کمپ و سفر

عجیب ترین پل های جهان

سرفصل‌های مقاله

پل یکی از باستانی‌ترین و تاثیرگذارترین ساخته‌های دست بشر به شمار می رود. از گذشته‌های بسیار دور از پل برای متصل کردن بخش‌های مختلف از یک منطقه که عموماً.در دو سمت رودخانه ها ره به یکدیگر متصل می‌کردند. در دنیای امروز هم پل در بین ساختارهای عمرانی جایگاه ویژه ای دارد و در محل‌های مختلف و به مقاصد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله به معرفی بعضی از عجیب ترین پل های جهان خواهیم پرداخت.

لیست عجیب ترین پل های جهان

این پل‌ها دارای ساختارهای جالب و عجیبی هستند.که بعضی از آنها بعضاً به عنوان جاذبه توریستی در منطقه خود به شمار می روند. در ادامه به معرفی این سازه های عجیب خواهیم پرداخت که.دارای معماری‌های خیره کننده و کاربردهای مختلفی مانند عبور عابران و یا حتی خودروها هستند.

Lucky Knot Bridge، چین

این پل عابر پیاد که یکی از عجیب ترین پل های جهان است که.به جاذبه گردشگری شهر چانگشا در کشور چین تبدیل شده است. طرح این پل 600 فوتی از روش‌های.گره زنی محلی و تاریخی چینی الهام گرفته شده است. این پل شامل سه سازه.مجزای موجی شکل است که منظره بی نظیری از محیط اطراف.در اختیار عابران قرار می دهد.

 

عکس عجیب ترین پل های جهان

Twin Sails Bridge، انگلستان

نام بعدی در لیست عجیب ترین پل های.جهان به پل تویین سیلز اختصاص دارد. این پل ماشین رو بر روی کانال بک.واتر در شهر دورست انگلستان ساخته شده است. این کانال محل مورد علاقه بسیاری از افراد برای قایق سواری.به شمار می‌رود و هنگام عبور قایق‌ها از زیر این پل، دو بخش 75 فوتی مرکز پل که.به شکل برگ طراحی شده‌اند باز می شوند. این دو بخش هنگامی که به.حالت باز قرار دارند، بادبان کشتی را تداعی می‌کنند. به کمک تابلوهای ترافیکی و چراغ های ترافیکی.مخصوص، قبل از باز شدن پل به رانندگان هشدار داده.می شود تا مانع از عبور خودروها هنگام عملیات باز شدن پل شوند.

 

عجیب ترین پل های دنیا

Circular Laguna Garzón Bridge، اوروگوئه

این پل مدور نه تنها یکی.از عجیب ترین پل های جهان به شمار می رود، بلکه پلی بسیار جالب برای عبور خودروها نیز هست. مهندس این پل برای جلوگیری از حرکت خودروها با سرعت بالا از روی این پل، آن.را به این شکل طراحی کرده است. یکی از چالش برانگیزترین مسائل این پل خط کشی ممتد هماهنگ و دقیق این پل بود. یکی دیگر از مسائلی که هنگام ساخت پل به آن توجه بسیار زیادی شد، استفاده از تابلو های ترافیکی مخصوص برای هشدار به رانندگان نسبت به نزدیک شدن به پیچ تند و اتمام مسیر مستقیم بوده است. به منظور جلوگیری از سقوط خودروها به داخل آب، از جداکننده ترافیکی مخصوصی استفاده شد که در صورت برخورد خودرو، آن را به طرفین هدایت می‌کند.

 

جالب ترین پل های جهان

Eshima Ohashi، ژاپن

از بعضی از زوایا با نگاه کردن به این پل مطمئناً آن را جزء دسته عجیب ترین پل های جهان قرار خواهید داد. دلیل عجیب بودن این پل این مسئله است که از بعضی از زوایای خاص، این پل بیشتر شبیه یک ترن هوایی با شیب 45 درجه به نظر می‌رسد. ولی جالب است بدانید که این مسئله تنها یک خطای دید است و شیب پل کاملاً به شکل استاندارد طراحی شده است. یکی دیگر از نکات جالب در مورد این پل ماشین رو که بر فراز دریاچه ناکائومی قرار دارد، استفاده تعداد بی شماری از تجهیزات ترافیکی و علائم راهنمایی رانندگی در طول پل است.

 

عکس عجیب ترین پل های دنیا

Tianjin Eye / Yongle Bridge، چین

نام بعدی در لیست عجیب ترین پل های جهان، متعلق به یک پل در.کشور چین است که روی آن یک.چرخ و فلک ساخته شده است. این چرخ و فلک عظیم با 400.فوت ارتفاع، سومین چرخ و فلک بزرگ.دنیا است و دارای 48 کپسول است.که هرکدام قابلیت 8 مسافر را دارد. ترکیب پل و چرخ و فلک.بسیار جالب توجه بوده و گردشگران بسیار زیادی را به این منطقه جذب می‌کند.

 

Yongle Bridge

ZHANGJIAJIE، چین

این پل یکی دیگر از عجیب ترین پل های جهان به شمار می آید.که در منطقه ژانگجیاجی کشور چین واقع شده است. این پل که از شیشه ساخته شده است،.به یکی از بزرگترین جاذبه‌های گردشگری کشور چین تبدیل شده است. این پل که در ارتفاع بسیار زیادی ساخته شده، با استفاده از شیشه در کف پل، آن را به محل بسیار جذاب.و در عین حال ترسناکی تبدیل کرده است.

این پل به شکلی طراحی شده که قابلیت تحمل وزن 800 نفر به.صورت همزمان را دارد. مسئولان انتظار اسقبال خوب از این پل را داشتند و پیش بینی کرده بودند.هر روز حداقل 8000 نفر از این پل دیدن خواهند کرد. با این حال تعداد بازدیدکنندگان این پل در روزهای.ابتدایی چیزی بالغ بر 80000 نفر در روز بود. مسئولان برای اثبات امنیت پل با یک خودروی شاسی بلند با وزن تقریباً.3 تن از روی پل رد شده و با چکش به شیشه‌های آن ضربه می‌زدند.

 

عجیب ترین پل های جهان

LANGKAWI SKY، مالزی

این پل نیز یکی از عجیب ترین پل های جهان و یکی.از جاذبه‌های گردشگری کشور مالزی نیز به شمار می رود. این پل در ارتفاع 2000 فوتی از سطح دریا ساخته شده و 400 فوت طول دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند با عبور از روی پل.از مناظر طبیعی بی نظیر کوهستان مات سینکانگ لذت ببرند. در انتهای این پل یک سکو برای بازدیدکنندگان.طراحی شده که دید 360 درجه از تمام جزیره به آنها می‌دهد.

 

عجیب ترین پل های جهان مالزی

 Living Root Bridges، هندوستان

این پل‌ها نیز از عجیب ترین پل های جهان به شمار می روند. استفاده از عناصر طبیعی برای ساختن سازه‌های مختلف مانند.پل قدمت چندین هزار ساله دارد. در این مورد نیز در قسمت‌های مختلف کشور هندوستان، برای ساخت پل بر روی رودخانه‌ها، ریشه درختان را به شکلی هدایت می کنند تا.از دو سمت رودخانه به یکدیگر متصل شوند. طول این پل‌ها گاهی به 50 متر نیز می‌رسد.

 

عجیب ترین پل های هند

 

در این مقاله از ایمن ترافیک مگ به معرفی برخی از عجیب ترین پل های جهان پرداخته شد. از آنجایی که ساختن پل در ایران نیز قدمت بسیار زیادی دارد.و در کشور خودمان نیز شاهد پل‌های باستانی بسیار زیادی هستیم، لیستی جداگانه از معروف ترین پل های ایران را.در مقاله دیگر گردآوری کرده‌ایم. با مطالعه این مقاله با پل‌های بیشتری در ایران آشنا خواهید شد.

استاپر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا