اطلاعات ایمنی

نکات ایمنی در سفر با کودکان ( بخش دوم)

سرفصل‌های مقاله

اگر شما هم علاقه‌مند به مسافرت های خانوادگی و سفر با کودکان هستید و از همراه بردن آن ها در هر نوع سفری لذت می‌برید، پس باید به نکات ایمنی در سفر و سلامت کودک بیش از هر فرد دیگری که همراه شماست، اهمیت بدهید. در بخش اول نکات ایمنی در سفر با کودکان  به برخی از نکات ایمنی در سفر با کودکان اشاره کردیم. مسائل دیگری که باید به آن‌ها توجه داشته باشید در خصوص آب، غذا و محل‌هایی است که برای گردش و تفریح و اقامت انتخاب می‌کنید. اگر شما فرد مسئولی هستید این مطلب را بخوانید تا چند نکته‌ی مهم را که در هنگام سفر با کودکان باید مورد توجه قرار گیرد با هم مرور کنیم.

سفر با کودکان

 

میزان نوشیدن آب در کودکان

گردش و تفریح موجب خستگی مفرط و ایجاد فشار در بدن کودکان می‌شود. بخشی از این خستگی را می‌توان با مرتب نوشیدن آب تمیز و گوارا جبران کرد. به‌ هیچ ‌عنوان اجازه ندهید سرگرمی زیاد کودکان موجب فراموش ‌شدن نیاز بدن آن‌ها به آب شود. کم ‌آبی بدن را دهیدارته می‌کند و این موضوع می‌تواند مقدمه‌ای برای آغاز کسالت، بیماری و در نهایت بروز مشکلات بزرگ‌تر باشد. پس هم خودتان به ‌اندازه‌ی کافی آب بنوشید و هم به کودکان خود حداقل 6 تا 8 لیوان آب بنوشانید.

 

سفر با کودکان

انتخاب غذا در سفر با کودکان

در سفر با کودکان شما به‌ عنوان والدین یا همراهان بزرگ‌تر، باید در انتخاب غذا به ‌اندازه‌ی کافی دقت داشته باشید. خوراکی‌های خیابانی و آنچه از محتویات آن اطلاع درستی ندارید قطعاً انتخاب‌های خوبی برای غذای کودکان نخواهد بود و احتمال بروز بیماری‌های گوارشی پیچیده را بالا می‌برند.

 

انتخاب غذا در سفر با کودکان

ایمنی برای کودکان

پا به هر کشوری که می‌گذارید و در هر محلی که اقامت می‌کنید باید ابتدا مرزهای ایمنی محیط اطراف خود را رصد کرده و بعد آن را به کودکانی که به همراه دارید بشناسانید. از آن‌ها بخواهید با هیچ غریبه‌ای حرف نزنند، دستشان را از شما جدا نکنند، مگر آن‌که شما به آن‌ها اجازه دهید. در هنگامی‌که شما در حال استراحت یا خواب هستید به ‌هیچ ‌عنوان محل اقامت را ترک نکنند. هرگز در مراکز بازی و خرید از شما دور نشوند.

 

بیشتر بخوانید: چادر مسافرتی خورشیدی

 

ایمنی برای کودکان

درجه حرارت

وقتی قصد گردش کردن در شهر را دارید از میزان دمای هوا اطلاع حاصل کنید. اگر هوا خیلی گرم است حتماً لباس و کلاه مناسب برای کودکان به همراه داشته باشید و چندین بطری آب با خودتان بردارید. در سفر با کودکان در مورد سرمای هوا کمی سخت‌گیرتر از حدی باشید که با خودتان هستید و به آن‌ها یکدست لباس بیشتر بپوشانید.

 

سفری خوش با کودکان

منبع: Ytravel

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا