راهنمای خرید

راهنمای خرید کلاه ایمنی + قیمت کلاه ایمنی

سرفصل‌های مقاله

در این مقاله قصد داریم لیست قیمت کلاه ایمنی چند مدل از بهترین کلاه های ایمنی موجود در بازار را معرفی کنیم تا انتخاب بهتری در خرید کلاه ایمنی داشته باشید. هر شغلی سختی ها و خطرات خاص خود را دارد و حفاظت از جان کارکنان، یک اصل بسیار مهم در هر شغل و پیشه ای است و از این رو لازم است که متناسب با محیط کار ، نوع کار و خطرات مربوط به آن کار، از تجهیزات ایمنی مخصوصی استفاده شود. سر و جمجمه انسان یکی از مهم ترین قسمت های بدن است و با آسیب دیدن آن ممکن است صدمات جبران ناپذیری به فرد وارد گردد و چه بسا به قیمت از دست رفتن جان فرد تمام شود. قیمت کلاه ایمنی

کلاه ایمنی یکی از مهمترین تجهیزات ایمنی می باشد که سر و در برخی انواع آن، صورت و گردن را می پوشاند و از آنها در برابر ضربات احتمالی وارده یا جراحاتی که ممکن است در اثر شوک الکتریکی و سوختگی و… به وجود آید محافظت می کند. استفاده از کلاه ایمنی در بسیاری از شغل ها اجباری می باشد.

کلاه ایمنی انواع مختلفی دارد که هر کدام از آنها دارای ویژگی های خاصی بوده و کارایی های ویژه ای دارند. در ادامه می خواهیم به معرفی 4  مدل از پرکاربرد ترین انواع کلاه ایمنی و قیمت کلاه ایمنی بپردازیم. کلاه کار

1-کلاه ایمنی مهندسی

یکی از انواع کلاه های ایمنی که بسیار پرکابرد است کلاه ایمنی مهندسی می باشد که تمامی افراد مشغول به کار در محیط های کار ساختمانی، شهر سازی و راهسازی و… ملزم به استفاده از آن می باشند. کلاه ایمنی مهندسی بر خلاف نامی که دارد، فقط خاص مهندسین طراحی نمی شود بلکه کلاه ایمنی هر حرفه ای برای مهندس و کارگر به یک شکل طراحی می شود. چون شرایط محیط کار برای تمام افراد یکسان است.

تنها تفاوتی که وجود دارد، رنگ کلاه های ایمنی می باشد که جایگاه های شغلی را از هم متمایز می کند. برای مثال کلاه مهندسان و مدیران، معمولا در رنگ سفید تولید می شوند. وظیفه کلاه ایمنی مهندسی، حفاظت از سر در هنگام برخورد ناگهانی سر با اجسام یا ضربات احتمالی ناشی از سقوط یا پرتاب اجسامی به سمت سر افراد حاضر در آن مکان است. در انتهای مقاله قیمت کلاه ایمنی مهندسی را عنوان خواهیم کرد.

کلاه ایمنی مهندسی

2-کلاه ایمنی صنعتی

کارگاه ها و کارخانه های صنعتی از جمله محیط های کاری هستند که افراد بسیاری در آنجا مشغول به کار هستند. از جمله حوادثی که همواره وقوع آن در چنین مکان هایی قابل پیش بینی است امکان سقوط اجسام از بالا و برخورد آنها با سر کارکنان می باشد بنابراین چنین افرادی باید همیشه آمادگی حفظ جان خود در برابر چنین اتفاقاتی را داشته باشند و به همین دلیل ملزم به استفاده از کلاه ایمنی صنعتی هستند. کلاه ایمنی صنعتی برای استفاده در محیط های صنعتی ساخته شده است و در اصطلاح عامیانه به دو نوع کارگری و مهندسی تقسیم بندی می شود.

این نوع کلاه بر خلاف کلاه های ایمنی موتور سواری یا آتشنشانی و جوشکاری و… که سر و صورت و گردن را می پوشانند، فقط سر را پوشش می دهد و طوری روی سر قرار می گیرد که هیچ گونه تماسی با کاسه سر ندارد و در صورت سقوط جسمی از بالا بر روی آن، هیچ ضربه ای به سر وارد نخواهد شد. کلاه ایمنی صنعتی در رنگ های مختلفی تولید می شود که هر رنگی از آن منحصر به افراد خاص و جایگاه شغلی خاصی است. در انتهای مقاله قیمت کلاه ایمنی صنعتی را معرفی خواهیم کرد.

 

ماسک ایمنی

 

3-کلاه ایمنی جوشکاری

نوع دیگری از کلاه های ایمنی، کلاه ایمنی جوشکاری است که توسط جوشکاران و تراشکاران مورد استفاده قرار می گیرد. جوشکاری شغلی بسیار پر خطر است و افرادی که کار جوشکاری انجام می دهند، در معرض خطراتی چون پاشیدن جرقه های ریز آتش بر سر و صورت و گردن می باشند و همچنین، به دلیل تابش اشعه های مادون قرمز و فرابنفش در حین جوشکاری، ممکن است چشم های ایشان دچار برق زدگی شود که موجب التهاب قرنیه چشم شده و بسیار دردناک و آزار دهنده است و به مرور می تواند موجب بروز مشکلات جدی تر برای چشم، همچون آب مروارید شود.

بنابراین کلاه ایمنی جوشکاری طوری طراحی و ساخته می شود که علاوه بر پوشاندن سر، گردن و صورت افراد را نیز پوشش داده و از آنها در برابر جرقه های آتش، گرما و برق زدگی چشم محافظت نماید. ماسکی که به کلاه ایمنی جوشکاری متصل شده و صورت را می پوشاند، دارای پنجره ای است که فرد می تواند از طریق آن، کار خود را مشاهده کند. این پنجره به وسیله صفحه ای از جنس شیشه تیره یا پلاستیک رنگی یا فیلتر پوشانده شده است تا از رسیدن اشعه های مضر به چشم جلوگیری شود. در انتها قیمت کلاه ایمنی جوشکاری را معرفی خواهیم کرد.

کلاه ایمنی جوشکاری

4-کلاه ایمنی عایق برق

تماس مستقیم بدن انسان با برق بسیار خطرناک و در بسیاری از مواقع مرگبار است به همین دلیل کارگران و تکنسین هایی که با برق سر و کار دارند یا در محیط هایی کار می کنند که تجهیزات و خطوط حامل برق در آنجا فراوان است و احتمال برق گرفتگی وجود دارد، باید برای حفظ جان خود، نکات ایمنی فراوانی را رعایت کنند. یکی از تجهیزات ایمنی فردی که هر برقکار باید از آن استفاده کند، کلاه ایمنی عایق برق می باشد.

این نوع کلاه ایمنی علاوه بر اینکه از سر افراد در برابر ضربات فیزیکی احتمالی، سرما و گرما و… محافظت می کند، به عنوان محافظی در برابر نیروی برق در هنگام برخورد تصادفی فرد با تجهیزات برق دار نیز عمل می کند. چون از جمله خطراتی که این افراد را تهدید می کند برخورد سر ایشان با خطوط انتقال نیروی برق و تجهیزات دارای برق می باشد. در واقع طراحی این نوع کلاه های ایمنی به گونه ای انجام شده است که نیروی الکتریکی را خنثی کرده از رسیدن آن به سر جلوگیری می کند. کلاه عایق برق در رنگ زرد تولید می شود. در انتها قیمت کلاه ایمنی عایق برق را معرفی خواهیم کرد.

کلام آخر

استفاده از کلاه ایمنی برای شغل های پر خطر که احتمال سقوط اجسام، پرتاب سنگ، شوک الکتریکی، حرارت بالا، برخورد با اجسام تیز یا اجسام آهنی و.. وجود دارد  و ممکن است سر و صورت کارکنان در معرض خطر باشد امری بسیار مهم است که نباید نادیده گرفته شود. شرکت ایمن ترافیک کالا با جمع آوری و ارائه انواع تجهیزات ایمنی از جمله انواع کلاه ایمنی با کیفیت بالا و برای کاربرد های مختلف، در راستای ایمن سازی و حفظ جان کارکنان شرکت های مختلف می کوشد.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

    1. در خرید عینک ایمنی چه چیز هایی باید مد نظر قرار بگیرد؟ برای تراشکاری و خطر برخورد پلیسه ها چه عینکی مناسب است ؟
      آیا استانداردی داریم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا