بازی و کودکان

بلندترین چرخ و فلک های دنیا

سرفصل‌های مقاله

در این مقاله از مجله ایمن ترافیک کالا به معرفی بعضی از بلندترین چرخ و فلک های جهان می‌پردازیم که یکی از پرطرفدارترین وسیله‌های بازی و تفریحی دنیاست. اولین چرخ و فلک دنیا در سال 1893 میلادی توسط جورج فریس در شهر شیکاگو ساخته شد. از آنجایی که این چرخ و فلک تنها چرخ و فلک جهان بود، می‌توانیم آن را بلندترین چرخ و فلک جهان در آن زمان بدانیم. این چرخ و فلک توجه بسیاری از مردم و مسافران را به خود جلب می‌کرد. این چرخ و فلک در سال 1906 از بین رفت و در طول سالیان طولانی هزاران چرخ و فلک دیگر در جهان ساخته شد.

قبل از معرفی بلندترین چرخ و فلک های دنیا، به معرفی بعضی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین چرخ و فلک‌های دنیا می‌پردازیم. یکی از معروف‌ترین چرخ و فلک های دنیا، چرخ و فلک شهر بازی جزیره کنی بود که در سال 1920 ساخته شد و 150 فوت ارتفاع دارد. این چرخ و فلک همچنان میزبان مسافران و گردشگران از سراسر دنیاست. چرخ و فلک میکی که در شهربازی دیزنی در کالیفرنیا قرار دارد، تقریبا مشابه چرخ و فلک جزیره کنی است.


درباره فضای بازی کودکان در ایمن ترافیک مگ بخوانید.


لیست بلندترین چرخ و فلک های دنیا

شما می‌توانید چرخ و فلک‌ها را در انواع و ابعاد گوناگون در سراسر جهان و در مراسم‌ها و شهربازی‌های مختلف بیابید. یکی از معروفترین چرخ و فلک‌ها به ارتفاع 175 فوت در نزدیکی آبشار نیاگارا واقع شده است. با افتتاح چرخ و فلک چشم لندن به ارتفاع 400 فوت در سال 2000، این چرخ و فلک تبدیل به یکی از بلندترین چرخ و فلک های جهان، در واقع بزرگترین چرخ و فلک دنیا شد. در ادامه به معرفی بلندترین چرخ و فلک های دنیا می‌پردازیم.

چرخ و فلک ستاره ملبورن

چرخ و فلک ستاره ملبورن با ارتفاع 120 متر یکی از بلندترین چرخ و فلک های دنیا به شمار می‌رود. البته چرخ و فلک های دیگری نیز با این ارتفاع در دنیا وجود دارد. چرخ و فلک فوکوکا در ژاپن، چرخ و فلک ژنگژو در چین، چرخ و فلک چانگشا در چین، چرخ و فلک تیاجین در چین و چرخ و فلک سوژو در چین با ارتفاع 120 متر در کنار این چرخ و فلک قرار می‌گیرند.

چرخ و فلک چشم اورلاندو

چرخ و فلک چشم اورلاندو با ارتفاع 122 متر یکی از بلندترین چرخ و فلک های جهان است که در سال 2015 شروع به کار کرد. این چرخ و فلک، بزرگترین وسیله بازی در تمام ایالت فلوریدا لقب گرفته و یکی از جاذبه‌های گردشگری این ایالت است.

 

بزرگترین چرخ و فلک های جهان

چرخ و فلک اسب سرخ

چرخ و فلک اسب سرخ در اوساکای ژاپن که با ارتفاع 123 متر در رتبه بعدی قرار می‌گیرد، در سال 2016 شروع به کار کرد. این چرخ و فلک با اینکه بزرگترین چرخ و فلک دنیا نیست، تبدیل به یکی جاذبه‌های گردشگری در شهر اوساکا شده است. این چرخ و فلک تنها 1 متر از چرخ و فلک اورلاندو بلندتر است و در یک رتبه بالاتر قرار می‌گیرد.

چرخ و فلک چشم لندن

چرخ و فلک چشم لندن که با ارتفاع 135 متر در سال 2000 افتتاح شد و تا مدت‌ها بلندترین چرخ و فلک جهان محسوب می‌شد. این چرخ و فلک دارای 32 کابین است که هر کدام از آنها قابلیت حمل 25 مسافر را دارد. هر دور گردش این چرخ و فلک 30 دقیقه به طول می‌انجامد.

چرخ و فلک ستاره نانچانگ

چرخ و فلک ستاره نانچانگ با ارتفاع 160 متر در شهر بازی نانچانگ واقع شده است و در سال 2006 شروع به کار کرد. این چرخ و فلک که در رتبه بعدی لیست بلندترین چرخ و فلک های دنیا قرار می‌گیرد، دارای 60 کابین است که هر کدام قابلیت حمل 8 سرنشین را دارند. نورپردازی این چرخ و فلک در شب‌ها، منظره بسیار جذابی را در شهر ایجاد می‌کند.

چرخ و فلک سنگاپور

چرخ و فلک سنگاپور با ارتفاع 164 متر در سال 2008 شروع به کار کرد و یکی از بلندترین چرخ و فلک‌ های جهان به حساب می‌آید. با سوار شدن این چرخ و فلک می‌توانید از منظره سنگاپور و کشورهای همسایه آن اندونزی و مالزی لذت ببرید. این چرخ و فلک دارای 28 محفظه به اندازه یک مینی بوس است که هر کدام قابلیت حمل 28 سرنشین را دارد.

 

بلندترین چرخ و فلک های جهان

چرخ و فلک هتل لینک

چرخ و فلک هتل لینک واقع در لاس‌وگاس آمریکا در حال حاضر لقب بلندترین چرخ و فلک دنیا را به دوش می‌کشد. این چرخ و فلک که در حال حاضر بزرگترین چرخ و فلک دنیا شناخته می‌شود با 168 متر ارتفاع در سال 2014 شروع به کار کرد. هر کابین از این چرخ و فلک قابلیت حمل 40 مسافر را دارد.

چرخ و فلک نیویورک

چرخ و فلک نیویورک یک پروژه ناتمام است که بر اساس پیش‌بینی‌ها قرار بود در سال 2015 شروع به کار کند، ولی با به تعویق افتادن این پروژه برای چندین بار، اتمام این پروژه در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. این چرخ و فلک با 191 متر ارتفاع می‌توانست یکی از بلندترین چرخ و فلک های دنیا لقب بگیرد. منظره این چرخ و فلک، منهتن نیویورک و مجسمه آزادی است که در صورت افتتاح می‌تواند گردشگران زیادی را به این شهر جذب کند. این چرخ و فلک در صورت ساخته شدن قابلیت حمل 1440 مسافر را دارد و هر دور آن حدود 38 دقیقه طول می‌کشد.

چرخ و فلک دبی

چرخ و فلک دبی که در یک جزیره مصنوعی ساخته شده و به زودی افتتاح می‌شود و بلندترین چرخ و فلک جهان لقب خواهد گرفت. این چرخ و فلک که با شروع به کار در اوایل سال 2019 به بزرگترین چرخ و فلک دنیا تبدیل خواهد شد دارای 210 متر ارتفاع است و با نام چشم دبی شناخته خواهد شد.

 

چرخ و فلک دبی

 

در این مقاله به معرفی بلندترین چرخ و فلک های دنیا پرداختیم که یکی از قدیمی‌ترین و جذاب‌ترین وسیله‌های بازی در تمام دنیا به شمار می‌رود و علاوه بر اینکه دارای طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان است، همیشه مورد توجه مخاطبان بوده‌اند.  وجود یک چرخ و فلک با یک منظره زیبا می‌تواند به عنوان یک جاذبه گردشگری برای هر شهر محسوب شود و به همین دلیل در اکثر نقاط توریستی دنیا می‌توانید این چرخ و فلک ها را بیابید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا