شهر و جادهتجهیزات ترافیکی

طرز کار چراغ راهنمایی هوشمند

سرفصل‌های مقاله

 در این مقاله از ایمن ترافیک کالا سعی می کنیم صفر تا صد چراغ راهنمایی هوشمند از جمله طرز کار، هزینه نصب، کارد و سایر این نوع چراغ های راهنمایی را به طور کامل شرح دهیم. سیستم کنترل ترافیک هوشمند یک راهکار جدید برای کنترل ترافیک است که در شهر های بزرگ و مدرن جهان در حال اجرا است و مقامات دیگر کشور ها می‌کوشند که این سیستم را درکشور خود اجرا کنند زیرا باعث صرفه جویی در وقت شهروندان می‌شود.
یکی از این سیستم های کنترل ترافیک، چراغ های راهنمایی هوشمند است که باعث می‎شود شهروندان وقت کمتری را پشت چراغ قرمز صرف کنند. در این مطلب طرز کار این نوع چراغ ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد. کمبریج یک شهر نسبتاً مدرن در انگلستان است که سیستم کنترل هوشمند ترافیک در آن در حال اجراست. اما همه چراغ های راهنمایی در این شهر هوشمند نبوده و وارد این سیستم نشده‌اند. به نقل از چند سایت معتبر خبری این شهر به زودی به آخرین سیستم های کنترل ترافیک مجهز خواهد شد. با ما در مجله ایمن ترافیک همراه باشید.

هزینه های نصب چراغ راهنمایی رانندگی هوشمند

تقریبا ۱۲۰ مجموعه سیگنال ترافیکی در شهر کمبریج وجود دارد که همه آن ها نیاز به ارتقا یا یکپارچگی ندارند. ولی مواردی که نیاز به ارتقا دارند و باید وارد سیستم های استاندارد جهانی شوند؛ به اندازه ای که عموم مردم فکر می‌کنند پر هزینه نخواهند بود. به طور متوسط صد هزار چراغ راهنمایی رانندگی هوشمند هزینه ای حدود ده میلیون پوند خواهد داشت.

تاثیرات هوشمند سازی سیستم کنترل ترافیک و مزیت چراغ های راهنمایی هوشمند در شهر های بزرگ موارد زیر است:

  • کاهش واضح ترافیک و صرفه جویی در زمان
  • کاهش آلودگی در کل شهر
  • اولویت بندی اتوبوس ها و وسایل نقلیه عمومی نسبت به خودرو های شهری
  • جلوگیری از تصادف در شهر
  • کاهش تخلفات

یست قیمت چراغ راهنمایی

مدت زمان برای نصب و تحویل چراغ راهنمایی هوشمند

از آنجا که نصب چراغ راهنمایی و رانندگی هوشمند نیاز به مشاوره و فضای کافی و مناسب دارد، ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا این سیستم در خیابان های یک شهر راه اندازی شود. تحویل این نوع از چراغ راهنمایی نیز ممکن است از یک ماه تا چند سال نسبت به سفارش مشتری طول بکشد. برای نصب انواع چراغ راهنمایی و رانندگی با کارشناسان ایمن ترافیک کالا تماس بگیرید.

 

خرید چراغ راهنمایی هوشمند

 

 

طرز کار چراغ های راهنمایی هوشمند

طرز کار چراغ راهنمایی رانندگی هوشمند بسیار ساده است. این چراغ های راهنمایی هوشمند یک سیستم ساده و در عین حال کاربردی دارند که هر چند ثانیه به روزرسانی می‌شوند و داده های جدید را دریافت کرده تا موقعیت جدید ترافیک در چهارراه ها و تقاطع های شلوغ را کنترل کنند. این سیستم هوشمند به راننده ها و عابران پیاده کمکم می‌کند که وقت کمتری را پشت چراغ قرمز صرف کنند.

ممکن است در نیمه های شب چراغ راهنمایی برای چند دقیقه سبز بوده اما خودرویی از آن عبور نکند، در این شرایط وقت افراد پشت چراغ قرمز تلف می‌شود. بهترین راه حل برای این موقعیت چراغ راهنمایی هوشمند است که با توجه به تراکم خودروها، وضعیت چراغ را برای خودرو های منتظر از قرمز به سبز تغییر می‌دهد. این سیستم کنترل ترافیک باعث کاهش تخلفاتی مانند گذر از چراغ قرمز و همچنین تصادفات ناشی از آن می‌گردد. برای اطلاع از قیمت و خرید چراغ راهنمایی رانندگی به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه کنید.

مزایای استفاده از تجهیزات هوشمند ترافیکی

چراغ راهنمایی هوشمند به عنوان یکی از مهمترین تجهیزات ترافیکی هوشمند تنها برای کنترل ترافیک و پیشگیری از ترافیک سنگین طراحی نشده است. طراحی این تجهیز هوشمند اهداف دیگری نیز دارد که از مهمترین آنها می توان به تقویت فرهنگ استفاده از وسایط نقلیه عمومی اشاره داشت. این هدف با اولویت دادن به حرکت وسایل نقلیه عمومی محقق می شود. به عبارتی در یک ترافیک طولانی این وسایل نقلیه عمومی هستند که زمان بیشتری برای عبور و مرور دارند و همچنین حق تقدم با آنها است. از این رو افرادی که به جای خودروی شخصی با اتوبوس رفت و آمد می کنند سریعتر به مقصد می رسند.

جلوگیری از آلودگی هوا ناشی از توقف بی جای خودروها از دیگر مزایای استفاده از تجهیزات ترافیکی هوشمند است. مصرف کمتر سوخت فسیلی و بنزین به واسطه بکارگیری تجهیزات ترافیکی هوشمند سالانه مبالغ زیادی صرفه جویی اقتصادی برای دولت به همراه دارد. از دیگر امکاناتی که به واسطه نصب تجهیزات هوشمند به دست می آید امکان ایجاد موج سبز در چهارراه های شلوغ شهر است. به این شکل که اگر بتوانید در تایم مشخصی از اولین چراغ سبز عبور کنید و سرعت استاندارد داشته باشید در تمام مسیر چراغ های سبز را پشت سر می گذارید و این کنترل سرعت خودروها از ایجاد تصادفات رانندگی ناشی از سرعت زیاد پیشگیری می نماید.

شهر های دارای سیستم چراغ راهنمایی رانندگی هوشمند

این نرم افزار در طول چندین دهه توسعه داده شده است و در صدها شهر در سراسر اروپا، از جمله کمبریج، برای هماهنگ کردن سیگنال های ترافیکی بکار می رود که معمولا اولویت عبور را به اتوبوس ها، آمبولانس و ماشین آتش نشانی می‌دهد و بعد از ان اولویت عبور با تاکسی ها و سپس ماشین های نقلیه است.
حداقل سه شهر وجود دارد که در آن از سیستم چراغ راهنمایی هوشمند برای کنترل تمام ترافیک شهر استفاده می شود. این سه شهر عبارتند از کمبریج، زوریخ و پوستدام که چراغ راهنمایی رانندگی هوشمند در این شهر ها تمام چراغ های راهنمایی را پوشش داده و مردم این شهر ها نیز از این سیستم جدید و طرز کار چراغ راهنمایی و رانندگی هوشمند استقبال کردند.

شرکت ایمن ترافیک کالا با ارائه محصولات و فروش بدون واسطه تجهیزات ترافیکی شهری ، آماده ارائه کالا تضمینی به سراسر کشور می باشد.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. خستهدنباشید، برای نصب چراغ راهنمایی هوشمند به چه تجهیزات دیگری نیاز است؟

    1. برای خرید چراغ راهنمایی رانندگی هوشمند نیاز به نصب زیرساخت هایی نظیر سنسور و مرکز کنترل مرکزی دارید. این یک سیستم پیچیده است که جهت نصب آن بهتر است با کارشناسان ما در ایمن ترافیک کالا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا