شهر و جادهتجهیزات ترافیکی

تصاویری از خلاقانه ترین خط کشی های خیابان

تاکید بسیاری برای ایمن­ تر کردن خودرو های مختلف وجود دارد و هر روز طراحی­ های نو آورانه ­ای در این زمینه ارائه می­ شود؛ اما آیا می دانستید که 25 درصد از تصادفات مربوط به عابران پیاده است؟ در حالی که هدف و کاربرد خط کشی خیابان ها، کمک به مردم (و یا در برخی موارد حیوانات) است، که مایل به عبور از جاده­ ها و خیابان­ ها هستند، این کاربرد گرایی باعث نشده که خلاقیت طراحان در این راستا متوقف شود.

 

خلاقیت در خط کشی خیابان ها

مشهور ترین این آثار مربوط به هنرمند کانادایی به نام پیتر گیبسون (Peter Gibson) است. طراحی ­های گیبسون را می ­توان واکنشی مستقیم به گسترش “فرهنگ خودرو” دانست. آثار این هنرمند بارها برای او مشکل ایجاد کرده است. به طور مثال او 53 بار به دلیل ایجاد بی ­نظمی، دستگیر و مجبور به انجام 40 ساعت خدمات اجتماعی با محوریت هنر خیابانی شده است. با وجود این مسائل، همواره جهانیان هنر وی را ستایش کرده اند و او را در برخواستن تفکراتی چون “میزان وابستگی زندگی امروزی به خودرو ها” در میان افراد جامعه، موثر دانسته­ اند.

فرهنگ خودرو

ما در حالی که هر روز ساعت­ های طولانی را در ترافیک سپری می­ کنیم، کمتر زمانی پیش ­می آید تا به میزان وابستگی زندگی شهری به خودرو ها و وسایل حمل و نقل فکر کنیم. هنرمندانی مانند گیبسون، ما را به تفکر در این زمینه وا می­ دارند.

در حالی که اکثریت تلاش ­های جامعه جهانی در جهت کاهش مرگ و میر در تصادفات، با تمرکز بر افزایش ایمنی خودرو ها و مسافرین صورت می­ گیرد، از واقعیتی غیر قابل انکار که حدود 25 درصد قربانیان تصادف­ ها را عابرین پیاده تشکیل می­ دهند، چشم­ پوشی می ­شود. برای افزایش آگاهی در این زمینه، در هفته “خیابان امن” در شهر لیسبون پرتغال، نوارهای راه ­راه سیاه و سفیدی ( خط کشی­ ترافیکی ) سفارش داده شده بود، که شامل نام افراد پیاده ­ای بود که جان خود را در تصادفات از دست داده بودند. این عمل با هدف افزایش هوشیاری مردم به هنگام عبور از خیابان انجام شد، اما بعضی آن را عاملی برای پرت شدن حواس مردم به هنگام عبور از خیابان می­ دانستند.

بازسازی خط کشی خیابان ها

 

بازسازی خط کشی خیابان ها

دو برادر با نام­های دیوید و گابریل آدریانو (Davide and Gabriele Adriano) به انجام پروژه­ هایی با هدف بازسازی خط کشی خیابان ها پرداختند. در انجام این پروژه، این دو برادر تلاش کردند تا خط کشی­ های ترافیکی را به شکل متمایزی طراحی کنند، تا هر یک از آن ها کاملا قابل شناسایی باشد و عابرین را دعوت به تفکر، کسب اطلاعات بیشتر و یادگیری در مورد مکان مورد نظر کند. در عین حال، این طرح ­ها به گونه­ ای طراحی شده­ اند که باعث پرت شدن حواس راننده­ ها نشده و هیچ­گونه خطر و حادثه­ ای برای اتومبیل­ ها ایجاد نکنند.

بازسازی خط کشی خیابان ها

 

سرانجام این هنر، مانند بسیاری دیگر از اشکال هنری “زیرزمینی” به استفاده تبلیغاتی جامعه سرمایه­ داری از آن رسیده است، که مطمئنا مغایر هدف این هنر خیابانی در آغاز امر بوده است.

 

تصاویر خلاقانه ترین خط کشی خیابان ها

خط کشی خیابان ها خلاقانه

تصاویر خلاقانه خط کشی

خط کشی عابرپیاده

خط کشی به شکل ماهی

خط کشی زرد خیابان

خط کشی نهنگ خیابان

خط کشی جالب

خط کشی جالب خیابان

خط کشی رنگارنگ خیابان

خط کشی خیابان رنگی

زیباترین پارکینگ های جهان

منبع: weburbanist


ایمن ترافیک کالا، عرضه کننده انواع ماشین آلات خط کشی معابر و خیابان ها

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. مقاله جذابی بود، حتما ماندگاری رنگ ترافیکی که تو این کشورها استفاده میشه زیاده و قیمتشان کم که می تونن این کارها رو بکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا