اطلاعات ایمنی

در چه شغل هایی از عینک ایمنی استفاده می شود | انواع عینک های ایمنی

سرفصل‌های مقاله

استاندارد عینک ایمنی موضوع مهمی است، که باید به آن توجه ویژه ای داشت. در کارخانه هایی که کارگران با دستگاه های برش سر و کار دارند، استفاده از عینک ایمنی نقش بسیار مهمی دارد. بدون عینک های ایمنی کار در کارگاه های برش چوب و فلز خطرات فراوانی دارد.

عینک ایمنی

خرید اینترنتی عینک ایمنی

استاندارد عینک ایمنی ، ضامن سلامتی

عینک ایمنی در حجم ها و اندازه های مختلفی ساخته می شود. هر کدام از انواع عینک ها دارای فوایدی هستند که متناسب با کار و فعالیت فرد ساخته می شوند. عینک های ایمنی باید سبک باشند تا کارگران در هنگام استفاده از آن دچار خستگی نشوند. از طرفی جنس آن ها باید بسیار مستحکم باشد، تا در هنگام برخورد با اجسام تیز دچار شکستگی نگردد. عینک های ایمنی برای افرادی که با دستگاه برش کار می کنند و یا محیط هایی که دارای گازها و تشعشعات خطرناک هستند لازم و ضروری است.

استاندارد عینک ایمنی ، ضامن سلامتی

اجزای عینک ایمنی

شیشه عینک های ایمنی باید با توجه به نیاز شغلی مورد نظر، دارای قطر مشخصی باشند. در مکان هایی که فقط نیاز است عینک از بخارهای متصاعد شده جلوگیری کند، قطر کم هم مناسب است. در محیط هایی که کارگران با مواد خورنده سرو کار دارند نیاز است که قطر عینک ها حتی به 50 میلی متر نیز برسد. در کارخانه های برشکاری و تراشکاری عینک های ایمنی باید علاوه بر داشتن قطر مناسب، در مقابل اشیا پرتابی تیز نیز مقاوم باشند. عینک های ایمنی امروزه بسیار پیشرفته تر شده و حتی برای افرادی که دچار مشکل بینایی می باشند نیز کاربرد دارد.

برای اطلاع از لیست قیمت و سفارش انلاین محصولات تجهیزات ایمنی شامل عینک ایمنی جوشکاری ، مهندسی و… به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه کنید.

 

در چه شغل هایی از عینک ایمنی استفاده می شود ؟

  • شغل هایی که با سنگ فرز کار می‌کنند
  • جوشکارها
  • آزمایشگاه ها
  • ورزش کارها
  • شغل هایی که با برق سر و کار دارند

 

توصیه هایی در باب استاندارد عینک ایمنی

لازم است فردی مسئول بررسی روزانه ایمنی و تجهیزات آن گردد. در صورت وجود مشکل آن ها را تعویض نماید. از عینک هایی استفاده نمایید که وزن سبک و استحکام خوبی دارند. عینک هایی که دچار ترک و شکستگی شده اند را حتما تعویض نمایید. میزان اپتیک عینک ها یکی از موارد مهم در انتخاب عینک های ایمنی می باشد. از کیفیت و ماده بکار رفته در ساخت عینک ها اطمینان حاصل نمایید و از اجناس بی کیفیت استفاده نکنید.

لازم است عینک ها هماهنگی خوبی با سایر تجهیزات ایمنی مانند گوشی ها داشته باشند و تداخلی با سایر تجهیزات ایجاد ننماید. عینک های ایمنی باید غیر قابل اشتعال باشند. همچنین از موادی که سبب حساسیت پوستی برای کارگران می شود، استفاده ساخته نشده باشد. مواد بکار رفته در آن به گونه ای باشد که سبب ایجاد بخار در درون آن ها نشود و به راحتی تمیز گردد. درصورتی که فردی از عینک های درمانی استفاده می کند، لازم است فاصله مناسب بین دو عینک رعایت شود، تا عینک ایمنی موجب حرکت عینک اصلی نشود.

خرید عینک ایمنی ایمن ترافیک

 

انواع عینک ایمنی

عینک های شیشه پلاریزه

عینک های پلاریزه، سبب جلوگیری از عبور اشعه های uv می شوند. این عینک ها برای بینایی فرد مشکلی بوجود نمی آورند. همچنین سبب افزایش ایمنی چشم می گردند.

عینک های ایمنی با شیشه کهربایی

این عینک ها در محیط کم نور مورد استفاده قرار می گیرند و توانایی تقویت نور را بر عهده دارند.

شیشه های آینه ای

این عینک ها در محیط های باز استفاده می شوند و خستگی چشمان را کاهش می دهند. مانند شیشه های دودی، در مقابل آفتاب مناسب می باشند.

شیشه های دودی :

این عینک ها در محیط های آفتابی به شدت کاربرد دارند. شیشه های دودی سبب کاهش خستگی چشم می شود.

عینک های شفاف :

این عینک ها با شیشه های شفاف، برای تراشکاری و برشکاری مناسب هستند.

توجه به استاندارد عینک ایمنی و استفاده از عینک، یک التزام می باشد. در هنگام انتخاب عینک، لازم است که شرح شغل مربوطه را مورد توجه قرار دهیم. با توجه به نوع کار، عینک ایمنی مناسب را انتخاب کنیم.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا