کمپ و سفر

کوله گردی یا بک پکینگ چیست؟

سرفصل‌های مقاله

کوله گردی یا بک پکینگ (Backpacking) یعنی یک سفر اکتشافی جدید و بسیار هیجان‌انگیز، تنها با یک کوله پشتی بر دوش! بک پکینگ در عین جذابیت می‌تواند به‌شدت خطرناک و پر از رویدادهای غیر قابل‌پیش ‌بینی باشد. اگر شما هم به هر دلیل به چنین سفرهایی علاقه‌مند بوده و رفتن به‌ جاهای عجیب و کمتر دیده ‌شده را دوست دارید این مطلب را بخوانید، تا در عین لذت بردن از یک سفر متفاوت از جان خود نیز محافظت کنید و از هر نظر ایمن بمانید.

استفاده از کلاه ایمنی در بک پکینگ

البته که تحمل گرما و سنگینی کلاه ایمنی کار سختی است. اما شما نمی‌دانید که کوه یا صخره‌ای که به آن سفرکرده‌اید چقدر ایمن است و تا چه اندازه امکان ریزش سنگ وجود دارد. بنابراین تحت هر شرایطی باید کلاه ایمنی را در تمام مدت طول سفر به سر داشته باشید.

استفاده از کلاه ایمنی

اگر با یک کوله به کشورهای دیگری می‌روید و مجبور می‌شوید سوار موتور یا ماشین‌های محلی شوید نیز کلاه ایمنی را روی سرتان بگذارید. شما هرگز نمی‌دانید مردم در سایر فرهنگ‌ها و دیگر کشورها چطور رانندگی می‌کنند و تا چه اندازه قوانین را رعایت کرده و نگران سلامتی و جان شما هستند.

بااحتیاط از آب رودخانه‌ها بنوشید یا در آن‌ها شنا کنید

یکی از بزرگ‌ترین خطراتی که کوله‌گردها و بک پکر ها را تهدید می‌کند، موضوع آب‌های آلوده است. نوشیدن از آب رودخانه‌هایی که در مسیر شما وجود دارد یا شنا کردن در آن‌ها بدون توجه به موضوع احتمال سمی یا آلوده بودنشان امر خطرناکی است. بنابراین در این خصوص حتماً از افراد محلی سؤال کنید. تا جایی که ممکن است بدون اطمینان از سالم بودن آب از آن استفاده نکنید.

نکات ایمنی در عبور از رودخانه

هنگام بک پکینگ پول نقد خود را از دید پنهان کنید

این موضوع وقتی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که به شهرها یا کشورهایی با آمار بالای جرم و جنایت سفر می‌کنید. هنگام کوله گردی و بک پکینگ بهترین کار این است که برای پول نقد خود یک جیب مخفی در کمربند شلوارتان بدوزید. بهتر است جنس جیب مخفی خود را از چرم انتخاب کنید و برای آن زیپ ندوزید، تا مجبور نشوید در گیت هواپیما آن را از کمر خود بازکنید.

موضوع دیگر در خصوص مراقبت از پول نقدی که به همراه دارید این است که، آن را در چند جای لباستان تقسیم کنید تا درصورتی‌که مجبور شدید برای حفظ جانتان آن را ببخشید حداقل کمتر آسیب مالی ببینید و گرفتارتر نشوید.

مسیرهای خروج را بشناسید

خیلی ساده است. وقتی برای اولین بار در اتاق یک هتل یا مسافرخانه جا می‌گیرد، باید قبل از آن‌که بخوابید حتماً مسیرهای خروجی در، راهروها و پنجره‌ها را بشناسید. از این‌که چطور می‌توانید در صورت لزوم بلافاصله بعد از بیدار شدن از آن‌جا خارج شوید اطلاعات کافی به دست آورید.

تا حد امکان مانند مردم محلی رفتار کنید

یکی از بهترین نکات در خصوص حفظ ایمنی در بک پکینگ (Backpacking) و سفر به مکان‌های عجیب، این است که برای حفظ سلامت جان خود تا حد امکان مثل مردم محلی رفتار کنید. اگر می‌توانید برای جلب‌ توجه کمتر مثل آن‌ها لباس بپوشید. قوانین محلی راکمی فرابگیرید و مانند آن‌ها عمل کنید. از رفتارهای خاصی که موجب جلب‌ توجه بیشتر افراد می‌شود به‌شدت پرهیز کنید.

برای خرید بهترین تجهیزات ایمنی سفر و کمپینگ می توانید از شنبه تا چهارشنبه 9 صبح تا 5 بعد از ظهر – پنجشنبه 9 صبح تا 1 بعد از ظهر با شماره های 91090944 – 021 | 66759673 – 021 | 09212252150 به صورت کاملا رایگان با مشاوران سایت ایمن ترافیک کالا در تماس باشید تا در خرید تجهیزات ایمنی سفر بهترین خرید را تجربه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا