شهر و جادهمبلمان شهری

مجسمه شهری Havre

مجسمه هاور، بزرگترین مجسمه شهری در میان یازده مجسمه ساخته شده در محوطه مرکز بهداشت دانشگاه مک گیل در مونترال کانادا می­ باشد. این مجسمه که یکی از خلاقانه ترین مجسمه های شهری جهان است، در ورودی محوطه جدید این مرکز بهداشت، به دست لیندا کویت ساخته شده است. این سازه که نمادی از تسهیلات مدرن به شمار می ­آید، از ورقه های آلومینیومی و ال ای دی ساخته شده است.

 

مجسمه هاور

ساخت مجسمه Havre

مرکز بهداشت دانشگاه مک گیل که در اپریل سال 2015 افتتاح گردید، تسهیلات خاصی را در سه بخش ارائه می­ کند. ساخت مجسمه هاور در نوامبر 2014 تکمیل گردید و استقرار آن در ورودی بیمارستان MUHC تصور خوش آمدگویی به بیماران، ملاقات کنندگان و رهگذران را در ذهن تداعی می­ کند. طراح از ساخت این مجسمه شهری در سردر محوطه، اهداف دیگری نیز در ذهن داشته است. یکی از این هدف ها قابل مشاهده بودن مجسمه برای خیل عظیم رهگذران و مسافران قطاری که در نزدیکی بیمارستان قرار دارد است. این مجسمه شهری توجه مردم را به سوی چشم انداز محوطه و باغ های بی نظیر آن جلب می کند. علاوه بر این ها می توان این مجسمه را نمادی برای بیمارستان در نظر گرفت.

 

مجسمه Havre

 

این مجسمه شهری، با ارتفاعی معادل 13 و قطر 16 متر و با فرم منحنی وار خود، عظمتی وصف ناشدنی را نسبت به ابعاد انسانی خلق می­ کند. لوله های مستطیل شکل به کار رفته در ساخت این مجسمه با یکدیگر هم پوشانی دارند. این لوله ها ریتمیک وار به هم بافته شده و به نحوی سازماندهی شده اند تا سه دهانه را ایجاد نمایند.

 

طراحی مجسمه شهری

 

طراحی مجسمه شهری havre، نمادی از آغوش

این مجسمه تصویر دست های به هم گره خورده را تداعی می کند که می تواند نمادی از پشتیبانی و حمایت باشد. انگشتان به هم گره خورده، نمادی از کارکنان بیمارستان هستند که  به هم ملحق شده اند تا در غالب تیم پزشکی، سلامت را به بیماران باز گردانند. از بعدی دیگر، مجسمه هاور به عنوان مجسمه آغوش نیز شناخته می­ شود. در طول روز، پرتو انوار طبیعی، سایه روشن های بی نظیری را از سایه این مجسمه شهری خلق می­ کند که می تواند القا کننده ساعت، روز، و یا فصل باشد.

 

مجسمه شهری havre

مجسمه شهری havre نمادی از آغوش

منبع: designboom
contemporist

 

 

عرضه انواع مجسمه و المان شهری در فروشگاه آنلاین ایمن ترافیک کالا

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا