اخبار و اطلاعات جاده

مرگ هزاران نفر بر اثر تصادفات جاده ای

سرفصل‌های مقاله

تصادفات جاده ای عاملی است که باعث می‌شود آمار مرگ و میر بالا برود.اما با رعایت کردن قوانین راهنمایی و رانندگی می‌توان به راحتی از وقایع رانندگی در جاده ها جلوگیری کرد.که این آمار تکان دهنده که نه تنها در ایران بلکه در بیشتر کشور های جهان کاهش پیدا کند. از عواملی که می‌توان از این وقایع جلوگیری کرد آن است.که از تجهیزات ترافیکی مناسب در جاده ها استفاده شده.و رانندگان هم به درستی رانندگی کنند.و هم از وسیله های ایمنی مناسب در خودرو خود استفاده کنند. سالانه هزاران نفر بر اثر تصادف در جهان فوت می کنند. برخی از این حوادث منجر به مرگ، بر اثر زیرساخت نامناسب جاده ها است. مانند: آسفالت بد، نامناسب و قدیمی بودن علائم راهنمایی و رانندگی و …

عوامل اصلی تصادفات جاده ای

در رانندگی سه عامل اهمیت زیادی دارد که خودرو خوب و استاندارد یکی از مهم ترین هاست و شخص راننده و ایمنی جاده عوامل دیگری هستند که آنها هم از اهمیت زیادی برخوردارند که نمی‌توان آن را در نظر نگرفت.

رانندگان

در واقع عامل اصلی این مرگ و میر ها در بعضی از شرایط ، شخص راننده است. خواب آلودگی راننده، مصرف مشروبات الکلی، استفاده نابه جا از داروهای خواب آور و سرعت زیاد، از جمله عوامل در بروز حوادث هستند؛.که لازم است از طریق آموزش، به آگاهی افراد افزود. در مورد موضوع نخست، دولت ها باید.مستقیما وارد عمل شده.و جهت رفع این معضلات، اقدامات موثر و مناسب را انجام دهند. بدین ترتیب می توان میزان حوادث منجر به فوت در جاده های شهری و بین شهری را به حداقل رساند.

 

تصادفات جاده ای

خودرو ها و تصادفات جاده ای

برخی از کارخانه های خودرو سازی، بدون توجه به استانداردهای ایمنی، اقدام به طراحی و ساخت خودرو می کنند. درصد چشم گیری از تصادفات، به دلیل همین سهل انگاری تولید کنندگان است. تعدادی از خودروها نیز با توجه به اصول استاندارد جهانی ساخته شده اند؛ اما در زمان لازم، ایمنی آن ها بازدید و قطعاتشان تعمیر نشده است. این بی توجهی نیز می تواند منجر به بروز حوادث جبران ناپذیری شود.که امروزه با وجود سقف استاندارد های جهانی هنوز هم استاندارد های اصلی و حیاتی بعضی از خودرو ها به درستی رعایت نمی‌شود.و هنوز هم خودرو هایی با استاندارد های پایین وجود دارد که باعث مرگ و میر در تصادفات جاده ای می‌شوند.

این که خودرو ها اهمیت زیادی دارند.بی شک از مهمترین عوامل در تصادفات جاده ای است.اما عوامل دیگری نیز وجود دارد که در این گونه از تصادفات جاده ای دخیل بوده.و اهمیت زیادی دارد. که در ادامه این متن به بررسی عوامل دیگری که.در تصادفات جاده ای دخیل هستند می‌پردازیم.

 

بیشتر بخوانید: اعلام خرابی چراغ راهنمایی تهران

 

جاده ها و زیرساخت هایشان

از دیگر عواملی که اهمیت زیادی دارد.و در تصادفات جاده ای از مهم ترین عامل هاست.جاده ها و زیرساخت های آنها است.که در کاهش یا افزایش تصادفات جاده ای تاثیر فراوانی دارد. ساخت جاده هایی ایمن و مهندسی شده و همچنین استفاده از تجهیزات ترافیکی مناسب.نیز نقش بزرگی در جلوگیری از حوادث رانندگی دارند. هر زیرساختی پس از طی یک دوره استفاده، به تعمیرات نیاز پیدا می کند.

لازم است دولت ها بودجه ای را به این امر اختصاص دهند. باید به این نکته توجه کرد، که استفاده از تجهیزات ایمنی نامناسب.و نامرغوب نیز می تواند.در نا امن کردن معابر تاثیرگذار باشد. دولت بایستی ناظری بر تولید تجهیزات ایمنی و ترافیکی در.کارخانه ها قرار دهد، تا از بروز مشکلات جلوگیری کند. به عنوان مثال می‌توان از محصولاتی مانند برچسب شبرنگ ترافیکی برای موقع ضروری استفاده کرد و یا می‌توان کله قندی ایمنی و دیگر تجهیزات را در این قسمت ها به کار برد.

جهت خرید رنگ ترافیکی و اطلاع از قیمت آن کلیک کنید.

 

تصادفات جاده ای ایران

سایر دلایل تصادفات جاده ای

در ادامه متن به بررسی دلایل فرعی تصادفات جاده ای می‌پردازیم.که امروزه افراد زیادی به دلیل مواجه شدن با این مشکلات مجروح شده.و یا جان خود را از دست داده اند.

حواس پرتی

اولین دلیل تصادفات جاده ای را می‌توان.رانندگی با حواس پرت را نام برد.که باعث بسیاری از تصادفات جاده ای است. اگر فردی با حواس پرت رانندگی کند ممکن است.بسیاری از قوانین را هم زیر پا بگذارد.و با بی توجهی به قوانین و دیگر رانندگی ها باعث اتفاقات جبران ناپذیری شود.

رانندگی در حالت مستی

رانندگی کردن هم برای خود راننده.و هم برای دیگر راننده ها خطرناک است. اگر پلیس ها در ایران و یا در کشور های دیگر با این دسته از راننده ها مواجه شوند.پیگرد قانونی و در بعضی مواقع حبس در زندان را در پی خواهد داشت.

 

تصادفات جاده ای وحشتناک

رانندگی با سرعت غیر مجاز

این مورد باعث بدترین و وحشتناک ترین تصادفات جاده ای است. به دلیل آن که کنترل کردن خودرو در سرعت های زیاد و پیچ و خم ها بسیار سخت خواهد بود.و منجر به تصادفات جبران ناپذیری می‌شود.

باران

بارش باران ممکن است.در وحله اول خطرناک به نظر نیاید اما رانندگانی که در هوای بارانی رانندگی می‌کنند.متوجه سختی رانندگی در زمین های خیس و لغزنده جاده ها می‌شوند و طبق آمار های رسمی 25 درصد از تصادفات جاده ای کشنده.در جاده های لغزنده بارانی بوده است. رانندگی در هوای بارانی نیازمند دقت بالا، سرعت معقول و البته احتیاط دو چندان است.

گذر از چراغ های قرمز

در مواقعی که در خیابان های شهری در حال تردد باشید ممکن است.با رانندگانی مواجه شده باشید.که با گذر از چزاغ های قرمز توانسته باشند.کمی زودتر از دیگران به مقصد برسند.ولی حتما با صحنه های ترافیکی و هرج و مرج بعد از آن هم مواجه شده اید. بنابراین گذشتن از چراغ قرمز علاوه بر اینکه خلاف قوانین رانندگی است.و باعث جریمه می‌شود.باعث تصادفات ناگواری در سطح شهر وجاده نیز خواهد شد.

 

آمار تصادفات جاده ای

رانندگی در شب

رانندگی کردن در شب ممکن است.مرگبار ترین نوع رانندگی ها باشد و هم برای دیگران و هم برای خود راننده هم خطرناک باشد. دید در شب به آسانی دید در روز نیست و احتمال وقوع تصادفات در شب بیشتر از روز است. دقت به هنگام رانندگی در شب باید بسیار بیشتر از روز باشد.

 

بیشتر بخوانید: سامانه استعلام مالکیت خودرو با کد ملی

 

مواد مخدر

رانندگی کردن در زمانی که راننده در حالت عادی نیست.و از مواد مخدر استفاده کرده.غیر ممکن است. در بیش از 90 درصد از این موارد راننده با برخورد.به خودروی دیگر و یا با برخورد به موانع و اشیاء باعث تصادفات می‌شود.

رانندگی نوجوانان

امروزه در خیابان ها و جاده ها افرادی را می‌بینید.که با سن پایین و بدون داشتن گواهینامه به رانندگی در خیابان ها می‌پردازند.و همین موضوع باعث تصادفات ناگواری در جاده ها می‌شود. هیجانات نوجوانی و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی.مانند سرعت بسیار بالا از عوامل مهم تصادفات نوجوانان است.

حیوانات در جاده ها و خیابان ها

و اما اخرین عاملی که باعث تصادفات جاده ای می‌شود.وجود حیوانات در جاده است که موجب پرت شدن حواس رانندگان و باعث تصادفات بدی می‌شود. در مواردی مانند جنوب کشورمان رانندگان با حیوانات بزرگ مثل شتر برخورد کرده و سرنشینان و حیوان به شدت آسیب دیده یا فوت می‌شوند. در برخی موارد مانند تصادف با سگ و یا حیوانات اهلی، راننده منحرف شده یا سریع ترمز می‌کند و موجب تصادفات شدیدی می‌شود.

 

تصادفات جاده ای

در این متن به بررسی کامل عواملی که باعث تصادفات جاده ای می‌‌شود پرداختیم.و درباره عوامل آن تمام جزئیات را در اختیار شما قرار دادیم. برای جلوگیری از تصادف جاده ای باید آنها را رعایت کنید تا سفری امن تر داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا