شهر و جادهتجهیزات ترافیکی

اهمیت تجهیزات ایمنی جاده ای

سرفصل‌های مقاله

هر ساله در تمام دنیا افراد بسیار زیادی جان خود را در تصادفات جاده ای از دست می‌دهند و یا دچار صدمات شدید می‌شوند که گاهاً تا آخر عمر دامن گیر آنها خواهد بود. در این میان عوامل بسیار زیادی در کاهش این خسارات مالی و جانی دست دارند که مهم‌ترین آنها استفاده صحیح از تجهیزات ایمنی جاده ای و ایمن سازی جاده‌ها، فرهنگ سازی ترافیکی و استفاده از خودروهای استاندارد است. متاسفانه مردم و مسئولین کشور ما با تمامی این عوامل غریبه هستند و به همین دلیل است که رتبه اول سالانه تلفات تصادفات رانندگی در اختیار کشور ما است.

در این مقاله به معرفی برخی از تجهیزات ایمنی جاده ای خواهیم پرداخت که شاید در پاره ای از مواقع حتی کم اهمیت به نظر برسند، ولی در عمل نقش بسزایی در افزایش سطح ایمنی و استاندارد جاده‌ها ایفا می کنند. استفاده درست و به جا از این تجهیزات ایمنی جاده ای، تاثیر چشم گیری در نرخ وقوع حوادث رانندگی خواهد گذاشت. در ادامه به معرفی پنج مورد از این تجهیزات ایمنی جاده ای خواهیم پرداخت..

 

خرید اینترنتی تجهیزات ترافیکی

جداکننده ترافیکی

مانع و جداکننده ترافیکی از جمله تجهیزات ایمنی جاده ای هستند که به دلایل مختلف از آنها در جاده های کشور استفاده نمی‌شود. البته استفاده از جداکننده‌های ترافیکی مانند بلوک‌های بتونی که دو جهت تردد جاده را از یکدیگر جدا می‌کنند مد نظر ما نیست. منظور از جداکننده ترافیکی در این مقاله بیشتر متوجه استوانه ترافیکی و استوانه‌های ایمنی مجهز به شبرنگ ترافیکی برای مشخص کردن محل‌های خاص است. در محل های ورودی، خروجی و دوربرگردان‌های جاده‌ها، می‌توان با استفاده از مانع ترافیکی مناسب، مانع از ورود ناگهانی خودروها به لاین‌های تندرو جاده، و یا خروج ناگهانی خودروها از جاده به قصد لاین‌های کناری شد. با این حال به غیر از گاردریل‌های غیر استاندارد، از نوع دیگری از جداکننده ترافیکی به این منظور استفاده نمی شود. شاید استفاده از جداکننده ترافیکی در کنار دیگر تجهیزات ایمنی جاده ای، نقش موثری را در کاهش نرخ تصادفات و تلفات جاده‌ای داشته باشد.

برای خرید اینترنتی استوانه ترافیکی جاده ای به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه کنید.

تجهیزات ایمنی جاده

 

چشم گربه ای ترافیکی

 

تجهیزات ایمنی جاده ای

یکی دیگر از تجهیزات ایمنی جاده ای که علی رغم اندازه کوچک، نقش بسیار تعیین کننده‌ای را در بالا بردن استاندارد ایمنی جاده‌ها ایفا می‌کند، خرید آنلاین چشم گربه ای ترافیکی است. چشم گربه ای ترافیکی با منعکس کردن نور به چشم رانندگان، توجه آنها را عواملی چون لاین‌های جاده، لاین‌های ورودی و لاین‌های خروجی و همچنین پارکینگ‌های شانه خاکی جاده جلب می‌کند. از آنجایی که رانندگی در شب به خودی خود خطرناک است و عدم دید کافی عامل بسیاری از تصادفات رانندگی است، با استفاده از تجهیزات ایمنی جاده ای مناسب مانند چشم گربه ای ترافیکی، می توان مانع بسیاری از این تصادفات شد.

 

لیست قیمت چشم گربه ای ترافیکی

 

تابلوهای راهنمایی مسیر

تابلوهای راهنمای مسیر، به همراه خط کشی و تابلوهای ترافیکی الفبای ایمنی و فرهنگ رانندگی هستند. شاید کمبود تابلوهای راهنمای مسیر در بزرگراه‌های کشور حس نشود، ولی کمبود آنها در جاده‌های تک بانده و دو بانده که در درجه دو و سه قرار می‌گیرند به شدت مشهود است. استفاده از تابلوی راهنمای مسیر در محل مناسب، باعث می شود رانندگان مسیر خود را از قبل تعیین کنند و همین امر مانع حرکات ناگهانی خواهد شد. حرکات ناگهانی به منظور تغییر مسیر یکی دیگر از عوامل بسیار مهم بروز تصادفات هستند. در نتیجه تابلوهای راهنمای مسیر از تجهیزات ایمنی جاده ای بسیار تاثیرگذار هستند.

تجهیزات ایمنی جاده ای


مقایسه جریمه رانندگی در آمریکا و ایران! قوانین سختگیرانه جریمه را در ایمن ترافیک مگ بخوانید.


چراغ راهنمایی چشمک زن

شاید به نظر بسیار پیش پا افتاده بیاید، ولی کافی است بار بعد که به مسافرت می روید، به تعداد چراغ‌های راهنمایی چشمک زن استفاده شده در طول مسیر توجه کنید. استفاده از چراغ راهنمایی چشمک زن در تمام محل‌های پرخطر، محل‌هایی که جاده کم عرض می شود، نزدیک پل‌ها، نزدیک روستاها، تمامی ورودی‌ها، تمامی خروجی‌ها، تمامی دوربرگردان‌ها و هر محل دیگری که رانندگان به دقت بیشتری نیاز دارند، ضروری است. با این حال تعداد چراغ‌های راهنمایی چشمک زن، بسیار کمتر از آن چیزی است که حد استاندارد جاده‌ای تعیین کرده است، و به با توجه به هین عدم استفاده از تجهیزات ایمنی جاده ای در محل‌های مناسب است که رانندگان از خطر آگاه نشده و در نهایت حوادث به وقوع می‌پیوندند.

 

مشاوره خرید چراغ راهنمایی رانندگی

 

تجهیزات ایمنی جاده

 

اهمیت خط کشی در تجهیزات ایمنی جاده ای

درست از که خط کشی را نمی‌توان در دسته تجهیزات ایمنی جاده ای جای داد، با این حال کیست که از اهمیت خط کشی مناسب در جاده‌ها آگاه نباشد. و بدتر از آن کیست که از وضعیت اسف‌بار خط کشی جاده‌های کشور آگاه نباشد. در نتیجه لازم است اهمیت نقش خط کشی در این مقاله یادآوری شود. هرچقدر به جنوب کشور نزدیک می شویم، وضعیت خط کشی جاده‌ها بدتر می‌شود. بهانه مسئولین در این زمینه مبنی بر پاک شدن خط کشی ها به واسطه گرمای هوا و باران‌های شدید بسیار جالب توجه است. آیا جاده‌های کشورهای حوزه خلیج فارس و یا کشورهای استوایی نیز به واسطه گرما و باران شدید فاقد خط کشی است؟ در مقاله‌های آتی به بررسی این مسئله خواهیم پرداخت.

برای اطلاع از قیمت رنگ ترافیکی به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه کنید

تجهیزات ایمنی جاده

استفاده از تجهیزات ایمنی جاده ای مناسب، تا حد زیادی در افزایش سطح ایمنی و استاندارد جاده‌ها تاثیر گذار است که در ادامه منجر به کاهش نرخ تصادفات و تلفات جاده‌ای خواهد شد. البته لازم به ذکر است که برای کاهش میزان تلفات جاده‌ای فاکتورهای دیگر مانند فرهنگ ترافیکی و استاندارد خودروها نیز بسیار حائز اهمیت است.

ایمن ترافیک تولید کننده تجهیزات کاربردی و ترافیکی، جهت اطلاع از قیمت بشکه ترافیکی کلیک کنید.

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. سلام، تو این مقاله جای انواع بشکه ترافیکی ، نیوجرسی ترافیکی و کاشن ترافیکی خالیه مگه اینا جزو جدا کننده ها نیستن؟

    1. سلام، بله انواع بشکه ترافیکی ، نیوجرسی ترافیکی و کاشن ترافیکی در بین جداکننده ها قرار دارند. اما در صورتی استفاده می شوند که جاده و مسیر در حال ساخت بوده و یا کوچک و بزرگ شوند.

  2. سلام و خدا قوت
    با خرید چشم گربه ای میشه اون رو تو پارکینگ هم نصب کرد؟ قیمت لطفا

    1. با سلام و تشکر، یکی از دلایل خرید چشم گربه ای ترافیکی نصب آن در پارکینگ های تاریک هست. در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های داخل سایت تماس گرفته و قیمت انواع چشم گربه ای را دریافت نمایید.

  3. تو این تجهیزات جای خالی راهنمای خرید گل میخ ترافیکی هم حس میشه کاش بهش می پرداختین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا