شهر و جادهمبلمان شهری

هنر نورپردازی در ساخت مجسمه شهری

استفاده از نورپردازی در ساخت مجسمه شهری Emptyful آن را به اثری ویژه در کانادا تبدیل کرده است. این مجسمه شهری که به شکل یک ظرف شیشه ای آزمایشگاهی طراحی شده، توسط هنرمندی به نام بیل پیچت، اجرا و ساخته شده است. وی در ساخت این مجسمه با طراحی به نام کریس پکار و شرکت لومن پلاس همکاری نمود و توانست این مجسمه شهری را با بلندای 10.5 و عرض 9.5 متر، در میدان کتابخانه میلنیوم کانادا بنا نهد.

 

ساخت مجسمه شهری Emptyful

ساخت مجسمه شهری Emptyful

پچت در رابطه با ساخت مجسمه شهری Emptyful می گوید: در ساخت این اثر از نورپردازی خاصی استفاده شده است. نورپردازی این مجسمه ظریف، محتاطانه و در عین حال قدرتمند است. لذا ما از شرکت لومن پلاس در این پروسه کمک خواستیم و توانستیم شعاع­ های نورانی را با انعطاف پذیری خاصی طراحی کنیم. در مجموع 28 نورافکن ال ای دی با رنگ های متغیر در هر طرف جای داده شدند که نیمی از آن ها در قسمت بالایی برای ایجاد فضایی مه آلود و نیمی دیگر به منظور تجسم پرده آبشار مانندی که به داخل این ظرف 500 گالنی سرازیر می­ شد، قرار گرفتند.

 

 

این اثر خیره کننده، صدها نفر از افرادی را که به میدان کتابخانه میلنیوم می آیند، هیجان زده می­ کند. پچت می­ گوید که در این مجسمه، تاثیر پدیده آب و تلاش های انسانی در هم آمیخته شده است. هنگامی که شما برای اولین بار از این کتابخانه بازدید می کنید، مجسمه ای را می بینید که در امتداد شهر و آسمان، قد برافراشته است و انرژی خلاقانه ای را به فضا بخشیده است.

 

مجسمه شهری Emptyful

 

نورافکن­ ها با رنگ­ های متغیرشان بر اساس رنگ های تابستان و زمستان طراحی شده اند. هر یک از این نور ها به مدت یک تا دو دقیقه روشن شده و سپس جای خود را به رنگ بعدی می­ دهند. هزینه ساخت مجسمه شهری Emptyful برای دولت کانادا، معادل 575 هزار دلار تمام شد. این اثر نشان دهنده ی تمثالی است که در عین خالی بودن، می تواند پر از رنگ ­های گوناگون باشد. در طول زمستان، نمایش آب و مه خاموش می ­شود، اما همچنان نورپردازی از طریق نورافکن­ هایی با رنگ های متغیر ادامه پیدا می کند.

 

عرضه ی انواع مجسمه و المان شهری در فروشگاه آنلاین ایمن ترافیک کالا

 

محصولات ماکت تبلیغاتی ایمن ترافیک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا