دانستنی هاتکنولوژی

اجرای خط کشی عابر پیاده هوشمند برای عابران سر به هوا!

سرفصل‌های مقاله

بدون شک مشاهده خط کشی عابر پیاده هوشمند وسط خیابان، می تواند یک اتفاق جالب در جهت تامین امنیت شهروندان باشد. اما باید دید که این نوآوری در زمینه تجهیزات ترافیکی و ایمنی شهری، تا چه حد به کاهش حوادث رانندگی منجر خواهد شد! در ادامه نحوه ی اجرا و کارآیی این تکنولوژی نوین را برای شما شرح می دهیم.

 

چگونه از تصادفات جلوگیری کنیم؟

اغلب مشاهده می شود که عابران پیاده در حالی که مشغول کار با گوشی هوشمند خود هستند، کاملا بی توجه به محیط اطراف وارد خیابان می شوند و یا کودکان به دنبال توپ یا اشیاء دیگر ناگهان در خیابان ظاهر می شوند. بدون شک این رویداد ها تصادفات با خسارات مالی و جانی جبران ناپذیری را در پی دارد. بهتر است بدانید که با توجه به داده های تحلیلی ایمنی جاده و آزمایشگاه تحقیقات حمل و نقل در انگلستان، در محل عبور عابر پیاده خیابان ها به طور متوسط روزانه ۲۰ رویداد خطرناک رخ می دهد. در واقع محل عبور عابر پیاده در خیابان ها یکی از پیچیده ترین و مهم ترین قسمت ها در رفت و آمدهای شهری به حساب می آید، که تقریبا همه یک بار در روز با آن روبرو می شوند.

 

همان طور که می دانید، تاکنون هیچ پیشرفت و تغییر چشمگیری در انواع خط کشی عابر پیاده صورت نگرفته است؛ این در حالی است که بیش ترین بحث ها در بروز رسانی تکنولوژی جاده ها و برقراری ایمنی بر روی وسایل نقلیه متمرکز شده است.

 

خط کشی عابر پیاده هوشمند

با توجه به تاثیر چشمگیر تکنولوژی در زندگی روزمره و به خصوص استفاده زیاد از گوشی های هوشمند، ایده خیابان هوشمند برای اولین بار در شهر لندن طراحی و نصب شد. یک سطح هوشمند در محل عبور عابر پیاده در شهر لندن طراحی و اجرا شد، که در این سطح هوشمند خیابان، خط کشی محل عبور عابر پیاده، نماد دوچرخه و فلش های جهت دار هشدار، در زمان نیاز به طور موثر و کارآمد ظاهر می شوند تا عابران پیاده، دوچرخه سواران و رانندگان را از آنچه در اطرافشان می گذرد آگاه کند و محل امن تری برای تردد آن ها فراهم نماید.

 

بیشتر بخوانید: هزینه تعویض پلاک در سال ۱۴۰۱

 

خط کشی عابر پیاده هوشمند

محل عبور Starling Crossing که یک خط کشی عابر پیاده هوشمند و پاسخگو می باشد، برای اولین بار و تنها در جنوب شهر لندن توسط شرکت Umberllium و در مشارکت با شرکت بیمه Direct Line نصب شده است. این سطح هوشمند حضور عابران پیاده و وسایل نقلیه مختلف را کاملا تشخیص می دهد و هنگامی که یک عابر پیاده به طور ناگهانی وارد خیابان می شود، با رد یابی حرکت او هم زمان خطوط عبوری به رنگ قرمز و به شکل فلش جهت دار در می آیند، تا به وسایل نقلیه خطر را هشدار داده و آن ها را آگاه و متوقف نماید.

در واقع دوربین هایی که در نقاط مختلف اطراف خط کشی خیابان نصب شده است، حضور عابران پیاده که در کنار خیابان منتظر عبور از عرض خیابان هستند را تشخیص می دهند و اجازه عبور را برای عابران پیاده صادر می کند.

تکنولوژی خط کشی عابر پیاده هوشمند

 

تکنولوژی خط کشی عابر پیاده هوشمند

خوب است بدانید که خط کشی عابر پیاده هوشمند Starling Crossing مجهز به تکنولوژی چراغ های LED می باشد، که در زیر سطح آن به کار رفته است و اشکال را بر اساس حرکت عابران پیاده، وسایل نقلیه و شناسایی هایی که توسط دوربین های اطراف آن صورت می گیرد، تغییر می دهد و جریان ترافیک و رفت و آمد عابران را مدیریت می کند.

[aparat id=”nlID4″]

منبع: mirror

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. کارشناسان شما برای رنگ آمیزی پارکینگ مجتمع ما اومدن خواستم رضایت خودم را از خرید رنگ پارکینگی شرکت شما اعلام کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا