راهنمای خرید

راهنمای خرید تجهیزات ایمنی پارکینگ

سرفصل‌های مقاله

با استفاده از بهترین تجهیزات ایمنی پارکینگ ، ایمنی را بالا ببرید. ارتقا ایمنی در مکان های مختلف در زمره مهم ترین امور قرار دارد. با شناخت و خرید تجهیزات پارکینگ ایمنی و کارایی محیط پارک عمومی و خصوصی را افزایش دهید. این نکته نباید فراموش شود که با توجه به فراگیر شدن و افزایش بسیار زیاد وسایل نقیله در شهرها استفاده از پارکینگ ها اهمیت دوچندانی پیدا کرده است. در این مقاله قصد داریم تا یک راهنمای کامل برای معرفی تجهیزات مورد نیاز برای پارکینگ های عمومی و خصوصی در اختیار شما قرار دهیم.

خرید تجهیزات ایمنی پارکینگ

تجهیزات ایمنی پارکینگ

پارکینگ از اجزای اصلی ساختمان های مسکونی، تجاری و صنعتی محسوب می گردد. وجود پارکینگ می تواند از سرقت و آسیب خودرو ها جلوگیری کند و به ارزش و بهای یک ساختمان بیفزاید. در هر مکانی اعم از رستوران، مجتمع تجاری، آپارتمان ها و کارخانه ها، پارکینگ ها می توانند یک امتیاز ویژه برای جذب مشتری و خرید خانه باشند. ساخت پارکینگ مناسب با اصول مهندسی (مثلا رعایت ارتفاع پارکینگ تجاری ) و فراهم آوردن و خرید تجهیزات ایمنی پارکینگ از جمله عوامل موثر در ارتقا امنیت خودرو ها و میزان رضایت ساکنین آپارتمان یا مشتریان یک مرکز تجاری است. با شناخت وسایل پارکینگی استاندارد و خواندن راهنمای خرید تجهیزات پارکینگ می توانید رفاه و آسایش کاربران را فراهم آورده و رضایت آنان را برآورده کنید. وسایل و لوازم پارکینگ یک راه حل موثر و کاربردی در جهت به حداقل رساندن خسارات، درگیری ها، تنش، کلافگی، نا امنی و عصبانیت می باشد. با خرید تجهیزات ایمنی پارکینگ از مراکز معتبر فروش، ایمن ترین و با کیفیت ترین ملزومات را تهیه کرده و تا سال های سال از مزایای آن برخوردار شوید.

امنیت و خرید تجهیزات پارکینگ

 

لزوم امنیت و خرید تجهیزات پارکینگ

هر پارکینگی که به حفظ و حراست خودرو ها می پردازد باید مجهز به تجهیزات ایمنی پارکینگ باشد. این تجهیزات موجب می گردند تا میزان آسیب به خودرو ها، تصادفات، نارضایتی، اشغال حریم و یا ورود افراد متفرقه و ناشناس به فضای داخلی پارکینگ کاهش یابد. با حفظ ایمنی و ایجاد نمودن فضای امنیتی، ساختمان های تجاری یا مسکونی ایمن تر خواهند بود، راننده خودرو می تواند به آسانی جای پارک پیدا کند، از آسیب به فضای پارکینگ همچون دیوار و ستون جلوگیری به عمل آمده و به اعتبار یک مرکز افزوده می شود. فرقی نمی کند پارکینگ متعلق به خانه باشد یا رستوران و حتی کارخانه های تجاری، در هر صورت خرید تجهیزات ایمنی پارکینگ یک ضرورت محسوب می شود و با فراهم آوردن آنها نه تنها امنیت ساکنین بلکه اعتبار مراکز تجاری و جذب مشتری نیز افزایش خواهد یافت.

خرید تجهیزات پارکینگ

خرید تجهیزات ایمنی پارکینگ

تجهیزات پارکینگ و ملزومات ایمنی از جمله مواردی هستند که می توانند علاوه بر ارتقا ایمنی و افزایش نظم در پارکینگ به اعتبار و ارزش یک ساختمان افزوده و به قیمت نهایی بنا بیفزایند. با خرید تجهیزات پارکینگ ساختمان، امنیت ساختمان حفظ شده و از ورود افراد غیر متفرقه جلوگیری می شود، بی انضباطی و قانون شکنی در حفظ حریم خودرو اشخاص و اهالی ساختمان ایجاد نمی گردد و در اثر برخورد خودرو با دیوار و ستون پارکینگ خسارت های مالی و جانی به پارکینگ، خودرو و سرنشینان خودرو اتفاق نخواهد افتاد. با تجهیز کردن پارکینگ به وسیله خرید تجهیزات پارکینگ رضایت خاطر افراد افزوده می گردد و نارضایتی و دلخوری نیز ایجاد نمی شود. در این مقاله به معرفی انواع تجهیزات ایمنی پارکینگ، مزیت و کاربرد هریک خواهیم پرداخت. آشنایی و به کارگیری راهنمای خرید تجهیزات پارکینگ می تواند از خرید محصولات کم ارزش جلوگیری کرده، آگاهی و دانش شما را نسبت به مسائل ایمنی و لزوم وجود آن بیفزاید. با انتخاب بهترین تجهیزات مناسب پارکینگ ها تا سال ها از آن استفاده کنید، بدون اینکه نگران خرابی و یا فرسایش آنها باشید.

تجهیزات پارکینگ

سیستم ایمنی و مدیریت پارکینگ

به کارگیری سیستم مدیریت و برقراری نظم بر اساس راهکار های موجود از جمله روش هایی است که می تواند در کنار خرید تجهیزات ایمنی پارکینگ به ایمنی، کارایی و اعتبار یک پارکینگ بیفزاید. از جمله مهم ترین سیستم های مدیریتی در پارکینگ های عمومی و خصوصی موارد زیر می باشند:

  • سیستم PMS

این سیستم میزان رفت و آمد های پارکینگ را محاسبه می کند و در پارکینگ های عمومی بر اساس مدت زمان پارک یک خودرو مبلغ منصفانه و صحیح را اعلام می دارد.

  • سیستم PGS

این سیستم شامل نمایش ظرفیت موجودی پارکینگ، هدایت خودرو به جهت پارک مناسب، چراغ های سبز یا قرمز و سنسور های هشدار دهنده می باشد.

  • سیستم RFID

این سیستم در پارکینگ های خصوصی و عمومی با شناسایی خودروهایی که مجاز به پارک هستند قفل نگهدار را به صورت اتوماتیک بالا برده و راه را برای ورود خودرو های آشنا باز می کند. مزیت این سیستم در کنترل و افزایش ایمنی پارکینگ می باشد.

  • سیستم ANPR

این سیستم در پارکینگ های خصوصی کاربرد داشته و با شناسایی و خواندن پلاک به ماشین های مجاز اجازه عبور و پارک می دهد.

تجهیزات ایمنی پارکینگ

در کنار سیستم های امنیتی، آشنایی و خرید تجهیزات ایمنی پارکینگ برای بالا بردن امنیت، کارایی و اعتبار آن ساختمان اهمیت ویژه ای دارد. با خرید تجهیزات پارکینگ می توانید از مشکلاتی مانند ترافیک، اتلاف وقت کاربران، میزان شلوغی و بی نظمی بکاهید.

مهم ترین تجهیزات پارکینگ موارد زیر می باشند:

  • متوقف کننده ماشین و پارکینگ ( کار استاپر )
  • ضربه گیر و انواع آن (Guard)
  • سرعت گیر و انواع آن (Hump)
  • قفل پارک یا راهبند پارکینگی و انواع آن
  • جداکننده ها و انواع آن (divider)
  • استوانه و مخروط ترافیکی
  • رمپ یا ضد لغزندگی
  • کفپوش اپوکسی و خط کشی

در این مقاله با هریک از این تجهیزات پارکینگ آشنا خواهیم شد و مزیت و کاربرد آنها را در خواهیم یافت.


خرید گل میخ پارکینگی

گل میخ ها یکی از انواع جدا کننده ها محسوب می شوند، که در فضای پارکینگ و خیابان ها نصب می گردند. شکل خاص و انعطاف پذیر آنان همراه با خاصیت شبرنگ، موجب می گردد تا در روز و در هنگام شب مورد استفاده قرار گیرند. گل میخ می تواند با برخورد با لاستیک خودرو و ایجاد لرزش و صدا، رانندگان را هوشیار کرده و مجبور به کم کردن سرعت غیر مجاز سازد. ابعاد گل میخ ها کوچک بوده، به راحتی نصب می شوند و کارایی بالایی در حفظ مقررات دارند. جنس گل میخ از مواد پلیمری مانند پلی اتیلن بوده و نگین های درخشنده آن نیز از جنس پلی کربنات است.

 

برای خرید اینترنتی انواع گل میخ پارکینگی و اطلاع از قیمت چشم گربه ای دو طرفه به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه کنید.


خرید چشم گربه ای پارکینگی و انواع آن

چشم گربه ای یکی از بهترین ملزومات ترافیکی و پارکینگی است. چشم گربه ای در سه نوع سولار، یک طرفه و دو طرفه وجود دارند و با جا گذاری در فضای کف پارکینگ یا جاده تاثیر چشم گیری در هشیار سازی رانندگان خواب آلود، کاهش تصادفات و سوانح جاده ای دارند. چشم گربه ای دوام و عمر بالایی داشته، به راحتی نصب می گردد، حریم پارکینگ را مشخص کرده و مسیر تردد را در تاریکی نمایان می سازد. با خرید چشم گربه ای هزینه کمتر می پردازید و دوام بالاتری نیز دریافت می کنید. بهترین چشم گربه ای ها را از مراکز معتبر خریداری کرده و از دوام و کاربرد آن اطمینان حاصل کنید.


خرید استوپر پارکینگ

از مهم ترین تجهیزات که با خرید و نصب آن می توانید بسیاری از مشکلات پارک خودرو و ترافیک پارکینگ را برطرف سازید متوقف کننده خودرو یا متوقف کننده پارکینگی می باشد. این تجهیزات با نام رایج استوپر پارکینگ و استاپر خودرو شناخته می شوند واز مهم ترین تجهیزات ایمنی پارکینگی هستند که به عنوان جدا کننده عمل کرده و به راننده خودرو در پارک صحیح با حفظ محدوده مجاز کمک می کنند. استوپر ها معمولا پلاستیکی، پلیمری و شبرنگ بوده و موجب می گردند تا خودرو با دیوار و موانع برخورد نکرده و هر راننده با پارک درست، محدوده و حریم را رعایت نماید. از مزیت های استوپر پارکینگی موارد زیر می باشد:

  • پارک هر خودرو به آسانی صورت می گیرد، خسارت به دیوار و … وارد نمی‌شود.
  • حریم هر خودرو حفظ می شود.
  • ترافیک و بی نظمی ایجاد نمی گردد.

خرید سرعت گیر پلاستیکی و لاستیکی

سرعت گیر در نوع لاستیکی و پلاستیکی تولید گشته و با بکار گیری در محوطه پارکینگ ها از جمله تجهیزات پارکینگ محسوب می گردند. سرعت گیر ها انعطاف پذیر و بادوام بوده، از سرعت غیر مجاز خودرو کاسته و مانع از برخورد اتومبیل ها و ایجاد تصادفات می گردند، خاصیت شبرنگ داشته و در تاریکی و کم نوری محیط قابل رؤیت می باشند. سرعت گیر های لاستیکی و پلاستیکی به آسانی نصب می گردند و ابعاد مختلف آن در پارکینگ های ساختمانی، تجاری و عمومی کاربرد دارند. از جمله مزایای استفاده از سرعت گیر ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • به راحتی خراب نمی شوند و دوام بالایی دارند.
  • انعطاف پذیر هستند و به راحتی نصب یا جابجا می شوند.
  • قیمت مناسبی دارند.
  • سازگار با محیط زیست هستند.
  • نیاز به رنگ آمیزی ندارند.
  • سرعت لاستیکی از جنس sbr است.
  • سرعت گیر پلاستیکی از جنس پلی اتیلن می باشد.
  • فشار بالا را تحمل می کنند.
  • در اثر برخورد با اتومبیل به آن صدمه نمی زنند.

جداکننده پارکینگ

از جمله تجهیزات پارکینگ عمومی که از جنس لاستیک های فشرده و مقاوم بوده و همانند دیواری فضای پارکینگ را تقسیم می کنند جدا کننده ها هستند. این جدا کننده ها حریم ماشین ها را تعیین می کنند، از برخورد و تصادم خودروها جلوگیری می کنند و می توانند به عنوان یک مانع برای ورود خودرو غیر مجاز به محدوده پارک دیگر خودروها محسوب گردد. از دیگر کاربرد های جداکننده های پارکینگی هدایت خودرو به فضای پارک می باشد. جدا کننده ها علاوه بر شکل دیواری و کوتاه آن انواع دیگری نیز دارند، که از جمله مهم ترین آن ها می توان به چشم گربه ای، گل میخ، مخروط و استوانه پارکینگی و … اشاره کرد. جنس جداکننده ها در پارکینگ می تواند طبق کاربرد و استفاده ای که از آن ها در فضای پارکینگ می شود متفاوت باشد. عموم جنس جدا کننده ها از لاستیک فشرده و انعطاف پذیر و برخی نیز از جنس فلز و بتن سیمانی می باشد. شما می توانید بهترین ابعاد و جنس جدا کننده را با توجه به نوع نیاز خود و کاربردی که از آن انتظار دارید خریداری کنید.


تهیه رمپ یا ضد لغزنده

از جمله تجهیزات مورد استفاده در طول رمپ پارکینگ ها هستند. نصب آسان و انعطاف پذیری آنان می تواند به آسانی از لغزندگی خودرو جلوگیری کرده و تعادل خودرو را بر سطوح لیز، شیب دار و ناهموار حفظ نماید. پارکینگ مقاوم به وزن بالا و انعطاف پذیر بوده، به لاستیک آسیب نمی رساند و یک تجهیز عالی برای پارکینگ ها می باشد. از دیگر مزایای رمپ در پارکینگ ها حفظ تعادل و کنترل خودروها با سرعت بالا و یا خودروهایی که تعادل لازم برای ماندن در سطوح شیب دار و ناهموار را ندارند، می باشد. نصب رمپ بسیاری از آسیب های وارده به خودرو را کاسته، ایمنی پارکینگ را افزوده و مناسب برای پارکینگ هایی است که شیب تند داشته و یا چند طبقه می باشند.


پارک نگهدار و مزیت آن

با استفاده از قفل نگهدار یا قفل پارکینگ می توان امنیت ساختمان، خودرو ها و پارکینگ را ارتقا داد. پارک نگهدار از ورود خودروهای ناشناس و غیر مجاز به فضای پارکینگ جلوگیری می کند و تنش های محیطی را به حداقل می رساند. پارک نگهدار در دو نوع دستی و اتوماتیک تولید می شود. در نوع دستی احتیاج به نگهبان و کنترل کننده پارکینگ وجود دارد و در نوع اتوماتیک قفل نگه دار ها قابلیت تشخیص اتومبیل آشنا از فاصله 3-10 متری را داشته، خودکار باز می شوند و می توانند پلاک های مجاز را شناسایی کنند. با نصب پارک نگهدار می توانید از مزایای زیر برخوردار گردید:

  • حریم و جای پارک ساکنین اشغال نمی شود.
  • تنش و درگیری میان ساکنین به وجود نمی آید.
  • امنیت پارکینگ ارتقا می یابد.
  • از ورود افراد متفرقه جلوگیری می شود.
  • تردد را آسان تر می سازد.

معرفی انواع ضربه گیر پارکینگ

از مشکلات رایج در همه پارکینگ ها برخورد خودرو به ستون و دیوارها می باشد. در نتیجه این برخورد ها که می تواند صدمات جدی به پارکینگ، خودرو و سرنشینان ایجاد نماید وجود تجهیزات ایمنی پارکینگ مانند ضربه گیر ها احساس می شود. این ضربه گیر یا گاردها از جنس لاستیک دوجداره منعطف هستند، ضربه را خنثی کرده و از وارد آمدن خسارت جلوگیری می نمایند. از جمله مزایای نصب ضربه گیر ستون و دیوار می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • از وارد آمدن آسیب به خودرو و دیواره های پارکینگ جلوگیری می کند.
  • موجب زیبایی بهتر و اعتبار بالای پارکینگ می گردند.
  • شبرنگ بوده و در تاریکی یا نور کم پارکینگ محدوده دیوار ها و ستون ها را به راننده نشان می دهند.
  • به آسانی نصب و تجهیز می شوند.
  • قابلیت تعویض دارند و در صورت خرابی می توان تنها همان قطعه را جدا نمود و با قطعه نو جایگزین کرد.
  • به خودرو آسیب نمی زنند.
  • خراب، پوسیده و ساییده نمی شوند.
  • رنگ آنها از بین نمی رود.
  • ضربات قوی و وزن بالا را تحمل می کنند.
  • رنگ های آن واضح بوده و قابلیت دید در شب دارند.
  • رطوبت را جذب نمی کنند و نسبت به مواد شیمیایی مقاوم هستند.

با نصب و تجهیز انواع گارد ها در پارکینگ میزان آسیب به پارکینگ و خودرو به حداقل خواهد رسید. خرید ضربه گیر های اصل و مقاوم را از فروشگاه های معتبر و با کیفیت بخواهید.


استوانه و مخروط ترافیکی

استوانه و مخروط ترافیکی از جمله ملزومات و تجهیزات موجود در پارکینگ های عمومی و خصوصی هستند. این تجهیزات به عنوان یک جدا کننده عمل می کنند و به منظور حفظ حریم، هشدار، نشانه گذاری حاشیه اتوبان و خیابان، سد کننده پارکینگ های خصوصی و … به کار می روند. استوانه ترافیکی از جنس لاستیک انعطاف پذیر و پلیمر پلی اورتان بوده و با رنگ قرمز یا زرد تولید می شوند. از این تجهیزات عموما در پارکینگ ها، اتوبان ها، جاده های برون شهری، سر پیچ های خطرناک، بیمارستان و … استفاده می شود و به خاطر دوام بالا و شبرنگی که دارند، یکی از پر کاربرد ترین لوازم پارکینگ می باشند. استفاده از استوانه و مخروط پارکینگی هزینه خرید تجهیزات ایمنی پارکینگ را به حداقل می رساند و می توان از آنها در مصارف گوناگون استفاده کرد.


اجرای خط کشی پارکینگ

خط کشی پارکینگ و رنگ آمیزی محوطه نیز یکی از مواردی است که می تواند حریم هر کاربر را حفظ نموده، راننده را به سوی جای پارک مناسب هدایت کند و از ایجاد بی نظمی و شلوغی جلوگیری نماید. با ایجاد خط کشی در محوطه پارکینگ های عمومی و یا خصوصی از میزان تصادفات و سوانح کاسته می شود و می توان میزان بی قانونی و عدم رعایت حقوق فردی را به حداقل رساند. از جمله مزایای خط کشی پارکینگ موارد زیر می باشد:

  • از تداخل عبور خودرو ها جلوگیری می شود.
  • محدوده هر خودرو مشخص می گردد.
  • با ترسیم علائم ترافیکی بر کف پارکینگ علاوه بر افزایش ایمنی هزینه خرید تجهیزات ایمنی پارکینگ کاهش می یابد.

تجهیزات پارکینگ ایمن ترافیک کالا

خط کشی اصولی و استاندارد پارکینگ توسط افراد ماهر و آشنا به مقررات راهنمایی و رانندگی قابل انجام است و هرکسی نمی تواند این وظیفه مهم را به انجام برساند. خط کشی اصولی محدوده و حریم کاربردی پارکینگ را مشخص می کند، خطوط طولی و عرضی را رعایت کرده و بهترین آن را با توجه به متراژ محیط پارکینگ و بهینه سازی آن طراحی نموده و به انجام می رساند.


مزیت رنگ آمیزی در پارکینگ

رنگ آمیزی و ایجاد نور کافی در فضای پارکینگ، ایمنی و کارایی پارکینگ را افزایش می دهد و از تصادفات یا برخورد ها جلوگیری می کند. علاوه بر این با رنگ آمیزی اصولی و نصب تجهیزات روشنایی، زیبایی پارکینگ افزوده می شود. رنگ آمیزی پارکینگ باید به گونه ای باشد که گرد و خاک و دود حاصل از اگزوز خودرو ها را به خود جذب نکرده و به راحتی قابل شستشو باشد، از مهم ترین رنگ های مصرفی و کاربردی در رنگ آمیزی دیواره ها و کف پارکینگ رنگ آلکیدی هوای خشک است. این نوع رنگ دوام بالایی دارد، روشنایی و وضوح در تاریکی را افزایش می دهد و در مقابل دوده، رطوبت و اقلیم های آب و هوایی مقاوم است.

نصب و تهیه چراغ های پر نور و فلاشر هشدار دهنده به راننده خودرو نیز از دیگر ملزومات ضروری در تجهیزات پارکینگ محسوب می شود. نصب فلاشر و تامین نور لازم نقاط خطرناک را به راننده نشان می دهد، حوادث را به حداقل می رساند و به راننده در پارک مناسب کمک می کنند.


کفپوش اپوکسی پارکینگ

کف پوش موجود در پارکینگ ها باید از دوام و مقاومت بالایی نسبت به تحمل وزن و عدم جذب رطوبت برخوردار باشد. عدم توجه به نصب کفپوش مناسب، نه تنها ایمنی به وجود نمی آورد، بلکه موجب آسیب رساندن به خودرو ها، افراد، ایجاد فضای لغزنده و افزایش تصادفات نیز می گردد. به همین جهت شناخت خرید تجهیزات ایمنی پارکینگ مناسب و به کارگیری کفپوش های با کیفیت یک اصل مهم در افزایش ایمنی پارکینگ ها محسوب می گردد. از جمله پر کاربرد ترین کفپوش های پارکینگی کفپوش اپوکسی است. این کفپوش از جنس پلیمر های مقاوم بوده، دوام بالایی دارد، ساییده نمی شود و موادی نظیر آب یا حلال های شیمیایی را در خود نفوذ نمی دهند. با بکارگیری کفپوش اپوکسی به عنوان تجهیزات مورد نیاز می توانید از مزایای زیر برخوردار شوید:

  • به آسانی نصب می شوند و قابلیت رنگ آمیزی دارند.
  • به راحتی تمیز می شوند.
  • در برابر تغییرات آب و هوا و ویژگی هایی اقلیمی واکنش نشان نمی دهند.
  • مقاومت و دوام بالایی در برابر عبور خودرو دارند.
  • می توان بر سطح آن خط کشی استاندارد پارکینگ را به انجام رساند.
  • خاصیت عایق بودن دارند.
  • سازگار با محیط زیست هستند.

خرید تجهیزات پارکینگ

با آشنایی و خرید تجهیزات ایمنی پارکینگ می توانید ایمنی و کارایی پارکینگ را به حداکثر برسانید. با استفاده از تجهیزات ایمنی، اعتبار و آرامش پارکینگ ساختمان شما ارتقا می یابد. پارکینگ یک مجموعه تجاری، نقش غیر مستقیمی در افزایش و جذب مشتری دارد، چرا که اکثر مشتریان به مراکزی اعتماد می کنند که ارزش و اصول استاندارد ساختمانی را رعایت کرده باشند و برای شغل و حرفه خود احترام بیافرینند. همچنین در خرید یا اجاره خانه های مسکونی وجود پارکینگ استاندارد و تجهیزات مناسب، یک امتیاز ویژه در بهای خانه محسوب می شود و اکثر افراد خانه ای را می پسندند که رفاه کامل تر و امن تری را برای ساکنین خود فراهم آورد.

با خرید و فروش تجهیزات ایمنی پارکینگ مورد نیاز و استاندارد میزان تنش و درگیری کاهش می یابد، احترام ها حفظ خواهد شد و دیگر دلیلی برای کلافه شدن، معطل شدن و انتظار بیهوده برای خارج شدن از پارکینگ وجود ندارد. خرید تجهیزات مورد نیاز پارکینگ ها را از فروشگاه های معتبری که ضمانت پس از فروش دارند خریداری کنید. خرید تجهیزات ایمنی پارکینگ می تواند از تلف شدن هزینه شما بکاهد، از خدمات پس از فروش برخوردار گردید و نصب و اصولی و درست را از کارشناسان آن فروشگاه بخواهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا