اطلاعات ایمنی

نکات مهم در رابطه با کار در معرض نور خورشید

سرفصل‌های مقاله

کار در فضای باز برای کسانی که کارهای اداری را ملال‌ آور می‌دانند.بسیار خوشایند است؛ اما این‌گونه مشاغل نیز مشکلات خاص خود را دارند. انجام کارهای سنگین.در فصول گرم سال به‌ ویژه کار در معرض نور خورشید مستلزم داشتن تجهیزات ایمنی و رعایت.نکات ایمنی خاص خود است. در صورت بی‌توجهی به آن‌ها خطر گرمازدگی، ابتلا به سرطان پوست.و حتی مرگ وجود دارد. به خواندن ادامه مطلب بپردازید.تا با نکاتی برای مقابله با این نوع بیماری ها آشنا شوید.

کار در معرض نور خورشید
کار در معرض نور خورشید

تا زمان تشنه شدن صبر نکنید

نوشیدن آب در هنگام کار در معرض نور خورشید اهمیت زیادی دارد.و باید آب مورد نیاز بدن را کامل تأمین کنید.تا از مبتلا شدن به بیشتر این بیماری ها جلوگیری کنید. زمانی که تشنه می‌شوید.کار از کار گذشته و تشنگی به معنای کم شدن آب بدن است. سعی کنید هر ۱۵ دقیقه یک‌ بار چند جرعه آب بنوشید.تا قبل از احساس تشنگی آب بدن خود را تأمین کنید.

کار در معرض نور خورشید
کار در معرض نور خورشید

همیشه یک بطری به همراه داشته باشید

همرا داشتن یک بطری آب همیشه اهمیت زیادی دارد. زیرا می‌توانید هر زمان که احساس تشنگی کردید.با نوشیدن آب به راحتی به سلامت خود کمک کنید. می‌توانید از کیسه حمل آب و یا از فلاسک چای کوهنوردی استفاده کنید.تا راحت تر با آب خنک دسترسی داشته باشید.

کار در معرض نور خورشید
کار در معرض نور خورشید

ضد آفتاب فراموش نشود

یکی از مهم‌ترین عوامل ابتلا به سرطان پوست.به هنگام کار در معرض نور خورشید کار بدون استفاده از کرم‌های.ضد آفتاب است. سعی کنید ضد آفتابی مقاوم در برابر آب با ماندگاری طولانی تهیه کنید.که ضریب حفاظت بالای ۳۰ داشته باشد. بر خلاف چیزی که بیشتر افراد می‌دانند بودن در برابر نور مستقیم آفتاب در طولانی.مدت علاوه بر نداشتن فایده برای سلامتی، مضر نیز هست.و باعث می‌شود افراد با بیماری های پوستی.رو به روشوند.

کار در معرض نور خورشید
کار در معرض نور خورشید

وعده‌های غذایی را حذف نکنید

غذاهایی که در هر وعده مصرف می‌کنیم.حاوی آب هستند و یا با تحریک سیستم پاسخ به تشنگی، ما را وادار به مصرف آب بیشتر می‌کنند. برای کار در معرض نور خورشید و فضای باز سعی کنید.غذاهایی حاوی سبزی فراوان را انتخاب کنید.و از خوردن میوه و آجیل غافل نشوید. حذف کردن وعدهای غذایی در هر شرایطی، تنها موجب آسیب به سیستم ایمنی بدن می‌شود.و انرژی مورد نیاز بدن را کاهش می‌دهد.

وعده‌های غذایی را حذف نکنید

قبل از رفتن به محل کار نوشیدن آب را شروع کنید

همان طور که تا به حال متوجه شدید.نوشیدن آب اهمیت زیادی دارد.و تقریبا در همه مواردی که تا به حال گفته شد تکرار شدهاست. آمار نشان می‌دهد.که بسیاری از کارکنان در فضای باز، پیش از رسیدن.به محل کار دارای مشکل کم‌آبی هستند، که با کار در معرض نور خورشید این حالت در آن‌ها تشدید می‌شود. چند ساعت پیش از آغاز ساعات کاری خود در نور مستقیم آفتاب نوشیدن.آب را شروع کنید. کار کردن در معرض نور خورشید ضرراتی دارد.که فقط با نوشیدن آب زیاد برطرف می‌شود،.بنابراین این عامل مهم را فراموش نکنید.

نشانه‌های هشدار دهنده را جدی بگیرید

قبل از اینکه کار در معرض نور خورشید را شروع کنید.با هشدار ها و عوامل مهم برای این کار آشنا شوید.و آنها را جدی بگیرید. طبق تصویر زیر، رنگ ادرار خود را کنترل کنید. رنگ‌های ۱ تا ۳ نشان می‌دهد.بدن شما در شرایطی مناسب در حال فعالیت است. شماره‌های ۴ و ۵ و ۶ نشان می‌دهد.نیاز به مصرف آب دارید و رنگ‌های بعدی در سطح هشداردهنده قرار دارند.که در صورت دیده شدن نیاز به مشاوره با پزشک و انجام آزمایش‌های مربوط به دستگاه دفع ادرار است. از دیگر نشانه‌های هشداردهنده بالا رفتن ضربان قلب، احساس گرمای شدید، سرگیجه و حالت تهوع است که در صورت مشاهده حتماً کار را متوقف کرده و استراحت کنید.

کار در معرض نور خورشید
نوشیدن آب در هنگام کار

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید انواع عینک ایمنی کار

از مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار پرهیز کنید

نوشیدن مایعات هنگام کار در معرض نور خورشید اهمیت زیادی دارد.ولی نوشیدن هر نوع مایعاتی پیشنهاد نمی‌شود. هنگامی که با احساس خستگی رو به رو شدید و نیاز به نوشیدن آب داشتید، می‌توانید با استراحت کردن در سایه خستگی خود را برطرف کنید. نوشیدنی‌های حاوی کافئین مانند چای، قهوه و نوشابه‌های انرژی‌زا باعث می‌شوند.بدن آب بیش‌تری از دست بدهد؛ لذا در هنگام کار از مصرف آن‌ها خودداری کنید.

 

خرید کلاه ایمنی

 

از لباس‌های مناسب استفاده کنید

لباس مناسب در هنگام کار اهمیت بسیار زیادی دارد و برای هر زمینه کاری لباس مخصوصی وجود دارد. در زمینه کار کردن در معرض نور خورشید لباس مناسب از مهم ترین عوامل است.زیرا این لباس ها باید از پوست انسان در برابر اشعه مستقیم نور خورشید محافظت کند. استفاده از کلاه آفتاب‌گیر و لباس‌ کار مخصوص تا حد زیادی به حفظ سلامتی کمک می‌کند. بهتر است زمانی که هوا گرم است از لباس‌های سبک و نخی استفاده کنید تا کار کردن برای شما راحت تر باشد.

کار در معرض نور خورشید
کار در زیر آفتاب

سخت اما هوشمندانه کار کنید

کار کردن اهمیت زیادی دارد و هر فرد باید تمام توانایی های خود را در زمینه کاری خود استفاده کند. اما سخت کارد کردن بعد از مدتی کوتاه باعث می‌شود بازدهی افراد کاهش پیدا کند و بعد از مدتی نتوانند مانند گذشته کار کنند. این اتفاق در کارهای فیزیکی بیشتر می‌افتد. تا حد امکان کارهایی را که به فعالیت شدید بدنی نیاز دارند در ساعات خنک‌تر روز انجام دهید. اگر این کار امکان‌پذیر نیست، با همکارانتان به‌ صورت نوبتی کار را به انجام برسانید، تا انرژی خود را برای مدت‌ زمان بیشتری حفظ کنید.

تجهیزات کار در معرض نور خورشید

تجهیزاتی که در کار در معرض نور خورشید لازم می‌شود بسیار مهم هستند و با استفاده کردن از آنها می‌توانید به راحتی و با خیال آسوده در زیر نور خورشید کار کنید. این تجهیزات شامل كلاه ايمني نقاب دار و کلاه آفتاب گیر کوهنوردی هستند که با استفاده از آنها می‌‌توانید به راحتی زیر نور خورشید کار کنید و نگران سوختن پوست خود نباشید.

کار در معرض نور خورشید
کار در فضای باز

در این متن به بررسی کامل نکاتی که افراد در کار در معرض نور خوشید باید بدانند پرداختیم و در این باره اطلاعاتی را دادیم که با رعایت کردن این نکات می‌توانید به راحتی به کار خود بپردازید و بدون ترس از مبتلا شدن به بیماری های گوناگونی که با قرار گرفتن در معرض نور خورشید به آن مبتلا می‌شوید به کار خود در فضای آزاد ادامه دهید.


بیشتر بخوانید: ویژگی های کفش ایمنی مناسب سطوح لغزنده


فروش انواع تجهیزات ایمنی فردی برای انواع مشاغل در فروشگاه آنلاین ایمن ترافیک کالا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا