانی دارید (مانند نصب شبرنگ ترافیکی در تونل‌ها) استفاده از برچسب‌ های ترافیکی مناسب‌تر است. معمولاً شبرنگ‌ها در رنگهای سفید، فسفری و قرمز عرضه می‌شوند و ممکن است از رنگ زرد یا حتی رنگ آبی نیز استفاده شود. انتخاب رنگ و طرح شبرنگ نیز به هدف شما و محل استفاده از آن‌ها بستگی دارد.

خرید شبرنگ ترافیکی

نوع شبرنگ و تاثیر محیط

هر منطقه جغرافیایی شرایط خاص و منحصر به فردی دارد و شرایط محیطی آن می‌تواند تمامی کالاها و تجهیزات استفاده شده در آن محدوده را تحت تأثیر قرار دهد. فقط برای چند لحظه وضعیت جغرافیایی چند منطقه ایران را در نظر بگیرید. شهرهای شمالی ایران به شدت بارانی و شرجی هستند، شهرهای جنوبی ایران کم باران، اما در عین حال گرم و شرجی هستند، شهرهای غرب ایران به صورت کوهستانی و با بارندگی متعادل هستند و شهرهای مرزی و شرقی ایران بیشتر گرم و خشک هستند.

حال اگر ما شبرنگ‌ های ترافیکی را به صورت یک برچسب در نظر بگیریم، هر کدام از این شرایط محیطی یک تأثیر خاص و منحصر به فرد بر روی آن خواهند گذاشت و باید از شبرنگ‌ های متناسب با آن محیط استفاده کنیم. حتی خرید شبرنگ ترافیکی برای فضای داخلی تونل با فضای بیرونی آن نیز متفاوت است و باید این تفاوت در نظر گرفته شود. تشخیص این مورد برای افراد عادی کمی سخت است و توصیه ما این است که حتماً با کارشناسان حرفه‌ای یا مسئولین فروش فروشگاه مشورت کنید، تا یک گزینه مناسب و ایده آل را در اختیار شما قرار دهند.

 

رنگ و چسب ترافیکی


بیشتر بخوانید: نوار شبرنگ 3M چه کاربردهایی دارد؟


قیمت شبرنگ ترافیکی

آخرین گزینه‌ای که در هر معامله به آن خواهید رسید، بحث قیمت است، که در مورد خرید شبرنگ ترافیکی نیز باید آن را در نظر داشته باشید. معمولاً شبرنگ ها از ماده پی وی سی ساخته می‌شوند، که هم طول عمر بالایی داشته و هم انعطاف پذیری مناسب برای چسباندن در شرایط مختلف را داشته باشند. از طرف دیگر، برای دیده شدن در طول شب ممکن است برخی مواد شیمیایی فلورسانس نیز به آنها اضافه شود که راحت‌تر دیده شوند.

این دو ویژگی در اکثر شبرنگ ها مشابه است، اما شرکت‌ها گاهی تغییراتی در ساختار و طراحی آنها به وجود می آورند، که در نهایت باعث تغییر قیمت شبرنگ می‌شود. پس اگر به دنبال یک محصول با کیفیت می‌گردید، حتماً در جریان خرید شبرنگ ترافیکی از مواد به کار رفته در آنها مطمئن شوید و در نهایت مشخص کنید که چه تغییراتی در این شبرنگ و به چه هدفی انجام گرفته است.

معرفی چند مدل از انواع شبرنگ‌ های ترافیکی موجود در بازار

شبرنگ اوری (Avery)آمریکا

شبرنگ ترافیکی اوری از جنس pvc بوده و به همین دلیل انعطاف پذیری بالایی دارد. در طراحی این شبرنگ‌ ها تغییراتی به وجود آمده است، که می‌توان از آنها به عنوان علائم هشدار دهنده در تونل‌ها و در محیط‌های آزاد استفاده کرد. شبرنگ اوری مقاومت بالایی در برابر نور مستقیم خورشید و نزولات جوی دارد و معمولاً در دو مدل ۷ و ۱۰ سال کارایی مفید عرضه می‌شود.

شبرنگ کیوالایت Kiwalite

شبرنگ کیوالایت یکی از محصولات کشور ژاپن است، که از ماده پی وی سی ساخته شده و طول عمر بالایی دارد. این شبرنگ قابلیت نصب بر روی زمین، دیوار، بشکه و سایر علائم هشدار دهنده را دارد و در برابر شرایط محیطی مانند نزولات جوی مقاوم است. شبرنگ کیوالایت هفت ساله از چسبندگی بالایی برخوردار بوده و به راحتی نصب و جدا می‌شود.


فروش شبرنگ 3M

ماده اصلی استفاده شده در شبرنگ تری ام همان پی وی سی است که از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است و در برابر شکستن از خود مقاومت نشان می‌دهد. این شبرنگ به دلیل درخشان بودن در تعیین محدوده‌های ترافیکی در داخل شهر و خارج شهر بسیار پرکاربرد است و مقاومت بالایی در برابر شرایط محیطی سخت از خود نشان می‌دهد.


شبرنگ DM

این شبرنگ‌ ها دارای ماندگاری بالایی بوده و در دو مدل هفت ساله و ده ساله در بازار عرضه می‌شود. از ماده PVC برای ساخت این شبرنگ استفاده شده است و چسبندگی بالای آن باعث می‌شود که به راحتی بر روی سطوح مختلف نصب شده و امکان جدا شدن آن در اثر شرایط جوی بسیار کم است. همچنین سطح این شبرنگ مقاومت بالایی در برابر ضربه و خش خوردگی دارد، که می‌توان در فضای داخلی یا در فضای بیرونی از آنها استفاده کرد.


شبرنگ TAT

شبرنگ‌ های TAT نسبت به مدل‌های فوق از تنوع بیشتری برخوردار است و در مدل‌های سه ساله، هفت ساله و ده ساله عرضه می‌شود. در ساخت این شبرنگ‌ها نیز از ماده پی وی سی استفاده شده است و ممکن است طرح آنها نسبت به مدل‌های فوق متفاوت باشد. وضوح بالا و کیفیت مناسب از ویژگی‌های بارز این شبرنگ محسوب می‌شود و مدل‌های مختلفی از آن در فروشگاه ایمن ترافیک موجود است.


اگر چه انتخاب و خرید شبرنگ ترافیکی به نیاز و هدف اصلی شما بستگی دارد، اما اگر درک درستی از محصول مورد نیاز خود نداشته باشید، ممکن است با مشکلات متعددی مواجه شوید. پس با کارشناسان ایمن ترافیک کالا در تماس باشید، تا آنها شما را در جهت خریدی بهتر راهنمایی کنند.

خرید آنلاین شبرنگ نواری

لازم به ذکر است ایمن ترافیک به عنوان تولید کننده بشکه ترافیکی در حال فعالیت است، بنابراین جهت خرید بشکه ترافیکی کلیک کنید.

برای خرید تابلوهای ترافیکی در موارد مختلف هر رنگ مفهوم خاصی دارد که شما با مطالعه مقاله مفهوم رنگ ها در تابلوهای راهنمایی و رانندگی به راحیت می توانید تابلو با رنگ مورد نظر و متناسب با شرایط خود را خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا