راهنمای خرید

راهنمای خرید بهترین تجهیزات ایست و بازرسی

سرفصل‌های مقاله

تجهیزات ایست بازرسی ، به توقف وسایل نقلیه، مانند خودرو، موتور و… توسط پلیس به منظور تفتیش و جست و جو گفته می‌شود. ایست بازرسی به منظور برقراری نظم و امنیت و جلوگیری از انواع قاچاق و جرم در محدوده استحفاظی تعیین شده، صورت می‌گیرد.

ایست و بازرسی به دو شکل انجام می‌شود، یک مدل ثابت و دراز مدت و یک مدل کوتاه مدت و موقت. ممکن است تا کنون بارها در ایست بازرسی بسیاری از نهاد‌های امنیتی توقف کرده باشید و به خاطر مسائل مختلف مورد بازخواست قرار گرفته باشید، اما فکر نکنم هیچ وقت به تجهیزات ایست بازرسی توجه کرده باشید!

معمولاً برگزاری چنین بازرسی هایی با قرار دادن چند مخروط یا چند بشکه در اطراف مسیر و یک راهبند در مسیر عبور خودروها شروع می‌شود و افراد امنیتی با استفاده از تابلو ایست پلیس اقدام به متوقف کردن خودروها و افراد مختلف می کنند.

ایست بازرسی

ایست بازرسی و قوانین آن

به طور کلی در قانون کشورمان ایران و طبق قوانین ایست و بازرسی شخصی که در ظاهر عمل مجرمانه ای انجام نداده باشد، کسی نمی‌تواند چه خودرو و چه خود شخص را مورد تفتیش قرار دهد، مگر دستور مستقیم دادستان وجود داشته باشد، که در این صورت ضابطان قضایی وظیفه جست و جو و تفتیش را دارند.

اصول ایست و بازرسی طبق قوانین مشخص شده در دیوان عالی کشور و قانون گذاران کشور تعیین و مشخص شده و عملکرد آن برای تمامی ضابطان و ماموران اجرای حکم ارسال شده است.

یکی از نکات مهمی که در اصول ایست و بازرسی باید مورد توجه قرار بگیرد این است که اگر تابلو ایست بازرسی در مقابل خودرو و یا شخصی فرود آمد و موجب توقف آن شد، و جرمی کشف نشد، طبق قانون فرد می تواند تحت عنوان بازداشت غیر قانونی از مامور شکایت کرده و ضابط را تحت پیگرد قضایی قرار دهد.

اینکه تجهیزات ایست بازرسی در فروشگاه های اینترنتی و در بازار آزاد به فروش می‌رسند، ممکن است این تصور به وجود بیاید که افراد عادی می‌توانند در برخی اماکن و مسیر‌های عبور و مرور چنین ایست هایی را برگزار کنند.

به خاطر داشته باشید که برگزاری ایست بازرسی حتی برای نهادهای دولتی نیز با محدودیت زیادی همراه است و لازم است که از بسیاری از ارگان های امنیتی مجوز گرفته و قوانین ایست و بازرسی را رعایت کنند. بنابراین یک شخص عادی یا یک تیم امنیتی خصوصی به هیچ وجه مجوز برگزاری چنین ایست های را ندارد و باید تمامی فعالیت‌های آن ها تحت کنترل نهاد‌های امنیتی و با مجوز آن‌ها باشد.

قوانین ایست و بازرسی

اینکه تجهیزات ایست بازرسی در فروشگاه‌های اینترنتی و در بازار آزاد به فروش می‌رسند، ممکن است این تصور به وجود بیاید که افراد عادی می‌توانند در برخی اماکن و مسیر های عبور و مرور چنین ایست هایی را برگزار کنند.

قوانین ایست بازرسی

به خاطر داشته باشید که برگزاری ایست بازرسی حتی برای نهادهای دولتی نیز با محدودیت زیادی همراه است و لازم است که از بسیاری از ارگان های امنیتی مجوز گرفته و قوانین ایست و بازرسی را رعایت کنند. بنابراین یک شخص عادی یا یک تیم امنیتی خصوصی به هیچ وجه مجوز برگزاری چنین ایست های را ندارد و باید تمامی فعالیت های آن ها تحت کنترل نهاد‌های امنیتی و با مجوز آن ها باشد.

قوانین ایست و بازرسی به مجموعه‌ای از قوانین و مقررات اشاره دارد که به منظور حفظ نظم و امنیت در جامعه و جلوگیری از وقوع جرائم و تخلفات، توسط نهادهای امنیتی و قضایی اجرا می‌شود. برخی از مواردی که در قوانین ایست و بازرسی مورد توجه قرار می‌گیرند عبارتند از:

  1. اجبار به ایست در نقاط کنترل امنیتی و بازرسی به دستور افراد از قانون ایست بازرسی است.
  2. بررسی هویت و مدارک شناسایی فرد
  3. بازرسی بر روی وسایل نقلیه، بارها و مسافران
  4. بازرسی بر روی ساختمان‌ها و اماکن عمومی
  5. حفظ نظم و امنیت در جامعه و جلوگیری از تخلفات و جرائم
  6. پایش بر روی فعالیت‌های مشکوک و تلاش برای پیشگیری از وقوع جرائم
  7. اجرای قوانین و مقررات مربوط به امنیت و ایمنی عمومی

این قانون ایست بازرسی در بسیاری از کشورها به منظور حفظ نظم و امنیت در جامعه و جلوگیری از وقوع جرائم و تخلفات، به صورت دقیق و جدی اجرا می‌شوند.

نکات مهم در ایست و بازرسی

وقتی که یک پست ایست بازرسی ایجاد میشود، و شما تابلوی ایست پلیس و یا وسایل ایست بازرسی را مشاهده میکنید، هدف اصلی آن هشدار دادن به افراد در حال عبور و بازرسی آن ها در سطوح مختلف است. بنابراین تجهیزات ایست و بازرسی تا حدود زیادی می توانند در بالا رفتن کیفیت انجام چنین کاری نقش داشته باشند. انتظاراتی که از تجهیزات ایست و بازرسی میرود عبارتند از:

 

  • زمانی که شما تابلوی ایست پلیس را می‌بینید و متوجه ابزاری مانند تابلو ایست دستی یا بشکه های ایمنی در کنار یک ایست بازرسی می‌شوید، طبیعتاً افرادی که در حال عبور و مرور هستند درک میکنند که یک مسئله هشدار دهنده وجود دارد و افرادی در حال انجام کارهای امنیتی و یا انتظامی هستند.
    معمولاً در رنگ این تجهیزات از رنگ قرمز یا زرد به عنوان علامت هشدار استفاده شده و علائمی مانند تابلو ایست پلیس در کنار آن ها استفاده می‌شود.

 

  • از تجهیزات ایمنی انتظار میرود که به خوبی دیده شوند و در فواصل دور قابل تشخیص باشند. اگرچه معمولاً ایست بازرسی در جاهایی برگزار می‌شوند که سرعت عبور و مرور پایین است، اما دیده شدن این تابلو ها و تجهیزات کمک می‌کند که رانندگان از فواصل دور قادر به تشخیص آن ها باشند و نهایت همکاری را با تیم های امنیتی داشته باشند.

 

  • مهم‌ترین انتظاری که از تجهیزات ایست و بازرسی می‌رود این است که اطلاعات و پیام آن ها کاملاً واضح و شفاف باشند. معمولاً تابلو ایست بازرسی و علائم استفاده شده در این پروژه‌ها از قوانین استاندارد بین‌المللی بهره می‌برند، هر چند رانندگان تازه کار ممکن است به مشکل بربخورند، اما بطور کل این وسایل ایست بازرسی به گونه‌ی است که تشخیص دادن اطلاعات آن ها برای افراد مختلف چندان سخت نیست.

 

تجهیزات ایست و بازرسی

 

بیشتر بخوانید: شماره پلاک شهرها

 

انواع تجهیزات ایست و بازرسی

تجهیزات ایست و بازرسی

با توجه به مقدماتی که در مورد تجهیزات ایست و بازرسی گفته شد، احتمالاً تعداد کمی از کاربران و بازدیدکنندگان این مطلب با نحوه استفاده آن ها آشنا هستند و حتی نمی دانند که چند مدل مختلف از آن ها در بازار وجود دارد. با توجه به محصولاتی که در فروشگاه ایمن ترافیک کالا موجود است، می توانیم انواع مختلف این تجهیزات را به دسته های زیر تقسیم کنیم:

راهبند

راهبند آکاردئونی به عنوان اصلی‌ترین و مهمترین تجهیزات مورد استفاده در بحث برگزاری ایست و بازرسی و چیدمان آن است شناخته می شوند. در واقع کلیه وسایل و تجهیزاتی که باعث توقف عبور و مرور افراد عادی و اتومبیل ها شوند، به عنوان راه بند شناخته می شوند. راهبند ها ابزار های مهمی هستند و در مدل های مختلفی به کار گرفته می شوند.
رایج ترین و سنتی‌ترین راه بند، راهبند های فلزی متحرک هستند، که یک فرد می تواند آن را در مسیر عبور و مرور قرار داده و پس از اتمام بازرسی مجدداً آن را بردارد.

خرید راهبند آکاردئونی

راهبند های متحرک برقی مانند راهبند های اهرمی تحت کنترل یک کلید قرار دارند و با استفاده از این کلید به سمت بالا و پایین حرکت می کنند. راهبند های اهرمی علاوه بر برگزاری ایست و بازرسی، بر کنترل ورود و خروج به دانشگاه‌ها، سازمان ها، بیمارستان ها و سایر نهاد های دولتی نیز کاربرد دارند.

جداکننده

جداکننده ترافیکی در ایست و بازرسی

جدا کننده ترافیکی دسته‌ای دیگر از تجهیزات ایست و بازرسی هستند که عملکرد آن ها همانند راهبند ها است، با این تفاوت که یک راهبند به طور کلی مسیر عبور و مرور را قطع می کند، اما وظیفه جدا کننده ها این است که مسیر عبور برخی از افراد را از مسیر اصلی جدا کرده و زمینه بازرسی آن ها را فراهم می‌کند. جدا کننده ممکن است از جنس های مختلف فلزی یا پلاستیکی و یا بتنی ساخته شده باشد، اما نکته مهم در آن ها این است که در برابر ضربه های مختلف مقاوم باشند و بر نحوه چیدمان تور ایست و بازرسی تاثیرگذار است.

به عنوان مثال جداکننده پلاستیکی که در فصول مختلف سال در خیابان ها و جاده ها استفاده می‌شود، از مقاومت بالایی در برابر انواع ضربه و همچنین انواع آب و هوا، باران و… برخوردار است. استفاده درست و به جا از جداکننده ها باعث برقراری نظم و ایجاد یک امنیت در سطح جاده ها و خیابان ها می‌شود. جهت خرید اینترنتی ضربه گیر ستون پارکینگ با کارشناسان ایمن ترافیک کالا تماس بگیرید.

بشکه ایمنی

بشکه ترافیکی در گروه جداکننده ها قرار می‌گیرد از محکم ترین تجهیزات ایست و بازرسی می‌باشند. این تجهیزات از جنس پلاستیک محکم و با دوام و با رنگی ثابت با وضوح بالا بوده و به رنگ زرد و قرمز هستند، که وظیفه هشدار دادن در مورد برگزاری ایست بازرسی را برعهده دارند و همچنین به عنوان پشتیبان سایر تجهیزات به کار گرفته می شوند. بشکه های ایمنی انواع مختلفی دارند، که انتخاب نوع آن ها با توجه به میزان سطح ایست بازرسی انجام می‌گیرد.

این تجهیزات ایست و بازرسی در ابعاد و اندازه های گوناگون مانند ۸۵ سانتی، ۱۰۵ سانتی و… در بازار وجود دارد و از مواد اولیه کاملا مرغوب ساخته شده و در برابر هر گونه آب و هوایی، باران، تابش خورشید و… محکم و استوار هستند. برای خرید بشکه ترافیکی و نیوجرسی ترافیکی به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه کنید.

خرید بشکه ترافیکی

تابلو ایست دستی

اگر تابلو ایست دستی را به عنوان پر کاربردترین و اصلی‌ترین بخش تجهیزات ایست و بازرسی معرفی کنیم، اشتباه نکرده‌ایم. این تابلو ها به صورت تابلو هایی پلاستیکی یا چوبی هستند که علامت تابلوی ایست بر روی آن ها چاپ شده و فرد می تواند با استفاده از آن در مورد برگزاری ایست بازرسی به سایر افراد هشدار دهد.

استفاده و خرید تابلو ایست دستی فقط به نهاد های نظامی و امنیتی محدود نمی‌شود و امکان استفاده از آن در ورودی سازمان ها و همچنین در محل عبور و مرور مدارس نیز برای برقراری نظم و امنیت وجود داشته وجود دارد.

خرید تابلو ایست دستی خرید تابلو ایست فلاشر دار

راکت بازرسی بدنی

تجهیزات بازرسی بدنی

راکت بازرسی بدنی برای کسانی که در یک سازمان فعالیت دارند و کار آن ها به بخش حوزه حراست و بازرسی مربوط است، بهترین ابزار موجود می باشد. در این سازمان ها، بازرسی بدنی همه افراد تقریباً غیرممکن است و زمان زیادی از مراجعین و تیم‌ های حراستی هدر می دهد.

این در حالی است که یک راکت بازرسی بدنی به راحتی امکان اسکن تمامی افراد را فراهم می کند و می توان مشخص کرد که کدام یک از آن ها دارای چه تجهیزاتی هستند. راکت‌های ایست بازرسی همگی دارای قوی ترین سنسورها و بالاترین دقت ها می باشند. به طوری که در صورت نزدیکی راکت با فلز بالافاصله صدای بوقی شنیده می‌شود و تحت هیچ شرایطی فلزی از دید راکت ایست بازرسی مخفی نمی ماند.

شاید برخی دیگر از تجهیزات ایست و بازرسی نیز وجود داشته باشد که در این فهرست به آن ها اشاره نشده است. در حقیقت این چند مورد به عنوان مهمترین تجهیزات این حوزه شناخته می شوند و کاربرد آن ها بسیار وسیع است. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید، یا قصد خرید تجهیزات ایست و بازرسی را دارید، با کارشناسان ما در گروه ایمن ترافیک کالا در تماس باشید.

استوانه ترافیکی و مخروطی

استوانه ترافیکی و کله قندی یکی از تجهیزات ایست و بازرسی نیز در چیدمان ایست و بازرسی استفاده می‌شود. استوانه ترافیکی و کله قندی ها در ایست و بازرسی نیز برای هدایت خودروها به سمت نقاط مشخص شده برای بازرسی استفاده می‌شوند. این استوانه‌ها به عنوان یکی از ابزارهای مهم در حفظ امنیت و نظم در جاده‌ها و خیابان‌ها و مشخص کردن محدوده ها توسط نهادهای امنیتی و قضایی به کار گرفته می‌شوند.

خرید کله قندی خرید استوانه ترافیکی

خرید انواع تجهیزات

اگر هدف اولیه خرید این تجهیزات برای چیدمان ایست و بازرسی باشد ، اکنون به این مرحله خواهد رسید که دقیقاً به چه تعداد و چه حجمی از تجهیزات ایست بازرسی نیاز دارد. این موضوع تحت تأثیر فاکتور های مختلفی قرار می‌گیرد که مهمترین معیار تعیین کننده در این حوزه، کار سازمانی و پروژه های کاری آن ها است.

به عنوان مثال: سازمان‌های امنیتی و نیرو های انتظامی سالانه تعداد بیشتری ایست بازرسی را برگزار می‌کنند و با تعداد افراد بیشتری در این پروژه‌ها شرکت می‌کنند. بنابراین برای آن ها مهم است که خرید این تجهیزات را با تعداد بالا انجام دهند، تا اهداف آن‌ها برآورده شود.

اما زمانی که یک مدرسه اقدام به خرید تابلو ایست دستی می کند، تنها نیاز به یک یا دو مورد دارد. یا در مورد سازمان ها نیز تنها یک یا دو مورد از راکت بازرسی بدنی قابل استفاده باشد. پس باید در برنامه اولیه مشخص شود که به کدام نوع از تجهیزات ایست و بازرسی و به چه تعدادی از آن ها نیاز است.

 

تجهیزات ایست و بازرسی

انواع ایست بازرسی

استفاده از تجهیزات ایست و بازرسی تنها محدود به برگزاری بازرسی‌ های امنیتی نیست و حتی ممکن است در مکان‌های مختلفی مانند: مدارس یا محل عبور دانش آموزان از خیابان ها، مراکز دولتی و یا عمومی، پاساژ ها و مراکز خرید نیز از چنین ابزار‌هایی استفاده شود. پس در این مطلب سعی می‌کنیم که ابتدا برخی اطلاعات مقدماتی و مهم را در برگزاری ایست‌های بازرسی ارائه دهیم و در نهایت چند مورد از تجهیزات آن‌ها را معرفی کنیم.

خرید اینترنتی تجهیزات پلیس

ایست بازرسی چیست؟

ایست و بازرسی به مجموعه‌ای از قوانین و مقررات اشاره دارد که به منظور حفظ نظم و امنیت در جامعه و جلوگیری از وقوع جرائم و تخلفات، توسط نهادهای امنیتی و قضایی اجرا می‌شود.
به عبارت دیگر، ایست و بازرسی به فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود با چیدمان ایست و بازرسی بصورت صحیح و تجیزات ایست و بازرسی مناسب به منظور نظارت بر روی فعالیت‌های مشکوک و تلاش برای پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات، از سوی نهادهای امنیتی و قضایی صورت می‌گیرد.

ایست بازرسی

در این فعالیت‌ها، با استفاده از قوانین و مقررات مربوط به امنیت و ایمنی عمومی، افراد مشکوک به بازرسی و بررسی هویت و مدارک شناسایی می‌شوند و در صورت مشاهده تخلفات و جرائم، تحریم و مجازات مربوطه برای آن‌ها لازم الاجرا می‌شود.

خرید تجهیزات ایست بازرسی

معمولاً دو دسته از افراد برای خرید تجهیزات ایست و بازرسی اقدام می‌کنند، دسته اول افراد مأمور شده از طرف نهادهای دولتی هستند و دسته دوم افرادی هستند که از این تجهیزات برای انجام برخی امور سازمانی استفاده می‌کنند.
افراد دسته اول دارای مجوز هستند و کار خود را از طریق مسیر قانونی انجام می‌دهند. بنابراین آن ها می‌توانند به فروشگاه های واقعی یا فروشگاه های مجازی مراجعه کنند و با توجه به دستورالعمل داده شده، نسبت به خرید و تهیه این تجهیزات اقدام کنند. در دستورالعمل سازمانی این افراد آورده شده است که هدف از خرید تجهیزات چیست.

دسته دوم را افرادی تشکیل می‌دهند که به صورت تکی از تجهیزات ایست و بازرسی استفاده می‌کنند. مثلاً، ممکن است یک مأمور مدرسه از تابلو ایست دستی برای متوقف کردن خودرو ها و یا کاهش سرعت آن ها استفاده کند، تا زمینه برای عبور دانش آموزان فراهم شود، یا حتی ممکن است تیم های حراستی برخی از سازمان ها از راکت بازرسی بدنی برای بازرسی مراجعین استفاده کرده تا بتوانند سطح امنیت محیطی خود را بالا ببرند. پس یک خریدار باید بداند که با چه هدفی تجهیزات ایست و بازرسی را می‌خرد و به چه اقدامات اولیه‌ای نیاز دارد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا