کمپ و سفر

عجیب ترین جاهای دیدنی جهان برای مسافرت

سرفصل‌های مقاله

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید عجیب ترین خیابان های جهان در کدام شهرها و کشورها واقع شده باشند. در دنیا خیابان های بسیار زیادی وجود دارد که هرکدام می‌توانند به نوبه خود جالب توجه باشند. هر کشور و در هر منطقه از جهان خیابان‌ها و جاده‌هایی وجود دارند که می توانند به عنوان رکورددار کشور و یا منطقه خود تلقی شوند. برای مثال می‌توان خیابان ولیعصر تهران را نام برد که بلندترین خیابان ایران و منطقه خاورمیانه به شمار می‌آید. در این مقاله به معرفی عجیب ترین خیابان های جهان خواهیم پرداخت که نه تنها در کشور و منطقه خود مورد توجه قرار دارند، در تمام دنیا نیز مورد توجه مردم واقع شده‌اند.

لیست عجیب ترین خیابان های جهان

بعضی از این عجیب ترین خیابان های جهان قدمت تاریخی دارند و بعضی دیگر چندان قدیمی نیستند و علیرغم جدید بودن، دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند. این خیابان ها و جاده ها در برخی موارد بسیار خطرناک بوده که توسط تابلوهای ترافیکی مشخص شده و به رانندگان هشدار داده می‌شود. در ادامه به معرفی این خیابان‌ها و جاده‌ها خواهیم پرداخت.

خیابان نهم جولای در آرژانتین

خیابان نهم جولای که به مناسبت تاریخ اسقلال آرژانتین به این نام، نامگذاری شده است، یکی از عجیب ترین خیابان های جهان است که با 144 متر پهنا لقب وسیع‌ترین خیابان جهان را به دوش می کشد. این خیابان در هر جهت دارای 6 باند است و رد شدن از آن به تنهایی امکان پذیر نیست. به همین منظور افرادی به صورت داوطلبانه برای کمک به مردم در رد شدن از خیابان فعالیت می‌کنند. این افراد با لباس‌های روشن در سرتاسر خیابان حضور دارند و می‌توانید به راحتی آنها را در تمام طول خیابان بیابید.

 

جالب ترین خیابان های دنیا

جاده گریت اوشن در استرالیا

یکی دیگر از جاده‌هایی که در لیست عجیب ترین خیابان های جهان قرار می‌گیرد، جاده گریت اوشن در کشور استرالیا است، که شهرهای تورکی و آلنزفورد را در این کشور به هم متصل می کند. معروفیت این جاده به این دلیل است که لقب بزرگترین یادبود جنگ در جهان را داراست. سربازان جنگ جهانی اول، پس از بازگشت از جنگ این جاده را به عنوان یادبود دوستان خود که جان خود را در جنگ از دست دادند، ساختند. جاده گریت اوشن علاوه بر عجیب بودن در لیست زیباترن جاده های جهان هم قرار دارد.

 

عجیب ترین خیابان های جهان

بزرگراه پن آمریکن در تمامی قاره آمریکا

نام بعدی که در لیست عجیب ترین خیابان های جهان به آن بر می‌خوریم، بزرگراه پن آمریکا است که در سراسر قاره آمریکا گسترده شده است. این جاده از ایالت آلاسکا در شما غربی آمریکا آغاز می شود و پس از گذشتن از تمامی آمریکای شمالی و جنوبی در کشور شیلی به اتمام می رسد. طول این جاده سراسری به حدود 26 هزار کیلومتر می‌رسد که آن را به یکی از طولانی ترین جاده های جهان تبدیل کرده است.

 

عجیب ترین خیابان های جهان

خیابان لمبارد در سان‌فرانسیسکو آمریکا

این خیابان که یکی از عجیب ترین خیابان های جهان است، به عنوان پر پیچ و خم ترین خیابان جهان شناخته می‌شود. این خیابان در تمام جهان شناخته شده است و مطمئناً این خیابان را در فیلم‌های مختلفی دیده‌اید. این خیابان را می توان از جاذبه‌های گردشگری شهر سان فرانسیسکو دانست و هر ساله افراد بسیار زیادی برای دیدن این خیابان به این منطقه از شهر می‌آیند. پارک کردن خودرو در سراسر این خیابان ممنوع است و از 8 پیچ تند تشکیل شده است.

 

خیابان لمبارد در سان‌فرانسیسکو آمریکا

جاده 17 مایل درایو در پنسیلوانیا آمریکا

این جاده از این جهت در لیست عجیب ترین خیابان های جهان قرار می‌گیرد که لقب گران‌ترین جاده جهان را به دوش می کشد. عوارضی عبور از این جاده 17 مایلی چیزی در حدود 9.5 دلار است، و در واقع رانندگان برای عبور از هر مایل این جاده چیزی در حدود 50 سنت پرداخت می‌کنند. در این جاده فقط خودروها حق تردد دارند و عبور کامیون و موتورسیکلت از این جاده ممنوع است.

 

جاده 17 مایل درایو در پنسیلوانیا آمریکا

خیابان اشپرویرهوف در رویتلینگ آلمان

این خیابان نیز یکی دیگر از عجیب ترین خیابان های جهان است که پهنای آن در بعضی از نقاط به تنها 30 سانتیمتر می‌رسد. این خیابان بسیار قبل تر از متداول شدن وسایل نقلیه، و برای عبور و مرور افراد، در سال 1727 ساخته شده است.

 

عجیب ترین خیابان جهان

بزرگراه ایر در استرالیا

نام بعدی در لیست عجیب ترین خیابان های جهان برای بار دوم به کشور استرالیا باز میگردد. این جاده را با عنوان خسته کننده ترین جاده جهان می شناسند. این جاده به طول 1600 کیلومتر جنوب و غرب استرالیا را به هم متصل می‌کند. در طول حدود 300 کیلومتر از این جاده هیچ پیچ و یا حتی شیبی وجود ندارد و رانندگان باید این مسیر مستقیم را در میان دشت طی کنند.

 

عجیب ترین خیابان های دنیا

خیابان ابنزر در اسکاتلند

این خیابان به واسطه طول کمی که دارد، در لیست عجیب ترین خیابان های جهان جای گرفته است. این خیابان تنها 15 سانتیمتر طول و 2 متر پهنا دارد. این ابعاد این خیابان را به کوچک‌ترین خیابان جهان مبدل کرده. در این خیابان فقط یک بنای قدیمی وجود دارد که اخیراً به یک هتل تغییر کاربری داده است. پلاک این خانه قدیمی که تنها خانه در این خیابان است، 1 است. این خیابان در سال 1887 به عنوان یک خیابان و به صورت رسمی توسط شهرداری شناخته شد.

 

جالب ترین خیابان های دنیا

 

در این مقاله به معرفی عجیب ترین خیابان ها و جاده‌های جهان پرداخته شد که هر کدام دارای ویژگی‌های منحصر به فردی بودند. این ویژگی‌ها گاه به صورت ناخواسته و به واسطه قدمت زیاد این خیابان‌ها در آنها وجود دارند، و در بعضی موارد به واسطه اقدامات مسئولین به این جاده‌ها اضافه شده‌اند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا