شهر و جادهتجهیزات ترافیکی

استفاده از تابلوهای راهنمایی و رانندگی توسط هنرمند ایتالیایی

هنرمند خیابانی به نام کلت آبراهام با ایجاد تغییر در علائم ترافیکی مردم را تشویق به تفکر و سوال کردن از مسئولان می­ کند. اولین تصویری که مشاهده می­ کنید اثری از او، در تاریخ 31 اوت 2013، در پایتخت اتحادیه اروپا، بروکسل است. خلاقیت آبراهام، در ایجاد این تغییرات، باعث می ­شود تا مردم نگرششان را نسبت به محیط اطرافشان تغییر دهند.

تابلوهای راهنمایی و رانندگی

این تابلوهای راهنمایی و رانندگی با دلیلی مهم­تر از ایجاد سرگرمی ایجاد شده اند. یکی از علائم ترافیکی مورد علاقه آبراهام، تابلو ورود ممنوع است. او با این تابلو احتمالا قصد دارد تا به تراژدی انسانی مهاجران اروپا اشاره کند و امیدوار است بحث های عمومی بیشتری در مورد مفهوم ورود به سیستم اروپا ایجاد شود. این بحث نه تنها در مورد مهاجران، بلکه در مورد تمام کسانی است که در اروپا زندگی می­ کنند.

بازنمود مسائل اجتماعی در تصاویر تابلوهای راهنمایی و رانندگی

آبراهام که اکنون 50 ساله است، از سال 2005 در فلورانس زندگی می کرده، اما اصالت فرانسوی دارد. در آن زمان او به تحصیل هنر و بازسازی آثار نقاشی قدیمی می­ پرداخت. او کار خود با تابلو های ترافیکی را از زمانی که وارد رم شد، آغاز کرد، تا مردم را متوجه محیط پیرامون و جامعه کند. آبراهیم می گوید: “من با اضافه کردن تصاویر، قصد داشتم تا برداشت مردم را به سطح بالاتری ببرم.” او همچنین اضافه می کند: “این آثار با حفظ کاربرد ترافیکی، بعد دیگری نیز به تابلوهای راهنمایی و رانندگی میافزاید. با آنکه ما زمان زیادی را در خیابان­ ها و به عبور و مرور می­ پردازیم، اما تنها به قوانین و دستورات در جامعه توجه می کنیم و کمتر به مسائل اجتماعی فکر می کنیم.”

در راستای اعتقاد آبراهام، که علائم جاده ­ای و نشانه­ های ترافیکی به تفکر جمعی و افکار فردی منجر می­ شود، بسیاری از آثار مهم هنرمند دارای مضامین مذهبی هستند. به طور مثال به این اثر نگاه کنید؛ این تابلو دارای مفهومی مذهبی است و آزادی عقیده را دنبال می­ کند.

محصولات تابلو ترافیکی

 

تابلو جاده ای

نظر لئوناردو داوینچی درباره ی تابلوهای ترافیکی آبراهام!

اگر امروز لئوناردو داوینچی (پسر مشهور شهر فلورانس) زنده بود، چه نظری در مورد هنر آبراهام داشت؟ با این حال که هنر این دو هنرمند کاملا متفاوت است، اما می ­توان تصور کرد که داوینچی درک درستی از آثار او داشته باشد.

آبراهام در مورد ارتباط آثارش با دیگر هنرمندان در سال 2016 گفت: “ما نگرش متفاوتی در مورد آزادی بیان و شکستن قوانین داریم و این دقیقا همان معنای هنر است.”

هنر خیابانی با استفاده از تابلوهای خیابان

هنرمند آثار خیابانی بودن کار آسانی نیست. آبراهام یک بار برای خراب کردن یکی از این تابلوها 400 دلار جریمه شد. در نتیجه او در میانه شب کار می کند تا اتفاقات این ­چنینی برای وی رخ ندهد. او با این باور، که بودجه­ ای که می­ تواند در جاهای بهتری استفاده شود نباید صرف تمیز کردن علامات ترافیکی شود، برای ایجاد آثارش از برچسب­ هایی که به راحتی جدا می­ شوند، استفاده می­ کند. او همچنین به نحوی هنر خود را بر روی علائم ترافیکی اجرا می­ کند، که مشکلی در رسیدن پیام اصلی علائم به مخاطب آن ایجاد نشود.

آبراهام برای رساندن پیام انسانی خود به افراد، از تابلوهای راهنمایی و رانندگی که در جای جای شهر وجود دارند، اما توجه خاصی به آن ها نمی­ شود، استفاده کرده تا بتواند پیغام خود را به افراد بیشتری برساند و آن ها را به تفکر و گفتگو دعوت کند.

علائم ترافیکی

تابلو ترافیکی

تابلو راهنمایی خلاقلنه

تابلوهای ترافیکی خلاقانه

تابلو ترافیکی خلاقانه مدرن

تابلو خلاقانه

جهت مشاهده لیست قیمت این تابلو ها می توانید به وب سایت فروشگاه ایمن ترافیک کالا مراجعه نمایید.

منبع: weburbanist

چراغ های راهنمایی و رانندگی عجیب در جهان را ببینید!

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

    1. با سلام، ایمن ترافیک کالا علاوه بر تهران فروش انواع تابلوی راهنمایی و رانندگی در شهرستان ها را نیز با افتخار انجام می دهد. در صورت نیاز به مشاهده محصولات پیشنهاد می کنم به لندینگ تابلوی راهنمایی رانندگی مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا