شهر و جادهتجهیزات ترافیکی

سرعت‌گیرهای هوشمند – سیالات نیوتونی در مسیر رانندگان

سرعت گیر ها از مهم ترین و و کاربردی ترین تجهیزات ترافیکی هستند.که در خیابان ها و اتوبان ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین از مهم ترین تجهیزات ایمنی هستند.که باید در خیابان ها و اتوبان ها وجود داشته باشند. سرعت گیر ها به دلیل اینکه در همه خیابان ها،کوچه ها و تقاطع ها وجود دارد باید داری کیفیت بالایی بوده.تا بتوانند به درستی به رانندگان برای رعایت بهتر نظم در رانندگی کمک کنند. امروزه استفاده کردن از سرعت گیرهای قدیمی کاهش پیدا کرده است.و سرعت گیرهای جدید تر جای آنهارا گرفته اند. سرعت گیر هوشمند به دلیل ساختار خاص می‌تواند.با کمترین آسیب به خودرو های شما، سرعت خودرو شما را در قسمت های گوناگون کنترل کند.

لیست قیمت سرعت گیر

 

سرعت گیر هوشمند

سرعت گیر هوشمند، نسل جدیدی از سرعت گیرها ;سرعت گیر هوشمند از جمله اختراعات نوین بشر در زمینه کاهش حجم ترافیک و کنترل سرعت وسایل در خیابان­ها است. این وسیله همانطور که از نام آن مشخص است، قادر به کنترل سرعت خودروها بدون آسیب رساندن به آنها خواهد بود. پیش از اختراع سرعت گیر هوشمند، برای کاهش سرعت تا یک مقدار معین، می­بایست تعداد مشخصی سرعت گیر در فواصل مناسب از یکدیگر نصب می­شد. امروزه اما با نصب سرعت گیر هوشمند، می­توان سرعت وسایل نقلیه مختلف را تا مقادیر مشخصی کاهش داد.

در این سرعت گیر از رفتار یک سیال غیر نیوتونی استفاده می­شود. به صورتی که به نسبت سرعت برخورد خودرو با سرعت گیر، نوع رفتار سرعت گیر هوشمند متغیر خواهد بود. این سرعت گیر با طرح جدید توانسته است تا مقدار زیادی از خسارت­های ناشی از برخورد خودروها با سرعت گیرها را بکاهد. اگر خودرو با سرعتی فراتر از حد مجاز به سرعت گیر برسد، با مانعی سخت مواجه می­شود. به عبارتی هرچه با سرعت بالاتری به سرعت گیر هوشمند برخورد کنید، مقاومت بیشتری از سرعت گیر را خواهید دید. در صورتی که در سرعت­های مجاز، این سرعت گیر عملکرد بهتری داشته و خودرو می­تواند به سادگی و با گذر از مسیری هموار از سرعت گیر عبور کند. با توجه به قابلیت جالب توجه این سرعت گیر، نصب آن در مناطق مختلف رو به گسترش است.

این تکنولوژی که با استفاده از سیال غیر نیوتنی به‌دست‌ آمده.است، می‌تواند به بهبود عملکرد ایمنی و ترافیک منجر شود. سیال غیر نیوتنی سیالی است.که در مقابل افزایش آهنگ تنش برشی اعمال‌شده مدول سختی آن افزوده می‌شود. به بیان ساده‌تر هر چه با شدت بیشتری به آن برخورد شود، سخت‌تر شده.و بیشتر مقاومت می‌کند. این امر کمک می‌کند.که این سرعت گیر هوشمند استاندارد.برای سرعت‌های مختلف عملکرد متفاوتی از خود نشان دهد. به ‌عنوان‌ مثال اگر در یک ناحیه، هدف، کاهش سرعت به حداکثر 30 کیلومتر بر ساعت.باشد،.با تنظیم این سرعت گیر هوشمند می‌توان به مانعی در مسیر رسید، که در صورت بیشتر بودن سرعت.وضعیت نامطلوبی را برای سرنشین ایجاد کند. همچنین در صورت کاهش سرعت، سرعت‌گیر تغییر شکل داده.و مسیری هموار را برای راننده و سرنشین به وجود می‌آورد.

برای نصب و خرید سرعت گیر پلاستیکی کافی است با کارشناسان ایمن ترافیک کالا تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم در این خصوص را به شما ارائه دهند.

 

نحوه کار سرعت گیر هوشمند


بیشتر بخوانید : تفاوت سرعت گیر و سرعت کاه در چیست ؟ همراه با مجله ایمن ترافیک


 

عملکرد سرعت گیر هوشمند

به‌طور مشخص رانندگانی که از یک مسیر روزانه چند بار عبور می‌کنند،.به‌طور غیرمستقیم خواهند یافت که در صورت داشتن سرعت تعیین ‌شده وضعیت بهتری داشته و مسیر راحت‌تری را طی خواهند نمود. این شیوه که از افزایش جذابیت.رعایت قانون برای شهروندان بهره می‌برد، هم‌اکنون در مرحله آزمایشی بوده.و احتمالاً تا پایان سال روانه بازار خواهد شد. این تکنولوژی بسیار مورد توجه قرار گرفت.به دلیل اینکه با استفاده از این سرعت گیر هوشمند می‌توان به راحتی رانندگی کرد. اگر با سرعت درست و قانونی در حال رانندگی باشید،.این سرعت گیر ها نه تنها باعث توقف کامل خودرو شما، بلکه موجب هموار تر شدن مسیر می‌شوند. اگر با سرعت بیش از حد مجاز در حال رانندگی باشید،.سرعت گیر هوشمند به ماشین شما شوک وارد کرده.و متوجه سرعت غیر مجاز خود خواهید شد.

سرعت گیر هوشمند مکانیکی

 


بیشتر بخوانید : بولارد ترافیکی چیست ؟ مقاله بولاردرا در ایمن ترافیک مگ بخوانید


 

این سرعت گیر ها می‌توانند.در پارکینگ ها استفاده شوند.تا از سرعت خودرو هایی که با سرعت غیرمجاز.در حال حرکت هستند بکاهد. زیرا این افراد به دلیل بی احتیاطی در رانندگی باعث مرگ و یا مجروح شدن افرادی شوند.که در پارکینگ ها پیاده در حال حرکت هستند. از کاربردی ترین ویژگی های سرعت گیر های هوشمند قابل تنظیم بودن نسبت به سرعت است.که امروزه این سیستم در حال توسعه و در حال کار گذاشتن در بیشتر کشورهای جهان است. در این متن به بررسی کامل سرعت گیر های هوشمند پرداختیم که روز به روز در حال پیشرفته تر شدن و توسعه در بیشتر کشورهای جهان است. در ادامه ویدئویی از نحوه عملکرد این سرعت گیر ها را می‌بینید.

از محصولات و تجهیزات ترافیکی شرکت ایمن ترافیک میتوان به فروش سرعت گیر پارکینگی و سرعت گیر ترافیکی اشاره نمود.

نوشته های مشابه

‫10 دیدگاه ها

    1. سلام وقت بخیر برای نصب سرعت گیر پلاستیکی نیاز به دریل مخصصوص جهت سوراخ کردن زمین دارید. در صورت نیاز به کمک در این زمینه می توانید با شماره های داخل سایت تماس بگیرید تا کارشناسان ما در این زمینه به محل اعزام شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا