شهر و جادهتجهیزات ترافیکی

چراغ های راهنمایی و رانندگی عجیب در جهان

سرفصل‌های مقاله

چراغ های راهنمایی و رانندگی در تمام دنیا شکل واحدی دارند، اما در بعضی از نقاط جهان چراغ هایی با شمایل متفاوت، جهت فرهنگ سازی، پیام رسانی به شهروندان یا نمادی از یک رویداد نصب شده است.

عجیب ترین چراغ های راهنمایی و رانندگی

نئاندرتال ها

عجیب ترین چراغ های راهنمایی و رانندگی

این چراغ راهنمایی در شهر Krabi کشور تایلند قرار دارد. جالب است بدانید که نئاندرتال ها در غارهای سنگ آهک این کشور زندگی می کردند و در واقع یکی از نمادهای تاریخی این کشور محسوب می شوند. بنابراین این چراغ راهنمایی نمادی برای احترام به تاریخ این کشور می باشد.

انواع چراغ راهنمایی رانندگی در فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا 

سفارش محصولات چراغ راهنمایی

چراغ راهنمایی عابر پیاده

چراغ راهنمایی عابر پیاده خلاقانه

چراغ راهنمایی عابر پیاده ایمن ترافیک

در شهر Prague در کشور جمهوری چک، یکی از باریک ترین کوچه های این شهر مجهز به چراغ راهنمایی است. در واقع این چراغ راهنمایی از برخورد عابرین پیاده به یکدیگر در این کوچه باریک جلوگیری می کند. زیرا این کوچه برای عبور دو نفر همزمان بسیار باریک بوده و تقریبا غیرممکن است. جالب است بدانید بر اساس یک گزارش، چندی پیش یک توریست تنومند آلمانی هنگام عبور از این کوچه باریک مجبور شد از صابون استفاده کند تا بتواند خارج شود!

 


بیشتر بخوانید : طرز کار چراغ راهنمایی هوشمند


چراغ های راهنمایی و رانندگی با تصاویر متفاوت

چراغ راهنمایی عابر پیاده در چک

چراغ عابر پیاده در چک

در سال ۲۰۱۲ یک هنرمند چکی، ۴۸ عدد چراغ استاندارد را از خیابان جمع کرد و چراغ های راهنمایی و رانندگی متفاوتی را جایگزین کرد. در آن چراغ ها، یک مرد مشغول انجام فعالیت هایی مثل پیاده رویی با سگ، ادرار کردن، نوشیدن و به دار آویختن خودش بود. این هنرمند چکی از سوی مقامات مورد خشم قرار گرفت و جریمه شد تا هزینه تعمیرات و جایگزینی چراغ های راهنمایی و رانندگی استاندارد را بپردازد؛ اما او از پرداخت جریمه خودداری کرد و ۳۰ روز به زندان رفت.

 

مرد کوچک

چراغ راهنمایی عابر پیاده در آلمان

مردی کوچک و دوست داشتنی با کلاهی با لبه های نازک در چراغ های راهنمایی و رانندگی آلمان شرقی دیده می شد و به نام آمپلمن مشهور بود. اما پس از مدتی این شخصیت توسط آلمان غربی و با یک شخصیت دیگر جایگزین شد؛ اما دیگر جذابیت های قبل را نداشت. بنابراین شهروندان که شخصیت قبلی را دوست داشتند اعتراضاتی را برای بازگرداندن او به راه انداختند و رسانه ها و عموم مردم را درگیر کردند؛ تا سرانجام آمپلمن در سال ۱۹۹۷ با تقاضای مردم برگشت. این چراغ های راهنمایی و رانندگی اکنون در آلمان شرقی و غربی سابق، در خیابان های فرعی و محله های مسکونی دیده می شوند.

چراغ عابر پیاده خلاقانه در آلمان

در حال حاضر آمپلومن نیز در کنار آمپلمن دیده می شود. در سال ۲۰۰۴ و در یکی از شهرهای آلمان، مردان کوچک با زنان کوچک جایگزین شدند؛ تا در این مورد برابری جنسیتی رعایت شود. با توجه به این موضوع، اخیرا در شهر دورتمند، ایده های مطرح شده است؛ که طبق آن در ۵۰ درصد از چراغ های راهنمایی و رانندگی شهر باید از تصویر زن استفاده شود.

حقوق شهروندی

نصب و اجرا چراغ راهنمایی عابر پیاده

چراغ عابرپیاده در مونیخ

شهرهای مونیخ، وین، برلین و هامبورگ از جمله شهرهایی هستند که در چراغ های راهنمایی و رانندگی خود برای ارتقا حقوق زوج های همجنس، تصاویری از آن ها را نمایش می دهند.

سربازان دانمارکی

چراغ عابر پیاده سرباز دانمارک

در شهر Fredericia کشور دانمارک، در چراغ های راهنمایی و رانندگی تصویر سربازان سال ۱۸۴۹ دیده می شود. در این نبرد ۱۷۸۱ سرباز دانمارکی کشته و زخمی شدند، اما در پایان به پیروزی رسیدند. برای احترام به این سربازها از تصویر آن ها در چراغ های راهنمایی و رانندگی استفاده می شود.

هانس کریستین اندرسن

چراغ عابر پیاده هانس کریستین اندرسن

در مجموعه ای از چراغ های راهنمایی و رانندگی در شهر Odense کشور دانمارک تصویر یک قهرمان محلی دیده می شود. مردم به این ترتیب به این قهرمانان محلی احترام می گذارند. این فرد Hanse Christion Andersen است؛ نویسنده ای که به خاطر داستان ها و افسانه هایش در سراسر جهان شناخته شده است.

 


بیشتر بخوانید : آشنایی با چراغ راهنمایی سولار


ورزش های محلی

چراغ عابر پیاده به شکل اسب

در پایتخت مغولستان با به تصویر کشیدن ورزش های محلی مانند اسب سواری، کشتی و تیراندازی در چراغ های راهنمایی و رانندگی به گونه ای آن را جشن می گیرند‌.

چراغ راهنمایی مارشالیت

چراغ راهنمایی مارشالیت

مارشالیت یک نوع چراغ راهنمایی چرخشی بود که در سال ۱۹۳۶ توسط چارلز مارشال طراحی شد و تا سال ۱۹۶۰ در ملبورن استرالیا مورد استفاده قرار می گرفت. این چراغ راهنمایی از دو عقربه و یک صفحه رنگی به رنگ های سبز و قرمز و زرد تشکیل شده است. این عقربه ها با اشاره به رنگ ها به مردم نشان می دادند که باید بایستند، احتیاط کنند یا بروند. در حال حاضر این چراغ راهنمایی در موزه ویکتوریا نمایش داده می شود.

چراغ های راهنمایی و رانندگی برای اسب سواران

چراغ های راهنمایی و رانندگی برای اسب سواران

در منطقه Hyde Park و Wimbledon شهر لندن چراغ های راهنمایی و رانندگی مخصوص برای اسب ها وجود دارد. این چراغ راهنمایی از دو قسمت تشکیل شده است. قسمت اول در ارتفاع معمولی و برای عابران پیاده استفاده می شود. قسمت دوم در ارتفاع دو متری و برای سوارکاران مورد استفاده قرار می گیرد که در آن به جای تصویر انسان از تصویر اسب استفاده شده است.

درخت چراغ راهنمایی

درخت چراغ راهنمایی

این چراغ راهنمایی در سال ۱۹۹۸ در شهر لندن و در محوطه ای که پیش از آن درختی از آلودگی هوا در آن محدوده رنج می برد، نصب شده است. در واقع این چراغ راهنمایی برای کنترل ترافیک استفاده نمی شود و جلوه ای زیبا به شهر بخشیده است. ارتفاع این سازه هشت متر می باشد که توسط یک مجسمه ساز فرانسوی ساخته شده است. جالب است بدانید در ابتدا بعضی از رانندگان گیج می شدند و آن را با چراغ راهنمایی واقعی اشتباه می گرفتند. بنابراین این سازه ی زیبا به نزدیکی بازار Billingsgate تغییر مکان داد و از سوی گردشگران و مردم محلی مورد استقبال قرار گرفت.

شرکت ایمن ترافیک کالا با فروش آنلاین چراغ راهنمایی رانندگی سعی در ارائه خدمات بهتر و ارسال سریع کالا ها به مشتریان را دارد. برای خرید آنلاین انواع چراغ راهنمایی سولار ، چشمک زن و … به فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا مراجعه کنید.

منبع: telegraph

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

    1. با سلام؛ قیمت چراغ راهنمایی و رانندگی بر اساس تعداد led ها، منبع تغذیه ( سولار یا برقی)، تعداد خانه ها، چشمک زن بودن و … تعیین می شود. برای مشاهده انواع چراغ راهنمایی و مقایسه قیمت می توانید به فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا