بازی و کودکان

کاردستی چراغ عابر پیاده

سرفصل‌های مقاله

چراغ عابر پیاده چیست ؟  چراغ عابر پیاده یکی از وسایلی است که برای رعایت بعضی از قوانین و مقررات توسط خودرو ها و عابرین پیاده از آن ها استفاده می شود. برای آموزش این چراغ به بچه ها می توان از روش ساخت کاردستی چراغ عابر پیاده و کاردستی چراغ راهنمایی رانندگی استفاده کرد، تا هم با این وسیله بیشتر آشنا شوند و هم قوانین و مقررات را یاد بگیرند. در این مقاله قصد داریم تا در مورد کاردستی چراغ عابر پیاده و چگونگی ساختن کاردستی چراغ راهنمایی و رانندگی و آموزش قوانین و مقررات آن بیشتر توضیح دهیم.

 

لیست قیمت چراغ عابر پیاده

چراغ راهنمایی عابر پیاده

چراغ‌های راهنمایی رانندگی، چراغ هایی هستند که در چهار راه ها و یا تقاطع ها نصب می شوند و رفت و آمد افراد و خودرو ها را کنترل می نمایند. این چراغ ها هر کدام دارای رنگ های مختلفی هستند، که هر رنگ از آن ها نشانه ای است که مقرراتی را گوشزد می کند. اجرا نکردن قوانین و مقررات چراغ های راهنمایی و رانندگی با خطرات و جریمه های مختلفی همراه است و در صورت ارتکاب این جرایم تنبیهات سنگینی برای مرتکبین آن وضع می شود. حال ما قصد داریم تا در این بخش از بلاگ مجله ایمن ترافیک مگ ، توسط کاردستی معنا مفهوم هر کدام از چراغ ها را به کودکان آموزش دهیم.

 

چراغ عابر پیاده چند رنگ دارد

 

کاردستی چراغ عابر پیاده

با درست کردن کاردستی چراغ عابر پیاده علاوه بر این که باعث سرگرمی بچه های خردسال می شوید، می توانید به راحتی با یک کار ویژه، قوانین حاکم در جامعه را که در آینده توسط آن ها می بایست رعایت شوند را بیاموزید. ساختن ماکت چراغ راهنمایی و رانندگی و ماکت علائم راهنمایی و رانندگی کار دشواری نیست و تنها نیاز به کمی دقت و حوصله دارد.

 

کاردستی چراغ راهنمایی رانندگی

 

آموزش درست کردن چراغ راهنمایی بسیار راحت است، تنها به چند وسیله از جمله چند مقوا رنگی به رنگ های سبز، زرد و قرمز، قیچی و چسب نیاز است. با ساختن ماکت علائم راهنمایی و رانندگی و تحریک حس کنجکاوی کودکان در مورد آن، به شیوه صحیح و تاثیرگذار می شود قوانین لازم را نیز به آن ها آموخت.

 

ویدیو آموزشی ساخت کاردستی چراغ عابر پیاده

 

چراغ عابر پیاده چند رنگ دارد و هر رنگ نشانه چیست

نحوه آموزش دادن کاردستی چراغ عابر پیاده می تواند با طرح پرسش رنگ های چراغ راهنما نشانه چیست ؟ و پاسخ دادن به آن ها توسط بچه ها شروع شود. با این روش به راحتی می توانید به کمک بچه ها و پاسخ های درستی که به آن ها می دهید این قوانین را به آن ها آموزش دهید و در عین حال ماکت علائم راهنمایی و رانندگی را ساخته و خلاقیت او را پرورش می‌دهید.

 

برای خرید چراغ چشمک زن به فروشگاه آنلاین ایمن ترافیک کالا مراجعه کنید.


در کاردستی چراغ راهنمایی با کاغذ رنگی ، چراغ دارای دو رنگ مختلف سبز و قرمز است. چراغ راهنمایی و رانندگی نیز از سه رنگ تشکیل شده که هر کدام از آن ها نشانه یک سری هشدارها و دستورات هستند، که بر اساس اطلاعاتی که در ذیل در مورد این رنگ ها بیان می کنیم می توان آموزش های لازم را به بچه ها برای ساخت ماکت چراغ راهنمایی و رانندگی و یاد گرفتن قوانین راهنمایی و رانندگی را بدهیم.

 

رنگ ها در چراغ عابر پیاده

 

رنگ سبز در چراغ عابر پیاده

رنگ سبز در چراغ عابر پیاده به نشانه آزاد بودن تردد برای عابرین پیاده است و آن ها می توانند عرض خیابان را در محل های مشخص شده طی کنند. عموما یک زمان مشخص شده ای نیز برای این عبور تعریف می شود. بنابر این زمانی که چراغ برای عابرین سبز می شود، خودرو ها می بایست در محل تعیین شده برای آن ها و پشت خط عابر پیاده توقف نمایند، تا افراد پیاده بتوانند عرض خیابان را از روی خط کشی های مخصوص عابرین طی کنند. به هنگام ساخت ماکت چراغ راهنمایی و رانندگی و یا ماکت علائم راهنمایی و رانندگی این نکات و قوانین را به کودکان یادآوری کنید تا در ذهن آنها باقی مانده و هنگام عبور از خیابان به آن توجه کنند.

 


عجیب ترین چراغ های راهنمایی و رانندگی در دنیا را ببینید.


رنگ قرمز در چراغ عابر پیاده

رنگ قرمز در چراغ عابر پیاده همان گونه که از ماهیت آن بر می آید رنگ اخطار و خطر است. عابرین پیاده در زمان قرمز بودن چراغ می بایست پشت خط های عابر پیاده در پیاده رو توقف نمایند تا خودرو های در حال تردد در خیابان بتوانند از تقاطع ها عبورکنند. در این زمان کسی از عابرین پیاده حق ندارد از روی خط عابر پیاده عبور نماید و در صورتی که این کار را انجام دهد، تخلف کرده و در صورت بروز سانحه و یا تصادف با خودروی در حال تردد، شخص عابر پیاده مقصر شناخته شده و هیچ گونه خسارتی به وی تعلق نخواهد گرفت. پس عابر پیاده در زمان قرمز بودن چراغ حتما می بایست بایستد و حق تردد از خیابان را به هیچ عنوان نخواهد داشت. در چراغ های راهنمایی و رانندگی نیز همین رنگ ها بعلاوه یک رنگ دیگر وجود دارند و قوانین و مقررات آن ها در مورد خودروها نیز همین می باشد.

یعنی رنگ سبز به آن ها اجازه عبور از تقاطع را می دهد و رنگ قرمز نیز جلو حرکت آن ها را در خیابان می گیرد و آن ها را موظف می نماید تا در پشت خط عابر پیاده توقف نمایند، تا عابرین بتوانند عرض خیابان را طی کنند. به هنگام ساختن ماکت چراغ راهنمایی و رانندگی اخطارهای لازم در مورد چراغ قرمز را به فرزند خود بدهید تا اطلاعات کافی در مورد آن را یاد گرفته و به خاطر بسپارد.

 

رنگ زرد در چراغ عابر پیاده

رنگ زرد در چراغ عابر پیاده نشانه احتیاط است. در هنگامی که چراغ سبز است، خودرو ها می توانند به راحتی از خیابان عبور کنند و بعد از تایم مقرر چراغ زرد می شود و چند ثانیه به خودرو های داخل تقاطع اجازه عبور می دهد و بعد از آن چراغ قرمز خواهد شد. در زمان زرد بودن چراغ، خودروها دیگر حق عبور از خط عابر را ندارند و می بایست آماده توقف شوند. بعد از چند ثانیه چراغ قرمز می شود و این سیکل همچنان ادامه دارد. خودروهایی که در زمان قرمز بودن چراغ از خط عبور نمایند توسط پلیس و یا دوربین های موجود در تقاطع جریمه خواهند شد.

توضیح و آموزش کارکرد و قوانین رنگ های چراغ های عابر پیاده و راهنمایی رانندگی، با درست کردن کاردستی چراغ عابر پیاده و ماکت علائم راهنمایی و رانندگی یکی از راه هایی است که هم باعث سرگرمی و رشد فکری کودکان شده و هم قوانین راهنمایی و رانندگی را در آنها نهادینه خواهد کرد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. مرسی از این آموزش چراغ راهنمایی رانندگی ، من برای کاردستی گیر کرده بودم خدا کنه زودتر کرونا تموم شه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا