راهنمای خرید

راهنمای خرید لوازم جانبی پلیس

سرفصل‌های مقاله

عملکرد یک پلیس یا نیروی نظامی تا حدود زیادی به تجهیزات استفاده شده توسط او بستگی دارد و به همین دلیل لوازم جانبی پلیس از اهمیت ویژه‌ای برای آن ها برخوردار است.

رفتارهای انسانی و عکس العمل نسبت به شرایط مختلف از ویژگی‌های ذاتی هر کدام از نیروهای پلیس است و به نوعی منحصر به فرد به شمار می‌رود. اما چیزی که عموماً در همه آن ها مشابه است و باعث می‌شود که برای آن ها دستورالعمل سازمانی صادر شود، لوازم جانبی پلیس است، که استفاده از لوازم پلیس نیاز به شرایط قانونی خاص دارد.

بستن جلیقه پلیسی یا نقاب پلیسی در مکان‌های عمومی نیاز به دستورالعمل‌های خاص خود دارد، پس خرید تجهیزات پلیسی و کیفیت آن ها برای نهادهای نظامی اهمیت ویژه‌ای دارند. ما در این مطلب سعی می‌کنیم که چند نکته استاندارد به عنوان راهنمای خرید لوازم پلیس را معرفی کنیم.

 

خرید تجهیزات پلیس

 

معرفی برخی از لوازم جانبی پلیس

با توجه به موارد نکاتی که در رابطه با لوازم جانبی پلیس گفته شد، بد نیست به معرفی اسم وسایل پلیس بپردازیم و نشان دهیم که هر کدام از آن ها به چه صورتی می‌توانند به عملکرد یک پلیس کمک کنند.

لوازم پلیس

 

وسایل پلیس نوپو

نیروی ویژه پاسدار ولایت زیر مجموعه نیروی انتظامی است و توسط نیروی زمینی ارتش برای عملیات هایی مانند رهایی گروگان، خنثی نمودن عملیات های تروریستی و جلوگیری از شورش های شهری آموزش داده می‌شود. همانطور که گفتیم کار نیروی نوپو بسیار حساس است و با اوباش و خلافکاران مسلح به سلاح سرد و گرم و افرادی که امنیت جامعه را به خطر می‌اندازند مقابله می‌نمایند.

از این رو داشتن تجهیزات ایمنی برای این نیروی حافظ امنیت بسیار ضروری است. وسایل پلیس یگان ویژه شامل لباس سوسکی یگان ویژه، جلیقه پلیسی، دستکش پلیسی، باتوم پلیس، کمربند تجهیزات پلیس، ماسک نوپو، چراغ قوه پلیس و … می‌شود.

با داشتن این تجهیزات یگان ویژه می تواند به عنوان یک نیروی امنیتی کار خود را به درستی انجام دهد و حافظ جان خود و مردم باشد. برای تهیه هر یک از لوازم پلیسی می توانید از فروشگاه تجهیزات نظامی اقدام نموده و بهترین ها وسایل پلیس را برای پرسنل خود انتخاب نمایید. خرید تجهیزات پلیسی از آنجایی پر اهمیت است که پلیس حافظ جان مردم است و باید به کمک تجهیزاتش احساس امنیت نماید.

 

چراغ فلاشر پلیسی

یکی دیگر از ابزار لوازم جانبی پلیس چراغ برای ماشین و موتور پلیسی ست که نشان دهنده حضور مامورین برای اجرای امنیت در آن محیط می باشد؛ البته برای مجرمین به نوعی زنگ هشدار است. برای خرید چراغ پلیس محدودیتی در فروشگاه وجود ندارد و به راحتی می توانید از فروشگاه ایمن ترافیک کالا  چراغ مورد نظر متناسب با شرایط کاری و حوزه نظامی خود را انتخاب و خریداری کنید. چراغ های پلیس انواع مختلفی دارند که شامل :
چراغ فلاشر پلیسی
چراغ گردان پلیسی
چراغ چشمک زن پلیسی
چراغ فلاشر LED برای جلو داشبورد ماشین
چراغ پلیس مجازی و…. خرید آنلاین چراغ گردون از لوازم پلیس

 

لباس پلیس نوپو

لباس پلیس نوپو را می توان یکی از اصلی ترین وسایل پلیس نوپو دانست؛ زیرا با پوشیدن لباس مخصوص پلیس نوپو از تمام بدن خود در برابر ضربه و اصابت گلوله حفاظت می‌کند. این لباس شامل قسمت های مختلفی است و هر کدام از قسمت ها دارای وظیفه خاصی می باشند و از مهمترین لباس های پلیس نوپو لباس سوسکی یگان ویژه است.

لباس سوسکی یگان ویژه سر شانه ها و کتف، آرنج و ساق دست، مچ دست، قسمت جلویی سینه و شکم، پشت و کمر، ران پا، زانو و ساق پا را از برخورد با ضربات و همچنین اصابت گلوله محافظت می‌کند. این لباس از مواد اولیه بسیار مقاومی ساخته شده است و بیشتر قسمت های آن ضد گلوله می‌باشد.

لباس دیگری که یک پلیس نوپو باید در شرایط حاد به تن کند جلیقه تجهیزات پلیس و یا کمربند تجهیزات پلیس ایران است. پلیس برای جلوگیری از به خطر افتادن امنیت جامعه نیاز دارد وسایل پلیس به همراه داشته باشد. این وسایل شامل باتوم پلیس، چراغ قوه پلیس، اسلحه و فشنگ  و…. می‌شود.

جلیقه پلیسی از وسایل پلیس یگان ویژه است که با پوشیدن آن می‌تواند تجهیزات خود را در آن قرار دهد، و در زمان مورد نیاز بلافاصله به آنها درسترسی داشته باشد. دستکش پلیس نیز از دیگر تجهیزات ایمنی پلیسی است که باید همیشه به همراه پلیس نوپو باشد.

 

لباس پلیس نوپو

 

جلیقه پلیسی

جلیقه پلیسی یکی از ابزارهای وسایل نوپو است که استفاده از این وسایل پلیس یگان ویژه تحت شرایط خاصی انجام می‌گیرد. در واقع جلیقه‌ها را می‌توان به دو دسته معمولی و ضد گلوله تقسیم بندی کرد.

  1. جلیقه‌های معمولی دارای بخش‌های مختلفی برای نگه داشتن وسایل پلیسی و نظامی هستند، بنابراین فرد می‌تواند بدون داشتن نگرانی در رابطه با نگهداشتن وسایل، به عملیات خود بپردازد.
  2. دسته دوم جلیقه‌های ضدگلوله هستند که نسبت به نوع اول از وزن سنگین‌تری برخوردارند و نسبت به عبور گلوله از خود مقاوم هستند. این جلیقه‌ها بیشتر در عملیات‌ها و کارهای نظامی سخت استفاده می‌شوند. لباس سوسکی نوپو، جلیقه تجهیزات پلیس توری ضد برش، جلیقه حمل تجهیزات نظامی و جلیقه خبرنگاری مشکی از این گروه هستند. جلیقه ضد گلوله از مهمترین وسایل نوپو است که با وجود وزن سنگین آن، پلیس باید آن را همیشه به تن داشته باشد. با توجه به اهمیت این لوازم پلیسی از وسایل نوپو خرید جلیقه نظامی ضد گلوله از وظایف مهم مسئولین پلیس انتظامی می‌باشد.

 


بیشتر بخوانید : معرفی بهترین پوتین نظامی


 

دستکش پلیسی

دستکش پلیسی یکی دیگر از ابزار پلیس ست که برای نگه داشتن بهتر ادوات نظامی و همچنین محافظت از دست در برابر حرارت و ضربه و مواد شیمیایی به کار گرفته می‌شود. این دستکش‌ها ممکن است از جنس پلاستیک یا از جنس چرم باشند و طراحی آن ها برای هر عملیات یا هر نوع نیروی نظامی متفاوت است.

 

نقاب پلیسی

نقاب پلیسی ابزار پلیسی ست که برای پوشاندن صورت و محافظت از آن در برابر ضربه و مواد آسیب زننده به کار گرفته می‌شود. این نقاب‌ها معمولاً از جنس پلاستیک خشک ساخته شده و استحکام خوبی در برابر ضربه دارند. ماسک فیس نظامی و نقاب استتار پیکسلی در این دسته هستند. ماسک پلیس نوپو به دو دسته کلی تقسیم می‌شود.

ماسکی که از پارچه دوخته شده است و فقط برای جلوگیری از شناخت پلیس استفاده می شود. این افراد باید از نظر هویت خود را مخفی نگه دارند؛ زیرا در صورت شناخت شدن از طرف مجرمین ممکن است جانشان به خطر بیافتد. این لوازم نظامی را با نام ماسک فیس پلیس نیز می‌شناسیم.در صورتی که از طرف شورشگران و یا خود پلیس اجبار به استفاده از گاز اشک آور باشد پلیس نوپو باید از ماسک های فیلتر دار استفاده نماید.

تجهیزان یگان ویژه باید از استانداردهای لازم برخوردار باشد تا پلیس بتواند در میان دود و گاز اشک آور مسئولیت خود را به درستی انجام دهد. انواع ماسک ایمنی را می‌توانید از سایت ایمن ترافیک تهیه کنید. در این فروشگاه با خرید ماسک فیس نظامی و خرید ماسک نوپو می‌توانید از بهترین کیفیت آن بهره مند شوید.

 

نقاب پلیس نوپو

 

کمربند پلیس

کمربند فانسقه نظامی پیکسلی خاکی، کمربند تجهیزات نظامی هفت قلمی، جیب خشاب مرزبانی، فانسقه نظامی بایگانی، فانسقه نظامی چرمی با قفل دو زمانه، کمربند نظامی رایزر و کمربند رایزر آمریکایی در این دسته قرار می‌گیرند. کمربندهای پلیسی به عنوان یکی از لوازم جانبی پلیس در نگه داشتن لباس‌ها و همچنین استفاده به عنوان ابزار نگهداری تجهیزات نظامی کاربرد دارند.

اما مهمترین انواع کمربند که بیشتر در بین نظامیان ایرانی طرفدار دارد کمربند نظامی رایزر است. کمربند نظامی رایزر به شکلی بافته شده است که از استحکام زیادی برخوردار است. پلیس در زمان اضطرار می‌تواند از این کمربند به عنوان تسمه نیز استفاده کند.

 

زانوبند و آرنج بند نظامی

زانوبند و آرنج بند نظامی به عنوان یک سیستم پوششی و حمایتی برای زانوها و آرنج‌ها به کار گرفته می‌شود و در عملیات‌های خاص که احتمال خزیدن در آن ها وجود دارد، استفاده می‌شوند. انعطاف پذیری و استحکام بالا از مهمترین ویژگی این تجهیزات یگان ویژه است و ابزارهایی مانند زانوبند و آرنج بند نظامی خاکی و طوسی و همچنین زانوبند و آرنج بند نظامی 5.11 دیجیتال در این گروه هستند.

 

باتوم پلیس

باتوم پلیس مهم‌ترین ابزار در فرآیندهای تدافعی و مبارزه با شورش‌های خیابانی است. این باتوم ها معمولاً از جنس پلاستیک خشک بوده و استحکام بالایی دارند. باتوم تلسکوپی سه تیکه و چهار تیکه، باتوم تونفا نشکن، باتوم پلیس ۷۰ سانتی، باتوم تلسکوپی سه تیکه دسته اسفنجی و باتوم دستی LED از رایج‌ترین باتوم های موجود در بازار هستند.

از تجهیزات بسیار مهم نظامی و وسایل پلیس نوپو که در بیشتر مواقع همراه تجهیزات نیروی انتظامی و پلیس نوپو می‌باشد باتوم است. امروزه باتوم ها انواع مختلفی دارند و از آنها بسته به نوع حادثه و فردی که قصد دستگیری آن را دارند از انواع باتوم استفاده می‌شود. ضربه زدن با باتوم به بدن مجرم آسیب زیادی به او وارد نمی کند؛ اما به صورت موقت می تواند او را از کار مجرمانه خود منصرف نماید. در ادامه قصد داریم انواع باتوم پلیسی را معرفی نماییم.

  1. باتوم پلیس: باتوم پلیس و یا باتون پلیسی میله ای است که با فلز، چوب و پلاستیک ساخته می‌شود. باتوم از لوازم نظامی است که برای برقراری انضباط در جامعه از آن استفاده می‌شود.
  2. باتوم سه تیکه : این نوع باتوم از فلز ساخته شده است و نکته مثبت آن امکان جمع کردن و کوچک کردن آن است. این باتوم را می‌توان در کمربند تجهیزات پلیس و یا جلیقه تجهیزات پلیس قرار داد و در زمان نیاز آن را باز کرده و اقدام لازم را انجام داد. باتوم سه تکه در زمان جمع شدن به سه تکه تقسیم شده و طول آن به یک سوم کاهش می‌یابد.
  3. باتوم تونفا : باتوم تونفا از چوب ساخته شده است. این نوع باتوم فرق چندانی با انواع ساده باتوم ندارد و فقط برای آن دسته ای تعبیه شده است که پلیس با گرفتن دسته می‌تواند با تسلط بیشتری به کار خود بپردازد.
  4. باتوم برقی : این باتوم به کمک باتری شارژی تعبیه شده در بدنه می تواند جریان الکتریکی بسیار قوی تولید کند. با برخورد این جریان با بدن ماهیچه های فرد مجرم برای ساعتی دچار گرفتگی می‌شود. این باتوم پلیس یکی از درد آورترین انواع باتوم به شمار می‌آید.

در فروشگاه ایمن ترافیک کالا می توانید با خرید باتوم پلیس و خرید باتوم تونفا تجهیزات پلیس خود را کامل نمایید. بد نیست بدانید این فروشگاه اینترنتی با فروش باتوم برقی توانسته مجموعه کاملی از تجهیزات پلیس ایران را به فروش برساند.

 

بهترین باتوم نظامی

 

چراغ قوه پلیسی

چراغ قوه‌ها کاربردهای مختلفی دارند و ممکن است در عملیات‌های نظامی برای اهدافی مانند علامت دادن یا انجام عملیات‌های مخفیانه در شب به کار گرفته شوند. چراغ قوه زوم دار پلیسی T6، چراغ قوه پلیسی شارژی T6 و چراغ قوه پلیسی شارژی با USB، از جمله این تجهیزات هستند.

  • چراغ قوه زوم دار پلیسی T6 : این چراغ قوه در قسمت لامپ دارای ذره بین است که این امکان را می‌دهد شدت نور را تنظیم نمایید. این چراغ قوه قادر است به شکل چشمک زن نیز عمل کند و به عنوان علامت دادن از آن استفاده شود.
  • چراغ قوه پلیسی شارژی T6 : این چراغ قوه قابلیت شارژ دارد و در صورت اتمام باتری می‌توانید آن را به برق شهری متصل نموده و شارژ کنید. قدرت نوردهی این مدل نیز بسیار زیاد است.
  • چراغ قوه پلیسی شارژی با USB : این مدل چراق قوه پلیسی این امکان را به پلیس می‌دهد که بتواند آن را به کمک کابل USB شارژ نماید. پلیس در صورت اتمام شارژ این چراق قوه می‌تواند آن را به شارژر همراه نیز متصل نماید.

 

خرید چراغ قوه پلیسی

 

استاندارد لوازم جانبی پلیس

اولین موردی که به هنگام خرید لوازم جانبی پلیس مانند خرید چراغ پلیسی باید رعایت شود، بحث استاندارد بودن آن با توجه به قوانین ملی و بین المللی است. همه ما می‌دانیم که پلیس به دسته‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شود، که هر کدام از آن ها وظایف خاصی را بر عهده دارند و با طیف خاصی از افراد جامعه در ارتباط هستند. بنابراین نمی‌توانم بدون رعایت نکات استاندارد از لوازم جانبی خود استفاده کنند.

هر دسته‌ای از نیروهای نظامی دارای لباس‌های متحدالشکل، لوازمی استاندارد و مطابق با عملکرد، لباس هایی با رنگ های متناسب با وظیفه و همچنین برنامه‌های آموزشی متناسب با آن هستند. پس اگر فردی یا یک سازمان قصد خرید لوازم جانبی پلیس را داشته باشد، در وهله اول:

  • باید نوع تجهیزات را متناسب با وظیفه خود انتخاب کند.
  • از رنگ‌های استاندارد و تعریف شده سازمانی بهره ببرد.
  • انتخاب لباس و تجهیزات با توجه به دستورالعمل انجام گیرد.
  • کیفیت عملکرد تجهیزات انتخاب شده مناسب باشد.

پس اگر یک نیروی نظامی در بخش فضای مجازی و پلیس فتا عمل می‌کند، طبیعتاً نیازی به ابزارهایی مانند باتوم یا چراغ قوه پلیسی ندارد و بیشتر باید به سراغ تجهیزاتی برود که در حوزه نظامی تعریف شده برای آن باشد.

 

تجهیزات پلیس | وسیله های پلیس

 

تجهیزات پلیس ایران

یک نیروی پلیس ایران شرایط مختلفی را تجربه می‌کند و با افرادی از اقشار مختلف در ارتباط است. حتی ممکن است این نیروها برای دفع یک شورش یا یک مسئله سیاسی به کار گرفته شوند.بنابراین قرار گرفتن نیروهای پلیسی در معرض تهدیدات جانی و مالی یک امر طبیعی است، فقط مسئله مهم‌تر این است که لوازم جانبی پلیس به عنوان یکی از عوامل دافع این حوادث به کار گرفته شود.

به عنوان مثال، جلیقه پلیسی یا نقاب پلیسی به منظور جلوگیری از صدمه دیدن اعضای مختلف بدن استفاده می‌شود. زانوبند و آرنج بند نظامی به نوعی یک سیستم پشتیبان و حامی برای قسمت‌های حساس بدن فرد هستند.

با این تفاسیر، می‌توان نتیجه گرفت که انتخاب و خرید لوازم جانبی پلیس تا حدود زیادی با مسئله جان و سلامتی آن ها گره خورده است. این بدین معنی است که توجه به جنس و کیفیت هر کدام از این لوازم باعث می‌شود که نیروی استفاده‌کننده از آن تا حدود زیادی نسبت به آن ها اطمینان داشته باشد و وظیفه خود را بدون هیچ ترسی انجام دهد.

 

وسایل پلیس یگان ویژه

 


بیشتر بخوانید : ماشین پلیس آلمان


لوازم جانبی پلیس نباید صدمه زننده باشند

مسئله مهم دیگری که در رابطه با خرید لوازم جانبی پلیس وجود دارد این است که لوازم پلیس بیشتر به عنوان حافظ نیروی پلیسی و به عنوان دافع نیروهای مهاجم هستند. اسلحه‌های مختلف برای شرایط بحرانی به کار گرفته می‌شوندکه اسم وسایل پلیس، نقش آن ها و همچنین دستورالعمل استفاده از آن ها در قانون و در اصول اولیه نیروهای نظامی آورده شده است. اما این دستورالعمل‌ها در رابطه با لوازم جانبی پلیسی کاربرد ندارند و در حقیقت در دو دسته مجزا قرار می‌گیرند.

یک پلیس هیچ وقت از باتوم برای صدمه زدن به طرف مقابل استفاده نمی‌کند، حتی اگر این باتوم ها به صورت باتوم برقی باشند، لازم است که ولتاژ آن ها تحت کنترل بوده و بیشتر به صورت یک شک موقتی باشند. انتظار ما از لوازم جانبی پلیس به صورتی است که نباید برای شخص مقابل کشنده یا صدمه زننده باشد.

خرید و فروش چنین لوازمی در بازار عادی ممنوع است و باعث ترویج جرم و جنایت در سطح جامعه می‌شود، به همین دلیل می‌بینید که کلیه وسایل نظامی عرضه شده در فروشگاه ایمن ترافیک کالا نیز به صورت استاندارد و مطابق با دستورالعمل تیم‌های نظامی هستند.

 

طول عمر و استحکام بالا

تعویض لوازم نظامی به ندرت صورت می‌گیرد، از طرفی استفاده از آن ها بسیار زیاد است و احتمال مواجهه با شرایط مختلف و خطرناک در آن ها وجود دارد. با یک مثال ساده مانند شورش‌های خیابانی، به راحتی می‌توانید درک کنید که جلیقه‌های پلیسی یا نقاب پلیسی تا چه اندازه تحت فشار و کشش قرار می‌گیرند.

مواد استفاده شده در این تجهیزات با توجه به نوع عملکرد آن ها انتخاب می‌شود. پس لازم است که آزمایشات و بررسی‌های مختلف بر روی این تجهیزات صورت گیرد تا از کیفیت آن برای کار در شرایط مختلف اطمینان حاصل شود. وقتی که از لفظ باتوم نشکن استفاده می‌شود، یعنی در این باتوم از موادی استفاده شده که در برابر ضربه مقاوم است.

پس اگر قصد خرید لوازم جانبی پلیس را دارید، حتماً به مسئله طول عمر و استحکام بالای آن ها در شرایط مختلف توجه کنید.

سلاحی که افسران پلیس معمولا در دست دارند چیست؟

طراحان مدت زیادی در حال تحقیق بر روی سلاح های مختلف بودند که هم قدرتمند باشد و هم سرعت افسران را کاهش ندهد، تا اینکه نهایتا سلاح کمری به نام کاوه 17 را طراحی کردند؛ این اسلحه بسیار قدرتمند کالیبر 9 میلی متری است و وزن متعادلی دارد.

 

وسایل پلیس مخفی

یک پلیس مخفی باید از تجهیزات پلیسی استفاده کند که هیچ فردی متوجه آن نشود. این پلیس از دوربین های فوق کوچک، میکروفون های مخفی شده در لوازم مانند خودکار، دکمه و … استفاده می‌کند. پلیس مخفی با وارد شدن در بین اکیپ های خلافکاری سعی در به دام انداختن افراد مهم گروه های خلافکاری دارد.

به همین منظور این پلیس به هیچ عنوان از تجهیزات پلیسی معمولی نمی تواند استفاده کند، لوازم کار او با بقیه فرق خواهد داشت. وسایل پلیس مخفی در واقع همان چیزهایی هستند که ما به عنوان انسان عادی در دست داریم؛ ولی این پلیس با تعبیه دوربین، میکروفن، اسحله گرم و سرد در آنها کارکرد آنها تغییر داده است.

 

لوازم نظامی و پلیسی

این دسته از لوازم جانبی پلیس شامل تجهیزاتی می‌شوند که کاربرد آن ها نسبت به سایر تجهیزات کمتر است و در برخی موارد خاص از آن ها استفاده می‌شود. از مهم ترین ابزارهای این دسته شامل:

  • قمقمه نظامی پلاستیکی با جلد برزنتی
  • بند سلاح مولتی کم
  • جلد بیسیم

 

خرید وسایل پلیس

همانطور که در مطلب مربوط به راهنمای خرید چراغ‌های پلیسی ذکر شد، خرید و فروش لوازم جانبی پلیس در بازار آزاد است. فروشگاه‌های مختلف می‌توانند با توجه به درخواست مشتریان خود نسبت به خرید و فروش آن ها اقدام کنند. در مورد استفاده از آن ها تمهیدات و قوانین خاصی وجود دارد که در این مطلب نمی گنجد. به طور کلی،  برای خرید این تجهیزات دو گزینه خرید حضوری و خرید اینترنتی وجود دارد.

  1. خرید حضوری به صورت مراجعه حضوری به فروشگاه و انتخاب نوع آن ها با توجه به نیاز خود تعریف می‌شود.
  2. خرید اینترنتی لوازم جانبی پلیس از چند فروشگاه اختصاصی و دارای مجوز، مانند ایمن ترافیک کالا انجام می‌گیرد. در این فروشگاه‌ها، کلیه لوازم‌ها به همراه اطلاعات و دستورالعمل استفاده از آن ها آورده شده است و خریدار می‌تواند با توجه به این موارد، گزینه مورد نیاز خود را انتخاب کند.

کارشناسان فنی و کارشناسان فروش ما در گروه ایمن ترافیک کالا آمادگی ارائه مشاوره و راهنمایی خرید در مورد انواع لوازم جانبی پلیس به شما را دارند، پس با ما در تماس باشید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام
    بنده تعداد سی جلیقه تجهیزات توری پلیس خریدارم
    اگر هست لطفا اطلاع بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا