دانستنی هااولین های تاریخ

بسی استرینگ فیلد، اولین زن موتور سوار در تاریخ آمریکا

سرفصل‌های مقاله

شناختن زنان بزرگ تاریخ و اثر گذاریشان در بخش های مختلف قوانین سخت و عوض نشدنی، می تواند جذاب و خاص باشد. پرداختن به زندگی بسی استرینگ فیلد، ملکه جاده ها و اولین موتورسوار زن سیاه پوست در آمریکا، می تواند گوشه ای از این آگاهی باشد.

 

بسی استرینگ فیلد اولین موتورسوار زن آمریکا

ملکه آفریقایی آمریکایی جاده ها، اولین موتورسوار زن سیاه پوست و متفاوت در دهه های 50 و 60 آمریکا می باشد. بسی استرینگ فیلد اولین زن آفریقایی آمریکایی که با موتورسیکلت تمامی ایالت های آمریکا را گشت و از معدود نامه رسان های غیر نظامی در دوران جنگ جهانی دوم بود. پرداختن به زندگی این زن بزرگ و تاریخ ساز که موجب تحولی بزرگ در به انحصار کشیدن زنان و تبعیض نژادی شد، یک راه مهم برای شناخت تاریخ است.

 

نویسنده کتاب ملکه جاده ها

داستان زندگی اولین موتورسوار زن سیاه پوست آمریکا (بسی استرینگ فیلد) توسط نویسنده و دوست صمیمی او “آن فرار” در کتابی با عنوان “ملکه آفریقایی امریکایی جاده ها” به چاپ رسیده است. نویسنده تمام زندگی نامه بسی استرینگ فیلد را که به خواسته خود او در نوار های صوتی ضبط کرده بود، بعد از گذشت 25 سال از مرگ بسی استرینگ فیلد منتشر و جهانی کرد و این زن تاریخ ساز را تبدیل به الگویی برای تمام زنان ساخت. در این مقاله به زندگی بسی استرینگ فیلد و آشنایی با “آن فرار” از زبان خود نویسنده خواهیم پرداخت.

داستان زندگی اولین موتورسوار زن آمریکا

 

داستان زندگی اولین موتورسوار زن آمریکا

تمامی داستان هایی که خواهید خواند، برگرفته از کتابم به اسم “ملکه آفریقایی آمریکایی جاده بیسی استرینگ فیلد و من می باشد. در این کتاب، داستان شجاعت ها، تلاش و مبارزه دوستم را شرح داده ام.” خاطرات شخصی نویسنده با بسی استرینگ فیلد در کنگره بین المللی نشر کتاب به ثبت رسیده و تحت حمایت قانون حق کپی رایت آمریکا می باشد. کتاب Hear Me Roar مجموعه داستان های مربوط به بسی استینگ فیلد در سال 2000 انتشار یافت.


همچنین بخوانید: اولین های تاریخ ایران


اولین دختر موتور سوار

 

ملکه موتور سوار میامی

بسی استرینگ فیلد یک زن دو رگه آفریقایی آمریکایی بود که به عنوان اولین موتورسوار زن مبارز، در زمینه قوانین تبعیضانه میان سیاه پوستان شناخته شده است. در زمانی که قوانین نژاد پرستانه در آمریکا در اوج خود قرار داشت، این زن با اراده قوی اش یک موتور سوار پیشگام و انقلابی در جاده ها بود. او از موانع نژادی عبور کرد و برای حقوق لگد مال شده انسانی و مدنی خود و دیگر سیاه پوستان اعتراض کرد. او تبدیل به دوست و معلم من در زندگی شده بود. بسی با موتور سیکلتش 8 بار به تمام ایالات متحده سفر کرد و در زمانی که بحران جنگ جهانی به اوج خود رسیده بود، بسی به عنوان یک نامه رسان خدمت رسانی می کرد.

در دهه های 1950 و 1960 به پاس خدمات شایسته و چشمگیر بسی به او لقب ملکه موتور سوار میامی داده شد. امروز پس از گذشت دهه های بسیار از مرگ بسی استرینگ فیلد در سال 1993، او دارای موج جدیدی از طرفداران پر و پا قرص می باشد، کسانی که به شجاعت و قدرتش ایمان آورده اند و در برابر اراده سرسختانه اش مات و مبهوت هستند. بعد از او زنان بسیاری پا جای پای او گذاشتند و به زنانی موفق و پیروز تبدیل گشته اند.

 

زندگی نامه شفاهی بسی استرینگ فیلد

با لطف بسی زندگی نامه شفاهی او را بر مجموعه نوار های صوتی ضبط و آرشیو کردم. ضبط این نوار ها سه سال به طول انجامید، من تنها نویسنده ای هستم که زندگی نامه اولین موتورسوار زن سیاه پوست را با زبان خودش بر نوار ها ضبط و آرشیو کرده ام. او به عنوان قهرمان کتاب روز به روز در حال درخشش است.

 

دوستی با اولین موتورسوار زن سیاه پوست

دوستی ما در این سه سال با تمام تفاوت های نژادی، منطقه ای، سنی و نسلی بسیار عالی و ویژه بود. او زنی سیاه پوست بود که در سال های گذشته، تمام جاده های سخت آمریکا را پیموده بود و من زنی سفید پوست از نیویورک که در منطقه ای امن بزرگ شده بودم. با تمام تفاوت های موجود و کنار گذاشتن تمام قوانینی که رای به پایان دادن دوستی ما می داد، ما در هزاره جدید در کنار هم قرار گرفتیم. علی رغم اینکه در شرایط نا برابری رشد کرده ایم، اما بسی و من همدیگر را درک می کردیم و به خاطر این مساله از او متشکرم.

بسی خیلی از من بزرگ تر بود و همانند مادر خوانده ام شد. من به دوستی با بسی افتخار می کنم و خوشحالم از اینکه نوشتن سرگذشتش در داستان های من نمود پیدا کرده، در غیر این صورت برای همیشه در خاطرات افسانه ای میامی محو می شد. بعد از اینکه میلیون ها بازدید از ویدئو های منتشر شده در اینترنت با موضوع بسی شکل گرفت، متوجه شدم که بسی الهام بخش بسیاری از زنان و مردان بوده است.

در این کتاب شما متوجه می شوید که دلیل این انتخاب چه بوده است؟ چرا بسی پیشگام و الگویی برای بسیاری از افراد شده بود؟ چرا که من به دلیل دوستی با او هر چه بیشتر و بهتر شخصیت و اهداف او را شناخته ام؛ این برای من فقط یک داستان نیست، بلکه یک ماجراجویی بزرگ از خاطرات منحصر به فرد من و بسی است، که مطمئنا خواندنش می تواند برای شما هم جذاب باشد.

عکس زنان موتور سوار خارجی

 

شناخت اولین موتورسوار زن ایالات متحده آمریکا

بسی استرینگ فیلد و من در سفر های پر ماجرای بسیاری شرکت داشته ایم، اما سفر هایمان در جهت عوض شدن قوانین نیم قرن به طول انجامید و در این مدت هر کدام از ما تجربیات متفاوتی از زندگی را تجربه کرده ایم، چرا که زندگی مان در خلال تفاوت ژن و رنگ این چالش را ایجاد کرده بود. کتاب من در مورد اولین موتورسوار زن سیاه پوست در واقع فریادیست که نشان دهنده وراثت دو زن متفاوت در جامعه ای متضاد و سرشار از ایده آل گرایی و خرافه پرستی شکل گرفته و ما در حال پیدا کردن راه نجاتی از سنت های قومی و اجتماعی خانواده هایمان بوده ایم.

هیچ کس باور نخواهد کرد که یک زن سیاه پوست بتواند زندگیش را بنویسد. بسی استرینگ فیلد دوستان و همکاران بسیاری از میان سیاه پوستان و سفید پوستان داشت و من از این موضوع خوشحالم که من را نیز به عنوان یک دوست انتخاب کرد. بسی استرینگ فیلد سال هاست که دیگر در میان ما نیست، اما من او را با کندوکاو در خاطرات و هم صحبتی گذشته ام شناخته ام. بسی استرینگ فیلد که اولین موتورسوار زن سیاه پوست آمریکاست تبدیل به قهرمان داستان های من شد و من از شخصیت محکم و اراده پولادینش در داستان هایم استفاده کردم.

 

بهترین موتور سوار

 

ملاقات با اولین موتورسوار زن آمریکا

من و بسی برای اولین بار در سال 1990 یعنی سه سال قبل از مرگش با هم ملاقات کردیم. در حالی که او 79 سال داشت و بیش از 60 سال از عمر موتور سواری او می گذشت. من 35 ساله بودم و فقط داستان هایی از موتور سواری زنان را به گوش شنیده بودم، پس میانمان تفاوت بسیاری وجود داشت. بسی سعی نمی کرد خاص بودن خودش را به من تلقین کند، بلکه این من بودم که تحت تاثیر ویژگی های خاص و اراده قوی اش قرار گرفتم.

 

اولین موتورسوار زن آمریکا

 

دنیا اولین موتورسوار زن آمریکا را شناخت

وقتی که بسی در سال 1993 فوت کرد، من داستان زندگی و شخصیت پر ماجرای او را برای اولین بار در مجله آمریکایی هارلی به همگان شناساندم. وقتی که موتور سیکلت متعلق به بسی در سال 2002 به موزه موتورسیکلت آمریکا وارد شد، من یک بیوگرافی از دوستم بسی استرینگ فیلد، برای سایت موزه نوشتم و نسخه های چاپی را در اختیار بازدید کنندگان قرار دادم تا او را بهتر بشناسند.

آرشیوی از او جمع کردم که شامل نوار های صوتی، دست نوشته ها و لوازم اش بود. این آرشیو بعد از سال 2002 در سالن تالار مشاهیر آمریکا قرار گرفت، تا همگان بتوانند به عنوان یک منبع عمومی از آن استفاده کرده و الهام بگیرند، اما من همچنان یک قطعه مخصوص را برای خودم نگه داشته ام و آن خاطرات مشترک من و بسی است.


درباره ی اولین قوانین راهنمایی و رانندگی در ایران بخوانید.


کتاب ملکه جاده ها

کتاب ملکه جاده ها Road-Bessie Stringfield شامل اطلاعات جدید و بکری از زندگی شهودی بسی اسیترینگ فیلد، اولین موتورسوار زن سیاه پوست است، که من آن را مشاهده و ضبط کرده بودم اما هیچ وقت تصمیم به انتشار آن نداشتم. با گسترش حسن شهرت بسی و انرژی و تاثیر خوبی که از شخصیت بسی استرینگ فیلد دیده ام، یقین پیدا کردم که شنیدن و خواندن داستان زندگی منحصر به فرد و خارق العاده اش که نشان از عزم و اراده او داشت، می تواند برای همگان جذاب و دوست داشتنی باشد.

 

کتاب ملکه جاده ها

 

مبارزه با تبعیض

بسی استرینگ فیلد زنی بود که از زمان خود جلوتر بود، او تبدیل به نماد کاملی از تضاد های آشکار شده بود. بسی یک مسیحی کاتولیک بود که 6 بار ازدواج کرد و طلاق گرفت. او همانند یک زن سیاه پوست زندگی کرد، اما هرگز تسلیم قوانین تبعیضانه نشد.

پرداختن به گذشته بسی استرینگ فیلد، برای کسانی که او را هرگز ملاقات نکرده اند کار نرمالی نیست. چرا که آن ها هرگز بسی استرینگ فیلد را نشناخته اند و به روحیات و علایق اش دور بوده اند و فقط او را در قالب رنگ و پوست تیره اش قضاوت کرده اند. زمانی که با او گذراندم بهترین لحظات زندگی ام بود. او را با صبور و با حوصله دیدم، با اعتماد به نفس سخن می گفت و من یاد گرفتم که هرگز اراده و نیروی اراده او را دست کم نگیرم. او زنی بود که با انجام کار هایی که هرگز برای اجدادش قابل تصور نبود و حتی اکثر ما نیز از آن پرهیز می کردیم، به یک الهه تبدیل شد.

 

بسی استرینگ فیلد، الگویی برای تمام زنان

با ایمیل هایی که از بازخورد مردم سرتاسر جهان از شخصیت بسی استرینگ فیلد دریافت کرده ام، اکثراً او را زن بدیختی می دانسته اند، اما من می گویم نه! بسی یک زن فوق العاده و با اراده بود، که برای خواسته هایش می جنگید. زنان آفریقایی آمریکایی بسی استرینگ فیلد را به عنوان نماد آزادی، قدرت و همچنین یک گواهی برای غرور و عزت شان دوست دارند. بسی استرینگ فیلد زنی سیاه پوست که در دوران اوج نژاد پرستانی زندگی می کرد و با موتور سواری و سفر به مناطق مختلف تابو انحصار زنان را شکست.

 

کتاب ملکه جاده ها

 

چرا کتاب ملکه جاده ها را نوشتم

من به عنوان دوست و طرفدار بسی استرینگ فیلد و کسی که سه سال پیش از مرگش با او دوست بود، شاهد زنده ای از گفته ها و رفتار هایش هستم و سعی می کنم پیام آور و نشر دهنده ی عقاید و افکار او باشم. اما چه اتفاقی افتاد که تصمیم به نوشتن زندگی نامه بسی استرینگ فیلد گرفتم؟ از نظر بسی این سرنوشت او بود، اما من موافق این نظر نبودم و باور داشتم که بسی زن فوق العاده ای است، بسی می گفت نظر عکس هم قابل احترام است!

من یک نویسنده جوان بودم که با نوشتن سرگذشت زنان، جایگاه خود را در مجلات نیویورک بالا بردم. می دانستم بسی استرینگ فیلد زنی رنگین پوست است که خود را به دنیای سفید پوستان وارد کرده است. بسی استرینگ فیلد تا دهه هفتاد و هشتاد میلادی به موتور سواری حرفه ای می پرداخت و به فکر این بود که به کارش با یک اثر نهایی پایان ببخشد. من باور داشتم که داستان این زن شگفت انگیز و شجاع متعلق به تمام جهان است و تنها به محدوده آمریکا ختم نمی شود. پرورش خاطرات 25 ساله بسی استرینگ فیلد برای نوشتن کتاب ملکه جاده ها هدیه افتخاری من به زنی بزرگ و شجاع در آمریکا می باشد.

 

منبع: boredpanda


فروشگاه آنلاین ایمن ترافیک کالا، عرضه کننده انواع تجهیزات پلیس، جهت اطلاع از قیمت چراغ پلیسی کلیک کنید.

 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا