شهر و جادهتجهیزات ترافیکی

چشم گربه ای هوشمند

سرفصل‌های مقاله

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، شاهد ورود آن به تمام عرصه‌های زندگی روزمره هستیم. با ورود تکنولوژی به عرصه ترافیکی، شاهد پیشرفته‌تر شدن انواع وسایل ایمنی و ترافیکی در تمام نقاط جهان هستیم که سطح ایمنی جاده‌ها را تا حد زیادی افزایش داده است. چشم گربه ای هوشمند یکی از ادواتی است که به تازگی در جاده‌ها استفاده می‌شود و به موجب آن، شاهد افزایش سطح ایمنی جاده‌ها به بهترین شکل بوده‌ایم. با مجله ایمن ترافیک همراه باشید.

 

چشم گربه ای هوشمند چیست؟

چشم گربه ای هوشمند به گونه‌ای طراحی شده است که با چراغ راهنمایی در ارتباط است و با سبز شدن چراغ روشن می‌شود. چشم گربه‌ای ها برای اولین بار در کشور انگلستان و در یکی از شلوغ‌ترین بزرگراه‌ها استفاده شدند. نزدیک به 90 هزار خودرو به صورت روزانه از این بزرگراه عبور می‌کنند و چشم گربه‌ای هوشمند به کنترل ترافیک و افزایش ایمنی این بزرگراه کمک شایانی کرده است. در این مقاله به توضیح چشم گربه ای هوشمند و کارکرد آن میپردازیم. چشم گربه ای هوشمند در برای اولین بار درغالب یک پروژه 3 میلیون پوندی در مرسی ساید انگلستان مورد استفاده قرار گرفت. از این وسیله در یکی از شلوغ‌ترین تقاطع‌ها که 3 راه اصلی را به هم متصل می‌کرد، مورد استفاده قرار گرفت.

چشم گربه ای ترافیکی به چند طریق قادر است انرژی مورد نیاز خود را تامین نماید. چشم گربه ای هوشمند می تواند انرژی مورد نیاز به کمک کابل کشی که از زیر زمین انجام شده به دست بیاورد اما روش دیگری برای تامین انرژی وجود دارد. چشم گربه ای های سولار قادر هستند در روشنایی روز انرژی را از طریق نور خورشید دریافت نمایند و در باطری موجود در بدنه خود ذخیره نماید. این انرژی ذخیره شده در تاریکی شب مصرف خواهد شد. با اینکار نه تنها در مصرف انرژی صرفه جویی می شود بلکه نیاز به ایجاد زیر ساخت پیچیده نیز رفع خواهد شد.

چراغ چشم گربه ای را از انواع led انتخاب می نمایند چرا که این مدل چراغ عمر مفید طولانی تری دارند و نور ساطع شده از آنها چشم را اذیت نخواهد کرد. چراغ چشم گربه ای باید نور ملایمی داشته باشد و در عین حال مصرف انرژی آنها نیز کم باشد. چرا که چشم گربه ای ترافیکی در تعداد بالا مورد استفاده قرار می گیرد و در صورت مصرف انرژی بیش از اندازه ممکن است مقرون به صرفه نباشد.

این چراغ ها به راحتی با چسب چشم گربه ای در سطح آسفالت، بتن و پلاستیک و فلز قابل نصب است. قیمت چسب چشم گربه ای هم متناسب با نوع و جنسی که خریداری می کنید متفاوت می باشد.

 

لیست قیمت چشم گربه ای

چشم گربه ای هوشمند به شکل مجموعه‌ای از چشم گربه‌ای‌هایی که از طریق کابل‌های مخصوص از زیر زمین به چراغ ترافیکی متصل هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد. با سبز شدن چراغ، چشم گربه‌ای‌ها روشن می‌شوند و به رانندگان کمک می‌کنند تا لاین مورد نظر خود را پیدا کرده و بین خطوط برانند. این سیستم چشم گربه ای هوشمند از فاصله 1000 متری قابل رویت است، که این فاصله بسیار بیشتر از آن چیزی است که چشم گربه‌ای‌های قدیمی در آن قابل رویت بودند. امروزه استفاده از این چشم گربه‌ای‌ها این مسئله را اثبات کرده که وجود این وسیله مانع از تغییر ناگهانی مسیر بین خطوط می‌شود و همین مسئله ریسک برخورد را تا حد زیادی کاهش داده است.

 

چشم گربه ای هوشمند

 

کاربرد چشم گربه ای هوشمند

یکی دیگر از موارد استفاده چشم گربه ای هوشمند، ورودی و خروجی تونل‌هاست. ورودی و خروجی تونل یکی از خطرناک‌ترین بخش‌های جاده است که به کمک چشم گربه ای هوشمند می‌توان تا حدود زیادی از وقوع تصادفات جلوگیری کرد. هنگام خروج از تونل و با ورود به فضای باز و تابش نور باعث ممکن است رانندگان تمرکز خود را از دست بدهند. با از دست رفتن تمرکز تغییر ناگهانی لاین و عبور از خطوط به صورت تصادفی بسیار محتمل است و درست در این مرحله است که به کمک چشم گربه ای هوشمند می‌توان از این اتفاقات و بروز تصادف جلوگیری کرد. به کمک چشم گربه‌ ای هوشمند، رانندگان با دقت کافی خطوط را عوض می‌کنند و همین امر باعث می‌شود خطر برخورد تا حد زیادی کاهش پیدا ‌کند. این وسیله به حفظ نظم در چهاراه‌ها هم کمک شایانی می‌کند چرا که با وجود این چشم گربه‌ای‌ها خودروها بین خطوط حرکت کرده و به ترتیب از محل چهارراه عبور می‌کنند. استفاده از چشم گربه‌ ای هوشمند به روان کردن ترافیک کمک شایانی کرده و هزینه‌هایی که از بابت ترافیک شدید و بسته شدن راه‌ها به دولت وارد می‌شود را تا حد زیادی کاهش می‌دهند.

 

موارد استفاده چشم گربه‌ ای هوشمند محدود به بزرگراه‌ها نمی‌شود و می‌توان از آنها در کوچه‌ها و مکان‌هایی که نیاز است حاشیه خیابان به درستی مشخص شود، استفاده کرد. مشخص بودن حاشیه خیابان باعث افزایش امنیت عابران و همچنین کاهش خطر برخورد با جدول‌های کنار جاده و یا ورود به حاشیه جاده می‌شود.

برای اطلاع از لیست قیمت و خرید چشم گربه ای ترافیکی به فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا مراجعه کنید.

 


چشم گربه ای سولار چیست؟ در ایمن ترافیک مگ بخوانید.


زیرساخت های چشم گربه ای هوشمند

افزودن وسایل ترافیکی و ایمنی هوشمند مانند چشم گربه ای هوشمند در خیابان‌ها نیازمند زیرساخت‌های شهری و فنی مناسبی است که در پاره‌ای از مواقع می‌تواند بسیار هزینه‌بر باشد. با این حال با استفاده از این وسایل ایمنی ترافیکی، و با کاهش خطرات و روان سازی ترافیک شهری، هزینه‌های پنهانی که از این راه‌ها بر دولت وارد می‌شود، تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد و همین امر جبران کننده هزینه تامین زیرساخت‌ها برای استفاده از وسایل ایمنی و ترافیکی هوشمند شهری و بین شهری است.

فروشگاه لوازم ترافیکی ایمن ترافیک کالا با عرضه محصولات ترافیکی شامل چراغ چشم گربه ای و گل میخ ترافیکی ، سعی دارد تا بدون واسطه محصولات خود را به دست مشتری برساند. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تاریخچه چشم گربه ای هوشمند

قبل از اتمام مقاله توضیح کوتاهی در مورد تاریخچه چشم گربه‌ای و دلیل نامگذاری آن ارائه خواهیم داد. چشم گربه‌ای در سال 1933 توسط پرسی شاو اختراع شد. او که در جاده ای در غرب یورکشایر درحال رانندگی بود، متوجه شد که نور چراغ خودرو داخل چشم یک گربه انعکاس پیدا می‌کند. بعد از این اتفاق او به این فکر افتاد که اگر وسیله‌ای اختراع کند که در سطح جاده قرار بگیرد و بتواند نور را به خوبی چشم گربه منعکس کند، می‌تواند تا حد زیادی به ارتقاء امنیت جاده کمک کند، و این اساس اختراع چشم گربه‌ای در جهان بود. بعد از اختراع این وسیله، استفاده از آن در سراسر جهان به امری متدوال تبدیل شد.

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

    1. با سلام، بعد از خرید گل میخ ترافیکی و خرید چشم گربه ای ترافیکی باید با چسب مخصوص محصولات را به زمین متصل نموده و یا اینکه زمین را سوراخ کرده و آنها را نصب نمایید. در صورت نیاز به دریافت مشاوره می توانید با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

  1. ای کاش تو جاده های فرعی ایران هم از تجهیزات هوشمند اینچنینی استفاده بشه، مگه خرید گل میخ ترافیکی چقدر پای راهداری هزینه داره

    1. با سلام، لیست قیمت چشم گربه ای سولار و هوشمند به دلیل توسان باراز در این مقاله قرار ندارد. در صورت تمایل به دریافت شماره می توانید به لندینگ چشمک گربه ای ترافیکی مراجعه کرده و اطلاعات دقیق دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا