تجهیزات ترافیکی

تجهیزات ترافیکی مورد نیاز آتشنشانی و پلیس

سرفصل‌های مقاله

تجهیزات ترافیکی از مهمترین المان های شهری برای ایجاد نظم عبور و مرور خودروها و عابر پیاده در شهر است. عدم نصب درست و اصولی این تجهیزات نه تنها باعث هرج و مرج در شهر می شود بلکه ممکن است جان شهروندان را نیز به خطر بی اندازد. اهمیت تجهیزات چون تابلو راهنمایی ،  استوانه ترافیکی ، بشکه ترافیکی، کله قندی ترافیکی، انواع چراغ راهنمایی و رانندگی و .. که به صورت دائم در خیابان ها و جاده ها نصب می شود، بدیهی است. اما گاه نیاز است که به صورت موقت تجهیزات ترافیکی در محیطی نصب شود. تجهیزات ترافیکی مورد نیاز آتشنشانی و پلیس از جمله مواردی است که تجهیزات به صورت موقت نصب شده و بعد از اتمام کار جمع آوری می شود.

کلقه قندی

نصب تجهیزات ترافیکی مورد نیاز آتشنشانی و پلیس در زمان ماموریت به دلیل آگاهی بخشی به شهروندان انجام می شود. این تجهیزات شامل تابلوهای ترافیکی شهری ، کله قندی، نوار خطر، چراغ راهنمایی، بلندگو، راه بند، باتوم led و … می شود. همگی تجهیزات جهت مشخص کردن محیط عملیات نصب و بعد از انجام عملیات جمع آوری می شوند. تعدادی از این تجهیزات توسط پلیس و ماموران اتش نشانی جهت روان کردن بار ترافیکی مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه شما را با تعدادی از تجهیزات ترافیکی مورد نیاز آتشنشانی و پلیس اشنا می نماییم.

کله قندی ترافیکی برای مرز بندی محل ماموریت

کله قندی ترافیکی یکی از مهمترین تجهیزات مورد نیاز برای مرز بندی محل ماموریت هستند. قرار دارند کله قندی کف لاستیکی در سایزهای مختلف که مکان نگه داشتن نوار خطر را دارند می تواند به خوبی محل ماموریت را مرز بندی نماید. در ضمن کله قندی ترافیکی با نوار شبرنگ دید خوبی در شب ایجاد می کند. به این شکل امکان تصادف رانندگان با این تجهیزات نیز کم خواهد شد. البته استفاده از مانع ترافیکی مخروطی نیز برای جلوگیری از پارک خودروها در محل ماموریت کاربردی به نظر می رسد.  کله قندی کف لاستیکی وزن مناسبی دارد و به راحتی از جای خود حرکت نمی کند، پلاسیک استفاده شده در ساخت آن نیز در برابر عوامل محیطی ماندگاری بالایی دارد.

تجهیزات ترافیکی مورد نیاز آتشنشانی

راهبند برای جلوگیری از ورود افراد

در پروژه های بزرگ ماموریتی ممکن است عبور و مرور تجهیزات و خودروها کنترل شود. از این جهت یکی از کاربردی ترین تجهیزات ترافیکی مورد نیاز آتشنشانی و پلیس راهبند است.  استفاده از انواع راهبند آکاردئونی با توجه به سهولت نصب بیشترین کاربرد را دارد. راهبند آکاردئونی بیشتر در پروژه های بزرگ آتشنشانی کاربرد دارد و به کمک آن از ورود افراد عادی به منطقه ممنوعه پیشگیری می کنند.

تجهیزات ترافیکی مورد نیاز آتشنشانی

مقاله خیابان هایی که در آنها همه در یک سطح بدون تجهیزات ترافیکی حرکت می کنند را بخوانید.

استفاده از نوار خطر برای آگاهی بخشی

نوار خطر هر یک از ارگان ها رنگ و طرح مخصوص به خود را دارد. این برای آتشنشانی و پلیس نیز صدق می کند. نوار خطر از پرکاربردترین تجهیزات ترافیکی مورد نیاز آتشنشانی و پلیس است. نوار خطر آتش نشانی در ایران زرد رنگ است و علامت و نام آتش نشانی نیز در آن ثبت شده است. نوار خطر پلیس نیز زرد رنگ است و روی آن کلمه خطر درج شده است. البته گاه ممکن است از نوار خطر با خطوط مشکی رنگ استفاده شود. به صورت کلی نوار خطر جنبه آگاهی بخشی دارد و استفاده از آن در ماموریت هایی که امکان تصادف، ورود افراد عادی به محیط ماموریت، خطرناک بون محیط برای افراد عادی، لزوم ثابت ماندن اشیا و وسایل در محیط ماموریت و … الزامی است.

تجهیزات ترافیکی مورد نیاز آتشنشانی

بولارد ترافیکی جهت اطلاع شهروندان

بولارد ترافیکی بهترین وسیله برای آگاهی دادن به شهروندان و جلوگیری از ورود آنها به محیط ماموریت است. با نصب بولارد ترافیکی در محیط ماموریت است که پلست و آنش نشانی به شهروندان اعلام می کند که در این محیط ماموریتی در حال انجام است. بولارد ترافیکی امکان نشان دادن مسیر رفت و آمد خودروها نیز ممکن است. بولارد ترافیکی از مهمترین تجهیزات ترافیکی مورد نیاز آتشنشانی و پلیس است که در محل انجام ماموریت نصب می شود و در ساخت آن از پلی اتیلن با کیفیت بالا استفاده شده است. امکان تاشو بودن بولارد و حمل آسان آن از دیگر امتیازات این وسیله ترافیکی می باشد.

بولارد ترافیکی جهت اطلاع شهروندان

تابلوی راهنمایی جهت کنترل ترافیک

پلیس راهنمایی و رانندگی برای کنترل ترافیک و گاه جریمه یک خودرو از تابلو راهنمایی ایست استفاده می کند. این تابلوی راهنمایی و رانندگی به صورت دستی طراحی شده و وزن مناسبی دارد. تابلو ایست دستی به صورت ساده و شارژی طراحی شده است. تابلو ایست ساده دابلوی راکت مانندی است که روی آن کلمه ایست نوشته شده است. اما مدل شارژی امکان پخش نور دارد و برای استفاده در تاریکی شب بهترین انتخاب است. این مدل تابلوی دستی ایست ال ای دی های ریزی در سطح خود دارد که کلمه ایست روی تابلو را به وضوح نمایان می نماید. از این وسیله در ماموریت های آتش نشانی جهت کنترل ترافیک و روان کردن حرکت خودروها کاربرد دارد.

تجهیزات ترافیکی مورد نیاز آتشنشانی

مقاله جاده ها و خیابان های هوشمند با تجهیزات ترافیکی هوشمند را بخوانید

باتوم دستی پلیس برای روان کردن ترافیکی

از دیگر تجهیزات ترافیکی مورد نیاز آتشنشانی و پلیس که برای کنترل ترافیک و نظم دادن به حرکت عابر پیاده و خودرو ها کاربردی است باتوم دستی LED می باشد. این باتوم که به کمک ال ای دی روشن می شود وزن زیادی ندارد و فقط جهت کنترل رفت و آمد در مسیر های پرخطر کابردری است. پلیس و اتش نشانی قبل از مرز بندی محل ماموریت و برای جلوگیری از ورود افراد عادی و خودرو به منطقه ممنوعه استفاده می شود. باتوم دستی LED قابل شارژ است و از مهمترین تجهیزات در شروع کار و ماموریت پلیس و آتشنشانی می باشد. البته جدیدا دستکش هایی طراحی شده است که در کف دست آنها کلمه استاپ یا ایست درج شده و دارای ال ای دی می باشد. پلیس با بلند کردن دست خود می تواند به راحتی فرمان ایست صادر کند.

تجهیزات پلیس ایران

جلیقه شبرنگ مهمترین وسیله برای سلامت ماموران

شاید سخت باشد جلیقه شبرنگ را در بین تجهیزات ترافیکی قرار داد. جلیقه شبرنگ بیشتر جنبه امنیتی برای پلیس و ماموران اتش نشانی دارد و جزء تجهیزات ایمنی قرار می گیرد. اما همه ماموران پلیس و آتش نشانی که در مسیر جاده و خیابان ها مشغول به انجام ماموریت هستند باید از این جلیقه استفاده نمایند. خودروها باید دید کافی نسبت به تک تک مامورین در حال عملیات داشته باشند. استفاده از جلیقه شبرنگ در ماموریت هایی که در تاریکی شب اتفاق می افتند میزان تصادف خودرو با مامورین کاهش می دهد. روی جلیقه شبرنگ پلیس نام و کلمه پلیس درج می شود و اکثرا لباس آتشنشانی خود دارای نوارهای شبرنگی است که این کار را برای آنها انجام می دهد.

تجهیزات ترافیکی مورد نیاز آتشنشانی

بلندگو جهت هماهنگی و اطلاع شهروندان

یکی دیگر از تجهیزات ترافیکی مورد نیاز آتشنشانی و پلیس بلندگو است. از بلندگو برای مدیریت روی ماموریت استفاده می شود. پلیس و آتش نشانی با بلندگو می توانند با شهروندان ارتباط برقرار می کنند و در خواست خود را با آنها مطرح می کنند. این کار برای ارتباط برقرار کردن با افراد داخل ساختمان چه به عنوان محبوس شده در اتش و یا خلافکار انجام می شود. بلندگو در عین سادگی از کاربردی ترین تجهیزات مورد نیاز پلیس و آتشنشانی برای مدیریت بحران است.

تجهیزات ترافیکی مورد نیاز آتشنشانی

مقاله خیابان های بدون چراغ راهنمایی و رانندگی در دنیا را بخوانید.

چراغ راهنمایی و رانندگی برای کاهش سرعت در ایست و بازرسی ها

در ایست و بازررسی های موقت در بزرگراه ها برای کاهش سرعت خودرو ها ممکن است از چراغ راهنمایی و رانندگی استفاده شود. هرچند این مورد کمتر اتفاق می افتد، ولی برای آگاهی بخشیدن به رانندگان جهت کاهش سرعت بیشتر از چراغ چشمک زن راهنمایی استفاده می شود.

تجهیزات ترافیکی مورد نیاز آتشنشانی

چراغ گردان مگنتی پلیس در ماموریت های تعقیب و گریز

چراغ مگنتی پلیس در انواع مختلف همچون چراغ گردان مگنتی تکی و چراغ گردان مگنتی دوتایی برای نصب روی خودروی پلیس طراحی شده است. این چراغ در زمان تعقیب و گریز خودرو با دیگر خودروها و زمانی که خودروی پلیس در ترافیک است نصب می شد. در انتخاب این چراغ راهنمایی مگنت های قوی نصب شده است که حتی در سرعت بالا نیز از خودرو جدا نمی شود. در چراغ چشمک زن از LED برای روشنایی استفاده شده که پخش نور بالایی دارد و در صورت خرابی یکی از ال ای دی ها نیز همچنان می تواند به کار خود ادامه دهد.

تجهیزات ترافیکی مورد نیاز آتشنشانی

 

بیشتر بخوانید: بهترین ماشین پلیس ایرانی

 

کلام آخر

ایمن ترافیک کالا تولید کننده انواع تجهیزات ایمنی و تجهیزات ترافیکی مورد نیاز آتشنشانی و پلیس تلاش دارد با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا تجهیزات با کیفیت و مدرن در اختیار آتشناشانان و پلیس قرار دهد. تجهیزات ترافیکی تولید شده در این شرکت همگی با ضمانت سلامت و کیفیت کالا در محل تحویل داده می شود. پیشنهاد می کنیم با مراجعه به سایت ایمن ترافیک کالا با محصولات و خدمات این شرکت آشنایی شوید. در صورت نیاز به دریافت مشاوره رایگان در زمینه نحوه انتخاب محصولات می توانید با شماره های داخل سایت تماس حاصل نمایید.

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. با سلام و عرض ادب
    امکان استفاده انواع چراغ گردان پلیسی برای افراد عادی مقدور است؟ ممنون میشم اگر پاسخ را در اسرع وقت اعلام کنید

    1. با سلام، خرید چراغ گردان پلیسی و خرید چراغ گردان امداد با یک سری شرایط برای همه افراد ممکن است. ما در یک مفاله به بررسی خرید چراغ پلیسی برای افراد غیر نظامی و قوانین مربوط به آن رداخته ایم. در صورت تمایل می توانید آن را بررسی نمایید.

  2. خسته نباشید
    خرید چراغ گردان امداد می توان آن را برای ماشین امبولانس استفاده کرد؟

    1. با سلام انواع چراغ گردان پلیسی و امداد تفاوت های جزئی با هم دارند. برای مشاهده انواع محصولات مربوط به انواع چراغ گردان پلیسی می توانید به لندینگ چراغ گردان پلیسی مراجعه کنید و با مطالعه ویژگی هر محصول به تفاوت آنها پی ببرید.

  3. تجهیزات ترافیکی و ایمنی رو می تونیم از سایت شما همزمان سفارش داد؟ لباس ایمنی هم دارید

    1. سلام وقت بخیر همه ایمن ترافیک کالا با فروش تجهیزات ترافیکی تلاش دارد به برقراری ایمنی در جاده ها کمک کند. بله این مجموعه انواع تجهیزات ایمنی شخصی رو هم برای فروش ارائه می دهد.

    1. با سلام و خسته نباشید، برای خرید تجهیزات ترافیکی و ایمنی می توانید به لندینگ مربوط به تجهیزات ترافیکی و لندینگ مجزای تجهیزات ایمنی مراجعه نمایید. به این شکل می توانید قیمت ها را بررسی کرده و محصولات را از لحاظ کیفیت مقایسه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا