تجهیزات ترافیکی

دستگاه خط کشی خیابان و انواع رنگ پاش ترافیکی (دستی و ماشینی) – راهنمای خرید

سرفصل‌های مقاله

یکی از علائم ترافیکی خط کشی خیابان ها با دستگاه خط کشی خیابان است. انواع خط کشی خیابان با استفاده از دستگاه خط کشی جاده انجام می شود. این خط های زرد و سفید رنگ همواره یکی از موارد مهم در تعیین محدوده های خیابانی بوده اند. در این مطلب به بحث خط کشی ها و دستگاه خط کشی خیابان و دستگاه رنگ پاش ترافیکی می پردازیم.

با دستگاه رنگ پاش ترافیکی خط کشی جاده و خیابان سریع و کارامدتر انجام می شود از این دستگاه رنگ پاش ترافیکی برای منطقه های عبور و مرور و خطوط ترافیکی در جاده و خیابان استفاده می کنند و در مدت زمان کمی با سرعت بالایی نسبت به خط کشی دستی انجام می شود.

دستگاه خط کشی

خط کشی های ترافیکی خیابان ها توسط ماشین های مخصوصی انجام می شود که دستگاه خط کشی خیابان بر روی آنها سوار شده باشد . اغلب این ماشین ها از نوع کامیون هستند . اگر چه این دستگاه خط کشی جاده بدون ماشین هم قابل استفاده هستند . در ادامه به انواع دستگاه خط کشی ترافیکی جاده ها اشاره می کنیم و نکاتی را خواهیم گفت که کمک می کند تا دستگاه رنگ پاش ترافیکی مناسبی را برای اجاره و یا خرید انتخاب کنید .

انواع دستگاه خط کشی جاده ( 5 مدل )

1. ماشین خط کشی با دست

دستگاه خط کشی جاده با دست به گونه ای است که با هل دادن آنها در امتداد سطح جاده کار می کنند و یک اپراتوری باید آن را به پیش ببرد . این دستگاه خط کشی جاده معمولاً برای پروژه های کوچکتر یا در مناطقی با دسترسی محدود به کار می روند. این  ماشین خط کشی جاده سبک و قابل حمل هست و برای علامت گذاری گذرگاه های عابر پیاده، مسیرهای دوچرخه سواری یا پارکینگ های کوچک مناسب می باشد.

2. ماشین خط کشی جاده ای خودران

ماشین‌های علامت‌گذاری جاده‌های خودران به طور خاص با موتوری طراحی شده‌اند که ماشین را به حرکت در می‌آورد و آن را قادر می‌سازد مناطق بزرگ‌تری را به طور موثر پوشش دهد. آنها اغلب برای خط کشی بزرگراه ها، باند فرودگاه ها و پروژه های گسترده جاده ای استفاده می شوند. این ماشین‌ها بسیار پربازده و کارآمد هستند، زیرا می‌توانند مسافت‌های طولانی‌تری را بدون نیاز به کمک دستی طی کنند و در نتیجه بهره‌ وری و صرفه‌جویی در زمان بهبود یافته است.

3. ماشین علامت گذاری جاده کامیون سوار

ماشین‌های علامت‌گذاری جاده کامیونی بر روی شاسی کامیون نصب می‌شوند و تحرک و تطبیق پذیری عالی را ارائه می‌دهند. این دستگاه خط کشی خیابان که معمولاً در قسمت عقب کامیون نصب می‌شوند، می‌توانند به راحتی به مکان‌های مختلف شغلی منتقل شوند. آنها به طور گسترده برای خط کشی بزرگراه ها یا جاده ها به دلیل توانایی آنها در پوشش سریع و کارآمد در مسیر های طولانی و به عنوان دستگاه خط کشی خیابان و جاده  مورد استفاده قرار می گیرند.

4. دستگاه خط کشی جاده پیش گرمکن

ماشین های پیش گرمکن همگام با سایر تجهیزات خط کشی جاده کار می کنند تا نقش مهمی را ایفا کنند. وظیفه اصلی آنها گرم کردن و ذوب مواد ترموپلاستیک مانند رنگهای ذوب داغ برای آماده سازی آنها جهت رنگ پاشی در سطح جاده است. با حصول اطمینان از رسیدن مواد علامت گذاری به دمای مطلوب، پیش گرمکن ها چسبندگی مناسب را تسهیل کرده و دوام خطوط رنگ ترافیکی را افزایش می دهند.

5. دستگاه خط کشی خیابان با رنگ پلاستیکی سرد

دستگاه خط کشی خیابان پلاستیکی سرد برای اعمال مواد پلاستیکی سرد بر روی سطوح جاده طراحی شده اند. این دستگاه رنگ پاش ترافیکی پودر پلاستیک سرد را با یک کاتالیزور یا بایندر ترکیب می کنند و خط کشی های جاده ای قوی و بادوام ایجاد می کنند. رنگ های پلاستیکی سرد به دلیل مقاومت استثنایی خود در برابر سایش، مواد شیمیایی و شرایط آب و هوایی نامطلوب بسیار مورد توجه قرار می گیرند. در این دستگاه رنگ پاش ترافیکی نیز به اهمیت این نوع رنگ ها توجه شده است .

قیمت دستگاه خط کشی ترافیکی

قیمت دستگاه خط کشی ترافیکی (دستگاه رنگ پاش ترافیکی) بستگی به برند، مدل و ویژگی‌های آن دارد. قیمت‌های دستگاه رنگ پاش ترافیکی ممکن است در بازار مختلف متفاوت باشند، اما در حالت کلی قیمت دستگاه رنگ پاش ترافیکی در حدود ۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار است.بهتر است با فروشگاه‌های مختلف تجهیزات راهسازی و ترافیک تماس بگیرید یا سایت‌های معتبر آنلاین را مشاهده کنید.

در ادامه صرفا جهت درک قیمت بازار قبل از خرید دستگاه خط کشی ترافیکی ، چندین آگهی مربوط به فروش دستگاه ترافیکی را بررسی کرده ایم که می تواند راهنمای خرید دستگاه ترافیکی خوبی برای شما باشد . شما هم نیز جهت مشاهده بیشتر به سایت های آگهی سری بزنید .

تاریخ درج آگهی عنوان آگهی کشور / برند قیمت
400/5/24 دستگاه خط کشی ترافیکی سرد بامخزن و کمپرسور آلمان / H26هافمن 300 میلیون
400/1/18 دستگاه خط کشی ترافیکی سرد شامل:کمپرسور موتور ایسوزو چهارسیلندر ایران / عرف ایران 250 میلیون
99/10/24 دستگاه خط کشی اطلس کوپکو 4 سیلندربا دو منبع 1000لیتری و800لیتری گلت اسپید دو طرفه ایران / نوین 310 میلیون
99/6/1 دستگاه خط کشی اتوبان وبزرگراه باقابلیت اسپری سردوگرم (تصویر) آلمان 5 میلیارد
99/4/28 دستگاه خط کشی سرد ظرفیت مخزن350لیتری مجهزبه مخزن گلاسبید+مخرن تینروپیستولت-موتور فولکس با کمپرسور ویدک کش آلمان 50 میلیون
99/3/6 دستگاه خط کشی دارای دومخزن1000لیتری باهمزن هیدرولیکی+ کمپرسوراطلس کوپکو ایکس40+دوعددپیستولت + کامپیوتر+ کنترل خط ریگلاتور- نصب روی کامیونت آمیکو5200 ایران 350 میلیون
و …

 

خط کشی چیست و چه فوایدی دارد؟

خط کشی یکی از مهمترین علائم ترافیکی و راهنمایی رانندگی است. انواع خط کشی در معابر و خیابان ها، برای افزایش ایمنی رسم می شوند. کمتر پیش می آید خیابانی را ببینید که خط کشی نشده باشد. هدف از خط کشی منظم کردن حرکت وسایل نقلیه و عابران پیاده است.

می توان گفت که عبور و مرور، بدون خط کشی خیابان ها توسط دستگاه رنگ پاش ترافیکی قابل تصور نیست. یکی از بزرگترین معضلات ترافیکی در ایران، رعایت نکردن قوانین و احترام نگذاشتن رانندگان به خط کشی هاست. خط کشی به عنوان یکی از علائم ترافیکی می تواند به تنهایی به کار رود. گاهی نیز براي تأکید بیشتر، همراه با علائم، تابلو ها و چراغ های راهنمایی مورد استفاده قرار می گیرد. خط کشی آسفالت با دستگاه خط کشی خیابان و جاده و ابزارها به روش های مختلفی اجرا می شود که نسبت به هر شرایط روش اجرایی قیمت خط کشی آسفالت متفاوت است.

دستگاه خط کشی جاده یک ابزار است که برای رسم خطوط راست و دقیق بر روی جاده ها و سطوح صاف استفاده می‌شود. دستگاه رنگ پاش ترافیکی در صنایع مختلف مانند ساخت و ساز، نقشه‌برداری، طراحی صنعتی و هنر به کار می‌رود. مصلا در سوله ها ، انبار  ها و پارکینگ های شخصی و تجاری برای خط کشی از این دستگاه رنگ پاش ترافیکی استفاده می کنند .


بیشتر بخوانید : معرفی مدل ها و انواع دستگاه یدک کش


معایب و مزایای دستگاه خط کشی خیابان

دستگاه خط کشی خیابان

معایب و مزایای دستگاه خط کشی خیابان

خط کشی معابر و جاده ها، باند فرودگاه ها، چمن و زمین های ورزشی، رنگ آمیزی جداول، خط کشی های عابر پیاده و خط کشی در پارکینگ ها، اصلی ترین فعالیت ها در زمینه ی خدمات شهری هستند. استفاده از دستگاه رنگ پاش ترافیکی برای تمامی آن ها لازم و ضروری است.

این مکان ها هم به صورت دستی و هم ماشینی می توانند خط کشی شوند. در شرایط دستی، ارزان بودن قیمت خط کشی آسفالت یک مزیت حساب می شود، اما معایبی مانند عدم دقت کافی و زمان گیر بودن را نیز دارند. در روش ماشینی که با استفاده از دستگاه خط کشی خیابان انجام می شود، معایب روش دستی برطرف شده است.

 

محصولات تجهیزات ترافیکی

نکاتی در مورد خط کشی در خیابان ها

جنس این خط کشی ها از رنگ، رزین است. رزین ماده ای پر کاربرد در صنایع شیمیایی است. این ماده در سایر محصولات شیمیایی نیز استفاده می شود. استفاده از دستگاه خط کشی جاده موجب می شود کارگران با قرار گرفتن در معرض این مواد شیمیایی، سلامتشان به خطر نیافتد. خط کشی ترافیکی با رنگ سرد، رنگ گرم و رنگ ترافیکی چند جزئی یا دو جزئی از متداول ترین خط کشی های معابر شهری است. جنس خط کشی لازم است منعکس کننده ی نور باشد. انعکاس نور سبب می شود رانندگان در شب دچار مشکل نشده و از مسیر خود خارج نشوند.


درباره ی انواع مواد خطرناک و ایمنی در حمل و نقل آن ها بخوانید.


دستگاه خط کشی تمام اتوماتیک
دستگاه رنگ پاش ترافیکی

دستگاه رنگ پاش ترافیکی

دستگاه رنگ پاش ترافیکی ابزاری ست که برای رنگ کردن جاده و خیابان استفاده می شود. دستگاه رنگ پاش ترافیکی دارای مخزنی ست که رنگ را در خود نگه می دارد و پمپی که رنگ را به سر رنگ پاش انتقال می دهد و از قسمت سر نگ پاش رنگ بر روی سطح جدول ، زمین و جاده پخش می کند. دستگاه رنگ پاش ترافیکی دارای انواع مختلفی ست که آن را برای شما مطرح می کنیم.

  • دستگاه رنگ پاش دستی
  • دستگاه رنگ پاش هوایی
  • دستگاه رنگ پاش پشت کامیون

دستگاه خط کشی تمام اتوماتیک و چند منظوره

دستگاه های چند منظوره و تمام اتوماتیک رنگ آمیزی، توانایی رنگ کردن مکان های مختلف را دارند. قیمت دستگاه خط کشی جاده تمام اتوماتیک مناسب بوده و به همین دلیل مورد استفاده پیمانکاران قرار می گیرد. از ویژگی های مثبت این نوع تجهیزات ترافیکی دستگاه رنگ پاش ترافیکی بازگشت سریع سرمایه است.

همچنین این دستگاه ها به دلیل قیمت مناسب و صرفه جویی در زمان به کرات مورد استفاده قرار می گیرند. این ویژگی ها سبب شده که فعالان در حوزه ی ایمنی و ترافیک از ماشین آلات راهسازی و دستگاه خط کشی جاده به جای روش های دستی استفاده کنند.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا یکی از عرضه کنندگان برتر تجهیزات ترافیکی در کشور می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر از لیست قیمت تجهیزات کنترل ترافیک شهری و … با کارشناسان ما تماس بگیرید.

منبع : Alibaba Blog | دستگاه رنگ پاش ترافیکی

همان طور که می دانید، سال هاست که نشانه گذاری و خط کشی معابر توسط دستگاه های ویژه که مجهز به یک روش کارآمد و منطقی هستند، صورت می گیرد. دستگاه رنگ پاش ترافیکی در اشکال و سایز های مختلف و به صورت دستی و ماشینی وجود دارند. از سوی دیگر، سایر نمادها و علامت های راهنمایی مانند فلش های جهت دار، علامت های محدودیت سرعت و محل عبور عابر پیاده به صورت دستی نشانه گذاری می شوند.

 

لیست قیمت رنگ ترافیکی

دستگاه خط کشی معابر

در اداره راه های کشورهای اروپای شمالی، در سال های اخیر به منظور افزایش بهره وری و کاهش خطرات ناشی از تصادفات در هنگام نشانه گذاری خطوط جاده ها، فعالیت هایی انجام داده اند. به عنوان مثال یکی از فعالیت های فوق العاده موثر و کارآمد می توان به دستگاه خط کشی جاده اشاره کرد.

در واقع دستگاه های نشانه گذاری خطوط توسعه پیدا کرده اند و امروزه به شکل ربات خط کشی اتوماتیک برای نشانه گذاری خطوط جاده ها مورد استفاده قرار می گیرند.

 

ربات خط کشی خیابان

می توان به سادگی و بدون هیچ زحمت اضافی نشانه گذاری خط کشی معابر را به طور خودکار، توسط ربات نشانه گذاری انجام داد. با استفاده از این ربات دیگر نیازی به کار مستقیم توسط کارگرها در جاده نیست. بهتر است بدانید که این ربات مورد آزمایش قرار گرفته و نتایج بسیار عالی را در پی داشته است.

بنابراین، از سال ۲۰۱۵ در جاده های کشور سوئد دستگاه خط کشی خیابان مورد استفاده قرار می گیرد. خط کشی خیابان با رنگ های ترافیکی انجام می گیرد. در صورتی که نیاز به رنگ ترافیکی دارید می توانید با کارشناسان ایمن ترافیک کالا تماس بگیرید.

دستگاه خط کشی خیابان

 

تکنولوژی در خط کشی معابر

سیستم ربات خط کشی معابر شامل یک بازو به طول شش متر می باشد. مواد فوق العاده سبک وزن در ساخت آن به کار رفته است و در قسمت جلو یک کامیون سنگین وزن نصب می شود. در واقع این بازو دارای پنج محور است، که توسط مفصل هایی به هم متصل اند و هر یک از مفصل ها توسط یک موتور الکتریکی و از طریق یک دنده هدایت می شود.

این سیستم الکتریکی در مقایسه با سایر سیستم ها به خصوص سیستم هیدرولیک از قابلیت کنترل و دقت بهتری برخوردار است. ضمن اینکه تعمیر و نگهداری آن آسان تر انجام می شود. یکی دیگر از مزایای این ربات مصرف سوخت کم آن می باشد.

 

تکنولوژی در خط کشی معابر

رنگ ترموپلاستیک در یک محفظه که در قسمت پشت کامیون تعبیه شده است، تا ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم می شود. پس از گرم شدن به اکسترودر که در قسمت جلو بازو ربات قرار دارد، پمپ می شود. پس از آن خطوطی در ضخامت ۵۰ میلی متر و یا ۱۰۰ میلی متر بر روی سطح آسفالت ریخته می شود و به آسفالت می چسبد.

قبل از این که رنگ ترموپلاستیک سرد شود، سطح آن را با دانه های شیشه ای که برای افزایش انعکاس موثر است، اسپری می کند. در واقع نشانه گذاری به وسیله اکسترودر که توسط بازوی ربات خط کشی معابر کنترل می شود، بر روی جاده صورت می گیرد. در اصل الگوهای نشانه گذاری از قبل برای ربات برنامه ریزی شده است.

جالب است بدانید که این ربات خط کشی معابر مجهز به یک سیستم بینایی است، که به اپراتور اجازه می دهد تا مشخص کند، که نشانه گذاری های جدید در مسیر مستقیم و به شکل درست انجام گیرد. همچنین این اپراتور است که نماد های مختلف را برای نشانه گذاری توسط یک صفحه لمسی انتخاب می کند.

برای اطلاع از لیست قیمت و خرید رنگ ترافیکی به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه کنید.

دستگاه رنگ پاش ترافیکی

جعبه کنترل ربات

جعبه کنترل ربات خط کشی معابر مجموعه ای از تمام مدارهای الکترونیکی لازم، برای کنترل ربات می باشد، که شامل تقویت کننده سرور، سیستم های کامپیوتری و مدار های ایمنی است. تقویت کننده سرور مجهز به ریز پردازنده های دو گانه می باشد، که این امر بهبود کارایی را حاصل می شود.

چالش های فنی دستگاه خط کشی

  • دستیابی به دقت بالا و حفظ پایداری با یک بازو رباتی به طول شش متر، نصب شده بر روی یک پلت فرم ناپایدار مثل کامیون
  • مدیریت مصرف بالای برق توسط موتورهای سرور
  • جنبه های ایمنی

 

رابط کاربری ربات خط کشی معابر

به منظور نشانه گذاری سریع و دقیق خطوط و علامت های راهنمایی در جاده ها، امکاناتی در دستگاه خط کشی خیابان و معابر در نظر گرفته شده است. برای نمونه یک دوربین در این ربات به کار رفته است، که تصویری از بخش هایی از جاده، که نشانه گذاری می شوند را روی یک صفحه نمایش نشان می دهد.

اپراتور می تواند از بین لیستی متنوع از نشانه ها و علامت های برنامه ریزی شده در ماشین خط کشی معابر علامت مورد نظر خود را انتخاب کند و سپس ربات آن را در سطح جاده نشانه گذاری می کند. نماد انتخاب شده، در تصویر دوربین به صورت یک انیمیشن نمایش داده می شود و اپراتور می تواند بازوی متحرک دستگاه را در نقطه درست جاده قرار دهد. به علاوه این که ابزارهای مختلف گرافیکی در تصویر، کار را برای اپراتور تسهیل می کند.

منبع: intmach

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام
    بسیاری ممنومم بابت توضیحاتی که درباره دستگاه رنگ پاش ترافیکی دادید

  2. درود به تیم ایمن ترافیک . انواع دستگاه رنگ پاش ترافیکی چه فرقی دارن باهم؟؟
    برای یه تحقیقاتی نیاز به مطلب کاملتری داشتم

    1. درود بر شما
      در این مقاله ما به صورت کامل به بررسی دستگاه رنگ پاش ترافیکی دستی و ماشینی پرداختیم . جهت تحقیقات خود می تونید به منابعی که در انتهای مقاله پیوست شده استفاده کنید.
      فروشگاه آنلاین ایمن ترافیک در زمینه فروش تجهیزات ایمنی و ترافیکی فعال است و این مقاله دستگاه رنگ پاش ترافیکی توسط تیم تولید محتوای مجموعه ایمن ترافیک تولید شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا