دانستنی هاتکنولوژی

سطل زباله هوشمند چیست؟

سرفصل‌های مقاله

حجم بالای زباله در شهرهای بزرگ و پرجمعیت همیشه یکی از معضلات شهری بوده است. طرح سطل زباله هوشمند در سال 2015 در نیویورک، توسط شرکتی به نام “بیگ بلی” اجرا شد. نیویورک شهری شلوغ و توریستی است که بیش از 8 میلیون جمعیت دارد. با استفاده از این تکنولوژی جدید و اجرای این پروژه، مشکل حجم بالای زباله و جمع آوری آن ها در این شهر شلوغ تا حد زیادی برطرف شد.

کاربرد سطل آشغال هوشمند

این کار به صورت آزمایشی برای اولین بار در نیویورک اجرا شده و پاسخ نسبتا مناسبی را به مجریان طرح داد. به همین دلیل در سال های بعدی این طرح به شدت در سایر شهرهای بزرگ دنیا از جمله پایتخت های کشورهای مختلف، گسترش یافت. استفاده از این سطل ها هم اکنون نیز در سراسر کشورهای جهان و در همه شهرها در حال رواج است. البته به یاد داشته باشید که سطل زباله هوشمند در عین اینکه قیمت بالایی دارد، معمولا برای شهرهای بزرگ و مکان های بزرگ با مقادیر فراوان آشغال استفاده می شود.

استفاده از سطل زباله هوشمند در شهرهای کوچک کمتر رواج دارد. زیرا این سطل ها معمولا برای جمعیت های انبوه و شهرهای بزرگ استفاده می شود. از طرفی در برخی از کشورها که تمام سازمانه جمع آوری و دفع زباله آن ها مکانیزه است و بدون توجه به هزیه ها، شهرهای کوچک نیز از این نوع سطل زباله استفاده می کنند. سطل زباله هوشمند شهری اصطلاحی است که به دلیل استفاده از سطل هوشمند در محیط های شهری استفاده می شود. می توان گفت که هوشمند سازی سیستم حمل و انتقال زباله در شهرها به وسیله مکانیزه شدن سیستم و استفاده از ابزارهایی مانند سطل هوشمند زباله، هدف اصلی از به کار بردن این نوع سطل زباله است.

سطل آشغال هوشمند شاید به دلیل همین نام شهری که در پسوند آن قرار می گیرد، ظاهرا محدود و منحصر به شهرها شود. اما این درست نیست. سطل آشغال هوشمند می توان در هر مکان برای کنترل انباشت زباله و انتقال ساده آن ها استفاده می شود.

بیشتر بخوانید : معیار های خرید بهترین سطل زباله

 

سطل زباله هوشمند جانسون

تولید سطل آشغال هوشمند در چندین سال گذشته توسط برندهای مختلف و معتبری از سراسر دنیا صورت گرفته است. طبیعتا به دلیل استفاده از متریال متفاوت و ابزارآلات و دستورالعمل های متفاوت در ساخت، قطعا کیفیت محصولات برندهای مختلف برای سطل آشغال هوشمند متفاوت است. جانسون یکی از برندهای معتبر و بسیار مشهور تولید کننده انواع سطل زباله هوشمند است. این شرکت توانسته است با قرار دادن قابلیت های ویژه در انواع سطل آشغال هوشمند تولید شده خود، شرایط مناسبی را برای مشتریان و متقاضیان فراهم کرده اند. در ذیل این قسمت، برخی از این قابلیت ها را برای شما بیان کرده ایم.

  • سیستم های حسی و حرکتی خاصی برای سطل زباله هوشمند جانسون طراحی می شود که با استفاده از آن ها، در سطل به صورت اتوماتیک بسته می شود.
  • استفاده از استیل ضد زنگ در ساختار سطل زباله هوشمند باعث شده است تا استحکام و مقاومت این سطل در برابر خوردگی، سایش و ضربه بالا برود.
  • تولید شده در ظرفیت های مختلف برای مکان های مختلف مانند آشپزخانه، ادارات و…..
  • سطل زباله هوشمند خانگی با ظرفیت های پایین نیز توسط این شرکت تولید شده است که هیچ تفاوتی در مشخصات با یکدیگر ندارند. تنها تفاوت سطل طراحی شده برای خانه با سطل زباله شهری در ظرفیت و مقدار آشغالی است که می توانند حمل کنند.
  • روش باز شدن درب سطل در انواع مختلف سطل زباله هوشمند جانسون به طراحی آن بستگی دارد. روش کشویی یکی از روش های مرسوم در طراحی های جانسون است.

 

لیست قیمت سطل زباله

 

شهر هوشمند چیست؟

شاید شما نیز تا به حال با اصطلاح شهر هوشمند آشنا شده باشید. این کلمه معمولا در طرح های بزرگ شهری برای شهرهای بزرگ در نقاط مختلف دنیا، نمایانگر مکانیزه شدن تمامی ابزار آلات و دستگاه های دخیل در امر حفظ پاکیزگی و انضباط شهر است. شهر هوشمند طرحی است که معمولا بخش اعظمی از تغییرات امروزی خدمات شهری دقیقا در اثر اجرای همین طرح است.

در کشور ما نیز برای مثال در شهر تهران به عنوان پایتخت ایران، در سال های اخیر بخش هایی از این طرح اجرا شده است که توانسته است تا ارائه خدمات را به شهروندان کاملا مدرن و مکانیزه کند. ماشین های شستشوی اتوماتیک خیابان، سطل زباله هوشمند و … از جمله تجهیزاتی هستند که امروزه در شهرهای بزرگ و کوچک در سراسر دنیا، توانسته اند تا ارائه خدمت رسانی به شهروندان را با کمترین زمان و بیشترین دقت و سرعت انجام دهند. در مجموع می توان گفت که طرح شهر هوشمند حتی در صورتی که ناقص انجام شده و کامل نباشد، می تواند پیامدهای فردی و اجتماعی مثبتی را برای حوزه شهری به خصوص در شهرهای بزرگ و شلوغ مانند تهران داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید : نقاشی سطل آشغال فانتزی

 

سطل زباله هوشمند مجهز به اینترنت

بیگ بلی شرکت سازنده ی این سطل آشغال های شهری، با گرفتن وام از شهردار نیویورک توانست این سطل ها را تولید کند. سطل زباله هوشمند که با انرژی خورشید کار می کند، به اینترنت وای فای مجهز است. سرعت اینترنت این سطل های زباله هوشمند 50 تا 75 مگابایت بر ثانیه است. تکنولوژی اینترنت بی سیم در این سطل ها به شهروندان این امکان را می دهد که در سطح شهر از اینترنت به صورت رایگان استفاده کنند.

تکنولوژی در سطل آشغال شهری

علاوه بر اینترنت رایگان، این سطل آشغال های هوشمند مزایای دیگری هم دارند. سطل زباله با دادن اطلاعات به دولت، درمدیریت پسماندها نیز کمک می کند. این سطل آشغال های شهری پر بودن و بوی نامطبوع را به مسئولان خبر می دهند. با استفاده از این سیستم، مسئولان جمع آوری زباله از شرایط  سطل ها با خبر شده و در زمان مناسب اقدام به جمع آوری پسماندها می کنند. به طور حتم فراگیر شدن این سیستم جدید در سطل های زباله شهری می تواند تاثیر چشمگیری در تمیزی شهر داشته باشد. استفاده از اینترنت رایگان نیز شهروندان را ترغیب به انداختن زباله در سطل می کند و همین امر باعث فرهنگسازی می شود.

 آیا در آینده، این تکنولوژی سبب می شود که زباله ی کمتری را در خیابان های دنیا شاهد باشیم؟! من که امیدوارم. شما چه فکر می کنید؟

سطل زباله هوشمند

.


بیشتر بخوانید : راهنمای خرید سطل زباله های پارکی در ایمن ترافیک مگ.


سطل زباله هوشمند در فرانسه

در کشور های پیشرفته و بزرگ استفاده از سطل زباله های هوشمند بیشتر شده است و با استفاده از این دسته از سطل زباله ها می‌توان نظافت را در شهر بیشتر رعایت کرد. تا هم منظره شهر زیبا تر می‌شود و هم می‌توان زباله ها را به شکل درست تفکیک کرد و از زباله های بازیافتی دوباره استفاده کرد.که این سیستم کمک شایانی به تمیز تر شدن شهر و هم بهینه سازی خواهد کرد. نام شرکت سازنده این نوع از سطل زباله ها UZER  نام دارد که با استفاده از سیستم های پیشرفته می‌تواند زباله ها را از یکدیگر جدا کند و از زباله هایی که قابل بازیافت هستند بیشترین استفاده را بکند. طبق  گفته این شرکت، سعی و هدف ابداء کننده این سطل های زباله این بوده است. که از زباله ها استفاده بهینه شود و درآینده علاوه بر فرانسه از این سیستم در کشور های مختلف دیگر نیز استفاده شود.

سیستم این دسته از سطل زباله هوشمند به شکلی است.که توسط یک سنسور قوی می‌‌توان به راحتی با قرار دادن قسمت بارکرد رو به روی بارد کد خوان اطلاعات جنس را رکه روی صفحه نمایش نشان داده می‌شود را مطالعه کرد.و با توجه به آن متوجه شد که جنس قابل بازیافت است و یا اینکه نمی‌توان از آن دوباره استفاده کرد. به عنوان مثال برای ظرف غذاهای فلزی که دارای بارکد هستند می‌توان از این دستگاه استفاده کرد تا به راحتی از قابل بازیافت بودن و یا نبودن آن مطمئن شد.

فروش سطل زباله شهری و پارکی در سایت ایمن ترافیک کالا با تضمین اصالت کالا برای مشتریان فراهم شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

اتصال موبایل با سطل زباله

یکی دیگر از کاربرد های سطل زباله هوشمند مجهز به بارکرد خوان این است که سطل زباله دارای یک نرم افزار جانبی است که با نصب شدن روی تلفن همراه بعد از دور ریختن هر کدام از اقلام ان را به لیست خرید شما اضافه می‌کند. پیش بینی سازنده این این سطل زباله هوشمند این بود که در سال 2017 بتوان از این نوع سیستم استفاده کرد و امروزه استفاده از محصول بین مردم رواج پیدا کرده است.و مردم در نقاط مختلف جهان از این سیستم برای بهینه سازی استفاده دوباره از زباله های بازیافتی و یا برای مدریت لیست خرید استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با سطل زباله سیگار

استفاده از سطل زباله های هوشمند امروزه رواج پیدا کرده است و تعداد کسانی که از این سیستم استفاده می‌کنند روزانه در حال افزایش هستند که این عامل باعث شده است که شرکت های سازنده این سطل زباله های هوشمند افزایش پیدا کنند و هر کدام از آن شرکتها کیفیت کار خود را بالا ببرند و ویژگی های جدیدی به محصولات خود اضافه کنند. اگر چه انتخاب و خرید سطل های زباله پارکی و شهری به نیاز و هدف اصلی شما بستگی دارد،.اما اگر درک درستی از محصول مورد نیاز خود نداشته باشید،.ممکن است با مشکلات متعددی مواجه شوید. پس با کارشناسان ایمن ترافیک در تماس باشید،.تا آنها شما را در جهت خریدی بهتر راهنمایی کنند.

حامی مجله ایمن ترافیک در شبکه های اجتماعی باشید و با نظراتتون در بهبود مطالب، یاری رسان ما باشید.

نوشته های مشابه

‫10 دیدگاه ها

    1. سلام دوست عزیز. پایین مطلب عکس شبکه های اجتماعی هست. روی هر کدوم از اونها کلیک کنید می‌تونید مطلب رو به اشتراک بذارید. مگر این که بخواید تو سایتای فیلتر مثل فیسبوک به اشتراک بذارید و فیلتر شکنتون خاموش باشه. اگه قصد ارسال مطلب در تلگرام یا فیسبوک رو دارید با فیلترشکن وارد سایت بشید.

    1. با سلام، با توجه به متغیر بودن قیمت محصولات از ارائه لیست قیمت در سایت معذوریم اما این لیست به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

    1. در تولید سطل زباله پارکی از متریال متفاوت استفاده می شود. از این رو بهتر است به لندینگ سطل زباله پارکی مراجعه کرده و با توجه به نیاز خود اناع سطل زباله را انتخاب نمایید.

  1. سلام در خصوص سطل ها سوال داشتم آیا مناسب بیمارستان ها می باشد؟ در صورت امکان کاتالوگ کارها را برایم ایمیل بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا