اخبار و اطلاعات جاده

پایانی تلخ برای نفتکش سانچی

سرفصل‌های مقاله

روز یکشنبه 24 دی ماه مسئولین جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند که نفتکش سانچی به طور کل به زیر آب رفت و مرگ تمام 32 سرنشین ایرانی و بنگلادشی آن تایید شد.

حادثه نفتکش سانچی

نفتکش سانچی در دریای شرقی چین با کشتی باربری چینی به نام کریستال در روز 16 دی ماه به یکدیگر برخورد کردند. نفتکش ایرانی سانچی با طول 274 متر و عرض 50 متر با محموله ای حدود 136 هزار تن میعانات گازی و دیگر فراورده ها دچار آتش سوزی شد. کشتی چینی کریستال خساراتی جرئی دید و 21 سرنشین آن نجات یافتند.

پیگیری حادثه نفتکش ایرانی

به دستور دولت ایران کمیته ای به ریاست علی ربیعی، وزیر کار به منظور رسیدگی به این حادثه تشکیل شد. علی ربیعی جهت پیگیری از وضعیت این نفتکش و 32 سرنشین آن عازم کشور چین شد.

در روز 22 دی ماه گروهی از امدادگران چینی خود را به قسمت انتهای نفتکش رساندند، اما به دلیل حرارت بسیار زیاد متاسفانه موفق نشدند به داخل کشتی وارد شوند. آن ها تنها توانستند جعبه سیاه کشتی سانچی و جسد دو نفر از سرنشینان آن را بیرون بیاورند. جسد یکی دیگر از سرنشینان نیز توسط امدادگران در دریا پیدا شد.

 

حادثه نفتکش سانچی

کشتی نفتکش سانچی به طور کامل غرق شد

امدادگران یک هفته برای نجات سرنشینان و مهار آتش تلاش کردند اما به دلیل انفجار ها و حرارت زیاد آتش متاسفانه موفق به نجات سرنشینان نفتکش سانچی نشدند.

در روز یکشنبه 24 دی ماه اعلام شد که نفتکش سانچی سرانجام پس از یک هفته سوختن در آتش در دریا غرق شد و تمام 30 سرنشین ایرانی و 2 بنگلادشی آن جان باختند.

اعلام عزای عمومی به احترام قربانیان حادثه سانچی

دولت ایران 25 دی ماه را به احترام جانباختگان فاجعه نفتکش سانچی عزای عمومی اعلام کرد.

ایمن ترافیک مگ این فاجعه دردناک را به خانواده های این عزیزان تسلیت عرض می کند

.

عزای عمومی به احترام قربانیان حادثه سانچی

 

منبع: دنیای اقتصاد

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا