کمپ و سفر

برترین مجسمه های شهری در دنیا – مجسمه شهری خلاقانه

سرفصل‌های مقاله

در این متن به بررسی چند مورد از  بهترین و عجیب ترین مجسمه ها که در نقاط مختلف جهان قرار دارد می‌پردازیم.  خلاق ترین مجسمه سازان از نقاط گوناگون جمع می‌شوند و به ساخت این مجسمه های عجیب می‌پردازند. ساخت مجسمه علاوه بر کمک کردن به زیبا تر شدن منظره شهر به جذب توریست ها و هنرمندان نیز می‌کند تا به این شهر ها و کشور ها بروند که هم از آثار دیگر هنرمندان دیدن کنند و از آنها ایده بگیرند. مجسمه شهری خلاقانه بیشتر اوقات برای زیباتر شدن شهر ها ساخته می‌شود ولی گاهی اوقات ممکن است دلیل ساخت این مجسمه شهری خلاقانه پوشاندن نقض ها باشد.

جایگاه مجسمه شهری خلاقانه

مجسمه ها برای زیبایی و به عنوان المان های شهری ساخته می‌شوند اما هر طراح مجسمه شهری خلاقانه معمولا ایده و پیام خاصی را در قالب اثر هنری به بیننده منتقل می‌کند. شاید همین موضوع دلیل قرارگیری این مجسمه ها در میادین اصلی شهر و تبدیل شدن آنها به نماد شهر باشد.

Mustangs by Robert Glen – تگزاس، آمریکا

این مجسمه شهری خلاقانه که در تگزاس قرار دارد و این اسب ها نماد انگیزه، ابتکار و سبک زندگی بدون قید و شرط هستند. این اسب های وحشی را می‌توان یکی از برترین مجسمه های شهری در دنیا دانست.

 

مجسمه

Expansion by Paige Bradley – نیویورک، آمریکا

این مجسمه شهری خلاقانه که در نیویورک قرار دارد. افراد زیادی از نقاط گوناگون به نیویورک می‌آیند که از دیدن این مجسمه شهری خلاقانه لذت ببرند. این مجسمه نشان دهنده زندگی بعد از تولد و قطع نشدن ارتباط انسان با خداوند است.

 

مجسمه های شهری

The Monument of an Anonymous Passerby – لهستان

این مجسمه نماد اتحاد و دوستی میان اقشار گوناگون جامعه است که در یکی از خیابان های اصلی و پر رفت وآمد قرار دارد. این اثر هنری را می‌توان یکی برترین مجسمه های شهری در دنیا به حساب آورد.

 

مجسمه های شهری

Salmon Sculpture – پرتلند، آمریکا

این مجسمه در یکی از بزرگترین ساختمان ها قرار دارد و از اکثر نقاط شهر قابل رویت است. این نماد یکی از برترین مجسمه های شهری در دنیا و همچنین یکی از محبوب ترین مجسمه های شهری در میان مردم است.

 

المان پرتلند

People of The River by Chong Fah Cheong – سنگاپور

این مجسمه از جالب ترین مجسمه هایی است که ساخته شده است و به نظر می‌رسد که نگه داری آن در حالت معلق کاری سخت و البته نیازمند ابزار و مهارت های خاصی است.

 

مقاله مجسمه شهری

The Shoes On the Danube Bank by Can Togay & Gyula Pauer – بوداپست

جنس این مجسمه زیبا و عجیب فلز است و به شکل قدیمی به نظر می‌رسد، در صورتی که این طور نیست و طبق گفته خالق آن، طراحی این مجسمه به این گونه بوده است.

The Knotted Gun – نیویورک، آمریکا

این نوع از مجسمه محدود به یک کشور خاص و یا یک مجسمه ساز مشخص نیست، بنابراین شما می‌توانید این مجسمه و مشابه آن را در کشور ها مختلف مشاهده کنيد. همچنين نمونه هاي کوچک اين مجسمه در موزه های گوناگون وجود دارد.

 

برترین مجسمه های شهری در دنیا

Break Through From Your Mold – پنسیلوانیا، آمریکا

این مجسمه بسیار ساده و بدون هر نوع پیچیدگی است. در واقع هدف سازنده آن هم همین بوده است، مجسمه ای ساده و در عین حال دارای معنا و مفهوم.

 

انواع مجسمه شهری

Black Ghost – لیتوانی

از دیدن روحی سیاه که از آب بیرون آمده است نترسید. اين مجسمه نشان دهنده افرادی است ما آنها را فراموش کرديم و آنها از ياد ما رفته اند.

Rundle Mall Pigs – استرالیا

اگر حتي يکبار به استراليا سفر کرده باشيد اين خوک هايي که در شهر هستند را مي‌بينيد. اين مجسمه ها بيشتر جنبه زيبايی دارند و طبق گفته طراح آنها نشان دهنده پيام خاصی نيستند.

 

خرید مجسمه شهری

Cattle Drive – تگزاس، آمریکا

شبيه اين مجسمه را در اول ليست ديديم اما اين مجسمه تصوير جديدي را به شما می‌دهد که با قبلی تفاوت هایی دارد. اين مجسمه نشان دهنده يک واقعه تاريخی است.

Nelson Mandela – آفریقای شمالی

نلسون ماندلا يک استوره بود که در قسمت هاي مختلف دنیا مجسمه هايی از او ساختند، اما اين مجسمه به دليل ابتکار در ساخت و طراحی به عنوان يک مجسمه شهری خلاقانه شناخته شده است.

 

مجسمه شهری خلاقانه

De Vaartkapoen – بلژیک

اين مجسمه يکی از مقدس ترين مجسمه ها برای مردم بلژيک است زيرا طبق گفته آنها بيانگر بسياري از حرف هاست.

 

فروش انواع مجسمه شهری

Les Voyageurs, Marseilles – فرانسه

اين مجسمه که در فرانسه وجود دارد جزء يکي از عجيب ترين و زيباترين مجسمه هایی است که تا به حال ديده ايد چون برقرار کردن تعادل اين مجسمه بزرگ غير قابل باور است.

 

مجسمه شهری

Spider – لندن، انگلستان

اين مجسمه عنکبوت که  ارتفاع 9 متری دارد يکی از جاذبه های انگلستان است که هر توريستی بايد از آن بازديد کند.

 

المان شهری به شکل عنکبوت

Sinking Building Outside State Library – ملبورن، استرالیا

اين مجسمه ار نظر بيشتر مردم جالب ترين مجسمه در ليست است. کتابخانه ای در حال غرق شدن که یکی از جاذبه های اصلی استرالیا محسوب می‌شود.

 

مجسمه کتابخانه

The Shark – آکسفورد، انگلستان

شايد اگر اين مجسمه در نزديکي يک رودخانه يا دريا ساخته می‌شد به اين اندازه جالب نبود ولی در حال حاضر مکانی که سازنده اين مجسمه انتخاب کرده است موجب جلب توجه و البته قرار گرفتن این مجسمه در لیست برترین مجسمه های شهری در دنیا شده است.

Man Hanging Out – جمهوری چک

مردی که از یک لوله آویزان شده است یکی از برترین مجسمه های شهری در دنیا خلق کرده و نماد شهر شده است.

 

مجسمه مرد آویزان

Life-Size Statues Portray Scene From The World War – ترکیه

جنگ زيبا نيست و اين هنرمند سازنده اين مجسمه، هدفش رساندن اين پيام به گوش مردم جهان بوده است.

Hippo Sculptures – تایوان

اين مجسمه جالب در تايوان قرار دارد و نشان دهنده يک پيام سياسی، اجتماعی یا عقيده ای نيست بلکه فقط راهی برای زيباتر نشان دادن شهر است.

 

مجسمه خلاقانه

 

همانطور که در بالا خواندید، مجسمه ها برای رساندن پیام یا مفهومی ساخته می‌شوند و همین موضوع دلیل خاص و مطرح بودن آنهاست. طراحی خاص المان های شهری توریست ها را جذب کرده و باعث افزایش زیبایی شهر می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا