شهر و جادهتجهیزات پلیس

لیست گرانترین ماشین پلیس های دنیا

سرفصل‌های مقاله

نیروهای پلیس یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر دولتی هستند که به حفظ نظم و آرامش جامعه کمک می‌کنند، در نتیجه چندان عجیب نیست که نیروهای پلیس در سراسر جهان سعی می کنند همیشه مجهز به جدیدترین و به روز‌ترین تجهیزات پلیس مدرن باشند. ماشین پلیس‌های مجهز به تجهیزات پیشرفته و آمپلی‌فایر و آژیر و چراغ گردان پلیسی به همراه GPS و کامپیوتر نیز یکی از ملزومات نیروهای پلیس هر کشوری است، با این حال نیروهای پلیس در بعضی از کشورها هزینه‌های هنگفت و گاهاً احمقانه‌ای را برای ماشین پلیس می پردازند. در این مقاله به لیست گرانترین ماشین پلیس های دنیا خواهیم پرداخت و گرانترین ماشین پلیس های جهان را معرفی خواهیم کرد. در این لیست 10 مورد از گرانترین ماشین پلیس های جهان را به همراه قیمت و کشوری که در آنها از این ماشین پلیس‌ها استفاده می شود، معرفی خواهیم کرد.

 

دوج چارجر، پلیس آمریکا، 46000 دلار

شماره 10 در لیست گرانترین ماشین پلیس های جهان به یک خودروی آمریکایی تعلق دارد. نیروهای پلیس آمریکا از سال 2006 از مدل‌های مختلفی از دوج چارجر استفاده می کنند. این خودرو که مجهز به یک موتور V8 است، با تولید 292 اسب بخار قدرت، به راحتی به بیشینه سرعت 147 مایل بر ساعت می رسد. این خودرو با قیمت 46 هزار دلار، جایگاه دهم در لیست گرانترین ماشین پلیس های جهان را به خود اختصاص می‌دهد.

دوج چارجر، پلیس آمریکا

لوتوس، پلیس استرالیا و بریتانیا، 84000 دلار

شاید دور از تصور بود که کشوری از این خودروی گران قیمت اسپرت به عنوان ماشین پلیس استفاده بکند. با این حال نیروهای پلیس استرالیا و بریتانیا لوتوس را وارد ناوگان خود کردند، تا این خودروی 84 هزار دلاری جایگاه نهم را در لیست گرانترین ماشین پلیس های جهان کسب کند. این خودرو از یک موتور قدرتمند بهره می‌برد که قادر است 220 اسب بخار نیرو تولید کند. بیشینه سرعت این خودروی اسپرت نیز به 140 مایل بر ساعت می‌رسد که فرار را برای خلافکاران غیر ممکن می کند. البته لازم به ذکر است که رانندگانی که برای راندن این خودرو انتخاب می‌شوند، چندین ماه دوره آموزشی را برای راندن آن سپری می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید: استعلام مالکیت خودرو با شماره پلاک

 

گرانترین ماشین پلیس های دنیا

پورشه کررا 911، پلیس اتریش، 95000 دلار

پورشه کررا 911 یکی از سریع ترین خودروهای جهان به شمار می رود که بیشینه سرعت آن به 186 مایل بر ساعت می‌رسد. قیمت 95 هزار دلاری این خودرو که توسط پلیس اتریش استفاده می شود، آن را در جایگاه هشتم از لیست گرانترین ماشین پلیس های جهان قرار می‌دهد. این خودرو سرعت و قدرت خود را مدیون مهندسی بی نقص موتور 6 سیلندری آلمانی خود است.

 

لیست قیمت محصولات چراغ پلیسی

گرانترین ماشین پلیس های دنیا

نیسان GTR، پلیس ابوذبی، 100000 دلار

این خودروی ژاپنی که در تمامی جهان آن را با لقب گودزیلا می شناسند، یکی از قدرتمندترین خودروهای جهان به شمار می‌رود. پلیس ابوذبی با استفاده از این خودروی 100 هزار دلاری به عنوان ماشین پلیس، آن را در جایگاه هفتم از لیست گرانترین ماشین پلیس های جهان قرار داده است.


مقاله ماشین پلیس دبی را در ایمن ترافیک مگ بخوانید.


گرانترین ماشین پلیس های دنیا

پورشه پانامرا، پلیس قطر، 175000 دلار

از آنجایی که دولت قطر یکی از سهامداران عمده شرکت آلمانی پورشه است، استفاده نیروهای پلیس این کشور از پورشه پانامرا و پورشه کاین چندان دور از تصور نیست. استفاده پلیس قطر از پورشه پانمرا که چیزی بالغ بر 175 هزار دلار قیمت دارد، این خودروی محبوب را در جایگاه ششم از لیست گرانترین ماشین پلیس های جهان قرار داده است. از این خودرو در ناوگان پلیس استرالیا هم استفاده می‌شود.

گرانترین ماشین پلیس در ایران

لامبورگینی گالاردو، پلیس افریقای جنوبی، 248000 دلار

پلیس آفریقای جنوبی از یکی از خاص‌ترین مدل‌های لامبورگینی به عنوان ماشین پلیس استفاده می کند و همین امر لامبورگینی گالاردو را در جایگاه پنجم از لیست گرانترین ماشین پلیس های جهان قرار می دهد. این خودروی ایتالیایی دارای یک موتور V10 با قابلیت تولید 570 اسب بخار نیرو را دارد.

گرانترین ماشین پلیس های جهان

لامبورگینی گالاردو، پلیس ایتالیا، 250000 دلار

پلیس ایتالیا نیز از لامبورگینی گالاردو در ناوگان پلیس خود استفاده می کند. این خودرو نیز چندان با مدل‌هایی که در آفریقای جنوبی استفاده می شود تفاوت ندارد و تنها تعدادی تجهیزات پلیس مدرن در آن استفاده شده است. در نتیجه جایگاه چهارم از گرانترین ماشین پلیس های دنیا نیز به لامبورگینی گالاردو اختصاص پیدا می‌کند.

گرانترین ماشین پلیس دنیا

لامبورگینی مورسیلاگو، پلیس انگلستان، 380000 دلار

این خودرو که از یک موتور 10 سیلندر بهره می برد، قابلیت تولید 550 اسب بخار نیرو را دارد و بیشینه سرعت ان به 199 مایل بر ساعت می‌رسد. قیمت 380 هزار دلاری این خودرو، آن را در جایگاه سوم از لیست گرانترین ماشین پلیس های دنیا قرار می دهد.

گرانترین ماشین پلیس جهان

مرسدس بنز CLS Brabus Rocket، پلیس آلمان، 580000 دلار

آلمان قطب صنعت خودروسازی جهان به شمار می رود و مهندسی خودروهای آلمانی زبانزد تمامی مردم جهان است، پس تعجبی ندارد که پلیس آلمان از یکی از شاهکارهای مهندسی خود به عنوان ماشین پلیس استفاده کند. این خودرو از یک موتور 6.3 لیتری 12 سیلندر بهره می برد که بیشینه سرعت 228 مایل بر ساعت را برای خود ثبت کرده است. قیمت 580 هزار دلاری این خودرو آن را در جایگاه دوم لیست گرانترین ماشین پلیس های جهان قرار داده است.

گرانترین ماشین پلیس ایران

بوگاتی ویرون، پلیس دوبی، 4 میلیون دلار – گرانترین ماشین پلیس جهان

این خودرو که تا کمی پیش رکورد دار بالاترین سرعت در جهان بود، بیینه سرعت 267 مایل بر ساعت را در کارنامه خود ثبت کرده است. پلیس دوبی که به استفاده از خودروهای لوکس در ناوگان پلیس خود معروف است، از این خودرو به عنوان ماشین پلیس استفاده کرده تا آن را در جایگاه اول لیست گرانترین ماشین پلیس های جهان قرار دهد.


مدل های ماشین پلیس آمریکا چیست؟ در ایمن ترافیک مگ بخوانید.


گرانترین ماشین پلیس های دنیا

استفاده از این خودروها در ناوگان پلیس کشورهایی که نام برده شد، به این معنا نیست که تمامی ناوگان پلیس آن کشور مجهز به این خودروها است. در بسیاری از مواقع تنها یک یا چند دستگاه از این خودروها در ناوگان پلیس کشورهای مذکور، مشغول به کار هستند. در نهایت همه کشورها سعی می‌کندد از گزینه های اقتصادی‌تر و مطابق‌ با استانداردهای زیست محیطی به عنوان ماشین پلیس استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا