کمپ و سفر

جاذبه های گردشگری – پل های معروف تهران

سرفصل‌های مقاله

تهران پارک های زیادی دارد و مهندسی تمام این پارک ها به شیوه ای است تا در لیست بهترین های جهانی قرار بگیرد. در این متن به بررسی زیبا ترین پارک های تهران می‌پردایم و جزئیات مربوط به هر کدام را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

پارک جمشیدیه – یکی از زیباترین پارک های تهران

پارک جمشیدیه از بزرگترین پارک های تهران است و.به پارک سنگی جمشیدیه نیز معروف است. این پارک با مساحتی 10 هکتار، در انتهای خیابان باهنر قرار دارد و از شمال به کوه کُلَک‌چال، از جنوب به باغ.دولو، از شرق به خیابان جمشیدیه.و از غرب به جاده کلک‌چال محدود است.
این پارک که یکی از بهترین.و زیبا ترین پارک های تهران است بر اساس تحقیقات انجام شده پس از بوستان ملت.دومین پارکی است که یک شهروند تهرانی به یک شهرند غیر.تهرانی معرفی میکند.

از ویژگی های بارز این پارک که باعث شده است.در لیست پارک های تهران اول باشد وجود آبنماهای زیبا و سنگی در قسمت غربی.پارک است. طراحی این پارک بزرگ و زیبا توسط کامران دیبا.بوده است که همواره با گذشت سال زیاد جزء زیبا ترین پارک های تهران است.

نمای زیبای پارک های تهران

بوستان ملت – بزرگترین پارک تهران

بوستان ملت از زیبا ترین.و بزرگترین پارک های تهران است که همان طور که گفتیم.اولین بوستانی است که یک شهروند تهرانی یا ایرانی به یک شهروند غیر تهرانی معرفی می‌کند.تا از آن بازدید کند. این پارک به دلیل موقعیت خاصی که دارد احداثش.به طول انجامید و در دو فاز.جدا از سال 1345 خورشیدی شروع شد. این بوستان این بخش از پارک از شمال به صدا و سیما، از جنوب به.بزرگراه نیایش و از غرب به باشگاه انقلاب می‌رسد.

 

بیشتر بخوانید: میز و صندلی بالکنی

 

نقشه این پارک برگرفته از.معماری انگلیسی است و در طراحی آن از نکاتی که انگلیسی ها در.پارک های خود استفاده می‌کنند.استفاده شده است. طراحی این پارک بر عهده ایرج اعتصام بوده.و امروزه از معروف ترین پارک های تهران است.
نماد هایی که در این پارک قرار دارد مانند نماد های مشاهیر ایرانی.و مجسمه معروف مادر و معروف ترین آن را می‌توان استخر موزیکال بوستان ملت نام برد.که افراد زیادی برای دیدن این استخر به این بوستان سر می‌زنند.

 

بوستان ملت

بوستان آب و آتش

بوستان آب و آتش از بوستان های جدید شهر تهران است و قدمت چندان زیادی ندارد این پارک که در کنار یکی از پل های معروف ایران قرار گرفته که مردم زیادی به آنجا می روند تا آخر هفته خود را آنجا بگذرانند و یا با دوستان و خانواده خود تفریح کنند. از اماکن تفریحی این پارک می‌‌توان تندیس هایی را نام برد که در قسمت های گوناگون پارک قرار دارد و بیشتر مردم با ا ین نماد های زیبا عکس می‌گیرند.

قسمت دیگری که در این پارک قرار دارد و از جاذبه های این پارک محسوب می‌شود بخش آبی آن است. که در ابتدای تاسیس این پارک به شدت مورد بحث قرار گرفته بود. این پارک دارای پلی است که در سه طبقه تعبیه شده است و شامل کافه، رستوران و فضایی برای نشستن بوده و توسط مبلمان شهری مدرن تزئین شده است.

پل طبیعت تهران

بوستان نهج البلاغه

بوستان نهج البلاغه در غرب تهران قرار دارد در ابتدا تنها یک دره مانند متروکه بود و کاربردی نداشت. اما بعدها به یکی از زیبا ترین و بزرگترین پارک های تهران تبدیل شد که امروزه افراد بسیار زیادی به این پارک می‌روند. و طبق نظر سنجی مردم این پارک از بهترین پارک های غرب است که با توجه به مساحت بسیار بزرگی که دارد ازدحام جمعیت در آنجا دیده نمی‌شود و شلوغی آن آزار دهنده نیست.
برای ساخت این بوستان که مساحت 35 هکتاری دارد هزینه ای به میزان 15 میلیارد تومان صرف شده بود و طبق گفته سازندگان این سازه از بهترین تجهیزات پارکی استفاده شده است.

معرفی پارک های تهران

در این متن به بررسی بهترین و معروف ترین پارک های تهران پرداختیم و جزئیات آنها را مورد بررسی قرار دادیم. تهران به عنوان پایتخت دارای پارک های زیاد و اماکن تفریحی فراوانی است اما چهار مورد از بهترین های آنها را که امروزه در جوامع بین المللی هم جایگاهی داردند را مورد بررسی قرار دادیم.

جهت مشاهده محصولات و خرید و اطلاع از قیمت سرسره پلاستیکی بزرگ کلیک کنید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا