شهر و جادهتجهیزات ترافیکی

موانع پلاستیکی ترافیکی و انواع آن ها ، کاربرد و مزایا ( راهنمای خرید )

سرفصل‌های مقاله

موانع ترافیکی ابزارهای مهمی برای کنترل ترافیک و محافظت از ایمنی هستند. گاهی افراد بصورت شخصی برای رعایت ایمنی در خیابان های اطراف مغازه یا محل زندگی شان، از این موانع ترافیکی استفاده می کنند و یا پلیس راهنمایی و رانندگی برای کنترل ترافیک از این موانع پلاستیکی ترافیکی بهره می برد.

در این مقاله به معرفی کامل انواع موانع پلاستیکی ترافیکی و کاربرد های آنها خواهیم پرداخت . همچنین به مقایسه موانع پلاستیکی ترافیکی با موانع بتنی خواهیم پرداخت.

انواع موانع ترافیکی

انواع مانع پلاستیکی پارک و ترافیکی

انواع موانع ترافیکی را بصورت کلی می توان به دو دسته مانع پلاستیکی ثابت و مانع پلاستیکی متحرک تقسیم کرد. موانع ثابت به طور دائم در یک مکان نصب می شوند. آنها معمولاً برای کنترل ترافیک در مناطق ممنوعه یا برای محافظت از عابر پیاده و دوچرخه سواران استفاده می شوند.

موانع متحرک از مواد سبک تری ساخته می شوند تا بتوان آن ها را به راحتی جابجا کرد . این موانع پلاستیکی ترافیکی معمولاً برای کنترل ترافیک در مواقع اضطراری یا برای مسدود کردن مسیرهای عبوری بصورت موقت استفاده می شوند. در ادامه لیست کاملی از انواع موانع ترافیکی متحرک و ثابت را مشاهده خواهید کرد.

مانع ترافیکی مخروطی

کله قندی

مانع ترافیکی مخروطی یا کله قندی یک مانع پلاستیکی ترافیکی متحرک است که به شکل مخروط ساخته می شود و در اندازه ها و ارتفاع های مختلف موجود است. از این مانع برای مسدود کردن و یا اشغال کردن یک فضا بصورت موقت استفاده می شود.

نیوجرسی

جدا کننده ترافیکی

با خرید نیوجرسی که یک مانع پلاستیکی ترافیکی ثابت است و از پلاستیک ساخته شده است می توان مسیر های مختلف را جداسازی و یا تقسیم نمود. این موانع ترافیکی پلاستیکی مانند نیوجرسی 2متری ، نیوجرسی 1 متری و… معمولاً به شکل یک دیوار نیمه بلند هستند که برای جداسازی مسیرهای ترافیک یا محافظت از عابر پیاده و دوچرخه سواران در برابر ترافیک استفاده می شوند.

موانع نیوجرسی ترافیکی به دلیل دوام و مقاومت در برابر تصادفات شدید شناخته شده اند. آنها همچنین قابل حمل هستند و می توانند به راحتی در صورت نیاز جابجا شوند.

مانع فلزی u شکل

مانع ترافیکی u شکل

مانع فلزی u شکل ، یکی انواع تجهیزات ترافیکی و مانع پارک خودرو  است که از لوله ای فلزی با قطر ۶ سانتی متر ساخته می شود و در جلوگیری از تردد خودرو ها و وسایل نقلیه کاربرد دارد . پس از ساخت آن را با استفاده از رنگ های مخصوص ، رنگ آمیزی می کنند .

بشکه ترافیکی

قیمت بشکه ایمنی

بشکه ترافیکی یک مانع پلاستیکی ترافیکی متحرک است که معمولاً از پلاستیک یا فلز ساخته می شود. این موانع پلاستیکی راهنمایی رانندگی معمولاً به شکل استوانه ای هستند و برای طیف گسترده ای از کاربردها استفاده می شوند.

استوانه ترافیکی

استوانه ترافیکی

استوانه ترافیکی یا استوانه ایمنی در واقع نوعی جداکننده و مانع پلاستیکی است که در معابر، پارکینگ ها و حتی پارکینگ های شخصی نصب می‌شود. جنس این موانع معمولا از پلی اورتان یا فلز است که به آن‌ها موانع ترافیکی فلزی (استوانه ترافیکی فلزی) هم گفته می شود. دلیل استفاده از پلی اورتان قابلیت خم شدن و عمر طولانی آن است و از جمله موانع پلاستیکی راهنمایی رانندگی است .

 

کاربردهای موانع ترافیکی

موانع ترافیکی پلاستیکی در جاده ها و خیابان ها به منظور مدیریت ترافیک ، حفظ ایمنی و کاهش سرعت خودرو ها و … مورد استفاده قرار می گیرند. در زیر برخی از کاربردهای مهم موانع ترافیکی را ذکر می کنیم :

  • کنترل ترافیک
  • ایمنی رانندگان و عابران پیاده
  • کاهش سرعت خودروها
  • تنظیم جریان ترافیک

مزایای موانع پلاستیکی ترافیکی

موانع ترافیکی پلاستیکی مزایای زیادی نسبت به موانع فلزی U شکل و بتنی دارند، از جمله:

  • سبک تر هستند و به راحتی جابجا می شوند
  • مقرون به صرفه تر هستند
  • قابل بازیافت هستند
  • در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم هستند

راهنمای انتخاب مانع ترافیکی مناسب

اولین عامل در انتخاب و خرید تجهیزات ترافیکی مناسب، بررسی نیاز های خودتان است . هر مانع پلاستیکی ترافیکی برای طیف گسترده ای از نیازها به کار برده می شود که در بالاتر ذکر شد .
دومین عامل در انتخاب مانع ترافیکی مناسب ، میزان مقاومت آن است . هر چه مانع ترافیکی سبک تر باشد ، برای محافظت در برابر تصادفات شدید تر مقاومت کمتری دارد .
سومین عامل ، شرایط محیطی منطقه و محل نصب این موانع هستند . موانع ترافیکی باید در برابر نور خورشید ، یا باران و برف مقاوم باشند. این مورد را می توانید از کارشناسان ایمن ترافیکی نیز مشاوره دریافت کنید .
چهارمین عامل و مهم ترین آن برای یک خرید اینترنتی خوب ، بودجه است . موانع ترافیکی پلاستیکی به علت ساخته شدن با پلاستیک ، لاستیک و یا مواد پلی اتیلن قیمت ارزان تری نسبت به انواع دیگر موانع فلزی یا بتنی دارند .

چرا درون موانع پلاستیکی ترافیکی را با آب پر می کنند ؟

در مواردی که قابلیت حمل و نقل جداکننده پلاستیکی مهم است، استفاده از موانع پلاستیکی ترافیکی پر از آب بهترین گزینه محسوب می شود. با توجه به تطبیق پذیری و نفع اقتصادی این موانع ترافیکی می توان از آن ها در مشخص کردن مناطق ساخت و ساز و تغییر مکان موقت ترافیک برای هدایت خودروها و عابران پیاده استفاده کرد. در این مطلب سعی کردیم شما را با بعضی از مزایای موانع پلاستیکی ترافیکی پر از آب آشنا کنیم.

مزایای پر کردن آب در موانع پلاستیکی ترافیکی

پر کردن آب در موانع پلاستیکی ترافیکی

انتقال سریع و صرفه جویی در هزینه

‌وزن بسیار سبک این موانع پلاستیکی ترافیکی در مقایسه با جداکننده های بتنی موجب شده است، تا در زمان کم تر و و با حداقل هزینه و زحمت ممکن، برای نصب در محل مناسب انتقال داده شود.

از آنجایی که هزینه های حمل و نقل این جداکننده ترافیکی بسیار کم است، بنابراین به عنوان یک جداکننده موقت برای مواردی مثل رویدادهای ورزشی، محل پارک خودرو، بنادر، فرودگاه ها، محل ساخت و ساز و سایر موقعیت های اضطراری مناسب می باشد.

 

لیست قیمت بشکه های ترافیکی

 

جالب است بدانید، زمانی که موانع پلاستیکی ترافیکی خالی از آب است، بیش تر از ۲۸ کیلوگرم وزن ندارد. این بدان معنی است که حتی یک نفر هم می تواند به راحتی آن را جابه جا کند. بنابراین استفاده از این جدا کننده پارکینگ به شما این امکان را می دهد، که در هزینه های اضافی لیفتراک و ماشین های سنگین برای جابه جایی موانع ترافیکی صرفه جویی کنید.

پس از جا به جایی و فیکس شدن موانع پلاستیکی ترافیکی با یکدیگر، در مرحله نهایی آن را با آب پر می کنند. لازم به ذکر است که این آب را می توان از طریق پلاگینی که در قسمت پایین جداکننده پلاستیکی تعبیه شده، تخلیه کرد.

 


بیشتر بخوانید : بشکه ایمنی چیست؟


 

استفاده چند منظوره جدا کننده ترافیکی

موانع پلاستیکی ترافیکی را اغلب در رنگ های روشن تولید می کنند و این باعث می شود که از فاصله زیاد هم قابل تشخیص باشد. موانع ترافیکی برای محیط های باز طراحی شده اند. جدا کننده های ترافیکی به عنوان یک علامت هشدار دهنده به وضوح مرزها را مشخص کرده، ترافیک و عابران پیاده را به سمت مسیر درست هدایت می کنند.

می توان از این جداکننده ها برای تبلیغات آرم شرکت های مختلف و آگهی های گوناگون نیز استفاده کرد. همچنین می توان از چراغ فلاشر هشدار دهنده برای جلب توجه بیش تر بر روی جداکننده پلاستیکی پر از آب استفاده کرد.

برای اطلاع از لیست قیمت فروش تجهیزات ترافیکی جاده ای به فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا مراجعه و سفارش خود را ثبت کنید.

 

جدا کننده ترافیکی

یکی دیگر از ویژگی های بارزی که جداکننده پلاستیکی پر از آب را در مقایسه با جداکننده بتنی برجسته می سازد، این است که می توان به سادگی ابتدا و انتهای آن ها را با هم چفت کرد، تا قفل شود. در نتیجه یک جداکننده ترافیکی یک پارچه، بدون هیچ مرز و شکاف خواهیم داشت.

این امر باعث می شود که مقاومت کل ساختار موانع پلاستیکی ترافیکی افزایش یابد. به این ترتیب هنگام برخورد خودرو به این جداکننده های پلاستیکی از سقوط آن ها به دره جلوگیری کند و آن خودرو را به سمت جاده برگرداند. می توان بعد از قفل کردن جداکننده ها به یکدیگر، زاویه دلخواه و مناسب محل را ایجاد کرد.

 


بیشتر بخوانید : آشنایی با استوانه ترافیکی _ راهنمای خرید و نصب


 

ساختار موانع پلاستیکی

به طور خلاصه می توان گفت که انواع مختلفی از جداکننده های پلاستیکی پر از آب طراحی و تولید شده اند، که هر کدام برای هدف خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. این نکته را فراموش نکنید، که کیفیت ساخت و ساز جداکننده های پلاستیکی پر از آب بسیار بالا است، به طوری که حتی در شرایط سخت در مقابل سایش و یا پاره شدن نیز بسیار مقاوم عمل خواهند کرد.

 

فروشگاه تجهیزات ترافیکی ایمن ترافیک کالا عرضه کننده انواع تجهیزات نیوجرسی ترافیکی، نیوجرسی 2 متری آماده ارائه خدمات به مشتریان می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام من فکر می کردم فقط نیوجرسی بتنی داریم، برای خرید این نیوجرسی ترافیکی ها به کدوم سایت بریم؟ حتما ارزون تر هستن نه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا