دانستنی هااولین های تاریخ

اولین های رانندگی در ایران

سرفصل‌های مقاله

ورود خودرو به ایران به دوران قاجار باز می‌گردد.و با شروع استفاده از اتومبیل در کشور نیاز به زیرساخت‌های.لازم و انواع مختلف اتومبیل مورد توجه قرار گرفت. در این مقاله به معرفی اولین های رانندگی.در کشور خواهیم پرداخت که به واسطه نیازهای روز، تک تک به.سیستم حمل و نقل کشور اضافه شدند. از اولین کامیون‌ها تا.اولین بزرگراه‌ها و رانندگان کشور را در این مقاله معرفی خواهیم کرد. شاید جالب باشد بدانید که اولین های رانندگی.در ایران بر اساس چه نیازهایی و به چه طریق وارد سیستم حمل و نقلی کشور شدند.

اولین های رانندگی اتوبوس در ایران

اولین مورد از لیست اولین های رانندگی در ایران به.اتوبوس اختصاص دارد که تا به امروز نقش بسیار.اساسی را در صنعت حمل و نقل ایفا می کند. مانند بسیاری از وسایل دیگر، اولین اتوبوس ایران نیز.برای اولین بار توسط یک شخص اروپایی به مردم ایران معرفی شد. یک تاجر بلژیکی برای اولین بار از اتوبوس در شهر رشت استفاده کرد و به واسطه سودآوری کم آن، آن را به یک تاجر.ایرانی به نام معین التجار واگذار کرد. وی نیز بعد از مدتی اتوبوس.را برای کسب درآمد بیشتر به تهران آورد و.از آنجایی که سودآوری اتوبوس با شناخت روز به روز مردم، بیشتر می شد، تجار.دیگری نیز تصمیم به وارد کردن.اتوبوس از اروپا گرفتند.

اغلب این اتوبوس‌ها که مسافت.زیادی را از اروپا تا ایران طی می‌کردند چندان عمر طولانی‌ای نداشتند و به همین منظور صنعت اتوبوس.سازی در سال 1290 وارد کشور شد. در ابتدا تنها 5 دستگاه اتوبوس در تهران مونتاژ شده و مشغول به جا به جایی مسافران در سطح شهر شدند. در نتیجه اتوبوس که یکی از مهم‌ترین ولین های رانندگی در کشور بود، وارد سیستم حمل و نقل عمومی شده و تا به امروز به فعالیت خود ادامه داد.

اولین اتوبوس در ایران

اولین شخصی که گواهینامه رانندگی دریافت کرد

تاریخ همیشه اولین های رانندگی را به یاد خواهد آورد، و اولین شخصی که در ایران.گواهینامه رانندگی دریافت کرد، شخصی به نام سید احمد میرسپاسی بود. وی راننده ویژه.احمد شاه بود و در سفرهایی که به همراه وی به اروپا داشت.با خودرو و تعمیرات آن، و همچنین چند نفر از روسای شرکت‌های خودروسازی آشنا شد.

اولین شوفر

نام اکثر اولین های رانندگی ایران متعلق به دوران قاجار است، و.در این میان می‌توان نام یک فرانسوی را دید.که به عنوان شوفر مظفرالدین شاه استخدام شده بود. شوفر در زبان فرانسوی به.معنای راننده است و این شخص نیز با حقوق 700 فرانک به عنوان راننده شخصی مظفرالدین شاه فعالیت می کرد.

اولین های رانندگی در ایران

اولین زنی که در ایران گواهینامه گرفت

بر خلاف تصور عموم، زن‌ها جایگاه ویژه‌ای در میان اولین‌ های رانندگی در ایران دارند. اولین زنی که در ایران گرفت شخصی به نام شوکت‌الملوک جهانبانی بود در سال 1319 گواهینامه رانندگی خود را دریافت کرد. او که از نوادگان قاجار بود که در سال 1354 به عنوان سناتور به مجلس سنای ایران راه یافت.

اولین اتوبان ایران

در میان اولین های رانندگی ایران نباید از جاده‌ها نیز غافل شد. ساخت اولین اتوبان ایران بین تهران و کرج در سال 1342 آغاز شد. هر چند در آن زمان استاندارد‌های راهسازی و استفاده از تابلوهای ترافیکی معمول نبود، اما در ساخت این اتوبان استانداردها، جدول کشی و سایر نکات ایمنی رعایت شد..

اولین اتوبان ایران

 اولین پلاک وسایل نقلیه

اولین پلاک‌ها در سال 1298 روی اتوبوس‌ها و گاری‌ها مورد استفاده قرار گرفت. این شماره‌ها توسط اداره بلدیه برای شناسایی خودروها مورد استفاده قرار می‌گرفت.

اولین پلاک ماشین در ایران

اولین طرح ترافیک

طرح ترافیک تا به الان نیز در تهران اجرا می‌شود در ایران تاریخچه بسیار طولانی دارد. در میان اولین های رانندگی در ایران می‌توان به طرح ترافیک نیز اشاره کرد که به موجب آن ورود چهارپایان به میدان ارک ممنوع اعلام شد. این طرح را که در سال 1282 به اجا در آمد می‌توان اولین طرح ترافیکی ایران دانست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا